czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Moderator: Moderatorzy
czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Witam
Czy mógłbym prosić o pomoc.
Znalazłem element do wymiany w silniku GCV160 - ale tych silników jest sporo.
Muszę wymienić bimetal - silnik easystart.
Znalazłem dwa tak samo ( na obrazku wyglądające ) elementy ale o różnych numerach katalogowych.
Jednak opisy podają te same silniki.
JAk rozróżnić który jest który?
Honda 16620-Z8D-305 Thermo Wax
Honda 16620-Z8D-842 Thermo Wax
Kosiarka jest marką alko - ale odpisano mi że nie zajmują się silnikami hondy.
W necie - w Polsce - znalazłem w 1 sklepie - ale niedostępny.
A może ktoś z forumowiczów - ma dostęp do części?
Czy mógłbym prosić o pomoc.
Znalazłem element do wymiany w silniku GCV160 - ale tych silników jest sporo.
Muszę wymienić bimetal - silnik easystart.
Znalazłem dwa tak samo ( na obrazku wyglądające ) elementy ale o różnych numerach katalogowych.
Jednak opisy podają te same silniki.
JAk rozróżnić który jest który?
Honda 16620-Z8D-305 Thermo Wax
Honda 16620-Z8D-842 Thermo Wax
Kosiarka jest marką alko - ale odpisano mi że nie zajmują się silnikami hondy.
W necie - w Polsce - znalazłem w 1 sklepie - ale niedostępny.
A może ktoś z forumowiczów - ma dostęp do części?
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
To co pokazałeś to nie jest czujnik temperatury tylko termik od ssania, odpowiada za prawidłowe otwarcie przepustnicy ssania, podaj nr silnika znajdę właściwy nie wiem skąd wzięły się ceny tego termika.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
hej.
na boku silnika mam taką naklejkę:
e11*97/68SA*2010/26*0312*02
na obudowie kosiarki - :
Alko 51.7 sp-h
2,8 kW
Czy to wystarczy?
Tak, może źle opisałem - w kosiarce ma być automatyczne ssanie.
PS
mam problem taki - iż na gorącym silniku - np
ściągam kosz z trawką - wyrzucam do kompo - > ok 3-10 minut - > nie potrafię odpalić - >
albo bardzo mocno i szybko szarpnć, albo 4-6 razy szarpać.
Na zimnym odpala prawie zawsze.
Sam element - -czy zimno - lodówka czy temp wyższa - nie zmienia położenia. stąd pytanie.
na boku silnika mam taką naklejkę:
e11*97/68SA*2010/26*0312*02
na obudowie kosiarki - :
Alko 51.7 sp-h
2,8 kW
Czy to wystarczy?
Tak, może źle opisałem - w kosiarce ma być automatyczne ssanie.
PS
mam problem taki - iż na gorącym silniku - np
ściągam kosz z trawką - wyrzucam do kompo - > ok 3-10 minut - > nie potrafię odpalić - >
albo bardzo mocno i szybko szarpnć, albo 4-6 razy szarpać.
Na zimnym odpala prawie zawsze.
Sam element - -czy zimno - lodówka czy temp wyższa - nie zmienia położenia. stąd pytanie.
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Na silniku są wygrawerowane numery w nowym typie silników na kołnierzu miski olejowej w starym typie najczęściej wyżej na boku silnika lub z tyłu. termik działa prawidłowo jeżeli po podgrzaniu zapalniczką tłoczek wysuwa się ok 6 mm a po ostygnięciu wraca do pierwotnego położenia wadą tego termika jest to że został oparty na wosku który wcześniej czy później z niego wycieka. ps. nie wciskaj na siłę ma się sam schować.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
dziękuję
po lekkim podgrzaniu - tak wysunął się - ale po pozostawieniu na biurku na ok pół godz - praktycznie nie schował się. ( lub minimalnie. )
Znalazłem także naklejkę:
GCV160AO S3AL NH1
GJAPA 3334444
oraz kody kreskowe.
po lekkim podgrzaniu - tak wysunął się - ale po pozostawieniu na biurku na ok pół godz - praktycznie nie schował się. ( lub minimalnie. )
Znalazłem także naklejkę:
GCV160AO S3AL NH1
GJAPA 3334444
oraz kody kreskowe.
