B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
Moderator: Moderatorzy
-
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Grabownica Starzeńska
B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
Witam Szanownych forumowiczów.
W ostatnich dniach trafiło do mnie urządzenie, które ma mi zapewnić płynność dostawy energii elektrycznej w przypadku BLACKOUT.
Urządzenie jednak nie jest sprawne. Prądnica po badaniu wydaje się być ok, silnik się obracał lecz nie zapalał.
Silnik jak w temacie.
350442-1156-E1-01091311 Podczas demontażu jednostki natrafiłem na wypadnięty jeden popychacz (niestety wpadł w wałek rozrządu i jest ugięty). Wyciągnięta sprężyna na kole zębatym rozrządu (regulator obrotów). Moje pytania i prośba o pomoc:
Czy mogę wymienić tylko jeden popychacz?
Czy szklanki rozrządu czy jak to się tam nazywa wszystkie są takie same?
Popychacze wyglądają różnie budowa główki i kolor. Czy określone jest który jest ssący a który wydechowy?
Na prowadnicach popychaczy było tylko po jednym uszczelniaczu, wydaje mi się, że tylko na zaworze ssącym, czy tak ma być?
Czy jest szansa że gdzieś mogę dostać samą sprężynkę do tego wałka rozrządu regulatora?
Gdzie najlepiej kupować części i gdzie mogę dostać kpl. uszczelnień do tego silnika, bo albo nie umiem znaleźć albo nie są dostępne?
Przepraszam za te moje "Lajkoniczne" pytania ale pierwszy raz biorę się za taki silnik.
Z góry wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc.
W ostatnich dniach trafiło do mnie urządzenie, które ma mi zapewnić płynność dostawy energii elektrycznej w przypadku BLACKOUT.
Urządzenie jednak nie jest sprawne. Prądnica po badaniu wydaje się być ok, silnik się obracał lecz nie zapalał.
Silnik jak w temacie.
350442-1156-E1-01091311 Podczas demontażu jednostki natrafiłem na wypadnięty jeden popychacz (niestety wpadł w wałek rozrządu i jest ugięty). Wyciągnięta sprężyna na kole zębatym rozrządu (regulator obrotów). Moje pytania i prośba o pomoc:
Czy mogę wymienić tylko jeden popychacz?
Czy szklanki rozrządu czy jak to się tam nazywa wszystkie są takie same?
Popychacze wyglądają różnie budowa główki i kolor. Czy określone jest który jest ssący a który wydechowy?
Na prowadnicach popychaczy było tylko po jednym uszczelniaczu, wydaje mi się, że tylko na zaworze ssącym, czy tak ma być?
Czy jest szansa że gdzieś mogę dostać samą sprężynkę do tego wałka rozrządu regulatora?
Gdzie najlepiej kupować części i gdzie mogę dostać kpl. uszczelnień do tego silnika, bo albo nie umiem znaleźć albo nie są dostępne?
Przepraszam za te moje "Lajkoniczne" pytania ale pierwszy raz biorę się za taki silnik.
Z góry wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
Na forum jest kilku specjalistów, którzy bez problemu odpowiedzą na Twoje pytania. Ja tylko dodałbym jedno: dlaczego popychacz wypadł? Odpowiedź może zasugerować dodatkowe konieczne naprawy.
Mając numery silnika możesz na stronie B&S wyszukać instrukcje obsługi oraz rysunki i wykazy części z numerami katalogowymi. To wyjaśni parę kwestii. Np. o ile dobrze pamiętam z mojego silnika, popychacze są różne. Zapewne wydechowe będą stalowe.
Mając numery silnika możesz na stronie B&S wyszukać instrukcje obsługi oraz rysunki i wykazy części z numerami katalogowymi. To wyjaśni parę kwestii. Np. o ile dobrze pamiętam z mojego silnika, popychacze są różne. Zapewne wydechowe będą stalowe.
-
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Grabownica Starzeńska
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
Dziękuję za odpowiedź.
Generator pracował w przedsiębiorstwie państwowym może obsługa była kiepska, może ktoś nie dopilnował regulacji luzów zaworowych...
Może zawór przywiesił się na otwartym i wtedy? Nie rozumiem też dlaczego ta sprężynka jest w takim stanie skoro teoretycznie niczego nie dotyka. Może ktoś to popsuł jak składał... Nie mam pojęcia.
Generator pracował w przedsiębiorstwie państwowym może obsługa była kiepska, może ktoś nie dopilnował regulacji luzów zaworowych...
Może zawór przywiesił się na otwartym i wtedy? Nie rozumiem też dlaczego ta sprężynka jest w takim stanie skoro teoretycznie niczego nie dotyka. Może ktoś to popsuł jak składał... Nie mam pojęcia.
