B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Moderator: Moderatorzy

krzygrom
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska

B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: krzygrom » 19 gru 2021, 13:17

Witam Szanownych forumowiczów.
W ostatnich dniach trafiło do mnie urządzenie, które ma mi zapewnić płynność dostawy energii elektrycznej w przypadku BLACKOUT.
Urządzenie jednak nie jest sprawne. Prądnica po badaniu wydaje się być ok, silnik się obracał lecz nie zapalał.
Silnik jak w temacie.
350442-1156-E1-01091311
WhatsApp Image 2021-12-19 at 13.08.40 (4).jpeg
Podczas demontażu jednostki natrafiłem na wypadnięty jeden popychacz (niestety wpadł w wałek rozrządu i jest ugięty).
WhatsApp Image 2021-12-19 at 13.08.40 (2).jpeg
Wyciągnięta sprężyna na kole zębatym rozrządu (regulator obrotów).
WhatsApp Image 2021-12-19 at 13.08.40 (3).jpeg
WhatsApp Image 2021-12-19 at 13.08.40.jpeg
Moje pytania i prośba o pomoc:

Czy mogę wymienić tylko jeden popychacz?

Czy szklanki rozrządu czy jak to się tam nazywa wszystkie są takie same?

Popychacze wyglądają różnie budowa główki i kolor. Czy określone jest który jest ssący a który wydechowy?

Na prowadnicach popychaczy było tylko po jednym uszczelniaczu, wydaje mi się, że tylko na zaworze ssącym, czy tak ma być?

Czy jest szansa że gdzieś mogę dostać samą sprężynkę do tego wałka rozrządu regulatora?

Gdzie najlepiej kupować części i gdzie mogę dostać kpl. uszczelnień do tego silnika, bo albo nie umiem znaleźć albo nie są dostępne?

Przepraszam za te moje "Lajkoniczne" pytania ale pierwszy raz biorę się za taki silnik.

Z góry wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wawax
Stały bywalec
Posty: 365
Rejestracja: 04 sty 2021, 20:38
Imię: Sławomir

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: wawax » 19 gru 2021, 13:33

Na forum jest kilku specjalistów, którzy bez problemu odpowiedzą na Twoje pytania. Ja tylko dodałbym jedno: dlaczego popychacz wypadł? Odpowiedź może zasugerować dodatkowe konieczne naprawy.

Mając numery silnika możesz na stronie B&S wyszukać instrukcje obsługi oraz rysunki i wykazy części z numerami katalogowymi. To wyjaśni parę kwestii. Np. o ile dobrze pamiętam z mojego silnika, popychacze są różne. Zapewne wydechowe będą stalowe.

krzygrom
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: krzygrom » 19 gru 2021, 14:39

Dziękuję za odpowiedź.
Generator pracował w przedsiębiorstwie państwowym może obsługa była kiepska, może ktoś nie dopilnował regulacji luzów zaworowych...
Może zawór przywiesił się na otwartym i wtedy? Nie rozumiem też dlaczego ta sprężynka jest w takim stanie skoro teoretycznie niczego nie dotyka. Może ktoś to popsuł jak składał... Nie mam pojęcia.

arturo
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 16 gru 2018, 12:30
Imię: artur

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: arturo » 19 gru 2021, 17:00

Witam. Jeżeli w silniku nie ma innych uszkodzeń, laska popychacza która jest ugięta jest z zaworu wydechowego, jest ona wykonana ze stali, i należało by ją wymienić na taką samą.Szklanki popychacza wszystkie są takie same, że sprężyną mechanizmu dekompresora na wałku rozrządu i jej dostępnością może być problem, występuje razem z wałkiem rozrządu ,ale nie koniecznie, być może ktoś posiada części używane do tego modelu. Jak znasz angielski to znajdziesz sobie rozkładówkę. A jeżeli nie dasz rady to daj znać, to ci poszukam numerów części z katalogu.
A poniżej strona główna briggsa

.https://www.briggsandstratton.com/na/en ... dhelp_icon

Awatar użytkownika
wawax
Stały bywalec
Posty: 365
Rejestracja: 04 sty 2021, 20:38
Imię: Sławomir

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: wawax » 19 gru 2021, 19:09

Przyczyną może być też przegrzanie. To prowadzi do różnych innych problemów, np. wysuwania się tulei. Nie jestem jednak pewien czy w tym silniku są tuleje. Jeśli tak, to warto się im przyjrzeć.

