Układ kierowniczy traktorek kosiarka

Pomoc w wyborze, problemy techniczne, dodatkowy osprzęt wszystko w jednym dziale

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Układ kierowniczy traktorek kosiarka

Post autor: Uli » 19 lut 2017, 13:56

Witam
Panowie mam problem typu luzy w układzie kierowniczym, szukałem na forum, ale niema zbyt dużo tego w temacie więc zakładam nowy, mianowicie luzy na drążkach zlikwidowałem, ale wciąż są na półksiężycu to znaczy na jego sworzniu są tam tuleje do wymiany które przed sezonem wymieniałem i znów pojawiły się luzy to znaczy (mała zębatka z kolumny kierowniczej obraca półksiężyc, który popycha drążek itd.) te luzy nie są jeszcze takie duże, ale dopatrzyłem się zużycia sworznia (na foto), moje pytanie- chciałbym zastosować w ty miejscu łożysko w obudowie, widziałem na allegro takie tylko że liniowe, i czy takie łożysko jak sama nazwa wskazuje musi pracować tylko w linii czy też zda egzamin jeżeli będzie się obracać? wstawie zdjęcie jeszcze tego łożyska.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Układ kierowniczy traktorek kosiarka

Post autor: Uli » 19 lut 2017, 15:04

Luzy na drążkach zlikwidowałem, odcinając oryginalne gdyż w tym modelu musiałbym wymieniać całość (z prętami a części niezbyt są dostępne) i wspawując nowe. Sterowanie od razu inne. Zastosowałem końcówki drążków z mondeo mk3, cena przystępna za dwie szt. 80zł a 2 szt. = 4szt. końcówek. Na allegro widziałem końcówki do MTD cena 43zł. sztuka x 4 = 189zł + koszt przesyłki, a i tak trzeba by było coś pospawać. Na pierwszym zdjęciu odcięta końcówka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Piurko

Re: Układ kierowniczy traktorek kosiarka

Post autor: Piurko » 20 lut 2017, 10:41

Ja myślę , że jeśli uda Ci się dopasować to łożysko , to nie powinno mieć wielkiego znaczenia czy ono jest liniowe...
Obciążenia i prędkość ich przenoszenia są stosunkowo tak małe , że powinno spokojnie dać radę ...
Jeśli przez 15 lat w traktorkach trochę się wycierają wałki i ośki , które są nieułożyskowane ewentualnie łożyskiem jest plastikowa tulejka ... to co będzie jeśli założysz jakiekolwiek łożysko toczne ... ;)

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Układ kierowniczy traktorek kosiarka

Post autor: Uli » 20 lut 2017, 11:07

Czyli to łożysko może też pracować w obrocie tak to rozumiem. ok to zobaczymy jak wyjdzie i czy egzamin zda.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Piurko

Re: Układ kierowniczy traktorek kosiarka

Post autor: Piurko » 20 lut 2017, 11:30

Uli... ja napisałem co myślę o tym , więc nie odbieraj tego jako pewnik... ;)
To jest moja subiektywna opinia...

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Układ kierowniczy traktorek kosiarka

Post autor: Uli » 20 lut 2017, 12:00

OK ja zrozumiałem, ale i tak spróbuje.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Układ kierowniczy traktorek kosiarka

Post autor: Uli » 25 lut 2017, 13:14

Witam
W dniu dzisiejszym zabrałem się za wyeliminowanie luzów na sworzniu tegoż półksiężyca, tulejki po 1 sezonie do niczego (plastikowe) zd. nr.1 wytarte, co przekładało się na spore luzy zębatki półks. dodatkowo podczas obrotu kierownicą sworzeń stawał pod kątem co po dłuższym użytkowaniu w tym stanie doprowadziło by zapewne do ostrzenia końców i nadmiernego zużycia zębów aż wreszcie zaczęły by przepuszczać, postanowiłem zrezygnować z łożyska gdyż musiał bym kombinować jak je tam założyć,widać na zdjęciach że niema zbyt gdzie go nawet przymocować, trzeba by było coś spawać, postanowiłem zrobić tulejki, i się udało zd. nr.2 , po złożeniu i nasmarowaniu wszystkiego między tulejki wstawiłem rurkę która ma za zadanie zapobiec przesuwaniu się ich, gdyż fabryczne miały kołnierz, których ja nie byłem w stanie wykonać, przed złożeniem jeszcze wszystko zamknąłem w peszlu aby zabezpieczyć smar przed kurzem, piachem i td. Luz wyeliminowany, został tylko jak się mówi techniczny na ząbkach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Układ kierowniczy traktorek kosiarka

