Honda 2218 - Belka zawieszenia..
Honda 2218 - Belka zawieszenia..
Witam..
Dzisiaj rozebrałem przednie zawieszenie i stwierdziłem, że w belce przedniej w miejscach, gdzie są tuleje istnieją pośrodku dwa otwory... Jeden jest przeznaczony dla kalamitki, a ten drugi do czego? Mam pewne przypuszczenie, ale wolę zapytać.. No i drugie pytanie z tym związane, czy tym drugim otworem może "uciekać" smar do środka belki, kiedy smarujemy towotnicą ten element? A, wygląda to tak:
Pierwsze zdjęcie to prawe koło, a drugie lewe... otwory są winnych miejscach...
Przy okazji zobaczcie jak wygląda dolna tuleja... Ta z prawej..
Dzisiaj rozebrałem przednie zawieszenie i stwierdziłem, że w belce przedniej w miejscach, gdzie są tuleje istnieją pośrodku dwa otwory... Jeden jest przeznaczony dla kalamitki, a ten drugi do czego? Mam pewne przypuszczenie, ale wolę zapytać.. No i drugie pytanie z tym związane, czy tym drugim otworem może "uciekać" smar do środka belki, kiedy smarujemy towotnicą ten element? A, wygląda to tak:
Pierwsze zdjęcie to prawe koło, a drugie lewe... otwory są winnych miejscach...
Przy okazji zobaczcie jak wygląda dolna tuleja... Ta z prawej..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Honda 2218 - Belkka zawieszenia..
Trochę wybite te tulejki, chyba czas na nowe,
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..
Wiem, są popękane na kołnierzu i zużyte... dzwoniłem do Ciebie, ale nie odbierałeś fona... A, co z tymi otworami? Do czego służą?
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..
Podpowie Ktoś, do czego służą te dodatkowe otwory? Czy może tym otworem "uciekać" smar do wewnątrz belki?
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..
Tu Ci nie doradzę , ale wrzucam fotki belki i tulejki , na której pracuje całe zawieszenie. Pomyślałbym nad poprawą fabryki ... i przyłapałbym tulejkę do belki , żeby pracowała cała wewnętrzna powierzchnia i cała śruba . Teraz tulejka jest ściśnięta śrubą i całość "kręci "się w belce i efekt jest widoczny na tulejce...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..
No i zawieszenie rozebrane.....
Co ciekawe kolego piurko.., nie ma u mnie ruchomej tulei głównej w belce... Tuleja tam jest, ale stanowi niejako zespoloną część belki. Jeśli belka w tym miejscu jest "pełna", to można nawiercić od dołu otwór, nagwintować i .. założyć kalamitkę..
Co ciekawe kolego piurko.., nie ma u mnie ruchomej tulei głównej w belce... Tuleja tam jest, ale stanowi niejako zespoloną część belki. Jeśli belka w tym miejscu jest "pełna", to można nawiercić od dołu otwór, nagwintować i .. założyć kalamitkę..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..
Nie bardzo widać na fotce , ale czy nie jest to jakaś przeróbka ? Tan kwadrat wydaje mi się nakładką .
Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..
Ten kwadrat jest przyspawany do belki, z drugiej strony jest taki sam..możliwe, że jakaś przeróbka..
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..
Poprzedniemu właścicielowi wyrobiły się otwory w belce i przerobił...tak myślę .
Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..
Jest to bardzo prawdopodobne.., ale zrobione dobrze..., no cóż robił to Niemiec, albo Polak robiący dla Niemca
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..
Albo Polak , który kupił od Niemca i po naprawie sprzedał Polakowi...
Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..
Też tak mogło być...
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..
Aby, zdemontować w Hondzie belkę zawieszenia należy:
-podnieść przód traktorka;
-zdjąć koła przednie;
-zdjąć końcówkę drążka kierowniczego z uchwytu kulowego;
-"rozpiąć" drążek zwrotnic;
-odkręcić pokrywę silnika;
-wypiąć z klosza żarówki oświetlenia przedniego;
-odkręcić pokrywę filtra powietrza;
-odkręcić osłonę tłumika;
-odkręcić tłumik;
Teraz mamy dostęp do śruby mocującej belkę do ramy traktorka... Śruba jest włożona w otwór od strony tłumika, zatem konieczny jest demontaż w/w elementów , aby móc tę śrubę odkręcić, a przede wszystkim wyjąć..
Mamy więc wyjętą belkę, możemy więc poprzez zdjęcie zabezpieczenia segera wyjąć prawą zwrotnicę z otworu belki i wyjąć z niego do oceny tuleje..dolną i górną. Lewą zwrotnicę wyjmujemy okręcając śrubę kontrującą obejmę. Moje tuleje, były w stanie dość dużego zużycia, ale to nie one powodowały duże luzy w układzie. Przyczyna tkwiła w wyrobionych otworach belki w których tuleje są osadzone.. Trochę to dziwne. gdyż tuleje nie obracają się w otworach..mają nawet zabezpieczenia na kołnierzu..które współpracują z wypustami otworów belki, a wygląda to tak..
