GCV530 zmiana cylindrów
Moderator: Moderatorzy
GCV530 zmiana cylindrów
na początek chciałem się przywitać - w końcu pierwszy post
w skrócie opiszę problem. Mam traktorek castela z silnikiem hondy GCV530 traktorek dostałem za friko od rodzinki z Niemiec która to uruchomiła silnik bez oleju... nie pytajcie jak fatk faktem silnik się zatarł do wymiany wał korbowody tłoki pierścienie cylindry więc i kwota za części spora (chce wszystko nowe) z racji tego że traktorek dostałem za darmo i w inwestując w niego ok 4200zł mam maszynę która ma przepracowane 230mt z praktycznie nowym silnikiem niestety do końca tak kolorowo nie ma gdyż honda moim zdaniem zrobiła dziadostwo i GCV530 ma aluminiowe cylindry co jak wiadomo znacznie przekłada się na żywotność tego silnika. Więc pomyślałem sobie że podmienię oryginalny alu (12100-Z0A-405) na taki z tuleją z modelu bliźniaczego GXV530 (12100-Z0A-406) pytanie moje brzmi czy to spasuje ?? silniki te są praktycznie idealne w tym ze GXV wygląda na bardziej "wzmocniony" i tu mam właśnie dylemat niektórzy mówią że spasuje bez problemu niektórzy że nie.... zamówił bym tłoki i cylindry z GXV530 a cała reszta z GCV530 (korbowody pierścienie są te same w obu silnikach) robił już ktoś taki update ? bo szczerze mówiąc jak się nie da to nawet nie będę tego robił na tych aluminiowych cylindrach tylko po prostu kupię silnik V Kawasaki 22hp na tulei który kosztuje ok 3900zł
w skrócie opiszę problem. Mam traktorek castela z silnikiem hondy GCV530 traktorek dostałem za friko od rodzinki z Niemiec która to uruchomiła silnik bez oleju... nie pytajcie jak fatk faktem silnik się zatarł do wymiany wał korbowody tłoki pierścienie cylindry więc i kwota za części spora (chce wszystko nowe) z racji tego że traktorek dostałem za darmo i w inwestując w niego ok 4200zł mam maszynę która ma przepracowane 230mt z praktycznie nowym silnikiem niestety do końca tak kolorowo nie ma gdyż honda moim zdaniem zrobiła dziadostwo i GCV530 ma aluminiowe cylindry co jak wiadomo znacznie przekłada się na żywotność tego silnika. Więc pomyślałem sobie że podmienię oryginalny alu (12100-Z0A-405) na taki z tuleją z modelu bliźniaczego GXV530 (12100-Z0A-406) pytanie moje brzmi czy to spasuje ?? silniki te są praktycznie idealne w tym ze GXV wygląda na bardziej "wzmocniony" i tu mam właśnie dylemat niektórzy mówią że spasuje bez problemu niektórzy że nie.... zamówił bym tłoki i cylindry z GXV530 a cała reszta z GCV530 (korbowody pierścienie są te same w obu silnikach) robił już ktoś taki update ? bo szczerze mówiąc jak się nie da to nawet nie będę tego robił na tych aluminiowych cylindrach tylko po prostu kupię silnik V Kawasaki 22hp na tulei który kosztuje ok 3900zł
Re: GCV530 zmiana cylindrów
Za droga zabawa na testy, myślę cze nikt nie próbował, seria gxv to jednak inna liga
Re: GCV530 zmiana cylindrów
udało mi się nawiązać kontakt z kumatą osobą która te silniki robi i cylindry pasują jestem już po zakupie silnik poskładany i wszystko pasuje jak w przypadku cylindra aluminiowego. Trzeba tylko pamiętać by tłoki kupić także od gx-a (końcówka sn 800) jest to ta sama średnica i defa kto jest to ten sam tłok co w gcv ale ten z gx jest niby jakoś wzmocniony i wszystko gra silnik śmiga jak nowy a dzięki żeliwnemu cylindrowi zastosowaniu takiego oleju jak powinien być + jego regularna wymiana myślę że silnik posłuży sporo dłużej teraz więc jeśli ktoś ten silnik będzie robił śmiało można zakładać cylindry z gx
Re: GCV530 zmiana cylindrów
Dzięki za informacje
Re: GCV530 zmiana cylindrów
Hmm, jak padnie silnik, to nie wiem czy warto go robić, tym bardziej za ponad 4 tysie. Lepiej kupić nówkę Loncina i mieć z głowy
P.S. W Castel pewnie ta sama skrzynia co były w Hondach, bo to ta sama konstrukcja. Silnik + słaba skrzynia = .... zwiewać jak najdalej od takiego traktorka
Ale ... z drugiej strony, każdy facet (prawie każdy) lubi coś naprawić, pogrzebać ..