Post autor: Troku » 25 lut 2017, 17:49

Tulejki plastikowe ( teflonowe ) stosuje się tam gdzie nie chcemy by się wałek wycierał, dorobiłeś tulejki stalowe więc smarowanie musi być częstsze. Swoją drogą rozwiązanie niezbyt fortunne jak na układ kierowniczy w traktorku.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Układ kierowniczy traktorek kosiarka

Post autor: Uli » 25 lut 2017, 17:57

Coś w tym jest, i szczerze mówiąc spodziewałem się takiej odpowiedzi, ale tulejki zrobiłem z delikatnej i miękkiej rurki którą na upartego w rękach bym pogiął, myślę że raczej nie będzie wycierać aż tak bardzo tego sworznia, czas pokaże, jak coś się zmieni dam znać, a na razie póki co jest ok. :D
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Keram2504
Stały bywalec
Posty: 624
Rejestracja: 14 lut 2015, 21:19
Imię: Marek

Re: Układ kierowniczy traktorek kosiarka

Post autor: Keram2504 » 25 lut 2017, 22:12

Nie podałeś średnicy sworznia. Może od innego sprzętu dało by się dobrać tulejki. Tego typu rozwiązań jest cała masa. Może dało by się coś dobrać z innych maszyn.

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Układ kierowniczy traktorek kosiarka

Post autor: Uli » 27 lut 2017, 9:11

Jasne kolego Keram, że pewnie by się coś tam dopasowało, ale weź szukaj, szkoda czasu, są to części które po prostu się zużywają i od czasu do czasu trzeba je wymieniać, ale jak mówię na razie jest OK i czas pokaże, jeżeli to spaprałem to za jakiś czas wyjdzie,tu się niczego nie oszuka a w tedy będę kombinował coś innego, i oczywiście dam znać :D
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Awatar użytkownika
Mirek71
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 26 maja 2015, 18:01
Imię: Mirek
Lokalizacja: Katowice

Re: Układ kierowniczy traktorek kosiarka

Post autor: Mirek71 » 18 lis 2017, 21:41

Chciałbym poruszyć też temat przekładni kierowniczej w traktorku Snapper a konkretnie jej widocznego luzu po 4 sezonach.
Luz pojawił się właśnie na zębatce (półksiężycu) który przekazuje napęd na drążek kierowniczy.Objawem wspomnianego luzu jest lekkie ustawienie się zębatki pod kątem podczas wykonywania manewru skrętu. Na chwilę obecną planuję skasowanie tego luzu dodatkową podkladką teflonową .
Mam pytanie do Kamila jak się "czuje" przekładnia w jego Snapperze czy luz o którym wspomniałem też ma miejsce w jego traktorku?

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Układ kierowniczy traktorek kosiarka

Post autor: Kamilos » 15 kwie 2018, 15:50

Mirek71 pisze:
18 lis 2017, 21:41
Chciałbym poruszyć też temat przekładni kierowniczej w traktorku Snapper a konkretnie jej widocznego luzu po 4 sezonach.
Luz pojawił się właśnie na zębatce (półksiężycu) który przekazuje napęd na drążek kierowniczy.Objawem wspomnianego luzu jest lekkie ustawienie się zębatki pod kątem podczas wykonywania manewru skrętu. Na chwilę obecną planuję skasowanie tego luzu dodatkową podkladką teflonową .
Mam pytanie do Kamila jak się "czuje" przekładnia w jego Snapperze czy luz o którym wspomniałem też ma miejsce w jego traktorku?
U mnie także jest luz na tej zębatce, ale on był od nowości i w mojej opinii nie wiele się nie zmieniło, nie przeszkadza też w skręcaniu więc nie ma sensu tego ulepszać póki co, ograniczam się jedynie do okresowego czyszczenia i smarowania zębatek. Generalnie cały układ kierowniczy fabrycznie ma sporo luzów technologicznych, zarówno drążki, przekładnia kierownicza jak i przednia belka na sworzniu, nie mniej nie przeszkadza to w codziennym użytkowaniu, to nie auto.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

ODPOWIEDZ