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Dzisiaj juz nie dam rady ale jutro postaram sie sprawdzic.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
spokojnie. Jeżeli nie zapomnisz. ..... ewentualnie przypomnę sie po niedzieli.
Na razie poskładam jutro po staremu.
Na razie poskładam jutro po staremu.
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Zgodnie z katalogiem do twojego silnika idzie ten termik 16620-Z8D-842 na półce mam ten 16620-Z8D-305 w poniedziałek się dowiem czy są zamienne, najczęściej za brak możliwości odpalenia ciepłego silnika odpowiedzialne są uszczelki pomiędzy gaźnikiem a silnikiem i kolektorem ssącym oraz nieszczelny kolektor ssący.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Uszczelki będę wymieniał w poniedziałek. Mam - nie wiem skąd. Może dostałem przy zakupie.( odkupie ) .
Wg opisu w necie - same wymiary bimetalu ( tak nazywany ) termika - są takie same.
Może właściwości wosku są inne
Pozwól że dopytam - dla pewności o kolejność uszczelek. Może coś było ??? pomylone? ( albo ja pomyliłem przy demontażu _ )
schemat na zdjęciu z numerami - kolejność od silnika.
Takie mam zdemontowane uszczelki ( + jedna duża ).
schemat - kolejność
Wg opisu w necie - same wymiary bimetalu ( tak nazywany ) termika - są takie same.
Może właściwości wosku są inne
Pozwól że dopytam - dla pewności o kolejność uszczelek. Może coś było ??? pomylone? ( albo ja pomyliłem przy demontażu _ )
schemat na zdjęciu z numerami - kolejność od silnika.
Takie mam zdemontowane uszczelki ( + jedna duża ).
schemat - kolejność
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Wosk na pewno jest ten sam ale walek.moze byc krotszy lub dluzszy uszczelki powinny byc ulozone nastepujaco nr 11 na schemacie twoja 2 czyli kolektor ssacy nastepnie uszczelka nr 4 gaznik twoja usxczelka nr 3 blacha twoja uszczelka nr 6 i podstawa filtra powietrza, w niektorych silnikach blacha pomiedzy gaznikiem a podstawa filtra powietrza nie wystepuje wtedy jest tylko 1 uszczelka pomiedzy gaznikiem a podstawa fiktra.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
a pomiędzy kolektorem a silnikiem - nie ma żadnej uszczelki?
Jeżeli tak - może to było powodem problemów z odpalaniem?
U mnie była włożona - owalna symetryczna. Dolna na zdjęciu - 1(33) na schemacie. W Twoim opisie jej nie ma ( chyba ) .
Blaszanej uszczelki nie było.
Jeżeli tak - może to było powodem problemów z odpalaniem?
U mnie była włożona - owalna symetryczna. Dolna na zdjęciu - 1(33) na schemacie. W Twoim opisie jej nie ma ( chyba ) .
Blaszanej uszczelki nie było.
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Tak jest tam uszczelka nr 11 ze schematu.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Uszczelka 1
Kolektor ssacy
Uszczelka 2
Gaznik
Uszczelka 3
Ps.termiki sa wspolzamienne ale kosztuje kosmos ja musialbym za niego zaplacic 30 euro. Jedyny plus to ze jest na półce.
Kolektor ssacy
Uszczelka 2
Gaznik
Uszczelka 3
Ps.termiki sa wspolzamienne ale kosztuje kosmos ja musialbym za niego zaplacic 30 euro. Jedyny plus to ze jest na półce.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Znowu cos pozmieniali zakładaj taka uszczelkę która pasuje, jak masz czym to mozesz poprawic przylgnie na kolektorze przewaznie po jakims czasie pod wplywem temperatury sie znieksztalcaja.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Ok wieczorem się biorę do składania.
