OLEO-MAC GV53TK ALLROAD PLUS 4

W tym dziale wrzucajcie zdjęcia i opisy swoich maszyn,

Moderator: Moderatorzy

pawel.lubelskie
Stały bywalec
Posty: 83
Rejestracja: 03 lut 2015, 14:37
Imię: Paweł
Lokalizacja: Lubelskie

OLEO-MAC GV53TK ALLROAD PLUS 4

Post autor: pawel.lubelskie » 17 maja 2020, 18:25

Kosiarka ma za sobą 5 lat pracy w strasznie ciężkich warunkach dla niej. Na dzień dzisiejszy skosiła ok 18 hektarów powierzchni. Zaliczyła dziesiątki kamieni oraz setki kretowisk. Nikt jej nie oszczędza. Zalana od nowości olejem Mobil Super 2000 10w40. Filtr powietrza wymieniany co sezon. Olej wymieniany 2 razy w sezonie. Nigdy nie pozostawiona z paliwem na okres zimowy. Nóż ostrzony 3 razy w sezonie i wyważany. Kosiarka jest myta po koszeniu myjką ciśnieniową. Nigdy nie pozostawiana ''pod chmurką''. Ma naprawdę ciężką pracę za sobą i wygląda na dzień dzisiejszy tak jak na załączonych zdjęciach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

pawel.lubelskie
Stały bywalec
Posty: 83
Rejestracja: 03 lut 2015, 14:37
Imię: Paweł
Lokalizacja: Lubelskie

Re: OLEO-MAC GV53TK ALLROAD PLUS 4

Post autor: pawel.lubelskie » 17 maja 2020, 19:05

Awarie/usterki z winy użytkownika/:
1. Pęknięty kosz. Górna plastikowa część. Sklejono taśmą dekarską ołowianą.
2. Wypadający metalowy pręt za który mocuje się kosz. Spadający kosz wtedy. Zgubione zabezpieczenia. Końcówki nawiercono i zabezpieczono.
3. Pęknięte mocowanie pokrywy filtra powietrza. Po przedmuchiwaniu kompresorem filtra zabezpieczane opaskami zaciskowymi. I tak w kółko. Rozwiązanie tanie i skuteczne jednak osobiście nie podoba mi się to. (może ktoś ma namiar na część?)
4. Wyciek z pod pokrywy silnika. Problem rozwiązany. Wystarczyło trochę dokręcić śruby.
5. Odpryskująca farba w kilku miejscach. OD NOWOŚCI!!!!!! I nie chodzi o farbę pod lawetą.
6. Ścięte kliny w piaście do której przykręcony jest nóż. Nic z tym nie robiłem. Ustawiam nóż równo. Nie mam wibracji przy koszeniu a jak w coś się trafi np kamień to nóż lekko się przekręca na piaście. Dla mnie to jest na plus, a przynajmniej tak mi się wydaję.
7. Blokujące się koła tylne (lekko skorodowane tryby metalowe z powodu bardzo częstego mycia myjką). Wykręcono i bardzo dobrze odczyszczono. Lekko nasmarowano.
8. Przetarty lekko pasek od napędu. Wypadły niektóre śruby od plastikowej osłony paska. A co za tym idzie pasek tarł o pasek. Przez jedno koszenie tylko na szczęście bo kosiarka zawsze była myta myjką. I od razu osłona została przykręcona blachowkrętami. Linka napędu trochę podciągnięta. Napęd działa jak nowy jednak widać że pasek trochę postrzępiony.

Na plus:
1. Silnik odpalał zawsze dobrze.
2. Prędkość napędu dobrze dobrana. Jak dla mnie nie za szybko i nie za wolno.
3. Bardzo dobrze zbiera trawę do kosza.

Opinia ogólna:
Z kosiarki jestem zadowolony jak za te pieniądze co ona kosztuje. Największe wtopy tej kosiarki to odpryskujący lakier praktycznie od kupna i pęknięty kosz. Laweta wydaje mi się solidna. Kupił bym ją drugi raz. Ta maszyna pracuje ok jednak trzeba o nią trochę dbać. Bo myślę że jak bym nie wymieniał filtra powietrza co sezon, 2 razy oleju w sezonie, raz w środku sezonu a drugi raz na koniec (kosiarka w zimie stoi zalana nowym olejem), nie przeszedł na lepszy olej 10w40 (lepsze smarowanie w cieplejsze dni), nie czyścił elementów napędu co jakiś czas oraz nie mył spodu lawety to nie była by na dzień dzisiejszy jeszcze w stanie powiedzmy tak 4 na 6.

Taką mam opinię na temat tej kosiarki. Pamiętajcie jednak że jest to moja pierwsza kosiarka i nie mam za bardzo porównania z innymi. Bo jak bym miał styczność z np pięcioma kosiarkami to już bym mógł porównywać GV53TK do innych co by dało dużo.

Ja nie robię tak że mam pierwszą kosiarkę w życiu i się wypowiadam na forach jaki to super najlepszy sprzęt. Nie mam porównania do innych jednak wydaje mi się że jest dobra.

ODPOWIEDZ