Problem z odpalaniem na gorącym silniku-T15 z 452ccm Loncin

Moderator: Moderatorzy

nigger
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2020, 14:37
Imię: Waldek

Problem z odpalaniem na gorącym silniku-T15 z 452ccm Loncin

Post autor: nigger » 27 kwie 2021, 7:03

Witam wszystkich - to mój pierwszy post na forum.
Problem jak w tytule, gdy silnik jest nagrzany mam kłopoty z ponownym uruchomieniem. Gdy nie dam ssania nie odpala, a na ssaniu zalewa go, strzela w gaźnik i muszę długo kręcić. Czasem uda mi się szybko przesunąć dźwignię ze ssania i wtedy złapie normalną pracę. Traktorek prawie nowy, kupiony w grudniu, ma 1,5 mth oceniam.
Mam dzwonic po serwis czy można to łatwo ogarnąć ?

Awatar użytkownika
bogdan1115
Stały bywalec
Posty: 437
Rejestracja: 02 mar 2016, 22:37
Imię: Bogdan

Re: Problem z odpalaniem na gorącym silniku-T15 z 452ccm Loncin

Post autor: bogdan1115 » 27 kwie 2021, 7:47

Luz na zaworach za mały.
Pozdrawiam
Bogdan
AJ 102

Awatar użytkownika
retronix
Stały bywalec
Posty: 1003
Rejestracja: 04 lut 2015, 20:00
Imię: Romek

Re: Problem z odpalaniem na gorącym silniku-T15 z 452ccm Loncin

Post autor: retronix » 27 kwie 2021, 8:17

One tak mają że ciepłe uruchamiamy na ssaniu, jak wylaczasz go do zejdź do niskich obrotów i wtedy wyłącz, później wyłącz ssanie jak uruchamiasz, taki ich urok.

nigger
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2020, 14:37
Imię: Waldek

Re: Problem z odpalaniem na gorącym silniku-T15 z 452ccm Loncin

Post autor: nigger » 27 kwie 2021, 11:09

Dzięki za zainteresowanie.
retronix pisze:
27 kwie 2021, 8:17
One tak mają że ciepłe uruchamiamy na ssaniu, jak wylaczasz go do zejdź do niskich obrotów i wtedy wyłącz, później wyłącz ssanie jak uruchamiasz, taki ich urok.
Przez idiotyczny czujnik pod siedzeniem kierowcy często gaśnie mi znienacka na wysokich obrotach, gdy coś chcę zrobić obok traktorka, nie jestem przyzwyczajony do tego. Mogli odłączyć tylko napęd noży poprzez sprzęgło elektromagnetyczne, po co od razu cały silnik.
Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli bym sprawdził właśnie ten czujnik, bo jeśli niedokładnie łączy mogą wyjść takie kłopoty, ale nie liczę że to pomoże. Nie mają mobilnego serwisanta i chcą by im dostarczyć traktorek :shock: . Gdybym wiedział że takie jaja wyjdą nigdy bym nie kupił nowego, bo właśnie kupując nowy traktorek chciałem uniknąć wędrówek po serwisach.
Gorzej jak problem leży w regulacji gaźnika lub zaworach o czym wspomniał bogdan1115.

nigger
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2020, 14:37
Imię: Waldek

Re: Problem z odpalaniem na gorącym silniku-T15 z 452ccm Loncin

Post autor: nigger » 29 kwie 2021, 8:11

Problem rozwiązałem samodzielnie (bo i go sam stworzyłem). Otóż w ramach ekscytacji nową zabawką dla dużych chłopców, w zimie założyłem obrotomierz, licznik mth, termometr, zegar itp. a zasilanie tegoż ustrojstwa wziąłem ze stacyjki. Okazuje się że jest tam jakaś jednostka sterująca która wariuje gdy jej podebrać kilka mA. Wczoraj umówiony byłem na naprawę i pomyślałem że należy pożądnie zasilić po własnym bezpieczniku prosto z akumulatora tenże licznik bo mogą się czepiać że niefachowe przeróbki itd. Wpadłem potem na pomysł, że może mieć to wpływ na pracę silnika i zacząłem sprawdzać na rozgrzanym a ten spokojnie odpolał bez zająknięcia. Sprawdziłem dla pewności jeszcze kilkanaście razy i jest OK.
Piszę to bo może ktoś mieć podobne kłopoty a trudno się spodziewać że traktor ogrodowy bardziej czuły od nowoczesnych samochodów z magistralą CAN.

Awatar użytkownika
wawax
Stały bywalec
Posty: 365
Rejestracja: 04 sty 2021, 20:38
Imię: Sławomir

Re: Problem z odpalaniem na gorącym silniku-T15 z 452ccm Loncin

Post autor: wawax » 29 kwie 2021, 8:33

T15 ma chyba taką samą instalację jak mój T16. Tam nic się nie powinno dziać, chyba że podpiąłeś pod niewłaściwy przewód. Jedyna elektronika to moduł sterujący, ale on nie bierze udziału przy uruchamianiu silnika (czujnik kosza, brzęczyk, przekaźnik agregatu, blokada cofania, gaszenie silnika przy włączonym agregacie).