A o termiku - pogadamy jak odpalę sprzęt
dziękuję.
A o termiku - pogadamy jak odpalę sprzęt
dziękuję.
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Poskładałem wszystko wg schematu.
I gdzieś mam błąd.
1
uszczelka oryginalna - owalna - jest cienka. Zamiennik jest 2 a nawet 3 x grubszy. ( na Twoim zdjdjęciu ) podkląadka bez numeru.
2
po poskładaniu wszystkiego - odległość kolektora wg mnie jest zbyt duża od korpusu silnika - trzpień termika nie da rady wypchnąć dźwignię.
3
cięgna regulujące prędkość obrotową są zbyt luźne - ( nie wiem jak było wcześniej ).
Ale po ciężkim odpaleniu kosiarka chodzi jak 20 letni złom.
Na zimnym od razu gaśnie. Po rozgrzaniu zbyt małe obroty. Gdy lekko naciągnę cięgno regulatora - wchodzi na obroty.
Muszę jeszcze raz przejrzeć ustawienia podkładek.
PS
Dysze wyczyściłem.
I gdzieś mam błąd.
1
uszczelka oryginalna - owalna - jest cienka. Zamiennik jest 2 a nawet 3 x grubszy. ( na Twoim zdjdjęciu ) podkląadka bez numeru.
2
po poskładaniu wszystkiego - odległość kolektora wg mnie jest zbyt duża od korpusu silnika - trzpień termika nie da rady wypchnąć dźwignię.
3
cięgna regulujące prędkość obrotową są zbyt luźne - ( nie wiem jak było wcześniej ).
Ale po ciężkim odpaleniu kosiarka chodzi jak 20 letni złom.
Na zimnym od razu gaśnie. Po rozgrzaniu zbyt małe obroty. Gdy lekko naciągnę cięgno regulatora - wchodzi na obroty.
Muszę jeszcze raz przejrzeć ustawienia podkładek.
PS
Dysze wyczyściłem.
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
uszczelki bez numeru z mojego zdjęcia nie bierz pod uwagę jest to uszczelka od tłumika, gruba stalowa.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
nie wiem czy to już przekracza granicę pomocy i amatorstwa :
Nie potrafie do końca odnaleźć w necie ani schematu działania mechanizmu mojego gaźnika.
Czy mogę zapytać - o mechanizm działania?
W moim przypadku poskładany na sucho zestaw ma 3 dźwigienki. ( góra gaźnika ) .
1 od strony Filtra powietrza czarna - ( ? ssania )
2 za nią płaska przepustnicy - dla cięgna silnika - obrotów
3 - z kolektora - na silnej sprężynie - podłączona do termika.( na zasadzie wypchnięcia pod wpływem temperatury.
Nijak mi to teraz w głowie nie pasuje. Środkowa dźwignia podłączona do cięgna na silniku to dla mnie tzw gaz. naciąganie w kierunku tylnym - zwiększa obroty.
Ale czy ma popychać dźwignię ssania?
Ale nie pasuje teraz do niczego dźwignia z kolektora i termika. Termik wypycha dźwignie na ciepłym silniku. . Ale po poskładaniu - do niczego nie dotyka.
Nie potrafie do końca odnaleźć w necie ani schematu działania mechanizmu mojego gaźnika.
Czy mogę zapytać - o mechanizm działania?
W moim przypadku poskładany na sucho zestaw ma 3 dźwigienki. ( góra gaźnika ) .
1 od strony Filtra powietrza czarna - ( ? ssania )
2 za nią płaska przepustnicy - dla cięgna silnika - obrotów
3 - z kolektora - na silnej sprężynie - podłączona do termika.( na zasadzie wypchnięcia pod wpływem temperatury.
Nijak mi to teraz w głowie nie pasuje. Środkowa dźwignia podłączona do cięgna na silniku to dla mnie tzw gaz. naciąganie w kierunku tylnym - zwiększa obroty.
Ale czy ma popychać dźwignię ssania?
