Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Masz problem z silnikiem lub nie wiesz jaki masz kupić,

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Kamilos » 30 cze 2020, 21:02

Witam, będę musiał się zmierzyć z regulacją luzów zaworowych w moim traktorku, objawy to ciężkie odpalanie na ciepłym silniku, znalazłem taki film


Czy mogę w ten sposób ustawiać zawory według tej metody w swoim silniku ?
Kolejne pytanie, widzę, że jest stosowana uszczelka pokrywy zaworów, czy tą uszczelkę należy wymienić po odkręceniu pokrywy czy nie ma takiej potrzeby ?

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Kamilos » 01 lip 2020, 15:13

Nikt nic nie podpowie ? Kolejne pytanie jaką masę uszczelniającą polecacie by uszczelnić pokrywy zaworów ?

jerzyk
Stały bywalec
Posty: 1247
Rejestracja: 26 sty 2015, 16:56
Lokalizacja: Kowary

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: jerzyk » 01 lip 2020, 15:20

Kamil wiesz ja to robie zupełnie inaczej, ja ustawiam tłok w gpz tak żeby oba zawory były luźne, po zatym gość pokazał regulacje zaworów na małym silniku hondy, jeżeli mówimy o silikonie to Victor Reintz antracyd lub Dirko szare lub czerwone.
Autoryzowany serwis Al-ko;Echo;Honda;Hortmasz;Krysiak;Loncin mieszalnia lakierów samochodowych
ogrodyaurelii@gazeta.pl http://ogrodyaurelii.pl/index.html
tel.506-606-029

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Kamilos » 01 lip 2020, 15:38

Jaki ma być dokładnie ten luz zaworowy ?
Model 407777
Type 0152B1
Code 101117YC

jerzyk
Stały bywalec
Posty: 1247
Rejestracja: 26 sty 2015, 16:56
Lokalizacja: Kowary

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: jerzyk » 01 lip 2020, 15:54

Pytanie do Troka ja nie siedzę w książkach i instrukcjach osobiście bym ustawił ssący 0,12 a wydech 0,18 i gwarantowane że będzie pracowało prawidłowo.
Autoryzowany serwis Al-ko;Echo;Honda;Hortmasz;Krysiak;Loncin mieszalnia lakierów samochodowych
ogrodyaurelii@gazeta.pl http://ogrodyaurelii.pl/index.html
tel.506-606-029

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5261
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Troku » 01 lip 2020, 16:10

0,13mm na ssącym 0,18mm na wydechu.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Kamilos » 01 lip 2020, 17:07

A mogę tak zrobić, żeby kupić uszczelkę dedykowaną do tej pokrywy i tak złożyć czy nie bardzo ?
Np taką https://ogrodexmilicz.pl/czesci-do-siln ... 2-cyl.html

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5261
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Troku » 01 lip 2020, 17:09

Oczywiście że możesz wtedy nie zastosujesz silikonu.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Kamilos » 01 lip 2020, 17:11

No nie wiem czy bym właśnie nie wolał tak zrobić, bo potem przy następnej kontroli już się nie będzie trzeba bawić z tym silikonem.

jerzyk
Stały bywalec
Posty: 1247
Rejestracja: 26 sty 2015, 16:56
Lokalizacja: Kowary

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: jerzyk » 01 lip 2020, 17:58

No to na ssacym pomyliłem się o 0,01 mm czyli w tolerancji :D
Autoryzowany serwis Al-ko;Echo;Honda;Hortmasz;Krysiak;Loncin mieszalnia lakierów samochodowych
ogrodyaurelii@gazeta.pl http://ogrodyaurelii.pl/index.html
tel.506-606-029

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Kamilos » 01 lip 2020, 21:07

Jeszcze jedno pytanie mam, bo tak przeglądałem i znalazłem instrukcję po numerze modelu i kodzie mojego silnika i tam na oba zawory podają zakres 0,10-0.15mm, więc czy aby na pewno jest prawidłowe ustawienie 0,13mm na ssącym i 0,18 na wydechowym ?
Luz ssący (0,13mm) mieści się w tolerancji, natomiast czy ten wydechowy na pewno ma mieć 0,18mm ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5261
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Troku » 03 lip 2020, 19:44

