Strona 1 z 1

Oleo Mac GSH 510

: 27 gru 2018, 20:03
autor: staszek1979
Oleo Mac GSH 510 kupiona miesiąc temu wypalone 12 litów paliwa,dziś poważna usterka rozwaliło łożysko korbowodu uszkodziło tłok cylinder pilarka oddana na gwarancję czekam co będzie

Re: Oleo Mac GSH 510

: 27 gru 2018, 21:06
autor: KostekSerwis
Ooooo... grubo, to jeszcze o niczym nie swiadczy takie usterki zdazaja sie nawet w urzadzeniach za pare tys zl.
Ale obserwowac i meldowac co bedzie dalej

Re: Oleo Mac GSH 510

: 27 gru 2018, 22:34
autor: Troku
Dokładnie, to tylko maszyna, pewnie zrobią na gwarancji.

Re: Oleo Mac GSH 510

: 28 gru 2018, 13:44
autor: staszek1979
No wczoraj oddałem dziś byłem w serwisie po parę rzeczy,maszyna rozebrana wada fabryczna prawdopodobnie diler zwróci mi gotówkę

Re: Oleo Mac GSH 510

: 28 gru 2018, 14:04
autor: jerzyk
To nie diler decyduje o zwrocie kasy a znając serwis centralny Oleo-maca albo ci naprawią albo wymienią na nową.

Re: Oleo Mac GSH 510

: 28 gru 2018, 14:35
autor: staszek1979
Ja wiem kto decyduję,że centrala ale ja dziś rozmawiałem z dilerem i powiedział że będzie zwrot kasy,bo mam takie prawo konsumenta

Re: Oleo Mac GSH 510

: 28 gru 2018, 15:02
autor: bogdan1115
staszek1979 pisze:
28 gru 2018, 14:35
..bo mam takie prawo konsumenta
Jeśli powołasz podstawę : niezgodność przedmiotu sprzedaży z umową.

Re: Oleo Mac GSH 510

: 28 gru 2018, 20:45
autor: staszek1979
Wystarczy że sprzęt będzie miał usterkę do 3 miesiąca od kupna i już mogę oddać na niezgodność Towaru z umową

Re: Oleo Mac GSH 510

: 28 gru 2018, 21:09
autor: KostekSerwis
Zwrot kasy na pewno nastepuje po 3 krotnym wystapieniu tej samej usterki... ale ze kase sie zwraca jak sie cos zepsuje do 3 miesiecy to pierwszy raz slysze... to raczej dobra wola sprzedawcy tzw gest handlowy a nie przepis. Jesli sie myle to prosze o potwierdzenie gdzie znajde taki zapis.

Re: Oleo Mac GSH 510

: 28 gru 2018, 21:10
autor: staszek1979
Zapis znajduję się na stronie rzecznika praw konsumenta

Re: Oleo Mac GSH 510

: 28 gru 2018, 21:13
autor: KostekSerwis
staszek1979 pisze:
28 gru 2018, 21:10
Zapis znajduję się na stronie rzecznika praw konsumenta
Czekam na link

Re: Oleo Mac GSH 510

: 28 gru 2018, 21:15
autor: staszek1979
Wejdz sobie na stronę i poczytaj prawa gwarancyjnę,ja dziś usłyszałem tak też przez telefon od samego Rzecznika praw konsumenta

Re: Oleo Mac GSH 510

: 28 gru 2018, 21:23
autor: KostekSerwis
Szukam i szukam, czytam i czytam i nic. Naprawde prosze o link, lub screena tekstu.
Prawo gwarancyjne... nie ma ogolnych zasad gwarancji. Gwarancja to indywidualna umowa miedzy gwarantem a konsumentem i moze sobie tam napisac co mu sie podoba jesli sie na to klient godzi, wiadomo ze jesli ma jakies nie zyciowe przepisy to nikt tego nie kupi. Chociaz nie do konca bo nikt tego nie czyta...

