Regulamin forum? Zasady?

Informacja o forum Pilarz.org, regulamin forum, pytania do administracji. Masz ciekawy pomysł jak sprawić by forum kwitło jak chwasty na polu? Zapraszamy!

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
irukard
Stały bywalec
Posty: 171
Rejestracja: 26 sty 2015, 9:02
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łochowo k. Bydgoszczy
Kontakt:

Regulamin forum? Zasady?

Post autor: irukard » 26 sty 2015, 12:04

Witajcie

Nowe forum, nowe zasady, tylko...
no właśnie jakie?

Pisząc posta o kompostownikach, zastanawiałem się czy mogę wrzucić zdjęcie produktu. Czy przypadkiem komuś na odcisk nie nastąpię. Chciałbym wiedzieć jakie zasady panują na tym forum, jakiś regulamin czy coś?

Jeżeli administracja nie ma koncepcji jak to zrobić, jestem pewien że znajdą się doświadczeni forumowicze, którzy podpowiedzą co i jak powinno wyglądać. Bo szczerze? Wolałbym nie tracić swojego czasu i produkować się pisząc, gdyby później miało się okazać, że nie mogę mieć w sygnaturce linka do strony firmowej.

Zatem proszę o sformułowanie jasnych zasad. Im wcześniej tym lepiej. Co więcej uważam, że takie zasady powinny być ustalone zanim powstało forum.

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: Kamilos » 26 sty 2015, 12:10

Ważną kwestie poruszyłeś, zgadzam się z tym regulamin musi powstać jak najszybciej by było jasne co wolno, a co nie.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

Awatar użytkownika
admin
Administrator
Posty: 31
Rejestracja: 20 sty 2015, 19:45
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: admin » 26 sty 2015, 12:11

Regulamin jest w trakcie opracowywania. Jeżeli macie jakieś postulaty, prośby lub propozycje to chętnie ich wysłuchamy.

Awatar użytkownika
irukard
Stały bywalec
Posty: 171
Rejestracja: 26 sty 2015, 9:02
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łochowo k. Bydgoszczy
Kontakt:

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: irukard » 26 sty 2015, 12:20

admin pisze:Regulamin jest w trakcie opracowywania. Jeżeli macie jakieś postulaty, prośby lub propozycje to chętnie ich wysłuchamy.


A coś co nie jest w trakcie budowy lub opracowywania macie?

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 4456
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: Tornado » 26 sty 2015, 17:07

Witam. Myślę, że można sobie uprościć życie i przejąć wiele sprawdzonych już rozwiązań na innych forach. Uważam, że jednym z lepszych jest np. regulamin forum www.auto.
Wystarczy jedynie modyfikacja pod katem dostosowania go do iedei jaką widzi admin tego forum:
Regulamin forum dyskusyjnego


Forum istnieje by umożliwić dyskusję i wzajemną pomoc wszystkim fanom motoryzacji. Regulamin określa zasady poruszania się i użytkowania niniejszego forum. Został on stworzony by zachować na forum porządek i miłą atmosferę.