Ale nie pasuje teraz do niczego dźwignia z kolektora i termika. Termik wypycha dźwignie na ciepłym silniku. . Ale po poskładaniu - do niczego nie dotyka.
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Wisisz mi Jasia wędrowniczka
zdjęcie 1 ten sam typ kolektora
zdjęcie 2 kolektor + kolektor w czasie naprawy przylgni
zdjęcie 3 ułożenie ciągieł oraz przepustnicy gazu
zdjęcie 4 5 6 7 i 8 kolejność składania puzzli
jak poskładasz puzzle w tej kolejności wystarczy przykręcić
numeracja zdjęć od dołu.
zdjęcie 1 ten sam typ kolektora
zdjęcie 2 kolektor + kolektor w czasie naprawy przylgni
zdjęcie 3 ułożenie ciągieł oraz przepustnicy gazu
zdjęcie 4 5 6 7 i 8 kolejność składania puzzli
jak poskładasz puzzle w tej kolejności wystarczy przykręcić
numeracja zdjęć od dołu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
tak.
nie zostawię cię bez smarowania. obiecuję.
Nie wiem czy ma to znaczenie - mam inny mechanizm ssania. ale góra - żeberka podobne.
mam sprężynę zewnętrzną i w " pojemniku" na zdjęciu moim 1 - lewa, 2-prawa, 3-dół.
Mówiłeś że coś pozmieniali. A na twoich zdjęciach jest podobne wejście do cylindra.
Czy bedziemy kontynuować konwesację tutaj czy może napisać na priva? ( smarowanie )
PS - do gaźnika dotrę dopiero jutro po 19. ....
nie zostawię cię bez smarowania. obiecuję.
Nie wiem czy ma to znaczenie - mam inny mechanizm ssania. ale góra - żeberka podobne.
mam sprężynę zewnętrzną i w " pojemniku" na zdjęciu moim 1 - lewa, 2-prawa, 3-dół.
Mówiłeś że coś pozmieniali. A na twoich zdjęciach jest podobne wejście do cylindra.
Czy bedziemy kontynuować konwesację tutaj czy może napisać na priva? ( smarowanie )
PS - do gaźnika dotrę dopiero jutro po 19. ....
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Masz dokładnie to samo moje zdjęcia są robione z innej strony gdzie nie widać sprężynek na kolektorze.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
albo osiwiejesz - albo wyrzucisz monitor przez okno.
montaż kolejnych części nie sprawia problemu. Ale chcę poznać mechanizm działania. ( nie poddaje się mimo że mam inny fach w rękach ) .
* czy klapka ssania ma być na zimno zamknięta? - sprężynki maja ja automatycznie domykać?
* dźwignia przepustnicy ma " dwa ramiona " od spodu.
Jedno po odchyleniu w lewo przylega do śruby regulacyjnej. ( śrubka ze sprężynką wkręcana poziomo ). Powoduje to że drugie wypycha dźwignię ssania powodując jej lekkie otwarcie.
1 w moim gaźniku - jest podwójna sprężyna dźwigni przepustnicy. jedna pod dźwignią +jedna w czarnym cylinderku. Nie wiem czy aby mocniej dociskać ?
2 po poskładaniu wszystkiego w kolejności - dźwignia od kolektora - ( termika ) - do niczego nie przylega, nic nie popycha. jak ma wyłączyć w takim razie ssanie? ( bo chyba o to chodzi )?
Na zdjęciach dźwignia kolektora na zimno i wypchnięta maksymalnie. oraz druga sprężyna w cylinderku.
montaż kolejnych części nie sprawia problemu. Ale chcę poznać mechanizm działania. ( nie poddaje się mimo że mam inny fach w rękach ) .
* czy klapka ssania ma być na zimno zamknięta? - sprężynki maja ja automatycznie domykać?
* dźwignia przepustnicy ma " dwa ramiona " od spodu.
Jedno po odchyleniu w lewo przylega do śruby regulacyjnej. ( śrubka ze sprężynką wkręcana poziomo ). Powoduje to że drugie wypycha dźwignię ssania powodując jej lekkie otwarcie.