Może popychacz zderzył się ze sprężynką, gdy wyleciał.

arturo
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 16 gru 2018, 12:30
Imię: artur

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: arturo » 20 gru 2021, 0:32

B&S numer z katalogu;
691836- laska popychacza (stalowa)
dostepna w Polsce
https://sklep-kosiarki.pl/czesci-do-mas ... 50663.html
645649- wałek rozrządu
dostępny ale cena jak z kosmosu
Wał krzywkowy Briggs&Stratton od 16HP do 20HP - Ogrodexhttps://ogrodexmilicz.pl › 2990-wale...
691963- uszczelniacz zaworu
Uszczelniacz zaworu Briggs&Stratton Vanguard nr 691963https://ogrodexmilicz.pl › 2928-uszc...
846487- uszczelka misy
Uszczelka misy Briggs&Stratton Vanguard nr 691684 ...https://ogrodexmilicz.pl › uszczelki

Ja bym sprawdził jeszcze czy prowadnica zaworu wydechowego nie wysunęła się i nie podparła zaworu (tym samym ograniczając jego skok)

krzygrom
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: krzygrom » 21 gru 2021, 6:43

arturo pisze:
19 gru 2021, 17:00
Witam. Jeżeli w silniku nie ma innych uszkodzeń, laska popychacza która jest ugięta jest z zaworu wydechowego, jest ona wykonana ze stali, i należało by ją wymienić na taką samą.
Oprócz tych dwóch rzeczy uszkodzonych nie znalazłem niczego innego.
wawax pisze:
19 gru 2021, 19:09
Przyczyną może być też przegrzanie. To prowadzi do różnych innych problemów, np. wysuwania się tulei. Nie jestem jednak pewien czy w tym silniku są tuleje. Jeśli tak, to warto się im przyjrzeć.
Ogladając elementy silnika nigdzie tam nie widzę żadnych oznak przegrzania.
Czy tuleje nie wiem. Nic nie wygląda jak by miało być opuszczone.

[quote=arturo post_id=47654 time=1639956768 user_id=2045
Ja bym sprawdził jeszcze czy prowadnica zaworu wydechowego nie wysunęła się i nie podparła zaworu (tym samym ograniczając jego skok)
[/quote]
Dziękuję Ci za te linki, na pewno skorzystam. Tą sprężynkę już ogarnąłem jak i popychacze.
Co do prowadnic zaworów to wydają się być na swoim miejscu, na jednym poziomie.
Czy możesz mi napisać czym B&S kierowało się dając uszczelniacz trzonka zaworu na tronie ssącej a na wydechowej już nie?
Nie bardzo to rozumiem.
Jak się składa silnik to pod uszczelki trzeba trochę podsmarować jakimś Dirko? Oczywiście chodzi mi o miskę nie o Głowicę :D

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i czekam w miarę możliwości na odpowiedzi na pytania zadane w pierwszym poście.

arturo
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 16 gru 2018, 12:30
Imię: artur

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: arturo » 21 gru 2021, 15:18

Witam, odnośnie uszczelniaczy trzonka zaworu,dlaczego montowane są tylko na zaworach ssących, można to wytłumaczyć w ten sposób, podczas suwu ssania powstaje podcisnienie w kolektorze ssącym I bedzie podciągał olej pomiędzy trzonkiem zaworu a prowadnicą.A na wydechowym panuje nadcisnienie. Te silniki w wiekszości mają smarowanie rozbryzgowe popychaczy oraz dzwigienek zaworowych,oraz są chłodzone powietrzem, wyższa temperatura oleju,temperatura spalin I zaworu wydechowego, Chyba uznali to rozwiazanie za wystarczajàce.

arturo
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 16 gru 2018, 12:30
Imię: artur

