Strona 1 z 1

Tuff torq - KTM10L - halas

: 06 maja 2016, 23:07
autor: owad
Witam,

Mam problem (tak mi się wydaje) ze skrzynia hydrostatyczna. A mianowicie jest ona trochę hałaśliwa, wyjąca, rzeżąca. nie wiem jak to określić.

Jest to w riderze husqvarny 4x4.

Z tylu mam TT K574A a z przodu KTM10L. Sprzęt niedawno kupiony także nie wiem jak powinno być.

Gdy jadę szybko z napędem 4x4 to wtedy słychać to wycie z przedniej przekładni. Jeśli wyłączę przedni napęd to wycie całkowicie ustępuje i nie mam wtedy wstecznego (tak powinno być?). Wiem ze nie wolno tak jeździć, ale robiłem to tylko do sprawdzenia.

Olej wymieniłem po tym jak zdałem sobie sprawę z tego ze hałasuje i widać było tam trochę "brokatu".

Rider ma napęd na 4 kola, jeździ, ale nie wiem czy powinienem się martwic i zaglądać do skrzyni czy może zostawić i tak jeździć? A może trzeba ustawić prędkość przednich i tylnych kol? Gdzieś czytałem ze przód zawsze wolniej powinien się kręcić.

Dzięki za podpowiedzi.

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 14 maja 2016, 23:24
autor: owad
Nikt nic?

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 15 maja 2016, 18:00
autor: Troku
Problemem może jednak być przednia przekładnia która powinna być rozebrana. Opiłki w oleju wskazują na usterkę silnika hydraulicznego.

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 16 maja 2016, 19:10
autor: owad
Dzięki.

Tez tak myślę ze może coś jest wyrobione. Jak znajdę czas to postaram się otworzyć i coś zobaczyć - jakieś uszkodzenia.


A czy ktoś może mi powiedzieć czy to normalne ze jeśli odłączę przedni napęd to rider nie jedzie do tylu?

W instrukcji nic o tym nie ma, jedynie żeby nie używać ridera jeśli jeden napęd jest wyłączony.

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 01 lip 2016, 5:27
autor: owad
Witam,

Czy ktoś może się orientuje czy skrzynie KTM10L i KTM10N maja te same części w środku (chodzi o kola zębate, walki i motor)?

https://www.tufftorqservices.com/instan ... =&nextURL=

https://www.tufftorqservices.com/instan ... 100000.htm


Wiem ze numery części są inne, ale np w moim aucie te same części mogą mieć inny numer w zależności od rocznika.

Pozdr

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 01 lip 2016, 13:50
autor: Troku
Jeżeli mają inne numery części to są inne,

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 01 lip 2016, 15:36
autor: owad
Ok, dzięki.

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 01 lip 2016, 16:24
autor: owad
Troku,
Mam jeszcze jedno pytanie.
Zeby upewnić się która skrzynia hałasuje, chciałem odłączyć przednią (załączam schemat).

Czy jeśli odłączę węże 15 i 16 z przedniej skrzyni i włożę je do zbiorniczka na olej to będzie tył jeździł?



Pozdr

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 28 sie 2016, 17:26
autor: owad
Witam.

niestety jeszcze sie nie dobrałem do skrzyni ze względu na brak czasu. Zresztą nie wiem czy coś jej dolega tak naprawdę :).

Nagrałem filmik gdzie słychać jak skrzynia wyje.

Najlepiej słychać to na wolnych obrotach, na wysokich nie ma takiego efektu.

Na filmie jak jade do przodu to wyraźnie słychać wycie a jak do tylu to tylko silnik. obroty minimalne.
Powinienem myśleć o remoncie?

https://www.youtube.com/watch?v=sxHCYpk ... e=youtu.be




pozdr

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 28 sie 2016, 19:22
autor: Troku
Hałas oby na pewno dobiega ze skrzyni ?? na filmie silnik zagłusza trochę lecz sprawdź najpierw inne elementy a skrzynią zajmij się na samym końcu.