1 w moim gaźniku - jest podwójna sprężyna dźwigni przepustnicy. jedna pod dźwignią +jedna w czarnym cylinderku. Nie wiem czy aby mocniej dociskać ?
2 po poskładaniu wszystkiego w kolejności - dźwignia od kolektora - ( termika ) - do niczego nie przylega, nic nie popycha. jak ma wyłączyć w takim razie ssanie? ( bo chyba o to chodzi )?
Na zdjęciach dźwignia kolektora na zimno i wypchnięta maksymalnie. oraz druga sprężyna w cylinderku.
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Działanie jest bardzo proste tremik jest zamontowany w głowicy pod wpływem ciepła ( gorąca) z termika wysuwa się wałeczek który naciska na dźwignię w kolektorze ssącym, a ta dźwignia otwiera przepustnicę ssania, im bardziej gorący cylinder tym mocniej wysunięty wałek, im mocniej wysuwa się wałek tym bardziej przesuwa dźwignię która z kolei otwiera przepustnicę ssania. W zimnym silniku przepustnica ssania jest zamknięta.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
I dokładnie to tak na chłopski rozum ma być. Ale moja dźwignia kolektora - na biurku bez podkładek nie popycha dźwigni ssania. Po uciśnięciu palcem maksymalnie ( foto ) - ledwo dotyka dźwigi ssania.
PYT 1 :
na rozgrzanym silniku - jak mocno powinna sie otworzyć klapa ssania? ( czy to kwestia np 1-2 mm czy np o 1/4 )
PYT 2:
dźwignia przepustnicy - rozumiem że jest niezależna - regulowana tylko i wyłącznie " silnikiem" - cięgnem sztywnym?
PYT 1 :
na rozgrzanym silniku - jak mocno powinna sie otworzyć klapa ssania? ( czy to kwestia np 1-2 mm czy np o 1/4 )
PYT 2:
dźwignia przepustnicy - rozumiem że jest niezależna - regulowana tylko i wyłącznie " silnikiem" - cięgnem sztywnym?
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
OK
skoro gaźnik to prosta budowa - poskładałem wszystko do kupy i na kosiarkę.
Odpaliła za 1 razem - ale jakby miała dwa cylindry - powiedziałbym że chodzi na jeden. Nie mogła wkręcić sie na obroty ale nie falowała. Dośc mocno dymiła. pewnie ze złego spalania.
Natomiast o dziwo po ok 5 min pracy - odpaliła za 1 razem bez znacznego szarpania. ( co wcześniej było nie do pokonania ).
Trochę poszarpała i zaczęła w miarę równo pracować.
Jutro - po nocy - sprawdzę jeszcze raz.
Wszystko na starych , juz zużytych podkładkach.
PYT
do czego w takim razie służy pozioma śruba ze sprężyną? skoro przepustnica i jej dźwignia nie stykaja się z w/w śrubą?
PS
Podaj mi adres do wysyłki " oleum vitae".
PS teraz usiądź - biorę się za napęd
skoro gaźnik to prosta budowa - poskładałem wszystko do kupy i na kosiarkę.
Odpaliła za 1 razem - ale jakby miała dwa cylindry - powiedziałbym że chodzi na jeden. Nie mogła wkręcić sie na obroty ale nie falowała. Dośc mocno dymiła. pewnie ze złego spalania.
Natomiast o dziwo po ok 5 min pracy - odpaliła za 1 razem bez znacznego szarpania. ( co wcześniej było nie do pokonania ).
Trochę poszarpała i zaczęła w miarę równo pracować.
Jutro - po nocy - sprawdzę jeszcze raz.
Wszystko na starych , juz zużytych podkładkach.
PYT
do czego w takim razie służy pozioma śruba ze sprężyną? skoro przepustnica i jej dźwignia nie stykaja się z w/w śrubą?
PS
Podaj mi adres do wysyłki " oleum vitae".
PS teraz usiądź - biorę się za napęd
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Kontynuacja.
