AL-KO T 23-125.6 HD V2 rdza na silniku B&S 8240

Moderator: Moderatorzy

hmier
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 01 paź 2018, 17:51
Imię: Hubert

AL-KO T 23-125.6 HD V2 rdza na silniku B&S 8240

Post autor: hmier » 23 maja 2020, 14:38

Witam

Dojrzałem ostatecznie do zakupu upragnionego ciężkiego sprzętu wspomagającego prace ogrodowe. Wybór padł na AL-KO T 23-125.6 HD V2 i po kilku dniach poszukiwań w okolicy Krakowa udało mi się znaleźć sklep, w którym nie tylko mogłem zobaczyć maszynę na żywo ale też mogłem się nią "przejechać" i porównać z innymi modelami traktorków Al-ko. I tu w trakcie oględzin nowej maszyny o przebiegu 0,2mh (z rocznika 2019) zauważyłem w silniku B&S 8240, poprzez górną atrapę wentylatora, "rudą" - dość intensywną rdzę na wystającej części osi oraz podkładce (?) pod tą dużą nakrętką na osi - ta była bez nalotu, pięknie ocynkowana. Wewnątrz po bokach wyprofilowanych plastikowych "łopatek" na metalowej obudowie też widać rdzę. Zdziwiony sprzedawca twierdzi, że traktorek nie miał jakiś kontaktów z wodą i był przechowywany pod dachem. Dla porównania model T 16 z silnikiem B&S 7160, stojący od dwóch lat pod chmurką, nie posiada w zasadzie żadnego defektu w tym miejscu.

I tu pojawia się moje ptyanie do Was, szanowni użytkownicy, czy obserwujecie u siebie podobne objawy rdzewienia? Sprzedawca będzie zasięgał języka bezpośrednio w Al-ko co mogło spowodować takie objawy i czy ten problem jest jednostkowy czy też ten model "tak ma". Zastanawiam się również jak duże to może mieć konsekwencje teraz i w przyszłości - czy takie rdzewienie oznacza słabszy materiał zastosowany do produkcji tego elementu/silnika i jak "głęboko" penetruje w głąb silnika.

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: AL-KO T 23-125.6 HD V2 rdza na silniku B&S 8240

Post autor: Kamilos » 24 maja 2020, 13:33

Korozja na kole zamachowym silnika to normalna sprawa, mój traktorek ma tak od nowości, a nigdy nie był silnik myty wodą w tym miejscu, więc nie przejmuj się tym.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

ODPOWIEDZ