Ja też mam w tym miejscu podpiętą całą dodaną elektronikę. Zasilanie można wpiąć w żółty przewód, który łączy w stacyjce wyjścia L i A (charakterystyczny, bo to jedyny, który wychodzi z i wraca do stacyjki). Podświetlenie przyrządów natomiast wpinasz w żółto-czerwony. Masa - czarny przewód, oddzielnie wpinany w stacyjkę.

W tym wątku zamieściłem (na końcu) opisany schemat T16: viewtopic.php?f=72&t=2281&p=42960

nigger
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2020, 14:37
Imię: Waldek

Re: Problem z odpalaniem na gorącym silniku-T15 z 452ccm Loncin

Post autor: nigger » 29 kwie 2021, 22:44

Plus 12V wziąłem z żółtego, masę z szarego (?) Przyznam się że nie sprawdziłem dokładnie czy to prawdziwa masa a nie po jakimś odbiorniku, było coś powyżej 12V więc uznałem że to masa. Wczoraj wzbudziła moje wątpliwości różnica o 0,2Vmiędzy wskazywanym napięciem na moim dołożonym panelu a napięciem na ładowarce podłączonej prosto do akumulatora (po iluś nieudanych próbach rozruchu musiałem podładować). Pomyslałem że jakis mało dokladny ten chiński voltomierz na panelu. W końcu podpiąłem bezpośrednio pod akumulator za głównym bezpiecznikiem 150A i zabezpieczyłem dodatkowo 10A bezpiecznikiem bo mam dołączone jeszcze gniazdo 12v dla zasilania pompki opryskiwacza. Teraz pali bez problemów.

Awatar użytkownika
wawax
Stały bywalec
Posty: 365
Rejestracja: 04 sty 2021, 20:38
Imię: Sławomir

Re: Problem z odpalaniem na gorącym silniku-T15 z 452ccm Loncin

Post autor: wawax » 30 kwie 2021, 0:24

Szary gruby (2,5mm) to wejście z akumulatora do stacyjki. No mogło to trochę problemów narobić. Żółty przewód jest właściwy do podłączania plusa po stacyjce. Do masy - dowolny czarny (wszędzie na schemacie oznacza masę). Wtedy wskaźniki będą działały tylko po stacyjce i nie będą zużywać prądu na postoju.

nigger
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2020, 14:37
Imię: Waldek

Re: Problem z odpalaniem na gorącym silniku-T15 z 452ccm Loncin

Post autor: nigger » 30 kwie 2021, 7:05

Nie przypuszczałem że coś namieszam, chciałem mieć zasilanie również na postoju bo niewiedziałem czy ten panel będzie pamiętał ustawiony czas. Dobrze że nic nie uszkodziłem. Swoją drogą to ciekaw jestem co miało wpływ na to że nie chciał palić tylko na rozgrzanym silniku.

Awatar użytkownika
wawax
Stały bywalec
Posty: 365
Rejestracja: 04 sty 2021, 20:38
Imię: Sławomir

Re: Problem z odpalaniem na gorącym silniku-T15 z 452ccm Loncin

Post autor: wawax » 30 kwie 2021, 10:56

Pewnie temperatura komory silnika wpływa na charakterystykę któregoś przekaźnika. Napięcie na wejściu miały pewnie obniżone przez podłączenie wskaźnika. Po nagrzaniu mogło brakować np. 0,1V. Takie wróżenie z fusów, trzeba by to pomierzyć.

nigger
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2020, 14:37
Imię: Waldek

Re: Problem z odpalaniem na gorącym silniku-T15 z 452ccm Loncin

Post autor: nigger » 30 kwie 2021, 18:17

Dzięki wawax za wsparcie teoretyczne, traktorek chodzi terraz bezbłędnie. Na przyszłość nauczka zeby trochę dokładniej montować wyposażenie dodatkowe. Zasugerowałem się pomiarem a trzeba było jeszcze pomyśleć.

Awatar użytkownika
wawax
Stały bywalec
Posty: 365
Rejestracja: 04 sty 2021, 20:38
Imię: Sławomir

Re: Problem z odpalaniem na gorącym silniku-T15 z 452ccm Loncin

Post autor: wawax » 30 kwie 2021, 18:44

Nie ma sprawy. :-)
Do Al-ko są w sieci bardzo dobre schematy. Jak przygotowywałem swoje przeróbki, to bardzo mi pomogły.

nigger
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2020, 14:37
Imię: Waldek

Re: Problem z odpalaniem na gorącym silniku-T15 z 452ccm Loncin

Post autor: nigger » 01 maja 2021, 7:22

A ja na pałę znalazłem 12V z fałszywą masą :oops:
Mogłem poświęcić chwilę dłuższą jak 5 sekund na sprawdzenie poprawności modyfikacji. To że panelik ładnie świecił utwierdziło mnie w błędzie.

ODPOWIEDZ