VERTIS LOISIRS

Moderator: Moderatorzy

Andrzej63
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2016, 9:47
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Podlaskie

VERTIS LOISIRS

Post autor: Andrzej63 » 14 gru 2016, 23:02

Witam.
Chcąc ułatwić sobie życie po wielu poszukiwaniach zdecydowałem się na zakup traktorka. Udało mi się kupić sprzęt w dużym stopniu zgodny z opisem i przeprowadzonymi rozmowami telefonicznymi.
Postanowiłem przygotować go do sezonu.
Zacząłem od wymiany oleju w silniku, po kilku dniach stwierdziłem, że oleju przybyło :shock:
Przyczyną była uszkodzona membrana pompki paliwa. Benzyna grawitacyjnie przez uszkodzona membranę wciekała przewodem podciśnieniowym do kolektora ssącego i dalej przez zawory do skrzyni korbowej.
Pompkę paliwową zdemontowałem, podłączyłem bezpośrednio, przewód podciśnieniowy zabezpieczyłem i jest dobrze.
Kolejnym problemem była nierówna praca zimnego silnika i brak mocy. Przy załączaniu napędu kosiska /elektromagnes/ silnik potrafił zgasnąć. W bardzo dużym stopniu pomogła wymiana gaźnika. W starym pęknięta była dysza paliwowa.
Kolejną czynnością był zakup noży i kpl. pasków klinowych.
W trakcie pracy w sezonie wymieniłem jeszcze sprężynę i rolkę napinającą w kosisku. Generalnie sprzęt zdał egzamin.
Mam parę uwag, które chciałbym skonsultować.
1. Na zimno skrzynia dość głośno pracuje, wydaje odgłos porównywalny do pracy skrzyni w samochodzie przy jeździe na wstecznym. Po rozgrzaniu jest dobrze
2. Wymiana oleju: jaki i czy sobie poradzę. Nie miałem do czynienia z taką skrzynią.
3. Przy gwałtownym ujęciu gazu silnik potrafi " strzelić w gaźnik "
4. Przy poruszaniu kołem wentylatora słyszalne są stuki w układzie korbowo-tłokowym.
Załączam parę zdjęć. Z góry dziękuję za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: VERTS LOISIRS

Post autor: Troku » 14 gru 2016, 23:11

Ze swojej strony powiem jak masz pojęcie o mechanice i wymontujesz skrzynię to olej też wymienisz a jak nie będziesz wiedział to podpowiem. Strzelanie w gaźnik oznacza że czas dokładnie przyjrzeć się zaworom bo są nieszczelne, czasami jest winny wałek rozrządu ale to sporadycznie,
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Andrzej63
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2016, 9:47
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Podlaskie

Re: VERTIS LOISIRS

Post autor: Andrzej63 » 14 gru 2016, 23:30

Dziękuję za chęć pomocy. Zgłoszę się za jakiś czas. Teraz będę doprowadzał kosisko do porządku.
Pozdrawiam.

Andrzej63
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2016, 9:47
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Podlaskie

Re: VERTIS LOISIRS

Post autor: Andrzej63 » 25 sty 2019, 21:09

Witam ponownie po dłuższej przerwie. W końcu postanowiłem wymienić olej w skrzyni. Jak wygląda po zlaniu widać na zdjęciu. Skrzynia 2 sezony przepracowała bez żadnych problemów, czego nie mogę powiedzieć o silniku. Został wymieniony na nowy. Wracając do skrzyni, jaki olej mogę zalać i czy ten niebieski uszczelniacz oznacza, że była rozbierana?
Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