Kamil ustaw tak jak pisałem i będzie dobrze. Nie doszukuj się po instrukcjach bo jak za ciasno spasujesz zawory to gniazda poupalasz.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Kamilos » 03 lip 2020, 19:51

Dzięki za odpowiedź, po prostu wolałem dopytać i rozwiać swoje wątpliwości ;)

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Kamilos » 07 lip 2020, 8:01

Jestem po regulacji zaworów, ustawiłem je tak jak pisaliście czyli 0,13mm ssący i 0,18mm wydechowy. Jest lepiej, bo silnik odpala na ciepłym, ale wydaje się, że za głośno chodzi, tak jakby klekotał na jednym z cylindrów, podejrzewam, że ten zawór wydechowy ma za duży luz te 0,18mm, co byście radzili ? Czy ustawić wydechowy na 0,15mm ? Tutaj wstawiam filmy jak chodzi silnik po regulacjii:



A tak chodził silnik jakieś 2 lata przed regulacją:

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Kamilos » 07 lip 2020, 10:54

Czy jest szansa, że jak silnik trochę popracuje to się to jakoś ułoży i ucichnie czy trzeba będzie znowu regulować ?

Szymoon
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 08 maja 2019, 19:05
Imię: Szymon

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Szymoon » 07 lip 2020, 12:40

Jak producent zaleca 0,15mm to ja uważam że tak by można ustawić. Ale lepiej żeby się wypowiedział ktoś kto "siedzi" w tym temacie od wielu lat i ma z tym dużo do czynienia.

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5261
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Troku » 07 lip 2020, 22:34

Kamil wsłuchałem się w silnik i jak dla mnie chodzi prawidłowo, zawsze prawy cylinder czyli ten wyżej ułożony będzie miał ciut gorsze parametry chłodzenia olejowego więc dla tego powinien mieć luz na wydechu 0,18mm
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Kamilos » 07 lip 2020, 22:46

No ale nie było twgo wcześniej słychać..

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5261
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Troku » 07 lip 2020, 22:47

bo miałeś ciasno spasowany zawór wydechowy.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Kamilos » 07 lip 2020, 22:53

Jest szansa, że to ucichnie z czasem jak silnik pochodzi ?

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5261
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Troku » 07 lip 2020, 22:55

Nie ucichnie ale za to silnik nie będzie palił gniazd zaworowych. Proponuję byś po 10 godzinach pracy sprawdził jeszcze raz luzy zaworowe.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Kamilos » 07 lip 2020, 23:03

Zastanawiające jest to, czemu na wydechu był tak mały luz (0,10mm) , luzy się chyba zwiększają w tych silnikach ?

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5261
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Troku » 07 lip 2020, 23:06

Musieli fabrycznie tak ustawić, to robią tylko ludzie więc i o pomyłkę nie trudno. Jak był nowy to jeszcze odpalał od pierwszego ale jak widać potrzebowałeś jednak korekty luzów po paru latach pracy.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Kamilos » 07 lip 2020, 23:34

No ok może i tak ustawili .Ale wyjaśnij mi Andrzej czemu uważasz że luz 0,15mm na wydechu jest nieprawidłowy? Było 0,10 i nie chciał odpalić, teraz jest 0,18 i chodzi głośniej więc może to 0,15 będzie ok tak pomiędzy w sam raz ?

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

Post autor: Kamilos » 08 lip 2020, 14:02

Ok dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem luz na prawym cylindrze było między 0,18 a 0,15mm na wydechu czyli luz się delikatnie zmniejszył i chyba jest ok, więc drugiego cylindra już nie kontrolowałem, bo ustawiałem identycznie. Odpaliłem traktorek pochodził, bez problemu odpalił na zimnym i po 20 minutach zgasiłem, trochę musiałem dłużej pokręcić nie było to takie odpalenie na dotyk, ale odpalił bez większego problemu, potem zgasiłem po chwili i nie chciał zapalić. Za radą Troka, pozwoliłem mu ostygnąć, i wtedy odpalił, ale na ssaniu, rozgrzałem go ponownie i zgasiłem i odpalił bez problemu więc myślę, że jest ok. Co do tego klekotania to chyba było tylko moje subiektywne odczucie, wydaje mi się, że silnik pracuje jak należy, ale będę obserwować cały czas.

Tak obecnie pracuje:



ODPOWIEDZ