Forum dostępne jest bezpłatnie.
Dokładne zapoznanie się z treścią tego regulaminu jest obowiązkowe. Poświęcisz na to mniej niż 3 minuty a oszczędzi ci to komplikacji w przyszłości.
Na forum istnieje zakaz zamieszczania materiałów o treści erotycznej lub pornograficznej oraz linków do nich. To jest forum motoryzacyjne.
Administratorzy i moderatorzy podejmą starania mające na celu usuwanie wszelkich uznawanych za obraźliwe materiałów jak najszybciej, jednakże nie jest możliwe przeczytanie każdej wiadomości. Zgadzasz się więc, że zawartość każdego postu na tym forum wyraża poglądy i opinie jego autora a nie administratorów, moderatorów czy webmasterów (poza wiadomościami pisanymi przez nich) i nie ponoszą oni za te treści odpowiedzialności.
Zgadzasz się nie pisać żadnych obraźliwych, obscenicznych, wulgarnych, oszczerczych, nienawistnych, zawierających groźby i innych materiałów, które mogą być sprzeczne z prawem. Złamanie tej zasady może być przyczyną natychmiastowego i trwałego usunięcia z listy użytkowników (wraz z powiadomieniem odpowiednich władz). Aby wspomóc te działania rejestrowane są adresy IP autorów. Przyjmujesz do wiadomości, że webmaster, administrator i moderatorzy tego forum mają prawo do usuwania, zmiany lub zamykania każdego wątku w każdej chwili jeśli zajdzie taka potrzeba. Jako użytkownik zgadzasz się, że wszystkie informacje, które wpiszesz będą przechowywane w bazie danych. Informacje te nie będą podawane bez twojej zgody żadnym osobom ani podmiotom trzecim, jednakże webmaster, administrator i moderatorzy nie będą obarczeni odpowiedzialnością za włamania hackerskie prowadzące do pozyskania tych danych.
Na forum nie należy przeklinać. Zabronione jest prowadzenie osobistych kłótni, obrażanie innych użytkowników.
Wszelkie skargi należy kierować do administratorów lub moderatorów forum.
Wątki (tematy) należy zakładać w odpowiednich dla nich działach. Wątki założone w złych działach będą przenoszone do odpowiednich kategorii przez moderatorów.
Przed założeniem tematu prosimy sprawdzić, czy podobna dyskusja już się na forum nie toczyła (pomocna tu będzie wyszukiwarka na forum - opcja "Szukaj"). Możliwe, że ktoś miał już identyczny problem z samochodem i gotowe rozwiązanie już czeka. Jeśli istnieje wątek dyskusji w danym temacie, ale rozwiązania Twojego problemu nie ma, to nie zakładaj nowego tematu, tylko dopisz wiadomość w istniejącym wątku.
Temat wątku powinien być odpowiednio sformułowany i powinien jednoznacznie określać treść wątku. Jeśli np. mamy zapytanie dotyczące wymiany świec żarowych, zakładamy temat "Wymiana świec żarowych", a nie "Pomocy!", "Problemy", czy "Przeczytajcie to koniecznie!". Tematy w stylu "Co wybrać?" także są omijane przez większość forumowiczów.
Przy tworzeniu nowego tematu w treści wiadomości należy podać szczegółowe informacje na temat samochodu (marka, model, wersja, rocznik, rodzaj i pojemność silnika. Warto podać jak najwięcej szczegółowych informacji - im dokładniej opiszemy temat - tym większe prawdopodobieństwo, że szybko uzyskamy odpowiedź.
Jeżeli opisujemy problemy z samochodem, to należy przestrzegać zasady: jeden temat - jeden problem. (opisywanie kilku niezwiązanych ze sobą problemów w ramach jednego tematu wprowadza niepotrzebne zamieszanie, dlatego jest zabronione).
Jeżeli opiszemy problem z samochodem na forum, a rozwiązanie znajdziemy poza forum, dobrym zwyczajem jest opisanie rozwiązania w swoim temacie (za co wdzięczni będą wszyscy, którzy napotkają podobny problem w przyszłości).
Ciekawe posty i ich autorów warto nagradzać klikając przycisk z napisem 'Piwo' znajdujący się bezpośrednio pod wiadomością.
Udzielane na forum odpowiedzi powinny być zrozumiałe i możliwie jak najbardziej precyzyjne, jednoznaczne i wyczerpujące. Skróty myślowe mogą być błędnie zrozumiane, dlatego należy ich unikać. Należy starać się pisać zgodnie z polską ortografią i gramatyką. Posty pisane niedbale, bez znaków interpunkcyjnych, bez polskich znaków, z błędami, utrudniają zrozumienie wiadomości. Nie będziemy upominać za drobne błędy, ale wszystko ma swoje granice. Nagminne łamanie tego punktu wiąże się z ostrzeżeniami, a nieczytelne posty będą usuwane.
Wątki (tematy) naruszające regulamin mogą być przez moderatorów przenoszone do działu 'kwarantanna', lub całkowicie usuwane (zależnie od naruszonego punktu). Jeżeli Twój temat trafił do działu 'kwarantanna' - przeczytaj dokładnie regulamin, wprowadź odpowiednie poprawki w treści wiadomości i skontaktuj się z moderatorem.
W trosce o utrzymanie porządku, nie udzielamy odpowiedzi na posty (wiadomości) znajdujące się w kwarantannie - póki ich autor nie wprowadzi zmian w treści, by były zgodne z regulaminem.
Wszelkie tematy zawierające dyskusje całkowicie bezsensowne i bezwartościowe, będą usuwane.
Nie piszemy samymi dużymi literami, zwłaszcza w temacie wątku!
Nie piszemy jednego posta pod drugim (zamiast tego używamy opcji edycji posta by dopisać dodatkową treść).
Zabronione jest również tzw. "nabijanie postów" (dodawanie do każdego wątku kilkudziesięciu wypowiedzi na godzinę o treści "Ok", "Aha", "Popieram" itp., mające na celu jedynie zwiększenie "rangi" i liczby swoich postów na forum). Osoby notorycznie nabijające posty otrzymają od moderatorów ostrzeżenie na PW.
Zabronione jest nieuzgodnione z administratorem rozpowszechnianie poprzez mechanizmy forum treści reklamowych (spamu). Dotyczy to w szczególności: treści wiadomości (postów), stopek wiadomości, wiadomości prywatnych (PW) oraz nazw użytkowników.
Naruszenie regulaminu będzie karane upomnieniem, lub zablokowaniem konta.
Administratorzy i moderatorzy zastrzegają sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii postów naruszających regulamin. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca taką opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i cywilną.
Konta nieużywane przez 6 miesięcy będą usuwane.
Serwis www.auto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść i wartość merytoryczną prezentowanych na forum wypowiedzi.
Zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dn. 18.07.2002, Dz.U. 144 poz. 1204 użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie ofert i wszelkiego rodzaju informacji wysyłanych przez www.auto.pl na swój adres elektroniczny lub numer telefonu. Zlecenie usunięcia danych osobowych może odbyć się poprzez przesłanie w formie pisemnej listem na adres portalu lub na adres e-mail: portal@auto.com.pl.
Konto utworzone na forum www.auto.pl dodatkowo uprawnia do komentowania wiadomości motoryzacyjnych oraz korzystania z forów tematycznych uruchomionych w serwisach należących do sieci auto.com.pl (bez konieczności tworzenia osobnych kont).
Zabronione jest przekazywanie poprzez forum kodów do radia i immobilizera. Posty z prośbą o podanie kodu będą usuwane.
Użytkownik zamieszczając post wyraża nieodpłatną i nieodwołalną zgodę na publiczne udostępnienie posta przez Usługodawcę, rozpowszechnianie oraz komentowanie i nie będzie podnosił z tego tytułu żadnych roszczeń.


