Kupiłem AL-KO T 22-111.8 HDS-A V2

Moderator: Moderatorzy

1808
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 20 maja 2021, 22:07
Imię: jerzy
Lokalizacja: warmia

Kupiłem AL-KO T 22-111.8 HDS-A V2

Post autor: 1808 » 25 maja 2021, 22:37

Witam serdecznie. To mój debiut na tym forum. Jak w tytule. Kupiłem w zeszłym tygodniu. Następnego dnia po zakupie koszenie ponad 50 arów "trawnika".No i pierwsze spostrzeżenia i uwagi:
- po kilku metrach koszenia, odkręciła się i wypadła w trawę sruba mocująca siedzenie ta imbusowa, powinna być mocno
dokręcona. Dobrze że zauważono to od razu. Wykrywacz metalu by się przydał na pierwsze koszenie ha ha.
- na kosiarkę usiadła moja żona(to ona będzie jej operatorem),no i zaczęły się problemy z wyłącznikiem pod fotelem.
Ciężko jej sięgnąć do pedału jazdy nawet po ustawieniu fotela max do przodu. W rezultacie ciągle się podsuwa i zwalnia
krańcówkę a jeszcze podskoki na dołkach i traktor jedzie krótkimi skokami do przodu. Czasem nawet silnik całkiem gasnie.
Niestety musiałem go zablokować.
- wyłączanie koszenia przy cofaniu. Po co to komu? Cofam do tyłu kosisko się rozłącza. Ruszam do przodu nadal kosisko stoi.
Muszę wyłącznik wyłączyć a potem włączyć aby ruszyło. Jest przycisk blokujący wyłączenie. Ale kto zmusi moją kobietę aby
o tym pamiętała za każdym razem? A cofania jest sporo. Często przejedzie dobry kawałek zanim zobaczy że nic nie kosi.
- załączanie noży sprzęgłęm elektrycznym. Fajna rzecz. Ale załączenie na pełnych obrotach (tak jak każą) to taki KOP że
silnik nie taki w końcu słaby prawie się zatrzymuje. Powinien być zastosowany system soft start (łagodne narastanie
napięcia na sprzęgle). Nie jest to teraz ani kosztowne ani skomplikowane. Tak jak teraz to działa to tak jak palenie gumy
przez urwisów. Ja wyczuję takie obroty silnika aby to robić w miarę łagodnie.
Pomarudziłem trochę.
Kosiarka kosi ładnie nawet sporą trawę. Mocy wystarcza. Skręt też ma ok. Boczny wyrzut też robi swoje trochę za bardzo układa pokos ale chyba wystarczy odchylić do góry aby rozrzucała szerzej. Ile pali jeszcze nie wiem.
Kilka przeróbek na pewno ją czeka (pedały jazdy, pogrzebać w elektryce, zderzaki z przodu i z tyłu).
Może kto wie gdzie znajdę schemat elektr. do tej kosiarki?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kupiłem AL-KO T 22-111.8 HDS-A V2

Post autor: Troku » 25 maja 2021, 23:11

Co do śruby to była niedokręcona podczas przeglądu zerowego, co do wagi żony to masz rację, czujnik fotela reaguje na wagę większą niż 60 kilo ale to komplement dla żony 😃 co do samego sprzęgła zanim je załączysz to podnieś agregat tnący.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

1808
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 20 maja 2021, 22:07
Imię: jerzy
Lokalizacja: warmia

Re: Kupiłem AL-KO T 22-111.8 HDS-A V2

Post autor: 1808 » 26 maja 2021, 0:33

Śruba to drobiazg. Natomiast odległosć od krawędzi fotela do pedału jazdy do przodu jest dla żony zbyt duża. Przez to nie
może precyzyjnie operować prędkoscią jazdy i to ją męczy. Tak jak pisałem będę to zmieniał. Załączam noże na podniesionym agregacie. Ale serce mnie boli jak słyszę ten udar przy zasprzęglaniu. Masa dwóch potężnych noży, obroty
kosiska zerowe i w ułamku sekundy łomot na 2500. Pytanie co wysiądzie najprędzej? Silnik w tym momencie prawie się zatrzymuje.

grzechu913
Stały bywalec
Posty: 429
Rejestracja: 19 lip 2018, 14:24
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Malopolska

Re: Kupiłem AL-KO T 22-111.8 HDS-A V2

Post autor: grzechu913 » 26 maja 2021, 7:37

Ogólnie jak zrobisz naradtajacy prąd na cewce elektromagnesu, to może się okazać, że spalisz sprzęgło, wcześniej niż przewidział to producent. Ale mogę się mylić, u mnie przy 1 cyl, też jest walnięcie po obrotach silnika, ale na pewno mniej odczuwalne, niż załączenie na małych obr, powiedzmy 2000 obr, normalnie mam ustawione 2800,czyli max.
Traktorek Solo by AL-KO T 15- 95.6 HD-A
Kosiarka Solo by AL-KO 5235 SP-B

