Strona 1 z 1

Toro DH210

: 03 gru 2015, 17:50
autor: Troku
Dzisiaj zmontowaliśmy traktorek Toro DH210 i oczywiście nie czekając aż bateria się uformuje wykonaliśmy test kosiarki, najpierw parę zdjęć i krótki film z moim kolegą serwisantem w roli głównej :-)
najpierw zdjęcie maski
WP_20151203_14_12_10_Pro.jpg


Sterowanie - dwa osobne pedały do jazdy przód tył połączone ze sobą - nie można wcisnąć ich jednocześnie
WP_20151203_14_12_26_Pro.jpg


siedmio stopniowa regulacja koszenia
WP_20151203_14_12_31_Pro.jpg


Pojemny kosz opróżniany z pozycji operatora
WP_20151203_14_12_47_Pro.jpg


silnik Intek 500 solidna sprawdzona konstrukcja
WP_20151203_14_13_00_Pro.jpg


filtr oleju połączony z pompą olejową gwarantuje dłuższą żywotność jednostki napędowej oraz dłuższe okresy serwisowe
WP_20151203_14_13_06_Pro.jpg


układ elektryczny - prosty, łatwo dostępny sterownik, solenoid, bezpieczniki
WP_20151203_14_13_14_Pro.jpg


deska rozdzielcza jest prosta, wyłącznik noży w miejscu odpowiednim, wszystkie potrzebne informacje są na niej umieszczone
WP_20151203_14_13_23_Pro.jpg


bateria podpięta na " krótko " tak jak mówiłem bo się nie mogłem doczekać testu, teraz czas na film krótki ale zawsze :-)

https://youtu.be/rrAWiCTzxMg

Re: Toro DH210

: 03 gru 2015, 18:00
autor: Kamilos
Widać maszyna dobrze zrobiona, prawdopodobnie w czechach, tylko ten silnik mi nie pasuje, jednocylindrowy.

Re: Toro DH210

: 03 gru 2015, 18:04
autor: Troku
Producentem jest SEKO czyli Czeska firma która robi bardzo solidne traktorki

Re: Toro DH210

: 03 gru 2015, 18:06
autor: Kamilos
Jaką skrzynie hydro posiada ?

Re: Toro DH210

: 03 gru 2015, 18:08
autor: Troku
Jest tam skrzynia K46 tuff torq

Re: Toro DH210

: 30 kwie 2020, 21:37
autor: przemprzem
Witam. Czy może mi Pan pomóc w doborze koła pasowego z wielowpustem które napędza skrzynie w DH 210 (model number 74570) ? Z tego co Pan pisze, że to K46 tuff Torq - ale s internecie jest kilka wersji tych kół - średnic zewnętrznych. Obrobił mi się ten wielowypust. Niby potrzebuje 114 mm, ale pewien nie jestem czy to oryginał.

Jaka przyczyna takiego obrobienia tego wielowypustu?

Re: Toro DH210

: 01 maja 2020, 12:31
autor: Kamilos
Po oryginalnych numerach katalogowych tego koła nie idzie nigdzie znaleźć w Polsce, jedynie na ebayu jest do zamówienia, nr katalogowy 104-3197 ja bym na twoim miejscu kupił ze średnicą 114mm i tyle to tylko koło . Dziwna sprawa z tym obrobionym wielowypustem, praktycznie nie ma szans, żeby się to obrobiło, chyba, że w skrzyni by się coś zblokowało lub nie właściwie było zamontowane, bardzo dziwne.

Re: Toro DH210

: 01 maja 2020, 15:01
autor: wojtek1234321
przemprzem pisze:
30 kwie 2020, 21:37
Jaka przyczyna takiego obrobienia tego wielowypustu?
Przyczyna obrobienia to luz na tym wielowypuście, praca z luzem przez jakiś czas, praktycznie to niedokręcone koło... Próbowało się obrócić i robiło sobie luz...