Re: Oleo Mac GSH 510

: 28 gru 2018, 21:31
autor: staszek1979
Jeśli jest wada fabryczna mogę od razu odstąpić od umowy, a nawet dlatego że w opisie piszę nawet taka zmianka,że pilarka posiada niklowany cylinder kuty wał korbowy i korbowód,co daje maksymalne osiągi i długą żywotność pilarki

Re: Oleo Mac GSH 510

: 28 gru 2018, 21:35
autor: staszek1979
DWA PRZYPADKI…
Zazwyczaj reklamując towar żądamy zwrotu gotówki. Często jest tak, że sprzedawca odmawia zwrotu pieniędzy. Kupując towar w tradycyjnym sklepie należy rozróżnić dwie rzeczy:

1. żądanie zwrotu pieniędzy w związku z odstąpieniem przez konsumenta od umowy zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej;

2. zwrot pieniędzy dokonywany przez sprzedawcę wynikający jedynie z jego dobrej woli.

AD. 2 DOBRA WOLA SPRZEDAWCY
Z tym drugim przypadkiem spotkamy się jedynie w niektórych sklepach. Generalnie sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu towaru z jakiejkolwiek przyczyny (np. rozmiar jest nieodpowiedni). W takiej sytuacji jedynie od jego dobrej woli zależy czy przyjmie od nas towar i zwróci nam pieniądze. Jednak zawsze warto negocjować.

AD. 1 ZWROT PIENIĘDZY NA PODSTAWIE USTAWY
[sociallocker]

PRZESŁANKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Co do pierwszego przypadku to zwrot pieniędzy od sprzedawcy jest możliwy gdy rzecz jest niezgodna z umową i nie da się jej skutecznie naprawić lub wymienić na nowy egzemplarz wolny od wad.

Możliwość taka zachodzi również w sytuacji gdy naprawa lub wymiana wymaga nadmiernych kosztów lub narażałaby kupującego na znaczne niedogodności. Inną przesłanką odstąpienia od umowy i żądania zwrotu pieniędzy jest fakt, iż sprzedawca nie uczynił zadość naszemu żądaniu w odpowiednim czasie.

[warning_box]

Od umowy odstąpić i żądać zwrotu gotówki można jedynie w sytuacji gdy wady towaru są istotne.

[/warning_box]

ZAPYTAJ TAKŻE INNYCH KONSUMENTÓW
Prawidłowe złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i żądanie zwrotu pieniędzy jest bardzo ważne. Łatwo tutaj popełnić błąd, dlatego też warto zasięgnąć porady innych. Na grupie reklamacyjnej na Facebooku znajdziesz konsumentów i prawników, którzy chętnie pomogą ocenić przesłanki odstąpienia. Podziel się swoim przypadkiem i posłuchaj porad innych konsumentów. Grupę na FB znajdziesz tutaj.

ODSTĄPIŁEM OD UMOWY, CO TERAZ?
W przypadku odstąpienia od umowy kupujący powinien oddać sprzedawcy rzecz. Sprzedawca natomiast powinien zwrócić pieniądze.

[succsess_box]

Skuteczne odstąpienie od umowy nie jest rzeczą łatwą, należy dokładnie trzymać się przepisów. W przeciwnym razie sprzedawca będzie mógł kwestionować takie odstąpienie i nie zwróci nam pieniędzy. Często zwrot pieniędzy będzie możliwy dopiero na drodze sądowej.

[/succsess_box]

Należy również pamiętać o sytuacji, gdy towar kupimy na odległość (np. przez Internet) lub poza lokalem przedsiębiorstwa. Wtedy w określonym terminie możemy bez podania przyczyny odstąpić od umowy i żądać zwrotu gotówki. W tym celu konsument musi złożyć oświadczenie na piśmie co do zasady w ciągu 10 dni od wydania mu rzeczy. Wystarczy, że wyśle je przed upływem tego terminu.

[/sociallocker]

PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.)

ZOBACZ TAKŻE:
SPOSÓB OBRONY TWOICH PRAW
DLACZEGO OPINIA RZECZOZNAWCY JEST TAK WAŻNA?
NA CZYM POLEGA NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ?
[top]

Re: Oleo Mac GSH 510

: 28 gru 2018, 21:50
autor: bogdan1115
Gwarancja to umowa pomiędzy kupującym a producentem i jej realizacja polega na wykonaniu procedury opisanej w tym dokumencie. Niezgodność wyrobu z umową zapisana jest w kodeksie cywilnym i nie ma nic wspólnego z gwarancją. Istotna usterka wyrobu która ujawniła się w ciągu 6 miesięcy od daty zakupu jest uważana za wadę wyrobu istniejącą już w momencie zakupu i konsument ma prawo określić swoje żądanie co do dalszego postępowania. Może zażądać zwrotu pieniędzy, wymiany na wolny od wad lub obniżenie ceny.