Pozdrawiamy i życzymy owocnych dyskusji!
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Awatar użytkownika
irukard
Stały bywalec
Posty: 171
Rejestracja: 26 sty 2015, 9:02
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łochowo k. Bydgoszczy
Kontakt:

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: irukard » 27 sty 2015, 14:20

Whoa! Takie długie, że odechciewa się czytać. Proponuję zrobienie regulaminu w punktach + jakiegoś opisu tych punktów, tak aby wersję skróconą można było przeczytać w 15 sekund.

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 4456
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: Tornado » 27 sty 2015, 17:39

To jest właśnie w punktach. Nie ma ich, albowiem przy kopiowaniu nie zaznaczyły się cyfry.
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Awatar użytkownika
Husqvarna
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 25 sty 2015, 2:08
Imię: Patryk
Lokalizacja: Podkarpacie - Krosno
Kontakt:

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: Husqvarna » 28 sty 2015, 0:16

Witam , moim zdaniem taki regulamin jest zbyt długi , i 4/5 użytkowników nie będzie go tak czy siak czytać ponieważ nikomu z reguły się nie chce. Regulamin powinien być czytelny - maksymalnie 15 krótkich treściwych punktów. Pozdrawiam Husqvarna
Człowiek, który zgadza się ze wszystkim, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał.
___________________________________________________________________________________________________

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 4456
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: Tornado » 28 sty 2015, 7:47

Regulamin jest po to, aby na forum był porządek. Określa prawa i obowiązki użytkowników oraz administracji.Daje też określone narzędzia adminowi/funkcyjnym reagowania na niewłaściwe zachowania userów. Zasady te winne być znane wszystkim, aby nie było dowolności ich stosowania, interpretacji np. ostrzeżeń, czy ostatecznie tzw. bana. Długi, czy krótki? Nie ma znaczenia, istotą ma być jego czytelność i kompletność.
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Awatar użytkownika
Husqvarna
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 25 sty 2015, 2:08
Imię: Patryk
Lokalizacja: Podkarpacie - Krosno
Kontakt:

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: Husqvarna » 28 sty 2015, 9:57