Re: Toro DH210

: 02 maja 2020, 9:35
autor: przemprzem
Dziękuję za odpowiedzi. To koło nie jest w ogóle dokręcane od góry - idzie podkładka sprężynowa + taka pseudonakrętka z wielowpustem i seger. Gdyby wałek był stożkowy i koło niedokręcone to faktycznie mogło by obrobić. A tak to dziwne deko, kosiarka w domu od 2014 roku, generalnie kosiarka z 2006 roku.

Wałek na szczęście w dużo lepszym stanie. Tak się zastanawiam czy nie zamontować tego nowego koła na jakiś klej czy masę która zniweluje wszelkie luzy do "zera"? Jest takie coś, żeby jednocześnie np po podgrzaniu palinikiem puścił?

Może na przyszłość poluzować napinacz tego paska, który napędza pompę w skrzyni? Taki bezpiecznik, bo nie jestem pewien czy sprężyna jest oryginalna. Lepiej niech się pasek ślizgnie niż koło obrobiło.

Tata by chciał podpiąć małą przyczepkę - coś zamiast taczki, takie do wywozu ziemi, krzaków itp. Teoretycznie DH 210 ma uciąg ok 200 kg. Jest to bezpieczne dla skrzyni hydrostatycznej?

Jaki tam się olej dolewa? Gość od którego kupiliśmy mówi że jeśli już trzeba to on dolewa olej jak do hydrauliki np koparek. Jest zbiorniczek ale chyba pusty - ale z tego co mówił to tak może być bo to na dolewki jest tylko.

Dziękuję za pomoc (nie dostałem maila z powiadomieniem...).

Re: Toro DH210

: 02 maja 2020, 14:37
autor: Kamilos
Do 200-300 kg można ciągnąć po równym, co do montażu koła na klej to się nie stosuje takich rzeczy, bo jak to potem odkręcisz. koło u mnie na przykład trzyma się tylko i wyłącznie na segerze od góry i to wystarcza, ono ma się tylko nie wysunąć do góry i o to chodzi, może miałeś za słabo dokręconą tą nakrętkę i latało. Olej powinien znajdować się w połowie zbiorniczka, do tej skrzyni oryginalnie zalewany jest silnikowy 10w30, żaden hydrauliczny do koparek, nie słuchaj takich bzdur. Na kolejne wymiany można stosować 5w50. Jeśli masz zamiar coś ciągać to w ogóle radziłbym ci wymienić olej, bo nie ma teoretycznie potrzeby zmiany oleju gdy skrzynia jest mało obciążona czyli traktorek tylko kosi, a gdy ciągasz osprzęt to wtedy skrzynia ma większe obciążenie i zalecana jest okresowa wymiana oleju co 2 lata lub 200 godzin.

Re: Toro DH210

: 02 maja 2020, 20:17
autor: przemprzem
Ok, dzięki za wskazówki. Ale... Weź mi wytłumacz bo nie rozumiem - na wałek wchodzi:
1. wentylator
2. Koło pasowe
3. Podkładka falista (?)
4. Nakrętka która w sumie jest podkładką
5. Seger

Wg mnie to powinno być deko stożkowe i wtedy nakrętka dociska koło pasowe i jest styk.

Tak wygląda wałek. Nalepka na skrzyni niestety częściowo nieczytelna.

Do wymiany oleju jest jakaś "procedura" jak przy automacie czy ot wylać i zalać? Trzeba jakoś rozgrzać czy coś?

Re: Toro DH210

: 02 maja 2020, 20:34
autor: Troku
Zobacz sobie koło o numerze 1a6460-25770
Wyrobienie wielowypustu jest spowodowane agresywnym używaniem pedału jazdy i szybką zmianą kierunku jazdy.