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: arturo » 21 gru 2021, 15:33

arturo pisze:
21 gru 2021, 15:18
Witam, odnośnie uszczelniaczy trzonka zaworu,dlaczego montowane są tylko na zaworach ssących, można to wytłumaczyć w ten sposób, podczas suwu ssania powstaje podcisnienie w kolektorze ssącym I bedzie podciągał olej pomiędzy trzonkiem zaworu a prowadnicą.A na wydechowym panuje nadcisnienie. Te silniki w wiekszości mają smarowanie rozbryzgowe popychaczy oraz dzwigienek zaworowych,oraz są chłodzone powietrzem, wyższa temperatura oleju,temperatura spalin I zaworu wydechowego, nie są wyposażone w chłodnice oleju. Chyba uznali to rozwiazanie za wystarczajàce.

arturo
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 16 gru 2018, 12:30
Imię: artur

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: arturo » 21 gru 2021, 15:48

Możesz podsmarować Dirko pod miskę oraz pokrywę zawòw.

krzygrom
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: krzygrom » 23 gru 2021, 21:18

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Jeszcze tylko pytanie, czy jak na przekur konstruktoriwi uprę się i założę uszczelniacze również na zawory wydechowe to zaszkodzę konstrukcji?
Czy jest szansa gdzieś na jakąś serwisówkę gdzie mógłbym znaleźć momenty dokręcania śrub. Bardzo nie lubię kręcić bez momentów w aluminiakach bo to sie źle kończy.

krzygrom
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: krzygrom » 23 gru 2021, 22:02

A i jeszcze pytanie. Czy w tym silniku są tuleje. Czy to powleczone czymś "utwardzone" jakimś "silem" aluminium?

krzygrom
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: krzygrom » 23 gru 2021, 22:52

Płaszczyzny moich cylindrów przyciągają magnes więc raczej są one żeliwne czy dobrze sądzę?

arturo
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 16 gru 2018, 12:30
Imię: artur

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: arturo » 26 gru 2021, 11:46

Witam, możesz założyć drugi uszczelniacz na zawór wydechowy i czy spełni on swoje zadanie czas pokaże, tuleje cylindrów są żeliwne. A poniżej link z danymi do tego silnika tylko że po angielsku.
https://www.mymowerparts.com/pdf/Briggs ... MODELS.pdf

krzygrom
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: krzygrom » 27 gru 2021, 9:42

arturo pisze:
26 gru 2021, 11:46
A poniżej link...
Jesteś genialny. Dzięuje.

krzygrom
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: krzygrom » 29 gru 2021, 23:56

Jeszcze pytanie o zawory.
Czy w tych czasach jeszcze się je szlifuje i czy jest z czego?
DSC_0016.JPG
DSC_0017.JPG
DSC_0014.JPG
DSC_0015.JPG
Czy te zabrudzenia mogą być spowodowane brakiem uszczelnienia trzonka zaworu.
_20211229_235022.JPG
_20211229_234952.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

arturo
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 16 gru 2018, 12:30
Imię: artur

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: arturo » 30 gru 2021, 11:06

Witam, Po zdjęciach widać że przylgnie zaworów mają duże zużycie, zabierz te głowice do kogoś kto zajmuje się profesjonalną regeneracją to ci pomoże, zrobi pomiary i ci odpowie, w warunkach domowych nie wszystko da się naprawić, potrzebne są narzędzia pomiarowe i narzędzia do obróbki.
W serwisowce powyżej masz podane;
średnicę wewnętrzna prowadnicy; nominalna 6.01-6.02mm.
do odrzucenia ;6.05mm.
średnica trzonka zaworu ssącego, nominalna 5.95-5.96mm.
do odrzucenia ;5.92mm.
zaworu wydechowego 5.94-5,95mm.
do odrzucenia 5.91mm.
Pozdrawiam.

arturo
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 16 gru 2018, 12:30
Imię: artur

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: arturo » 30 gru 2021, 13:33

Jeszcze jeden dodatek, odnośnie zaworu
16408674689556824633504676909588.jpg
16408674689556824633504676909588.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

krzygrom
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska

Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa

Post autor: krzygrom » 30 gru 2021, 15:41

No skarbnica wiedzy.
Toż to natychmiast rozjaśnia sytuację.
Warunki domowe nie oznaczają braku sprzętu, narzędzi 🛠 i możliwości 😎
Muszę tylko popatrzeć czy mam frez 60° i15°.
Szlifierki do zaworów niestety nie mam, poszukam w okolicy.

ODPOWIEDZ