Przez ok 1 minutę po odpaleniu - wg mnie - super.
Ale po tym czasie - zaczyna szarpać - jak opisałem - jakby na 1 cylinder.
I tak pozostaje. Ciezko dopalić ale cały czas pracuje . nie gaśnie.
Nie jestem na już pewny - ale wydaje mi się - że gdy popchnę dźwignię termika - z kolektora - wchodzi na obroty.
I tak już pozostaje. dymi i pracuje na minimalnych obrotach.
Więc na razie rzeczywiście - być może problem jest z termikiem. który nie może się albo " nie ma siły " - jeżeli to możliwe - wypchnąć dźwigni.
Jutro - próba druga.
Przez ok 1 minutę po odpaleniu - wg mnie - super.
Ale po tym czasie - zaczyna szarpać - jak opisałem - jakby na 1 cylinder.
I tak pozostaje. Ciezko dopalić ale cały czas pracuje . nie gaśnie.
Nie jestem na już pewny - ale wydaje mi się - że gdy popchnę dźwignię termika - z kolektora - wchodzi na obroty.
I tak już pozostaje. dymi i pracuje na minimalnych obrotach.
Więc na razie rzeczywiście - być może problem jest z termikiem. który nie może się albo " nie ma siły " - jeżeli to możliwe - wypchnąć dźwigni.
Jutro - próba druga.
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Witam,
może to Ci pomoże, tyle że w języku angielskim. Jest tam napisane jak szybko sprawdzić,czy termika jest sprawnyczy też nie. Po zdjęciu pokrywy filtra powietrza widać przepustnicę ssania, i gdy silnik jest zimny ma być ona wypełni zamknięta, po uruchomieniu silnika przy poprawnie pracującym termiku przepustnica ma być w położeniu pełnego otwarcia do trzech minut.
Potem należy pozostawić silnik do ostygnięcia co najmniej na 30 min, po tym czasie przepustnica ssania powinna być w pozycji zamknietej.
Przeprowadzić ten test kilkakrotne.
Jeżeli działanie przepustnicy jest poprawne a problem z pracą silnika nadal występuje,to tak jak powyżej szukanie nieszczelnosci,uszczelki, czystość samego gaźnika,itp,itd.
Jak widać tam na rysunkach w zależności od modelu były tam dwa rodzaje kolektorów ssących owalny i kwadratowy.
Jest tam podany wymiar nowego termika i w jakim wymiarze powinien się mieścić.
To tyle ode mnie Pozdrawiam.
może to Ci pomoże, tyle że w języku angielskim. Jest tam napisane jak szybko sprawdzić,czy termika jest sprawnyczy też nie. Po zdjęciu pokrywy filtra powietrza widać przepustnicę ssania, i gdy silnik jest zimny ma być ona wypełni zamknięta, po uruchomieniu silnika przy poprawnie pracującym termiku przepustnica ma być w położeniu pełnego otwarcia do trzech minut.
Potem należy pozostawić silnik do ostygnięcia co najmniej na 30 min, po tym czasie przepustnica ssania powinna być w pozycji zamknietej.
Przeprowadzić ten test kilkakrotne.
Jeżeli działanie przepustnicy jest poprawne a problem z pracą silnika nadal występuje,to tak jak powyżej szukanie nieszczelnosci,uszczelki, czystość samego gaźnika,itp,itd.
Jak widać tam na rysunkach w zależności od modelu były tam dwa rodzaje kolektorów ssących owalny i kwadratowy.
Jest tam podany wymiar nowego termika i w jakim wymiarze powinien się mieścić.
To tyle ode mnie Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Dziękuje
Jutro nie będę hałasował. Ale we wtorek - 2 podejście .
Jutro nie będę hałasował. Ale we wtorek - 2 podejście .
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Więc tak
Odpalenie - chodzi na wolnych obrotach i szarpie, Z rury wydechowej - ciemny dym.