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
Witam. Jeżeli w silniku nie ma innych uszkodzeń, laska popychacza która jest ugięta jest z zaworu wydechowego, jest ona wykonana ze stali, i należało by ją wymienić na taką samą.Szklanki popychacza wszystkie są takie same, że sprężyną mechanizmu dekompresora na wałku rozrządu i jej dostępnością może być problem, występuje razem z wałkiem rozrządu ,ale nie koniecznie, być może ktoś posiada części używane do tego modelu. Jak znasz angielski to znajdziesz sobie rozkładówkę. A jeżeli nie dasz rady to daj znać, to ci poszukam numerów części z katalogu.
A poniżej strona główna briggsa
.https://www.briggsandstratton.com/na/en ... dhelp_icon
A poniżej strona główna briggsa
.https://www.briggsandstratton.com/na/en ... dhelp_icon
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
Przyczyną może być też przegrzanie. To prowadzi do różnych innych problemów, np. wysuwania się tulei. Nie jestem jednak pewien czy w tym silniku są tuleje. Jeśli tak, to warto się im przyjrzeć.
Może popychacz zderzył się ze sprężynką, gdy wyleciał.
Może popychacz zderzył się ze sprężynką, gdy wyleciał.
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
B&S numer z katalogu;
691836- laska popychacza (stalowa)
dostepna w Polsce
https://sklep-kosiarki.pl/czesci-do-mas ... 50663.html
645649- wałek rozrządu
dostępny ale cena jak z kosmosu
Wał krzywkowy Briggs&Stratton od 16HP do 20HP - Ogrodexhttps://ogrodexmilicz.pl › 2990-wale...
691963- uszczelniacz zaworu
Uszczelniacz zaworu Briggs&Stratton Vanguard nr 691963https://ogrodexmilicz.pl › 2928-uszc...
846487- uszczelka misy
Uszczelka misy Briggs&Stratton Vanguard nr 691684 ...https://ogrodexmilicz.pl › uszczelki
Ja bym sprawdził jeszcze czy prowadnica zaworu wydechowego nie wysunęła się i nie podparła zaworu (tym samym ograniczając jego skok)
691836- laska popychacza (stalowa)
dostepna w Polsce
https://sklep-kosiarki.pl/czesci-do-mas ... 50663.html
645649- wałek rozrządu
dostępny ale cena jak z kosmosu
Wał krzywkowy Briggs&Stratton od 16HP do 20HP - Ogrodexhttps://ogrodexmilicz.pl › 2990-wale...
691963- uszczelniacz zaworu
Uszczelniacz zaworu Briggs&Stratton Vanguard nr 691963https://ogrodexmilicz.pl › 2928-uszc...
846487- uszczelka misy
Uszczelka misy Briggs&Stratton Vanguard nr 691684 ...https://ogrodexmilicz.pl › uszczelki
Ja bym sprawdził jeszcze czy prowadnica zaworu wydechowego nie wysunęła się i nie podparła zaworu (tym samym ograniczając jego skok)
-
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Grabownica Starzeńska
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
Oprócz tych dwóch rzeczy uszkodzonych nie znalazłem niczego innego.
Ogladając elementy silnika nigdzie tam nie widzę żadnych oznak przegrzania.
Czy tuleje nie wiem. Nic nie wygląda jak by miało być opuszczone.
[quote=arturo post_id=47654 time=1639956768 user_id=2045
Ja bym sprawdził jeszcze czy prowadnica zaworu wydechowego nie wysunęła się i nie podparła zaworu (tym samym ograniczając jego skok)
[/quote]
Dziękuję Ci za te linki, na pewno skorzystam. Tą sprężynkę już ogarnąłem jak i popychacze.
Co do prowadnic zaworów to wydają się być na swoim miejscu, na jednym poziomie.
Czy możesz mi napisać czym B&S kierowało się dając uszczelniacz trzonka zaworu na tronie ssącej a na wydechowej już nie?
Nie bardzo to rozumiem.
Jak się składa silnik to pod uszczelki trzeba trochę podsmarować jakimś Dirko? Oczywiście chodzi mi o miskę nie o Głowicę
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i czekam w miarę możliwości na odpowiedzi na pytania zadane w pierwszym poście.
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
Witam, odnośnie uszczelniaczy trzonka zaworu,dlaczego montowane są tylko na zaworach ssących, można to wytłumaczyć w ten sposób, podczas suwu ssania powstaje podcisnienie w kolektorze ssącym I bedzie podciągał olej pomiędzy trzonkiem zaworu a prowadnicą.A na wydechowym panuje nadcisnienie. Te silniki w wiekszości mają smarowanie rozbryzgowe popychaczy oraz dzwigienek zaworowych,oraz są chłodzone powietrzem, wyższa temperatura oleju,temperatura spalin I zaworu wydechowego, Chyba uznali to rozwiazanie za wystarczajàce.
