Silniki spalinowe w sprzęcie ogrodniczym
Moderator: Moderatorzy
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Silniki spalinowe w sprzęcie ogrodniczym
Wiadomym jest że liderów w produkcji silników do maszyn ogrodniczych było paru, min. Briggs&Stratton Tecumseh czy Honda, znane nam marki. Ostatnio zauważyłem że jakość wykonania silników znacznie spada ( 20 lat spędzone w branży ) zaczęło się doceniać konstrukcje skośnookie bo faktycznie dawały rozwiązania starej generacji czyli żeliwne tuleje na cylindrach czy łożyska kulkowe na górnym czopie wału i ciężkie koło magnesowe co dawało pewność że silniki będą generowały spory moment obrotowy i tu zagwozdka bo w najnowszej generacji silników Loncina w silnikach ogrodniczych zaczyna się stosować lekkie koła i łożyska ślizgowe. Czyżby były przygotowania do zmiany zasilania na ogniwa paliwowe ??
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
- Kamilos
- Stały bywalec
- Posty: 2593
- Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Silniki spalinowe w sprzęcie ogrodniczym
Albo poprostu cięcie kosztów.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com
kamil28onet@gmail.com
-
- Stały bywalec
- Posty: 81
- Rejestracja: 23 gru 2018, 10:38
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Silniki spalinowe w sprzęcie ogrodniczym
Kiedyś aluminiowy cylinder do użytku domowego był normalny, trwały i ok.
Teraz azjatycki producent daje nam coś co było w silnikach profesjonalnych (GXV lub BS I/C) czyli tuleje żeliwna w standardzie i to w lepszych cenach.
Ale wielu producentów kosiarek przy wejściu norm euro 5 aby utrzymać cenę modeli stosuje tańsze silniki bez tulei...
Tak naprawdę w kosiarkach budżetowych (zwykła metalowa konstrukcja) i przy normalnym użytkowaniu i koszeniu trawy co dla nie wszystkich użytkowników jest oczywiste... Silnik przy regularnym serwisowaniu powinien przeżyć kosiarkę z racji tego że prędzej zgnije...
A silnik z tuleja wytrzyma poprosi więcej i muszę przyznać że producent nieźle wyczuł i wpasował się w obecny rynek pełny bylejakości i lenistwa że strony użytkowników... Brak przeglądów i nie dbanie o nic sprawia że te silniki wytrzymają tyle samo lub mniej niż w/w bez żeliwa
Teraz azjatycki producent daje nam coś co było w silnikach profesjonalnych (GXV lub BS I/C) czyli tuleje żeliwna w standardzie i to w lepszych cenach.
Ale wielu producentów kosiarek przy wejściu norm euro 5 aby utrzymać cenę modeli stosuje tańsze silniki bez tulei...
Tak naprawdę w kosiarkach budżetowych (zwykła metalowa konstrukcja) i przy normalnym użytkowaniu i koszeniu trawy co dla nie wszystkich użytkowników jest oczywiste... Silnik przy regularnym serwisowaniu powinien przeżyć kosiarkę z racji tego że prędzej zgnije...
A silnik z tuleja wytrzyma poprosi więcej i muszę przyznać że producent nieźle wyczuł i wpasował się w obecny rynek pełny bylejakości i lenistwa że strony użytkowników... Brak przeglądów i nie dbanie o nic sprawia że te silniki wytrzymają tyle samo lub mniej niż w/w bez żeliwa