System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

Pilarki spalinowe, elektryczne problemy z wyborem, problemy techniczne

Moderator: Moderatorzy

BladY
Stały bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 26 sty 2017, 20:47

System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

Post autor: BladY » 31 sty 2017, 17:27

Witam,

przez przypadek dostałem prowadnicę taką

https://www.oregon.pl/prowadnice/17-Pro ... 26716.html

Jak w jej przypadku jest realizowane smarowanie łańcucha? Oraz który system jest lepszy ? Czy warto na to zwracać uwagę przy zakupie pilarki?

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

Post autor: Troku » 31 sty 2017, 17:43

Masz otwór przy otworach do napinacza przecież, do smarowania łańcucha nie potrzeba dodatkowych otworów a wszystko zależy od producenta i konstrukcji, smarowanie można i też się często stosuje przez górny otwór do napinacza prowadnicy ( dolny napina łańcuch )
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Rumcajs

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

Post autor: Rumcajs » 31 sty 2017, 17:59

BladY pisze:Witam,

przez przypadek dostałem prowadnicę taką

https://www.oregon.pl/prowadnice/17-Pro ... 26716.html

Jak w jej przypadku jest realizowane smarowanie łańcucha? Oraz który system jest lepszy ? Czy warto na to zwracać uwagę przy zakupie pilarki?


W prowadnicy, do której link podałeś jest otwór do smarowania łańcucha. Ale zdarza się że takiego otworowania brak. Moim zdaniem w takim wypadku wykorzystywany jest kształt ogniwa łączącego. Ma ono wygląd ósemki, z charakterystycznymi wcięciami w "talii", które pozostawiają przestrzeń nad krawędzią prowadnicy.

BladY
Stały bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 26 sty 2017, 20:47

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

Post autor: BladY » 31 sty 2017, 18:01

Szanowni koledzy :) Też tak myślałem ! jednak na dole strony jest powiększenie. Uwierzcie mi że tam tych otworów niema. Są tylko od napinacza.

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

Post autor: Troku » 31 sty 2017, 18:04

na dole masz pokazany tylko rysunek montażu
nie ma na nim otworów
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

BladY
Stały bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 26 sty 2017, 20:47

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

Post autor: BladY » 31 sty 2017, 18:05

Ale ja miałem w rękach tą prowadnice na żywo ... nie było tam otworów smarujących ...

musiałem wymienić na tą

https://www.oregon.pl/prowadnice/12-Pro ... 33073.html

BladY
Stały bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 26 sty 2017, 20:47

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

Post autor: BladY » 31 sty 2017, 18:09

Stąd moje pytanie do profesjonalistów. Otwory sie zalepiają i trzeba je czyścić. Czy może ten inny system bez otworów jest lepszy? Bardziej niezawodny?

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

Post autor: Troku » 31 sty 2017, 18:16

Temat rzeka :-) ja zawsze podczas czyszczenia prowadnicy udrażniałem otwory, rowek łańcucha i sprawdzałem gwiazdę dla mnie to była czynność normalna i tak oczywista jak kawa z rana :-)
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Rumcajs

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

Post autor: Rumcajs » 31 sty 2017, 18:41

Na pewno nie jest. Nie ważne czy system będzie miał otwory na olej, czy też nie - jest nadal jeszcze przeszkoda w postaci zapychającego się rowka prowadnicy. A nawiązując do czyszczenia to i tak prowadnicę musimy czyścić DOKŁADNIE, zatem na jedno wychodzi. Zdecydowanie krokiem na przód jest zaniechanie nawiercania prowadnicy w okolicach gwiazdki. Brak otworu tam zwiększa żywotność łożyska gwiazdki prowadnicy...

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

Post autor: Uli » 15 kwie 2017, 18:07

Ja... otwory w prowadnicy przy gwiazdce mam już zrobione fabrycznie, i przed każdym użyciem ją smaruję, zakupiłem specjalną towotnicę w formie strzykawki wraz ze smarem, i moje pytanie... czy tam trzeba jakiś specjalny smar czy może to być zwykły towot?, bo ten zaczyna się kończyć.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

ODPOWIEDZ