Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Moderator: Moderatorzy

elkrecik
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: 01 kwie 2015, 17:58
Imię: Krzysiek

Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: elkrecik » 23 lip 2019, 11:37

Witam, wątek wielokrotnie poruszany na forum/ czacie forumowym ale rozrzucony po kilku tematach. Chodzi mi o smarowanie wymienionych silników podczas pracy na wzniesieniach. Loncin w katalogach Cedrusa jest opisywany jako smarowany rozbryzgowo, w katalogach OM jako ciśnieniowo. B&S z kolei jest opisywany zawsze jako ciśnieniowy. Czy ktoś organoleptycznie porównywał budowę tych silników i może opisać różnice w smarowaniu pomiędzy nimi i wskazać ich plusy i minusy ? Dziękuję i pozdrawiam

Marek

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: Marek » 26 lip 2019, 7:51

Jedno I drugie smarowanie rozbryzgowe B&S 725 ccm też rozbryzgowe.
Oba silniki na wzniesieniach 12°-20°bez problemowe.
IMG_20170406_203831.jpg
IMG_20170406_203244.jpg
IMG_20180828_195224.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Sebastian_M26
Stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:11

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: Sebastian_M26 » 26 lip 2019, 8:43

Piszesz rozbryzgowe a pokazujesz pompę oleju

Marek

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: Marek » 26 lip 2019, 9:16

A wiesz do czego jest ta pompa?

elkrecik
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: 01 kwie 2015, 17:58
Imię: Krzysiek

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: elkrecik » 26 lip 2019, 11:27

Górne zdjęcie to Loncin ?

jerzyk
Stały bywalec
Posty: 888
Rejestracja: 26 sty 2015, 16:56
Lokalizacja: Kowary

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: jerzyk » 26 lip 2019, 11:34

ja wiem :-)
Autoryzowany serwis Al-ko;Echo;Honda;Hortmasz;Krysiak;Loncin
ogrodyaurelii@gazeta.pl http://ogrodyaurelii.pl/index.html
tel.506-606-029

elkrecik
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: 01 kwie 2015, 17:58
Imię: Krzysiek

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: elkrecik » 26 lip 2019, 11:55

W Loncinie piszą że pompa zębata więc tak obstawiłem.

Frank
Stały bywalec
Posty: 123
Rejestracja: 04 cze 2019, 16:37
Imię: Krzysztof

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: Frank » 26 lip 2019, 12:02

Dlaczego na tej naklejce pisze, że jest pelne smarowanie cisnieniowe?

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2102
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: Kamilos » 26 lip 2019, 13:27

Nie wiem jak to jest w przypadku Loncina, bo nie interesowałem się tym nigdy, wiem natomiast jak to wygląda w przypadku silników Briggsa, mianowicie w silnikach jednocylindrowych w traktorkach z filtrem oleju smarowanie jest w pełni rozbryzgowe, a pompa oleju służy tylko do przepychania oleju przez filtr oleju, a potem rozrzutnik oleju rozrzuca olej po silniku, natomiast w silnikach V-twin sytuacja wygląda trochę inaczej, pompa oleju przepycha olej przez filtr i dodatkowo smarowany ciśnieniowo jest cały wał korbowy wraz z łożyskami, natomiast reszta elementów w silniku rozbryzgowo poprzez koła zębate, które wytwarzają mgłę olejową w związku z czym mamy tu smarowanie mieszane. Informacji zasięgałem z centrali W USA oraz od Chabina. Wiadomo, że ciśnieniowy lepiej brzmi i to jest moim zdaniem celowy marketing Briggsa, fakty są natomiast takie, że nie mają w pełni ciśnieniowo smarowanych silników benzynowych z kanałami olejowymi.

Tutaj jeszcze zamieszczam filmik przedstawiający smarowanie silników Briggsa.

Marek

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: Marek » 26 lip 2019, 14:42

Tak jak kamil napisał .
Na zdjęciu widać kanał doprowadzający olej na dolny wał w silniku B&S.
Nie wiem jak smarowana jest góra B&S bo tego nie rozkręcałem .
Zdjęcia robiłem przy wymianie uszczelki miski olejowej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Marek

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: Marek » 26 lip 2019, 14:45

elkrecik pisze:
26 lip 2019, 11:27
Górne zdjęcie to Loncin ?
Wszystkie zdjęcia B&S 725 ccm.
Loncina jeszcze nie rozkręcałem .
Ale na YT są filmy jak rozkręcają silniki exmark lub predator a to ponoć to samo co Loncin Emak.
Widzę Elkrecik że nadal masz dylemat.

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 4771
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: Troku » 26 lip 2019, 23:39

W silnikach chłodzonych powietrzem wolę jednak by smarowanie było mieszane, mgła olejowa smaruje równie skutecznie a nawet lepiej niż smarowanie ciśnieniowe.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński

andrzej@pilarz.org
andrzej.troczynski@gmail.com.