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 29 sie 2016, 2:11
autor: owad
Wiem wiem ze zagłusza, ale ciężko nagrać.

A co masz na myśli mówiąc inne elementy? Z silnika raczej nie bo na postoju i do tylu nic nie słychać.

Może półosie o coś obcierają?

A może jedna przekładnia jest źle wyregulowana i duzo szybciej się obraca od drugiej?

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 29 sie 2016, 20:33
autor: Troku
Sprawdź czy obie pracują tak samo szybko, postaw traktor na kołkach i wciskaj pedał przyśpieszenia - będzie to widać czy i które koło obraca się szybciej.

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 29 wrz 2016, 22:08
autor: owad
Witam, dziś w końcu postawiłem traktorek w powietrzu.

Co zauważyłem to że przednia oś kręci się dużo szybciej o od tylnej. Podczas regulacji dźwięk, o którym wcześniej wspominałem, znika :). Czyli kwestia złej regulacji (mam nadzieję). Niestety nie mogłem dokładnie wyregulować bo klin czy blokada na wałku regulacyjnym jest pęknięty i są tam luzy. Muszę kupić jakieś zabezpieczenie. To chyba jest przyczyną rozregulowania.

Niestety co mnie zaniepokoiło to to że bardzo ciężko kręci się przednimi kołami. Na tyle jak pokręcę kołem to leciutko się obraca a z przodu muszę włożyć sporo siły żeby obrócić. Również jak wciskam pedał gazu to prawe koło z przodu nigdy sie nie obraca (dopiero jak przytrzymam lewe to się obróci) tak jakby miało jakiś opór.
Pytanie czy ktoś wie czy tak powinno być czy raczej obie osie powinny być luźne jak tył? :)

A tu filmy i zdjęcia z testów:

https://www.youtube.com/watch?v=xQ8N5E6 ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=bnsQuqp ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=P7_EhOQ ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=V0Y0ZJd ... e=youtu.be

20160929_175623.jpg

20160929_175608.jpg


Pozdrawiam

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 29 wrz 2016, 22:33
autor: Troku
Według mnie sam sobie z tym nie poradzisz czas oddać traktorek do serwisu.

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 30 wrz 2016, 8:03
autor: owad
Dzieki troku za zainteresowanie tematem.
A z czym dokladnie sobie nie poradze? Skrzynia do remontu?
Do serwisu z checia, ale nie mam mozliwosci przetransportowania traktorka. Dlatego chcialbym wstepnie zdjagnozowac, wymontowac i zawiezc np skrzynie do remontu. Pozdr

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 30 wrz 2016, 18:56
autor: owad
No i wyregulowane. Halasu teraz brak. Tylko teraz mnie martwi ten opór na przedniej osi.
Ktos cos moźe doradzic czy porownac? Moze tak ma byc? Napęd jest. Nie wiem czy wyciagac skrzynie.

Pozdr

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 30 wrz 2016, 18:58
autor: Troku
Powiedz jak wyregulowałeś,

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 30 wrz 2016, 21:44
autor: owad
Na moim pierwszym załączonym zdjęciu jest wajcha :) czy jak to się nazywa do regulacji prędkości przedniej przekłądni. Z przodu ta wajcha jest ustawiona na stałe a regulacja prędkości odbywa się (tak sądzę) przez zmianę ciśnienia/przepływu oleju z tylnej przekładni-pompy.

Ta wajcha siedzi na wałku i jest zablokowana taką tulejką sprężynującą, która u mnie była pęknięta, przez co wajcha była luźna na wałku i przez to prędkość była ustawiona na max (przód był szybszy od tyłu). Wymieniłem zabezpieczenie na śrubę i wyregulowałem prędkość kół cięgnem regulacyjnym. Ustawiłem na oko taką samą prędkość obu osi i "charczenie" zniknęło.

Teraz tylko nie wiem czy przednia oś powinna tak ciężko chodzić - może coś sie schrzaniło przez różnicę prędkości ob osi.

