Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Moderator: Moderatorzy

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 13 kwie 2019, 21:21

20190413_160113.jpg
Witam w nowym sezonie koszenia trawy tj.2019 w traktorka ariens silnik B&S 18 OHV INTEK wymieniłem olej , filtry i na przewód paliwa założyłem gruszke ( pompke ręczna)bo ciężko było zassać swieze paliwo ze zbiornika . Traktorek wyjechał wykosil około 40 m kwadratowych.......i się zaczeło kochanie ,strzelanie w tłumik i zioniecie ogniem oraz puszczanie czarnej chmury z tłumika przy strzale. Objawy bez różnicy czy na wolnych czy na wysokich obrotach ćzy pod obciążeniem czy na biegu jałowym . Odpala bez problemu. Wymieniłem swiece i już dzisiaj zabrakło mi czasu na grzebienie. Jakieś pomysły albo trafne diagnozy z doświadczenia??? I jeszcze jedno co przedstawia ostatnie zdjęcie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2079
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Kamilos » 13 kwie 2019, 21:40

Ostatnie zdjęci przedstawia między innymi gaźnik z elektrozaworem i myślę, że to on jest winowajcą w tym wypadku, sprawdź czy ci poziom oleju nie wzrósł.

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 13 kwie 2019, 21:46

Do czego służy ten elektrozawory. Zawsze spotykałem się z pływakiem i tyle pływak miał poziom i było Oki a tu jakiś elektrozawor do czego to ma służyć?

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2079
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Kamilos » 13 kwie 2019, 21:48

Elektrozawór otwiera i zamyka dopływ paliwa do gaźnika.

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1434
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Uli » 13 kwie 2019, 21:51

Odkręć ten elektromagnes, przyłóż do masy i przekręcaj zapłon nie odpalając silnika i będziesz wiedział czy działa czy nie, jak nie tyka to do wymiany bo paliwa nie zatyka. Po przekręceniu zapłonu powinien się otwierać.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 13 kwie 2019, 21:57

Czyli inna odmiana pływaka który otwierał iglice można to tak rozumieć? Tutaj elektrozawor puszcza paliwo a w zwykłym pływak popycha iglice dobrze rozumu jest?

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1434
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Uli » 13 kwie 2019, 22:16

No nie do końca, pływak od braku paliwa opadal i automatycznie opuszczał iglicę co powodowało zalanie świżym paliwem, a tu poprostu elektro otwiera dopływ paliwa, jak zgasisz zapłon zamyka. A pływak masz w gaźniku i zasada działania po staremu.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 13 kwie 2019, 22:22

A co będzie miał elektrozawor wspólnego z ogniem z tłumika jeśli odpala bez problemu czyli zawór puszcza paliwo . Strzela ogniem czyli paliwo w tłumiku bardziej byłbym skłonny do iskry że ģdzies gubi i jak złapie iskra to bumm w tłumiku

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1434
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Uli » 13 kwie 2019, 22:29

Może nie zatykać dopływu paliwa i przelewa do środka...musisz zobaczyć, rozkręcić gaźnik bo tak jakby za dużo paliwa dawał.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 13 kwie 2019, 22:29

Chyba ..... tak sobie to tłumacze może jutro potrzebie bo nie wytrzymam . Sezon się zaczął a kosiarka przeziębiona i kicha

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1434
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Uli » 13 kwie 2019, 22:31

A ty pompki paliwa tam nie masz, że dałeś tę gruchę?
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 13 kwie 2019, 22:40

Mam ale po zimie dlugo trzeba bylo krecic zeby nabila do gaznika a tak 3 usciski gruszki i na strzal pali 😏Ale ten elektrozawor on jakoś dawkuje paliwo czy po zapłonie puszcza jednostajnie bez regulacji że troszkę mniej na wolnych i więcej przy wyższych obrotach . Bo zwykły pływak tak właśnie dawkował nawet można było go przygiac lub odgiac żeby zwiększyć lub zmniejszyć ilość paliwa w komorze pływaka a przy elektrozaworze nie wiem czy dawkuje stosunkiem do mocy czy jednostajnie ?