Re: Toro DH210

: 02 maja 2020, 22:04
autor: Kamilos
przemprzem pisze:
02 maja 2020, 20:17
Ok, dzięki za wskazówki. Ale... Weź mi wytłumacz bo nie rozumiem - na wałek wchodzi:
1. wentylator
2. Koło pasowe
3. Podkładka falista (?)
4. Nakrętka która w sumie jest podkładką
5. Seger

Wg mnie to powinno być deko stożkowe i wtedy nakrętka dociska koło pasowe i jest styk.

Tak wygląda wałek. Nalepka na skrzyni niestety częściowo nieczytelna.

Do wymiany oleju jest jakaś "procedura" jak przy automacie czy ot wylać i zalać? Trzeba jakoś rozgrzać czy coś?
Widać niezbyt dbacie o ten traktorek, skrzynia tak zarypana błotem, że prawie nie ma chłodzenia, co do wymiany oleju, masz na forumowym kanale na youtubie filmik jak to zrobić nie chce mi się setny raz powtarzać, w innych tematach też możesz na forum sobie sprawdzić.

Re: Toro DH210

: 03 maja 2020, 17:23
autor: przemprzem
Oki, temat wymiany oleju przeczytałem (linki wygasły), filmik forumowy również, temat jakiś skomplikowany nie jest.

Poszperałem w necie i się okazało, że jest tabliczka znamionowa od przodu skrzyni - skrzynia to 7a646024330 a koło pasowe 1A646025780 czyli 114 mm i takie zamówię.

A ta podkładka falista to musi być 61A646083060 czy mogę dobrać z rolniczego?

Co do błota - cóż, dostęp do skrzyni od góry łatwy nie jest, od przodu - czyli widocznej części - skrzynia jest czysta (nie jak talerz obiadowy, ale chyba nie o to chodzi). Ale dzięki za "konstruktywną krytykę" - przywiozę myjkę do rodziców i umyje go dokładniej. W sumie i tak miałem w planach, bo przy wymianie oleju deko pociekło mi oleju i trzeba go umyć.

Re: Toro DH210

: 03 maja 2020, 22:19
autor: Troku
Kamil ma rację, skrzynię trzeba czyścić czy to kompresorem czy myjką ale powinna być czysta by oddawać temperaturę.

Re: Toro DH210

: 05 maja 2020, 18:10
autor: przemprzem
Koło przyszło - na zdjęciu porównanie wielowpustów nowego i starego koła. Nowe od spodu.

Czy ktoś wie czy i jakie łożyska idą do tych kół pasowych pośrednich od paska napędu skrzyni? Bo wydaje mi się, że mają już dosyć, luzy są spore wg mnie i całość chodzi jak sieczkarnia.

Re: Toro DH210

: 05 maja 2020, 18:20
autor: wojtek1234321
przemprzem pisze:
05 maja 2020, 18:10
Koło przyszło - na zdjęciu porównanie wielowypustów nowego i starego koła. Nowe od spodu.
Wejdzie to nowe koło na ośkę? Na zdjęciu widać sporą różnicę....

Re: Toro DH210

: 05 maja 2020, 20:24
autor: przemprzem
Weszło, weszło - i luz na nowym też jest, choć oczywiście nie tak jak na starym "rozwierconym". Z takim samym luzem jest spasowany wentylator - też się deczko kiwa na boki, a przecież oś i wielowypust wentylatora nie jest wyrobiony. Dlatego ja bym to wkleił, żeby wielowypust wałek +oś była bez luzu "skrętnego", który powoduje to obrobienie. A jak kiedyś trzeba będzie ściągnąć to można podgrzać lekko i te kleje wtedy puszczają. Tylko trzeba by uważać z grzaniem, bo wałek jest łożyskowany łożyskiem RS.

Re: Toro DH210

: 05 maja 2020, 20:34
autor: jerzyk
Łożysko zawsze można wymienić to nie jest problem :-)

Re: Toro DH210

: 05 maja 2020, 21:07
autor: Troku
Widać sporo materiału zjadło ale będzie pasować.