Briggs 24 hp V-Twin

Moderator: Moderatorzy

krzygrom
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska

Briggs 24 hp V-Twin

Post autor: krzygrom » 13 maja 2020, 9:39

Witam szanownych.

Mam taki kłopot, brat umyślił że kupi sobie Husqvarna YTH2448 B&S24hp v-twin ELS 725.

Silnik trochę dymi, żle odpala na ciepłym (musi być ssanie), falują obroty, dwie różne świece, brak ładowania etc.

Wymieniłem: olej, świece, filtry, regulacja zaworów. Niestety nadal faluje, nie trzyma wolnych obrotów (potrafi zgasnąć), i nadal poddymia.

Ciśnienie w cylindrach zmierzyłem i jest w okolicach 11 atm na każdym cylindrze.

Czy mogę kolegów poprosić o jakąś podpowiedź, w jakim kierunku się udać.

Tylko nie piszcie proszę "Jedź do serwisu" :lol:

Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Briggs 24 hp V-Twin

Post autor: Kamilos » 13 maja 2020, 11:02

Może być gaźnik brudny, najlepiej byłoby by go rozkręcić i wymyć.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

krzygrom
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska

Re: Briggs 24 hp V-Twin

Post autor: krzygrom » 13 maja 2020, 12:50

Dziękuję za podpowiedź.

Już wyciągnąłem, zabieram się do pracy.

Co to jest w tym gaźniku za element do którego podłącza się wtyczkę z dwoma przewodami?

Poniżej kilka filmów, co i jak wygląda.





Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Briggs 24 hp V-Twin

Post autor: Kamilos » 13 maja 2020, 13:29

Ten element do którego podłączone są dwa kabelki to elektrozawór, otwiera (przy odpalaniu) , ( po zgaszeniu) odcina dopływ paliwa
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

krzygrom
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska

Re: Briggs 24 hp V-Twin

Post autor: krzygrom » 13 maja 2020, 15:19

Dopływ paliwa już na gaźnik?

Bo za dopływ paliwa z pompki do odstojnika odpowiada zawór iglicowy?

krzygrom
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska

Re: Briggs 24 hp V-Twin

Post autor: krzygrom » 13 maja 2020, 22:51

Po rozłożeniu gaźnika na części okazało się że po pierwsze brakuje jednego elementu:
Obrazek
Obrazek
Na kończu tej wymoletowanej ośki powinno być jakieś uszczelnienie.
Jak w linku poniżej:
https://images.app.goo.gl/Up5Mi558psHZbzaU9
Poza tym ośka przepustnic jest mocno wytarta tak samo jak i jej gniazdo:
Obrazek
Obrazek

Myślicie że to jeszcze jakoś rokuje?

Z czego dorobić ten grzybek na koniec tej ośki?
Co zrobić z tą sztangą przepustnicy...?!

Czy te wszystkie usterki mogą mieć jakiś wpływ na tę nierówną pracę silnika i dymienie?

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Briggs 24 hp V-Twin

Post autor: Troku » 13 maja 2020, 22:55

Niestety ale gaźnik do wymiany, silnik nie będzie równo pracował jak łapie "lewe " powietrze.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

krzygrom
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 19 kwie 2017, 21:14
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Grabownica Starzeńska

Re: Briggs 24 hp V-Twin

Post autor: krzygrom » 15 maja 2020, 21:39

Jesteś przekonany że ta nierówna praca silnika jest tym właśnie spowodowana?

Słyszałem że w tych silnikach lubią się wypalać uszczelki pod głowicami.

Czy masz może wiedzę na ten temat?

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Briggs 24 hp V-Twin

Post autor: Troku » 15 maja 2020, 21:44

Jak w silniku przepalona jest uszczelka to silnik nie odpala bo kompresja ucieka. Czarne dymienie to efekt chwilowego cyklicznego wzbogacenia mieszanki przez przymknięcie przepustnicy gaźnika.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

ODPOWIEDZ