Tuleje głównie pracują dla zapewnienia "sztywności" zwrotnicom.. szukałem ew. wytarć na zwrotnicach, ale ich nie było..
Jako, że wytarte były otwory w belce kupno nowych tulei nie rozwiązałoby problemu.. Zakupiłem więc polietylen1000 o średnicy 40 mm i długości 15 cm
Z tego tworzywa tokarz dorobił 4 nadwymiarowe tuleje i nabił je w otwory belki. Koszt zakupu polietyllenu to 6 złotych i wykonanie tulei przez tokarza 30 złotych.. Są co prawda teraz czarne, gdyż malowałem belkę..
Po zamocowaniu belki do ramy w odwrotnej kolejności montujemy cały podzespół.., zwrotnice teraz sztywno wchodzą w otwory..
mocujemy drążek do trzpienia końcówki i spinamy zwrotnice drążkiem..
zakładamy tłumik, który przy okazji został odnowiony sreberkiem odpornym do temp. 650 stopni..
mocujemy jego osłonę..
wkładamy filtr powietrza i przykręcamy jego pokrywę..
W dalszej kolejności zakładamy koła i montujemy pokrywę silnika wraz z żarówkami świateł.. Ot cała robota.., po zakończeniu której zawieszenie przednie i układ kierowniczy nabrały sztywności..
Z uwagi na to, że ja miałem skrzywiony drążek, to został on wymieniony, jak również końcówka drążka, stary wyglądał tak..
Jeśli coś jest niejasne, proszę pytać, postaram się odpowiedzieć w miarę mych możliwości...
-podnieść przód traktorka;
-zdjąć koła przednie;
-zdjąć końcówkę drążka kierowniczego z uchwytu kulowego;
-"rozpiąć" drążek zwrotnic;
-odkręcić pokrywę silnika;
-wypiąć z klosza żarówki oświetlenia przedniego;
-odkręcić pokrywę filtra powietrza;
-odkręcić osłonę tłumika;
-odkręcić tłumik;
Teraz mamy dostęp do śruby mocującej belkę do ramy traktorka... Śruba jest włożona w otwór od strony tłumika, zatem konieczny jest demontaż w/w elementów , aby móc tę śrubę odkręcić, a przede wszystkim wyjąć..
Mamy więc wyjętą belkę, możemy więc poprzez zdjęcie zabezpieczenia segera wyjąć prawą zwrotnicę z otworu belki i wyjąć z niego do oceny tuleje..dolną i górną. Lewą zwrotnicę wyjmujemy okręcając śrubę kontrującą obejmę. Moje tuleje, były w stanie dość dużego zużycia, ale to nie one powodowały duże luzy w układzie. Przyczyna tkwiła w wyrobionych otworach belki w których tuleje są osadzone.. Trochę to dziwne. gdyż tuleje nie obracają się w otworach..mają nawet zabezpieczenia na kołnierzu..które współpracują z wypustami otworów belki, a wygląda to tak..
Tuleje głównie pracują dla zapewnienia "sztywności" zwrotnicom.. szukałem ew. wytarć na zwrotnicach, ale ich nie było..
Jako, że wytarte były otwory w belce kupno nowych tulei nie rozwiązałoby problemu.. Zakupiłem więc polietylen1000 o średnicy 40 mm i długości 15 cm
Z tego tworzywa tokarz dorobił 4 nadwymiarowe tuleje i nabił je w otwory belki. Koszt zakupu polietyllenu to 6 złotych i wykonanie tulei przez tokarza 30 złotych.. Są co prawda teraz czarne, gdyż malowałem belkę..
Po zamocowaniu belki do ramy w odwrotnej kolejności montujemy cały podzespół.., zwrotnice teraz sztywno wchodzą w otwory..
mocujemy drążek do trzpienia końcówki i spinamy zwrotnice drążkiem..
zakładamy tłumik, który przy okazji został odnowiony sreberkiem odpornym do temp. 650 stopni..
mocujemy jego osłonę..
wkładamy filtr powietrza i przykręcamy jego pokrywę..
W dalszej kolejności zakładamy koła i montujemy pokrywę silnika wraz z żarówkami świateł.. Ot cała robota.., po zakończeniu której zawieszenie przednie i układ kierowniczy nabrały sztywności..
Z uwagi na to, że ja miałem skrzywiony drążek, to został on wymieniony, jak również końcówka drążka, stary wyglądał tak..
Jeśli coś jest niejasne, proszę pytać, postaram się odpowiedzieć w miarę mych możliwości...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
- Kamilos
- Stały bywalec
- Posty: 2593
- Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..
Kawał dobrej roboty wykonałeś, a poradnik ze zdjęciami przestawiający montaż i demontaż belki i jej elementów pierwsza klasa, na pewno przyda się wielu użytkownikom podobnych traktorków..
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com
kamil28onet@gmail.com