Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
Moderator: Moderatorzy
Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
Witam, wątek wielokrotnie poruszany na forum/ czacie forumowym ale rozrzucony po kilku tematach. Chodzi mi o smarowanie wymienionych silników podczas pracy na wzniesieniach. Loncin w katalogach Cedrusa jest opisywany jako smarowany rozbryzgowo, w katalogach OM jako ciśnieniowo. B&S z kolei jest opisywany zawsze jako ciśnieniowy. Czy ktoś organoleptycznie porównywał budowę tych silników i może opisać różnice w smarowaniu pomiędzy nimi i wskazać ich plusy i minusy ? Dziękuję i pozdrawiam
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
Jedno I drugie smarowanie rozbryzgowe B&S 725 ccm też rozbryzgowe.
Oba silniki na wzniesieniach 12°-20°bez problemowe.
Oba silniki na wzniesieniach 12°-20°bez problemowe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:11
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
Piszesz rozbryzgowe a pokazujesz pompę oleju
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
A wiesz do czego jest ta pompa?
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
Górne zdjęcie to Loncin ?
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
ja wiem
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
W Loncinie piszą że pompa zębata więc tak obstawiłem.
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
Dlaczego na tej naklejce pisze, że jest pelne smarowanie cisnieniowe?
- Kamilos
- Stały bywalec
- Posty: 2593
- Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
Nie wiem jak to jest w przypadku Loncina, bo nie interesowałem się tym nigdy, wiem natomiast jak to wygląda w przypadku silników Briggsa, mianowicie w silnikach jednocylindrowych w traktorkach z filtrem oleju smarowanie jest w pełni rozbryzgowe, a pompa oleju służy tylko do przepychania oleju przez filtr oleju, a potem rozrzutnik oleju rozrzuca olej po silniku, natomiast w silnikach V-twin sytuacja wygląda trochę inaczej, pompa oleju przepycha olej przez filtr i dodatkowo smarowany ciśnieniowo jest cały wał korbowy wraz z łożyskami, natomiast reszta elementów w silniku rozbryzgowo poprzez koła zębate, które wytwarzają mgłę olejową w związku z czym mamy tu smarowanie mieszane. Informacji zasięgałem z centrali W USA oraz od Chabina. Wiadomo, że ciśnieniowy lepiej brzmi i to jest moim zdaniem celowy marketing Briggsa, fakty są natomiast takie, że nie mają w pełni ciśnieniowo smarowanych silników benzynowych z kanałami olejowymi.
Tutaj jeszcze zamieszczam filmik przedstawiający smarowanie silników Briggsa.
Tutaj jeszcze zamieszczam filmik przedstawiający smarowanie silników Briggsa.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com
kamil28onet@gmail.com
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
Tak jak kamil napisał .
Na zdjęciu widać kanał doprowadzający olej na dolny wał w silniku B&S.
Nie wiem jak smarowana jest góra B&S bo tego nie rozkręcałem .
Zdjęcia robiłem przy wymianie uszczelki miski olejowej.
Na zdjęciu widać kanał doprowadzający olej na dolny wał w silniku B&S.
Nie wiem jak smarowana jest góra B&S bo tego nie rozkręcałem .
Zdjęcia robiłem przy wymianie uszczelki miski olejowej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
W silnikach chłodzonych powietrzem wolę jednak by smarowanie było mieszane, mgła olejowa smaruje równie skutecznie a nawet lepiej niż smarowanie ciśnieniowe.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
To co Ty wolisz to jedno, ważne co jest potrzebne. To są silniki do traktorów i ich budowa jest pod konktretne warunki. I tutaj ważne ,aby wał korbowy był smarowany pod cisnieniem, bo to nie tylko możliwość pracy pod kątem, ale że względu na działające siły o charakterze stukowym ,oraz ruch obrotowy mgła olejowa nie jest w stanie utrzymać filmu olejowego. Dlatego tam gdzie nie ma pompy oleju stosuje sie rozrzutnik oleju i otwory w kierunku obrotu dla wciskania go . Mgła olejowa ,ktora jest lepszej jakości kiedy wał smarowany jest pod ciśnieniem ,bo olej jest wyrzucany spod stopy korbowodu jest wystarczająca dla smarowania główki korbowodu, (ruch wahadłowy) i w tym przypadku układu rozrządu (prosta budowa koników zaworowych ,słabe sprężyny, oddziałujące małe siły ), oraz tulei cylindrowych, płaszcza tłoka i chłodzenia denka tłoka. Gdyby te silniki były bardziej obciążone ,wymagały by innej konstrukcji rozrządu, dysz chłodzących tłoki, innej konstrukcji korbowodów. Jednak temat dotyczy dwóch konkretnych modeli silników i uważam że odpowiedź powinna zawierać uzasadnienie ,a nie co ja ,Ty czy ktokolwiek woli.
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
Powiem Wam,ze miałem inteka brigss w zero-turn i jezdżiłem po takich pochyłościach ,że normalny traktorek dawno by się wywrócił . Kosiarkę zarżnąłem , ale w sensie -deck i reszta sie posypała ,a sam silnik chodził do końca esploatacji.Jestem pewien ,że jest dobry w dalszym ciągu ,a zrobiłem na nim paręnaście setk mtg. Tak więc ,bez przesady , te tyrady i wieczne problemy ze smarowaniem takim,czy srakim ,są nieco technicznie przearanżowane....
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
Święte słowa pfp, dywagacje nad lepszością smarowania ciśnieniowego nad rozbryzgowym to puste i nikomu nie potrzebne rozmowy,pfp76 pisze: ↑28 lip 2019, 6:27Powiem Wam,ze miałem inteka brigss w zero-turn i jezdżiłem po takich pochyłościach ,że normalny traktorek dawno by się wywrócił . Kosiarkę zarżnąłem , ale w sensie -deck i reszta sie posypała ,a sam silnik chodził do końca esploatacji.Jestem pewien ,że jest dobry w dalszym ciągu ,a zrobiłem na nim paręnaście setk mtg. Tak więc ,bez przesady , te tyrady i wieczne problemy ze smarowaniem takim,czy srakim ,są nieco technicznie przearanżowane....
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
Marku - jak pisałem wcześniej czekam na dokończenie ogrodzenia i wtedy kupię traktor. Na placu boju zostało AL-KO T20, OM 106 na Loncinie i Stiga 6102.
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
Co do tego silnika b&s w którym wymieniałem uszczelke misy olejowej to nie widzę żadnego kanału olejowego który by smarował górę silnika .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
Loncin rządzi ?
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
Jak Loncin będzie miał z 700 mth przepracowane to wtedy będzie można cokolwiek powiedzieć.
Jak narazie opinie serwisantów są pozytywne.
Jak narazie opinie serwisantów są pozytywne.
Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx
link do filmiku o loncinie ok 7,40 minuta