P.S. W Castel pewnie ta sama skrzynia co były w Hondach, bo to ta sama konstrukcja. Silnik + słaba skrzynia = .... zwiewać jak najdalej od takiego traktorka
Ale ... z drugiej strony, każdy facet (prawie każdy) lubi coś naprawić, pogrzebać ..
Re: GCV530 zmiana cylindrów
Użytkownik007 podjedź do kowar pogadamy
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
-
- Stały bywalec
- Posty: 81
- Rejestracja: 02 lut 2015, 17:37
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Wola Chomejowa
- Kontakt:
Re: GCV530 zmiana cylindrów
podobno korbowód pasuje tez z małej kosiarki GXV120
https://sklep-kosiarki.pl/silniki-spali ... 3kEALw_wcB
https://sklep-kosiarki.pl/silniki-spali ... 3kEALw_wcB
nick allegro
kosiarz-84
tel 513 801 445
kosiarz-84
tel 513 801 445
Re: GCV530 zmiana cylindrów
No właśnie ... jak już będziesz u Jerzyka, to porozmawiaj o Loncinie, bo ... co Honda to Honda, heheh. Więcej nie powiem. Porozmawiacie, to będziesz wiedział o co w powyższym chodzi
Re: GCV530 zmiana cylindrów
Ja nie wiem nie znam się,nie tutejszy jestem
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: GCV530 zmiana cylindrów
Może ktoś obeznany w temacie silników,założy temat o Loncinie?
Opisze i podzieli się spostrzeżeniami.
Bo w sieci żadnej informacji nie ma.
A coraz więcej tych silników jest montowanych np.w traktorkach ogrodowych.
Re: GCV530 zmiana cylindrów
Ale nic podobnego, żle zrozumiales. Honda jak najbardziej ! Tylko chodzi o remont i kwoty ktore podales
A Loncin to .... Widzisz, nie odrobiles lekcji i nie porozmawiales z jerzykiem
Wiec jak odrobisz lekcje to bedziesz wiedział z czego wynika moja nie chęc do ....."remontowanej" Hondy.
P.S. Sam mam 530 GXV
A Loncin to .... Widzisz, nie odrobiles lekcji i nie porozmawiales z jerzykiem
Wiec jak odrobisz lekcje to bedziesz wiedział z czego wynika moja nie chęc do ....."remontowanej" Hondy.
P.S. Sam mam 530 GXV
-
- Stały bywalec
- Posty: 53
- Rejestracja: 25 paź 2019, 11:49
- Imię: Lukasz
Re: GCV530 zmiana cylindrów
A co sądzicie o silniku KAWASAKI FS481V 16.0 HP ?
Koszt takiego nowego to około 3300zl a nowego silnika GXV 530 HONDA 15,2 KM ponad 10000...
Skąd aż taka różnica w cenie przecież Kawasaki to nie jakaś chińszczyzna.
Ma ktoś doświadczenie z silnikiem kawasaki ?
Koszt takiego nowego to około 3300zl a nowego silnika GXV 530 HONDA 15,2 KM ponad 10000...
Skąd aż taka różnica w cenie przecież Kawasaki to nie jakaś chińszczyzna.
Ma ktoś doświadczenie z silnikiem kawasaki ?