Frank
Stały bywalec
Posty: 152
Rejestracja: 15 sie 2020, 17:57
Imię: Krzysztof

Re: Kupiłem AL-KO T 22-111.8 HDS-A V2

Post autor: Frank » 26 maja 2021, 11:08

Nie wiem jak wygląda sprzęgło w alko, ale w stigach jest możliwość regulacji trzema śrubami i przy większej szczelinie agregat uruchamia się łagodniej, nie można jednak przesadzić bo sprzęgło nie będzie załączać się.

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 4456
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Kupiłem AL-KO T 22-111.8 HDS-A V2

Post autor: Tornado » 26 maja 2021, 13:43

1808 pisze:
26 maja 2021, 0:33
Załączam noże na podniesionym agregacie. Ale serce mnie boli jak słyszę ten udar przy zasprzęglaniu. Masa dwóch potężnych noży, obroty
kosiska zerowe i w ułamku sekundy łomot na 2500. Pytanie co wysiądzie najprędzej? Silnik w tym momencie prawie się zatrzymuje.
Nie powinno tak być. Jest to wina złej regulacji lub samego kosiska. Przy takim załączaniu szybko będzie do wymiany pasek, rolki, czy nawet sprzęgło. Pamiętaj, że traktorek składa się z podzespołów, przysyłanych w paczce i składany jest u delera. Zatem śruba z siodełka to jego wina montażowa, może z kosiskiem jest to samo. Mój T-16 miał np. opcję montażu kosiska bliżej/dalej sprzęgła, a co za tym idzie regulacji długości paska napędu.. resztę wykonują już rolkowe napinacze paska, które też powinny mieć tryb regulacji..
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

1808
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 20 maja 2021, 22:07
Imię: jerzy
Lokalizacja: warmia

Re: Kupiłem AL-KO T 22-111.8 HDS-A V2

Post autor: 1808 » 26 maja 2021, 20:36

Dziękuję Wam za informacje i uwagi. Niedługo mam ten traktorek. Nie znam jeszcze jego budowy, ale poznam niebawem.
Mam kanał w garażu to go tam "przeswietlę" od spodu. Do tej pory używałem starej stiga park.
Tam mogłem naciągiem paska zasprzęglać nawet na biegu jałowym. Niestety przyszedł na nią koniec.
Ponawiam prosbę o pomoc w znalezieniu schematu el. do tej al ko.

Awatar użytkownika
wawax
Stały bywalec
Posty: 365
Rejestracja: 04 sty 2021, 20:38
Imię: Sławomir

Re: Kupiłem AL-KO T 22-111.8 HDS-A V2

Post autor: wawax » 26 maja 2021, 21:07

Tu znajdziesz schematy do różnych modeli: https://ersatzteil-shop24.de/Rasentraktor_74
Jak pogrzebiesz w sieci to może lepsze w PDF znajdziesz.
Prawdopodobnie masz podobną elektrykę do T16. Tu wrzuciłem jej opis: viewtopic.php?f=72&t=2281&p=42960&hilit ... zny#p42960

1808
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 20 maja 2021, 22:07
Imię: jerzy
Lokalizacja: warmia

Re: Kupiłem AL-KO T 22-111.8 HDS-A V2

Post autor: 1808 » 26 maja 2021, 23:25

wawax Dziękuję za linki. Sporo tam informacji no i pełne katalogi częsci również do mojego modelu. Ze schematu wynika
że sprzęgłem steruje jakis moduł elektroniczny. Myslę że nietrudno też będzie zablokować wyłączanie kosiska podczas jazdy
do tyłu.

Awatar użytkownika
wawax
Stały bywalec
Posty: 365
Rejestracja: 04 sty 2021, 20:38
Imię: Sławomir

Re: Kupiłem AL-KO T 22-111.8 HDS-A V2

Post autor: wawax » 27 maja 2021, 7:00

Moduł elektroniczny nie tyle steruje sprzęgłem, co pozwala na jego włączenie, jeśli warunki są spełnione, albo np. silnik jeśli nie.

Blokada cofania jest prosta. Wyjmujesz tunel. Po lewej stronie skrzyni jest wtyczka. Trzeba ją wyjąć, zrobić zworkę i połączyć te dwa przewody. Następnie zaizolować.

ODPOWIEDZ