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 04 paź 2016, 17:59
autor: owad
no i no i ? ;)

nikt nic?

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 04 paź 2016, 19:34
autor: Troku
Powinieneś mieć możliwość rozblokowania przekładni do trybu transportowego przez to ciężko się kosiarkę przepycha i ciężko też kręci. Wszystko zależy ja w stigach robię mosty i każdy z nich ma opcję rozblokowania. W tej skrzyni regulacja prędkości odbywa się tylko poprzez wzrost ilości przepływu oleju, pozostałe dźwignie czyli od hamulca ( ze sprężyną na osi ) i od załączania i rozłączania przekładni

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 05 paź 2016, 9:55
autor: owad
Dzięki troku.

Sprawdzę to jeszcze raz, ale wydaje mi się że już sprawdzałem.
Masz racje, mam taką dźwignię do przepychania na obu przekładniach. Do tego na przodzie jest jeszcze hamulec i regulacja prędkości, która u mnie z przodu jest ustawiona na stałe - dlatego (tak jak już pisałeś) że prędkość jest regulowana przepływem oleju w tym przypadku.

I teraz zastanawiam się czy może to nie olej w układzie robi taki opór? Może kręcąc kołami, silnik zmienia się w pompę i zaczyna tłoczyć olej? Chyba spróbuję odkręcić przewody olejowe.

Pozdr

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 10 paź 2016, 13:26
autor: owad
Sprawdzilem. Jest troche lepiej ale dalej ciezko chodzi. Chyba otworze skrzynie za jakis czas. Pozdr

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 21 paź 2016, 8:27
autor: owad
Witam,

Troku, chciałbym się zapytać o jedna rzecz jako ze jesteś specjalista w tym temacie.

Mógłbyś mi powiedzieć po co jest pozycja 58 - DIFFERENTIAL COLLAR 25.4 w przedniej przekładni a w tylnej tego brak?

na początku myślałem ze do rozłączania napędu, ale czemu nie ma tego z tylu?


Pozdrawiam

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 19 lis 2016, 16:55
autor: owad
Witam,

Dziś miałem trochę czasu żeby się dobrać do skrzyni. Może komuś się przyda mała relacja :).

Na moje szczęście powodem ciężkiego obracania się kół było źle ustawione łożysko na dłuższej półosi :

download/file.php?mode=view&id=2809
download/file.php?mode=view&id=2808

Jak już skrzynia była bez oleju i prawie zdemontowana to postanowiłem tak czy siak ją obejrzeć.

Nie zauważyłem jakiegoś poważnego zużycia. Jedynie ciekawi mnie luz mechanizmu różnicowego. Ktoś wie czy tak powinno być? żadnych ubytków tam nie znalazłem.
https://www.youtube.com/watch?v=4cwCza-p--8
Magnesy trochę połapały opiłków, ale to chyba normalne.
https://www.youtube.com/watch?v=SogAvcYG1kU
https://www.youtube.com/watch?v=ANT1fwxb6UA
https://www.youtube.com/watch?v=lpBhxsLE2mA
https://www.youtube.com/watch?v=xh7dgXE6Q-w

Ostatni film pokazuje dźwięk podczas gwałtownego puszczania pedału jazdy do przodu:
https://www.youtube.com/watch?v=IDIIEdRc1ws

Nie jestem pewien czy tak było wcześniej. I znów pytam, normalne to to?

Pozdrawiam
download/file.php?mode=view&id=2818
download/file.php?mode=view&id=2816
download/file.php?mode=view&id=2815
download/file.php?mode=view&id=2813
download/file.php?mode=view&id=2814

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 19 lis 2016, 17:00
autor: Troku
Zębatka od dyferencjału kwalifikuje się w trybie natychmiastowym do wymiany, mniejsza również.

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 19 lis 2016, 17:05
autor: owad
Ooo, to jednam byłem w błędzie :). Myślałem że takie zużycie jest normalne.

Troku, mówisz o tej największej i jednej mniejszej czy obu?