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
arturo pisze: ↑21 gru 2021, 15:18Witam, odnośnie uszczelniaczy trzonka zaworu,dlaczego montowane są tylko na zaworach ssących, można to wytłumaczyć w ten sposób, podczas suwu ssania powstaje podcisnienie w kolektorze ssącym I bedzie podciągał olej pomiędzy trzonkiem zaworu a prowadnicą.A na wydechowym panuje nadcisnienie. Te silniki w wiekszości mają smarowanie rozbryzgowe popychaczy oraz dzwigienek zaworowych,oraz są chłodzone powietrzem, wyższa temperatura oleju,temperatura spalin I zaworu wydechowego, nie są wyposażone w chłodnice oleju. Chyba uznali to rozwiazanie za wystarczajàce.
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
Możesz podsmarować Dirko pod miskę oraz pokrywę zawòw.
-
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Grabownica Starzeńska
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Jeszcze tylko pytanie, czy jak na przekur konstruktoriwi uprę się i założę uszczelniacze również na zawory wydechowe to zaszkodzę konstrukcji?
Czy jest szansa gdzieś na jakąś serwisówkę gdzie mógłbym znaleźć momenty dokręcania śrub. Bardzo nie lubię kręcić bez momentów w aluminiakach bo to sie źle kończy.
Jeszcze tylko pytanie, czy jak na przekur konstruktoriwi uprę się i założę uszczelniacze również na zawory wydechowe to zaszkodzę konstrukcji?
Czy jest szansa gdzieś na jakąś serwisówkę gdzie mógłbym znaleźć momenty dokręcania śrub. Bardzo nie lubię kręcić bez momentów w aluminiakach bo to sie źle kończy.
-
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Grabownica Starzeńska
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
A i jeszcze pytanie. Czy w tym silniku są tuleje. Czy to powleczone czymś "utwardzone" jakimś "silem" aluminium?
-
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Grabownica Starzeńska
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
Płaszczyzny moich cylindrów przyciągają magnes więc raczej są one żeliwne czy dobrze sądzę?
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
Witam, możesz założyć drugi uszczelniacz na zawór wydechowy i czy spełni on swoje zadanie czas pokaże, tuleje cylindrów są żeliwne. A poniżej link z danymi do tego silnika tylko że po angielsku.
https://www.mymowerparts.com/pdf/Briggs ... MODELS.pdf
https://www.mymowerparts.com/pdf/Briggs ... MODELS.pdf
-
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Grabownica Starzeńska
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
Jeszcze pytanie o zawory.
Czy w tych czasach jeszcze się je szlifuje i czy jest z czego? Czy te zabrudzenia mogą być spowodowane brakiem uszczelnienia trzonka zaworu.
Czy w tych czasach jeszcze się je szlifuje i czy jest z czego? Czy te zabrudzenia mogą być spowodowane brakiem uszczelnienia trzonka zaworu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
Witam, Po zdjęciach widać że przylgnie zaworów mają duże zużycie, zabierz te głowice do kogoś kto zajmuje się profesjonalną regeneracją to ci pomoże, zrobi pomiary i ci odpowie, w warunkach domowych nie wszystko da się naprawić, potrzebne są narzędzia pomiarowe i narzędzia do obróbki.
W serwisowce powyżej masz podane;
średnicę wewnętrzna prowadnicy; nominalna 6.01-6.02mm.
do odrzucenia ;6.05mm.
średnica trzonka zaworu ssącego, nominalna 5.95-5.96mm.
do odrzucenia ;5.92mm.
zaworu wydechowego 5.94-5,95mm.
do odrzucenia 5.91mm.
Pozdrawiam.
W serwisowce powyżej masz podane;
średnicę wewnętrzna prowadnicy; nominalna 6.01-6.02mm.
do odrzucenia ;6.05mm.
średnica trzonka zaworu ssącego, nominalna 5.95-5.96mm.
do odrzucenia ;5.92mm.
zaworu wydechowego 5.94-5,95mm.
do odrzucenia 5.91mm.
Pozdrawiam.
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
Jeszcze jeden dodatek, odnośnie zaworu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 46
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Grabownica Starzeńska
Re: B&S VANGUARD V-TWIN 18 HP naprawa
No skarbnica wiedzy.
Toż to natychmiast rozjaśnia sytuację.
Warunki domowe nie oznaczają braku sprzętu, narzędzi 🛠 i możliwości
Muszę tylko popatrzeć czy mam frez 60° i15°.
Szlifierki do zaworów niestety nie mam, poszukam w okolicy.
Toż to natychmiast rozjaśnia sytuację.
Warunki domowe nie oznaczają braku sprzętu, narzędzi 🛠 i możliwości
Muszę tylko popatrzeć czy mam frez 60° i15°.
Szlifierki do zaworów niestety nie mam, poszukam w okolicy.