665 200 900
http://www.maduxx.pl
http://sklep.maduxx.pl

Frank
Stały bywalec
Posty: 123
Rejestracja: 04 cze 2019, 16:37
Imię: Krzysztof

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: Frank » 27 lip 2019, 7:38

To co Ty wolisz to jedno, ważne co jest potrzebne. To są silniki do traktorów i ich budowa jest pod konktretne warunki. I tutaj ważne ,aby wał korbowy był smarowany pod cisnieniem, bo to nie tylko możliwość pracy pod kątem, ale że względu na działające siły o charakterze stukowym ,oraz ruch obrotowy mgła olejowa nie jest w stanie utrzymać filmu olejowego. Dlatego tam gdzie nie ma pompy oleju stosuje sie rozrzutnik oleju i otwory w kierunku obrotu dla wciskania go . Mgła olejowa ,ktora jest lepszej jakości kiedy wał smarowany jest pod ciśnieniem ,bo olej jest wyrzucany spod stopy korbowodu jest wystarczająca dla smarowania główki korbowodu, (ruch wahadłowy) i w tym przypadku układu rozrządu (prosta budowa koników zaworowych ,słabe sprężyny, oddziałujące małe siły ), oraz tulei cylindrowych, płaszcza tłoka i chłodzenia denka tłoka. Gdyby te silniki były bardziej obciążone ,wymagały by innej konstrukcji rozrządu, dysz chłodzących tłoki, innej konstrukcji korbowodów. Jednak temat dotyczy dwóch konkretnych modeli silników i uważam że odpowiedź powinna zawierać uzasadnienie ,a nie co ja ,Ty czy ktokolwiek woli.

pfp76
Stały bywalec
Posty: 428
Rejestracja: 29 sty 2015, 11:54

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: pfp76 » 28 lip 2019, 6:27

Powiem Wam,ze miałem inteka brigss w zero-turn i jezdżiłem po takich pochyłościach ,że normalny traktorek dawno by się wywrócił . Kosiarkę zarżnąłem , ale w sensie -deck i reszta sie posypała ,a sam silnik chodził do końca esploatacji.Jestem pewien ,że jest dobry w dalszym ciągu ,a zrobiłem na nim paręnaście setk mtg. Tak więc ,bez przesady , te tyrady i wieczne problemy ze smarowaniem takim,czy srakim ,są nieco technicznie przearanżowane....

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 4771
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: Troku » 29 lip 2019, 17:45

pfp76 pisze:
28 lip 2019, 6:27
Powiem Wam,ze miałem inteka brigss w zero-turn i jezdżiłem po takich pochyłościach ,że normalny traktorek dawno by się wywrócił . Kosiarkę zarżnąłem , ale w sensie -deck i reszta sie posypała ,a sam silnik chodził do końca esploatacji.Jestem pewien ,że jest dobry w dalszym ciągu ,a zrobiłem na nim paręnaście setk mtg. Tak więc ,bez przesady , te tyrady i wieczne problemy ze smarowaniem takim,czy srakim ,są nieco technicznie przearanżowane....
Święte słowa pfp, dywagacje nad lepszością smarowania ciśnieniowego nad rozbryzgowym to puste i nikomu nie potrzebne rozmowy,
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński

andrzej@pilarz.org
andrzej.troczynski@gmail.com.

665 200 900
http://www.maduxx.pl
http://sklep.maduxx.pl

elkrecik
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: 01 kwie 2015, 17:58
Imię: Krzysiek

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: elkrecik » 14 sie 2019, 16:30

Marek pisze:
26 lip 2019, 14:45
Wszystkie zdjęcia B&S 725 ccm.
Loncina jeszcze nie rozkręcałem .
Ale na YT są filmy jak rozkręcają silniki exmark lub predator a to ponoć to samo co Loncin Emak.
Widzę Elkrecik że nadal masz dylemat.
Marku - jak pisałem wcześniej czekam na dokończenie ogrodzenia i wtedy kupię traktor. Na placu boju zostało AL-KO T20, OM 106 na Loncinie i Stiga 6102.

Marek

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: Marek » 14 sie 2019, 20:34

Co do tego silnika b&s w którym wymieniałem uszczelke misy olejowej to nie widzę żadnego kanału olejowego który by smarował górę silnika .
IMG_20170407_180008.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

elkrecik
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: 01 kwie 2015, 17:58
Imię: Krzysiek

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: elkrecik » 14 sie 2019, 22:34

Loncin rządzi ? 🤣

Marek

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

Post autor: Marek » 14 sie 2019, 22:44

Jak Loncin będzie miał z 700 mth przepracowane to wtedy będzie można cokolwiek powiedzieć.
Jak narazie opinie serwisantów są pozytywne.

ODPOWIEDZ