Dlatego jest taki luz? Na jednym filmie to pokazałem.

Pozdr

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 19 lis 2016, 17:06
autor: Troku
Ten luz na boki jeszcze ujdzie ale zęby są zużyte i dla tego tyle opiłków, mają wżery na każdym zębie co oznacza że nic po niej dobrego się nie można spodziewać.

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 19 lis 2016, 17:12
autor: owad
Acha, mówisz o tej dużej od dyfra i tej małej co napędza dużą tak? Bo satelity wyglądają na nietknięte.

To zużycie to pewnie przez to że niewiadomo ile ta przekładnia kręciła się szybciej od tyłu.

Jest tak źle z tymi zębatkami? Raczej nie powinienem jeździć?

Chyba droga impreza te trybiki....

Pozdr

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 19 lis 2016, 17:15
autor: Troku
Jeżeli chcesz ją szybko remontować to możesz na takich jeździć lecz ja widzę że nadają się do wymiany, mogę sprawdzić ceny jak chcesz

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 19 lis 2016, 17:18
autor: owad

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 19 lis 2016, 17:20
autor: owad
Jakbyś mógł i nie jest to problem to sprawdź.
Jakbym miał remontować to pewnie po zimie, ale w zimę wiele nie pojeżdżę. Dzięki

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 19 lis 2016, 17:25
autor: Troku
Duża zębatka koło 200 dolców mniejsza 10 dolców netto

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 19 lis 2016, 20:47
autor: owad
Ooo. To poczekam z tym jeszcze troche :).
Dzieki troku

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 19 lis 2016, 20:50
autor: Troku
Czekaj jak chcesz ale nowa skrzynia kosztuje ponad 5 tysi, twój wybór ciekawe ile jeszcze popracuje twoja skrzynka...

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 20 lis 2016, 11:19
autor: owad
Spokojnie,
Nie będę tak jeździł za dużo. Po prostu zastanawiam się nad innym rozwiązaniem. Pozdr i wielkie dzięki raz jeszcze.

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 26 lis 2016, 20:31
autor: owad
Oto to inne rozwiązanie ;)

20161126_072911.jpg

20161125_134855.jpg


Jeszcze raz dzięki za pomoc. Pozdr

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 26 lis 2016, 21:40
autor: Troku
Oczywiście możesz kupić nowe, jest to najlepsze rozwiązanie. Po ile te skrzynie ??

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 27 lis 2016, 7:32
autor: owad
To jedna i ta sama skrzynia. 700 pln, ale nie jest 100% identyczna bo półosie sa ciut grubsze (dedykowana do innego modelu). Ale to nie bedzie problemem. Pozostałosci moze sprzedam ;). Pozdr

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 03 maja 2018, 5:31
autor: owad
Dostałem maila z forum że jakiś Marek ma pytanie:
"
Czytałem twój watek o skrzyni tuff torq .czy twoja skrzynia też jest słaba
po nagrzaniu? Jesli masz skzynię zregenerowaną to jak i u kogo robiłeś
regenerację?
Pozdrawiam
"

Nie mogę tego zapytania znaleźć na forum, więc napiszę tutaj: Nie zauważyłem żeby była słaba po nagrzaniu. A skrzyni nie regenerowałem, zrobiłem inspekcję i udało się kupić tanio zapasową w razie awarii. Mówie tutaj o napędzie przednich kół.

Pozdr

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 03 maja 2018, 10:11
autor: Tornado
Zapewne otrzymałeś tzw PW , czyli prywatną wiadomość, czyli meila na na Twoje konto. Możesz odpowiedzieć pytającemu również poprzez PW. Pozdrawiam

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 04 maja 2018, 11:28
autor: owad
No właśnie na PW nic nie mam, dlatego się dziwie jak to przyszło.

Re: Tuff torq - KTM10L - halas

: 08 paź 2022, 4:28
autor: owad
A tymczasem skrzynie dalej działają i nic nie zdechło :).

Olej wymieniam co roku.

Pozdrawiam