Ale nie gaśnie. Po ok 1 minucie po zgaszeniu kosiarki - nie można jej odpalić.
ale,
Popchnięcie dźwigni ssania - powoduje - 1 odpala lekkim szarpnięciem - 2 - pracuje równo.
PYTANIE
Czy temperatura zewnętrzna otoczenia ma wpływ na termik?
Tzn Kosiarka stoi w o 20 stopniach C.
Czy w tym momencie - ssanie będzie wyłączone?
Czy zawsze po ok 30 minutach i więcej - ssanie zawsze się włączy - przepustnica ssania zamknie się?
Odpalenie - chodzi na wolnych obrotach i szarpie, Z rury wydechowej - ciemny dym.
Ale nie gaśnie. Po ok 1 minucie po zgaszeniu kosiarki - nie można jej odpalić.
ale,
Popchnięcie dźwigni ssania - powoduje - 1 odpala lekkim szarpnięciem - 2 - pracuje równo.
PYTANIE
Czy temperatura zewnętrzna otoczenia ma wpływ na termik?
Tzn Kosiarka stoi w o 20 stopniach C.
Czy w tym momencie - ssanie będzie wyłączone?
Czy zawsze po ok 30 minutach i więcej - ssanie zawsze się włączy - przepustnica ssania zamknie się?
-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 17 mar 2022, 10:52
- Imię: Grzegorz
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Mam ten silnik z ręcznym ssaniem . Na ręcznym ssaniu pracuje nie dłużej jak 5 -10sekund . Po 30 min w lato zapalam bez ssania .
Może warto pomyśleć o przeróbce na ręczne ssanie.
Może warto pomyśleć o przeróbce na ręczne ssanie.
Husqvarna 40, Ms180, Ms181, Ms241, FS131, Husqvarna LTH 130, TitanTTK58 kosiarka Mtd
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Obecnie - mam właśnie ręczne ssanie
Ale nie na lince a na palec .
Kiedyś malucha odpalało się na patyk gdy linka rozrusznika się zerwała.
Back to the future.
-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 17 mar 2022, 10:52
- Imię: Grzegorz
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Twój sprzęt twoja sprawa.
A co do reszty .
To za sznurek i tak ciągniesz bo musisz zapalić .
I za kosiarką łasisz jak mój dziadek za konikiem .🥳
Ja do większych powierzchni mam traktorek i dupę wiozę . A na mniejszej robot kosi .
Ta z silnikiem honda mam z 18lat i nie przeszkadza mi że żeby przy pociągnięciu za start zimny trzeba ssanie załączyć i odkręcić paliwo.
A co do reszty .
To za sznurek i tak ciągniesz bo musisz zapalić .
I za kosiarką łasisz jak mój dziadek za konikiem .🥳
Ja do większych powierzchni mam traktorek i dupę wiozę . A na mniejszej robot kosi .
Ta z silnikiem honda mam z 18lat i nie przeszkadza mi że żeby przy pociągnięciu za start zimny trzeba ssanie załączyć i odkręcić paliwo.
Husqvarna 40, Ms180, Ms181, Ms241, FS131, Husqvarna LTH 130, TitanTTK58 kosiarka Mtd
-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 17 mar 2022, 10:52
- Imię: Grzegorz
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Żeby nie było że jakaś złośliwość w twoją stronę. Uważam że załączenie ssania przy starcie to żaden archaizmy w takich maszynach jak kosiarka . Tak samo ręczny rozruch linka.
Miałem kiedyś brigsa z rozrusznikiem. W kosiarce z napędem Więcej kosztów jak korzyści jakoś mało trwały był akumulator a rozrusznik potrzebował mocnego Aku . I kup mały i mocny akumulator co parę sezonów i tak trzeba łazic za kosiarką .
Miałem kiedyś brigsa z rozrusznikiem. W kosiarce z napędem Więcej kosztów jak korzyści jakoś mało trwały był akumulator a rozrusznik potrzebował mocnego Aku . I kup mały i mocny akumulator co parę sezonów i tak trzeba łazic za kosiarką .
