Strona 1 z 1

System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

: 31 sty 2017, 17:27
autor: BladY
Witam,

przez przypadek dostałem prowadnicę taką

https://www.oregon.pl/prowadnice/17-Pro ... 26716.html

Jak w jej przypadku jest realizowane smarowanie łańcucha? Oraz który system jest lepszy ? Czy warto na to zwracać uwagę przy zakupie pilarki?

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

: 31 sty 2017, 17:43
autor: Troku
Masz otwór przy otworach do napinacza przecież, do smarowania łańcucha nie potrzeba dodatkowych otworów a wszystko zależy od producenta i konstrukcji, smarowanie można i też się często stosuje przez górny otwór do napinacza prowadnicy ( dolny napina łańcuch )

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

: 31 sty 2017, 17:59
autor: Rumcajs
BladY pisze:Witam,

przez przypadek dostałem prowadnicę taką

https://www.oregon.pl/prowadnice/17-Pro ... 26716.html

Jak w jej przypadku jest realizowane smarowanie łańcucha? Oraz który system jest lepszy ? Czy warto na to zwracać uwagę przy zakupie pilarki?


W prowadnicy, do której link podałeś jest otwór do smarowania łańcucha. Ale zdarza się że takiego otworowania brak. Moim zdaniem w takim wypadku wykorzystywany jest kształt ogniwa łączącego. Ma ono wygląd ósemki, z charakterystycznymi wcięciami w "talii", które pozostawiają przestrzeń nad krawędzią prowadnicy.

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

: 31 sty 2017, 18:01
autor: BladY
Szanowni koledzy :) Też tak myślałem ! jednak na dole strony jest powiększenie. Uwierzcie mi że tam tych otworów niema. Są tylko od napinacza.

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

: 31 sty 2017, 18:04
autor: Troku
na dole masz pokazany tylko rysunek montażu
nie ma na nim otworów

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

: 31 sty 2017, 18:05
autor: BladY
Ale ja miałem w rękach tą prowadnice na żywo ... nie było tam otworów smarujących ...

musiałem wymienić na tą

https://www.oregon.pl/prowadnice/12-Pro ... 33073.html

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

: 31 sty 2017, 18:09
autor: BladY
Stąd moje pytanie do profesjonalistów. Otwory sie zalepiają i trzeba je czyścić. Czy może ten inny system bez otworów jest lepszy? Bardziej niezawodny?

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

: 31 sty 2017, 18:16
autor: Troku
Temat rzeka :-) ja zawsze podczas czyszczenia prowadnicy udrażniałem otwory, rowek łańcucha i sprawdzałem gwiazdę dla mnie to była czynność normalna i tak oczywista jak kawa z rana :-)

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

: 31 sty 2017, 18:41
autor: Rumcajs
Na pewno nie jest. Nie ważne czy system będzie miał otwory na olej, czy też nie - jest nadal jeszcze przeszkoda w postaci zapychającego się rowka prowadnicy. A nawiązując do czyszczenia to i tak prowadnicę musimy czyścić DOKŁADNIE, zatem na jedno wychodzi. Zdecydowanie krokiem na przód jest zaniechanie nawiercania prowadnicy w okolicach gwiazdki. Brak otworu tam zwiększa żywotność łożyska gwiazdki prowadnicy...

Re: System smarowania w prowadnicach bez otworów na olej

: 15 kwie 2017, 18:07
autor: Uli
Ja... otwory w prowadnicy przy gwiazdce mam już zrobione fabrycznie, i przed każdym użyciem ją smaruję, zakupiłem specjalną towotnicę w formie strzykawki wraz ze smarem, i moje pytanie... czy tam trzeba jakiś specjalny smar czy może to być zwykły towot?, bo ten zaczyna się kończyć.