Re: Oleo Mac GSH 510

: 28 gru 2018, 21:59
autor: KostekSerwis
Nie do konca mnie to przekonalo. Z doswiadczenia wiem ze jest to dosc martwy przepis... jesli dochodzi do zwrotu kasy to raczej po procesie sadowym, a w innych przypadkach sprzedawcy biora to na siebie... oddaja kase a gwarant i tak wymienia im sprzet na nowy. Jesli gwarant zdecyduje sie na naprawe to raczej sprzedawca nie zgodzi sie na zwrot kasy bo co zrobi z urzadzeniem noszacym slady uzytkowania...
Moze i masz teoretycznie racje, w praktyce bywa roznie

Re: Oleo Mac GSH 510

: 28 gru 2018, 22:00
autor: staszek1979
Człowieku pisałem Ci że reklamowałem z tytułu niezgodności towaru z umową a nie że z tytułu gwarancji.A to jest różnica była wada fabryczna i diler sam powiedział że będzie zwrot gotówki

Re: Oleo Mac GSH 510

: 28 gru 2018, 22:40
autor: kazo
Staszek, denerwujesz się a nie masz racji .
Na tym etapie sprzedający mógł zaproponować inne rozwiązanie ( naprawa , wymiana ) , sprzedający nie musi przystawać na twoje roszczenie. Oczywiście gdyby nie odpowiedział w terminie 14 dni , to z automatu uznaje twoje roszczenie .
Może nie chciał kłopotów , może jesteś trudnym klientem .

Re: Oleo Mac GSH 510

: 29 gru 2018, 0:01
autor: bogdan1115
Tak jak piszesz to wtedy kiedy kupujący chce skorzystać z gwarancji.
Jeśli chce skorzystać z zapisu KC to oświadcza sprzedającemu o niezgodności przedmiotu sprzedaży z umową i to on wtedy wybiera sposób zaspokojenia swojego roszczenia. Tak zrobił kolega Staszek. Dla pewności skutków należy to zrobić w formie pisemnej.

Re: Oleo Mac GSH 510

: 30 gru 2018, 22:41
autor: Troku
Macie koledzy rację co do praw wynikających z zapisów w karcie gwarancyjnej czy w KC ale wiecie co jest najważniejsze ?? to że producent sprzętu nie miga się i naprawi bądź wymieni na wolny od wad a to się najbardziej liczy dla konsumenta.

Re: Oleo Mac GSH 510

: 30 gru 2018, 23:33
autor: bogdan1115
Masz rację Troku. Kupować należy z głową i najlepiej u zaufanych sprzedających. Czasem jednak kupujesz od nieznanego sprzedawcy i dlatego dobrze jest znać podstawowe swoje prawa konsumenta. Bo to nie tylko gwarancja w pudełku ale też inne skuteczne środki obrony swoich praw. Wtedy lepiej od razu zgłaszać na piśmie /z kopią dla siebie/ swoje roszczenie - niech druga strona wie, że znasz swoje prawa i nie omota Ciebie gadką o tym ...sprawdzimy, zobaczy się, no nie wiem co na to producent...itp
I dlatego życzę Wszystkim forumowiczom oprócz zdrowia i pomyślności - aby w 2019 mieli same udane transakcje!!!!!

Re: Oleo Mac GSH 510

: 31 gru 2018, 10:53
autor: Trebron
Mialem najrózniejsze sprzety z gornej i sredniej połki ;)
Oleomac to dla mnie normalne podejscie do konsumenta i znacznie tansze materialy eksplatacyjkne .

Re: Oleo Mac GSH 510

: 02 sty 2019, 17:58
autor: staszek1979
Temat zamknięty serwis stwierdził naprawa nie opłacalna diler zwrócił mi gotówkę

Re: Oleo Mac GSH 510

: 02 sty 2019, 19:21
autor: KrystianS
I co teraz kupisz Staszek ?

Re: Oleo Mac GSH 510

: 02 sty 2019, 19:57
autor: staszek1979
Na razie nic bo mam gs 440 gs 410 c i gs 370 tą kupiłem bo chciałem ią sprawdzić ale się stało jak się stało trudno

Re: Oleo Mac GSH 510

: 02 sty 2019, 20:22
autor: KrystianS
Daj znać jak coś kupisz i podziel się opinią.