Husqvarna 40, Ms180, Ms181, Ms241, FS131, Husqvarna LTH 130, TitanTTK58 kosiarka Mtd
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
nie, spoko, sam się do siebie uśmiecham.
Zachciało mi się automatycznego ssania. które kosztuje kupę kasy w naprawie.
A zadaję tyle pytań bo wydać 200 czy 250 za maleństwo wielkości 2 cm to nie problem. Ale co zrobię gdy sie okaże jednak sprawne?
Mnie na razie zastanawia dlaczego po odpaleniu chodzi jak traktor. mimo że jest silnik zimny.
Jeżeli układ byłby nieszczelny to chyab nawet na zagrznaym silniku albo by przerywał albo falował.
Zachciało mi się automatycznego ssania. które kosztuje kupę kasy w naprawie.
A zadaję tyle pytań bo wydać 200 czy 250 za maleństwo wielkości 2 cm to nie problem. Ale co zrobię gdy sie okaże jednak sprawne?
Mnie na razie zastanawia dlaczego po odpaleniu chodzi jak traktor. mimo że jest silnik zimny.
Jeżeli układ byłby nieszczelny to chyab nawet na zagrznaym silniku albo by przerywał albo falował.
-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 17 mar 2022, 10:52
- Imię: Grzegorz
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Za bogata mieszanka powoduje dymienie "ciężką" pracę silnika .
Husqvarna 40, Ms180, Ms181, Ms241, FS131, Husqvarna LTH 130, TitanTTK58 kosiarka Mtd
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
A jak wyregulować mieszankę - zimnego silnika?
Jest śruba pozioma na gaźniku ze sprężynką. Ale ona reguluje obroty na gorącym silniku.??
ARTURO
Wszystko się zgadza wg twojego opisu.
Przepustnica ssania otwiera się ale po ok 5 minutach i po 20-30 min jest zamknięta.
Silnik uruchamia się na zbyt bogatej mieszance i po 3 minutach dalej nic sie nie zmienia.
tylko gdy ręcznie odchylę dźwignię ssania ( za filtrem powietrza ) - przytrzymam przez 15-30 sek - silnik juz utrzymuje prawidłowe obroty.
Jest śruba pozioma na gaźniku ze sprężynką. Ale ona reguluje obroty na gorącym silniku.??
ARTURO
Wszystko się zgadza wg twojego opisu.
Przepustnica ssania otwiera się ale po ok 5 minutach i po 20-30 min jest zamknięta.
Silnik uruchamia się na zbyt bogatej mieszance i po 3 minutach dalej nic sie nie zmienia.
tylko gdy ręcznie odchylę dźwignię ssania ( za filtrem powietrza ) - przytrzymam przez 15-30 sek - silnik juz utrzymuje prawidłowe obroty.
Re: czyjnik temperatury Honda GCV 160 - bimetal
Jako że to mój wątek - pociągnę go dalej..
Dziś mam pytanie - odnośnie napędu .
Od jakiegoś czasu zaczął spadać pasek klinowy napędu. Pomyślałem że jest już zużyty , luźny i spada.
Ale nie, zakupiłem nowy - dalej spada.
Wyczyściłem rowki - prowadnice. - nie były mocno zabrudzone.
Pytanie. - czy mechanizm - czarna skrzyneczka na ośce tylnej - ma mieć jakąś sprężynę naciągającą? ku tyłowi?
jest lekko pochylona ku przodowi.
Jak zwiększyć naciąg paska ?
Dziś mam pytanie - odnośnie napędu .
Od jakiegoś czasu zaczął spadać pasek klinowy napędu. Pomyślałem że jest już zużyty , luźny i spada.
Ale nie, zakupiłem nowy - dalej spada.
Wyczyściłem rowki - prowadnice. - nie były mocno zabrudzone.
Pytanie. - czy mechanizm - czarna skrzyneczka na ośce tylnej - ma mieć jakąś sprężynę naciągającą? ku tyłowi?
jest lekko pochylona ku przodowi.
Jak zwiększyć naciąg paska ?