Drogi Tornado , nie zgodzę się z Tobą, ponieważ po paru latach przebywania na różnych forach , jako user/moderator nabyłem pewne spostrzeżenia . Większość użytkowników nie czyta długich regulaminów ponieważ na forum rejestrują się w określonym celu, np. zadanie pytania, licząc na szybką odpowiedź na interesujące ich zagadnienie. Taki użytkownik nie będzie czytał 15-20 minut regulaminu ponieważ nie ma na to czasu ani ochoty. I żadnym narzędziem administratorskim czy też siłą perswazji nie jesteś w stanie zmusić nikogo do lektury takiego monologu. Jeżeli upierasz się przy zbudowaniu pełnego regulaminu to w ostateczności można to zrobić , a przy rejestracji stosować jego uproszczoną wersje , którą można przeczytać maksymalnie w minutkę - dwie . Pozdrawiam Husqvarna
Człowiek, który zgadza się ze wszystkim, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał.
___________________________________________________________________________________________________

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 4456
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: Tornado » 28 sty 2015, 10:11

Hmmm, nieskromnie powiem, że też jako user i właśnie moderator zdobyłem pewne doświadczenia na forach. To, że nie każdy czyta ten regulamin, to nic nowego. Rzeczywiście tak jest. Jednak powtarzam jeszcze raz: stosowne w nim zapisy regulują tryb określonego postępowania np. przez admina. Jeśli jest on jasny, to admin np. wywala usera zgodnie z zapisami, a nie tak jak jest na wiadomym Ci innym pilarzu. Napisałem to chyba jasno...., chyba, że stosujemy "wolną amerykankę" to regulamin nie jest potrzebny. Czy user go przeczyta, czy nie, to jego sprawa. Istotą jest, że akceptuje go przy rejestracji. Poza tym nie ma czegoś takiego jak wersja uproszczona i całkowita. Regulamin to jedna wersja. Pozdrawiam
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Awatar użytkownika
Husqvarna
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 25 sty 2015, 2:08
Imię: Patryk
Lokalizacja: Podkarpacie - Krosno
Kontakt:

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: Husqvarna » 28 sty 2015, 10:46

Drogi Tornado , chodziło mi raczej o wersje skróconą podczas rejestracji a nie uproszczoną , moje przejęzyczenie . Zgadzam się z tobą odnośnie jednej wersji . Pozdrawiam
Człowiek, który zgadza się ze wszystkim, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał.
___________________________________________________________________________________________________

Awatar użytkownika
admin
Administrator
Posty: 31
Rejestracja: 20 sty 2015, 19:45
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: admin » 29 sty 2015, 17:17

Co sądzicie o takim regulaminie? Wszelkie uwagi mile widziane.

Forum http://www.pilarz.org istnieje aby umożliwić dyskusję i wzajemną pomoc użytkownikom. Niniejszy regulamin określa zasady panujące na forum i został on opracowany, aby zachować na forum porządek i miłą atmosferę.

Użytkownik forum powinien:

A) stosować się do próśb i poleceń administracji forum,
B) zakładać wątki tylko zgodnie z tematyką ich działów,
C) zakładając wątek sformułować jego temat w sposób opisowy i dotyczący danego zagadnienia
D) przestrzegać etykiety,
E) przestrzegać zasad pisowni i gramatyki języka polskiego,
F) przy cytowaniu czyjejś wypowiedzi używać funkcji Quote
G) cytować wyłącznie fragmenty wypowiedzi, do której użytkownik chce się odnieść,
H) czytać ze zrozumieniem :)

Na forum niedopuszczalne jest:

A) zamieszczanie wypowiedzi sprzecznych z obowiązującym prawem, lub takich, które mogą być tak zrozumiane,
B) używanie wulgarnego języka
C) poruszanie tematów dotyczących polityki lub religii,
D) obrażanie innych użytkowników forum,
E) spamowanie,
F) zakładanie kolejnego tematu w sytuacji, gdy poprzedni został usunięty lub zamknięty,
G) dublowanie postów, zamieszczanie tego samego postu w wielu działach,
H) obrażanie firm i instytucji
I) zamieszczanie informacji, linków, banerów innych stron bez zgody Administracji
J) zamieszczanie informacji i opinii nieprawdziwych mogących bezpośrednio godzić w interesy osób, firm i instytucji
K) posiadanie i użytkowanie więcej niż jednego konta przez jedną osobę