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1434
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Uli » 13 kwie 2019, 22:47

To jest elektromagnes, jak dostaje prądu to otwiera i tyle...jednostajnie.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 13 kwie 2019, 22:51

To nie może przelewać aż do tłumika. Po odcięcie zapłonu odcina paliwo po odpaleniu puszcza jednostajnie ani za dużo ani za mało gdzieś nie spała

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 13 kwie 2019, 22:52

Zacznę od iskry świece juz są nowe

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1434
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Uli » 13 kwie 2019, 22:56

A co ma iskra do tego...jeżeli pali od strzała to są ok...a ogień to raczej za dużo paliwa abo zawory. Tak mi się wydaje.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 13 kwie 2019, 22:58

A co dawkuje paliwo no bo jak elektro zawór puści jednostajnie to co . na wolnych potrzebuje mniej a na wyższych i pod obciążeniem dużo więcej paliwa na wolnych musiało by paliwo wracać jakimś nadmiarem spowrotem do zbiornika ?

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 13 kwie 2019, 23:05

Straszne mogłem mieszkać w bloku i nie miał bym problemu z koszenie trawy 😣

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1434
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Uli » 13 kwie 2019, 23:08

W gaźniku masz pływak...
Bzyku problem może być w czym innym, mianowicie przestawiony zapłon i może w nieodpowiedniej chwili domyka zawory, paliwo przedostaje się do rozgrzanego tłumika i tam następuje zapłon, sprawdź jak wygląda klin pod kołem zamachowym, czy przypadkiem już ci go nie zcina, bo jeżeli tak to koło zamachowe masz przestawione a to ono między innymi jest odpowiedzialne za zapłon i synchronizację wszystkiego.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1434
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Uli » 13 kwie 2019, 23:09

Co Ty gadasz...niema to jak kawałek swojego ogródka.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 13 kwie 2019, 23:14

Czyli elektro zawór puszcza paliwo ale oprócz tego jest jeszcze pływak ?

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1434
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Uli » 13 kwie 2019, 23:15

Tak, bynajmniej u mnie tak jest.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 13 kwie 2019, 23:18

Pojawiły się nowe opcje które biorę pod uwagę klin pod kołem może bełtac zapłonem lub cewka gubi iskre albo coś z zaworem wypluwa benzynke do tłumika

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 13 kwie 2019, 23:19

No ewentualnie coś z pływakiem jeśli jest

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1434
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Uli » 13 kwie 2019, 23:20

No napisałem Ci wyżej też o tym klinie
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1434
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Uli » 13 kwie 2019, 23:22

No musisz to sprawdzić cewki także przerwy na nich między kołem a cewką to 0,30 szczelinomierzem, jak dobrze pamiętam.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 13 kwie 2019, 23:23

Zacznę od koła przez pływak i skończę na zaworze bo zawór to grubsza sprawa mam nadzieję że do zaworu nie dojdę że to coś prostszego.

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1434
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Uli » 13 kwie 2019, 23:24

Daj znać o postępach...obstawiam ten klin.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 13 kwie 2019, 23:26

To by było za proste 🤔

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1434
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Uli » 13 kwie 2019, 23:31

Nie...gaźnik i zawór będą ok...przepuszcza niespalone paliwo do tłumika, a jak sam pisałeś po czasie zaczął strzelać bo się tłumik rozgrzał, sprawdź te cewy ich przerwę czy nie są luźne i ten klin...a z klinem to nie jest tak prosto zdjąć to koło.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 14 kwie 2019, 7:53

Jest klucz udarowy i ściągacz 3 ramienny powinno się udać

Bzyku
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 13 kwie 2019, 19:39
Imię: Andrzej

Re: Silnik B&S 18 OHV intek strzały ogniem z tłumika

Post autor: Bzyku » 14 kwie 2019, 11:50

Sprawa prostsza niż by się wydawało po odkreceniu osłony silnika ukazały się cewki i koło jako że nie mam z tym doczyniena na codzień zastanowił mnie rdzawy nalot na kole magnesowym czy też zamachowym dla osoby która się tym zajmuje na codzień może by to było oczywiste że nie powinno tak wyglądać no cóż ja musiałem się zastanowić czy tak ma wyglądać koło magnesowe i stwierdziłem że przeczyszcze go papierem drobnym sciernym po przeczyszczeniu zanim zabralem sie za sprawdzanie klina kola odpaliłem i ....... jakby lepiej odkryciem cewki przeczyscilem powierzchnię od strony koła magnesowego papierem sciernym poskładałem i chyba wszystko wróciło do normy jutro spróbuję kosic i będzie wiadomo na 100 % ale po samym zapaleniu widzę że jest Oki więc chyba to było przyczyną (syf na cewkach i rdza na kole ) gubilo iskre 😃😃😃

ODPOWIEDZ