Nie jest możliwe by "piasta" - gruby pręt wsunięty w łożysko ślizgowe - mocowana podkładką segera na końcu, była tak ciasno spasowana, by koła nie miały luzów. Fizycznie nie jest to możliwe.
I nie ma co się spierać z czyimś przekonaniem, że jest inaczej.
W moim traktorku budowa jest taka sama. Potwierdzę, że koło kierownicy chodzi lekko. Skręcając podczas jazdy i puszczając kierownicę, kierownica ma tendencje do powracania do kierunku jazdy na wprost, podobnie jak w samochodzie.
Jednak, na postoju, ruszając kierownicą krótkimi ruchami w prawo-lewo jest mały luz. Jest, bo być musi, bo przekładnia kierownicy to skośny frez i zębatka z grubej blachy. Więc cudów nie ma.
Zbieżność kół przednich da się ustawić samemu. Po to, całe szczęście, są regulacje na końcówkach. Ustawianie praktycznie na oko ale jak się przyłożysz, to będzie dobrze. Zrób miarkę z czegoś "teleskopowego" i wkładaj ją pomiędzy przednie koła/opony, raz z przedniej strony raz ze strony tylnej i kręć regulacją końcówek. Opony obu kół, powinny być w jednakowej odległości między sobą. Po tym ustaw kierownicę. Zdejm zaślepkę z koła, odkręć kierownicę i nastaw na frezie.grzechu913 pisze: ↑01 lis 2018, 12:59A podnosiles przód traktorka i wtedy widac jaki jest luz ,chwytajac kolo na gorze i dole . Widze tez ze kola sa ustawione mocno na rozbierzne. Nie wiem czy tak ma byc,czy trzeba to regulowac. Tak tylko pytam,bo wiadomo predkosci nie sa jakies zawrotne,ale wolalbym aby te dziwne stuki przy skrecie nie bylo czuc na kierownicy i calym przodzie traktorka. Pierwsze myslalem ze za nisko jest kosisko i taki efekt powoduje kółeczko skalpowe przy skrecie,wadzac o podłoże. Ale niestety przy podniesionym kosisku tez jest tak samo. Jedynie jak jezdzilem po kostce ,nie bylo tego efektu. Idzie to jakos poprawic(usprawnic ) ? Na kołach jest luz wzdłużny,wiec wystarczy dołożyc miedzy segera a podkladke jeszcze jedna cienka miedziana lub mosieżna podkladke i bedzie,ale mysle ze ten luz nie powoduje takiego efektu,jak ten na sworzniu mocowania do belki.
Pomysł z dodatkową podkładką pomiędzy segerem a resztą, uważam że jest dobry.
Doradzam, byś zdjął koło i samemu przejrzał jak i co, poza tym, będziesz widział jak to jest "zbudowane" a przy okazji może pojawi się pomysł do ulepszenia
Zalecam nasmarowanie "towotnicą" zwrotnic.