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: Kamilos » 29 sty 2015, 17:27

Ja uważam, że ten regulamin jest ok, krótki i treściwy i dzięki temu większość go przeczyta.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

jerzyk
Stały bywalec
Posty: 1734
Rejestracja: 26 sty 2015, 16:56
Lokalizacja: Kowary

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: jerzyk » 29 sty 2015, 18:06

przeczytałem do kończ o dziwo ;) jest normalny
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 4456
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: Tornado » 29 sty 2015, 18:15

Zapis "zamieszczanie informacji, linków, banerów innych stron bez zgody Administracji" oznacza, że udzielający mi odpowiedzi nie może zamieścić linku do zdjęcia np z allegro, linku do sklepu ogrodniczego ?
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Awatar użytkownika
Husqvarna
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 25 sty 2015, 2:08
Imię: Patryk
Lokalizacja: Podkarpacie - Krosno
Kontakt:

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: Husqvarna » 29 sty 2015, 20:32

jest naprawdę ok :)
Człowiek, który zgadza się ze wszystkim, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał.
___________________________________________________________________________________________________

Awatar użytkownika
irukard
Stały bywalec
Posty: 171
Rejestracja: 26 sty 2015, 9:02
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łochowo k. Bydgoszczy
Kontakt:

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: irukard » 30 sty 2015, 9:05

Ogólnie spoko tylko to
I) zamieszczanie informacji, linków, banerów innych stron bez zgody Administracji

wymaga doprecyzowania.
Co jest dopuszczalne, co nie, co godzi w interesy forum, administracji. Rozumiem, że nie chcemy mieć tu spameriady, więc może jakiś dział w którym takie rzeczy ewentualnie będą lądować.

I jak słusznie zauważył
Tornado pisze:Zapis "zamieszczanie informacji, linków, banerów innych stron bez zgody Administracji" oznacza, że udzielający mi odpowiedzi nie może zamieścić linku do zdjęcia np z allegro, linku do sklepu ogrodniczego ?

zapis jest trochę nieprecyzyjny, a wolałbym nie siedzieć na forum na którym Administracja może sobie interpretować regulamin w zależności od pogody i własnego ~widzimisie~

Tak więc na moje, wszystko ok, oprócz I)
A i koniecznie z tych bzdurnych literek zmienić na liczby. Pierwsza sekcja 1.1, 1.2, 1.3... a druga 2.1, 2.2, 2.3... tak aby dało się zacytować punkt regulainu po numerze.

Kornik

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: Kornik » 30 sty 2015, 11:02

[/quote]
zapis jest trochę nieprecyzyjny, a wolałbym nie siedzieć na forum na którym Administracja może sobie interpretować regulamin w zależności od pogody i własnego ~widzimisie [/quote] Jedno takie forum już znam ....... he he he he
Regulamin jest ok i spokojnie wystarczy ;)

Moreno
Stały bywalec
Posty: 204
Rejestracja: 24 sty 2015, 14:37
Imię: Damian
Kontakt:

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: Moreno » 30 sty 2015, 11:29

Oj czepiacie sie Panowie, czepiacie.
Skoro Waszym zdaniem jest źle, to może napisalibyście własne sformułowanie.

Odnośnie regulaminu, tak jak powiedział Tornado - reguluje on zasady, którymi kieruje się Admin oraz Moderatorzy.
Moim zdaniem nie ważne jak długi będzie regulamin (ale nie długi na 50 stron, bez przesady) - przeciętny Kowalski i tak go nie przeczyta.
Ważna jest deklaracja rejestrującego się użytkownika, że przeczytał i akceptuje postanowienia regulaminu.

Nie zapominajmy, że regulamin i tak będzie niechcący łamany z powodu zapominania jego zasad przez użytkowników. ...wszakże jesteśmy tylko ludźmi.
Natomiast cała grupa administracyjna powinna wykuć regulamin na blachę i czuwać nad tutejszym porządkiem - no niestety statusy zobowiązują :)

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 4456
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Regulamin forum? Zasady?

Post autor: Tornado » 30 sty 2015, 11:33

Dajmy czas na odpowiedź adminowi. Nie sądzę, że wpływ pogody, czy nastroju chwili będzie miał wpływ na zasady regulaminu :P
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

ODPOWIEDZ