Strona 1 z 1

Skrzynia manualna 3+R General Transmissions

: 18 gru 2019, 20:50
autor: Castel_T
Witam wszystkich Forumowiczów.
Mam nadzieję, że pomimo, że pytanie dotyczy skrzyni manualnej, to umieściłem post we właściwym miejscu.
Opis problemu:
Zakupiłem kosiarkę Castel Garden EL63 z głośno działającą skrzynią 3+R model General Transmissions 18400970/1.
Tak naprawdę jest to numer zespołu napędowego, a nie tylko samej skrzyni. Na samej skrzyni, która jest czarna plastikowa nie widzę żadnych oznaczeń.
Po rozpołowieniu okazało się, że starte jest koło talerzowe. Może to wina małej ilości oleju (dół skrzyni był lekko tłusty), jak również wydaje mi się, że koło talerzowe nie zazębiało się poprawnie z talerzowym.
Czy ktoś z Was ma pomysł gdzie szukać takiego koła lub może posiada na sprzedaż?
Trafiłem w sieci na skrzynie, ale uszkodzone i nie chciałbym kupować w ciemno, bo jest spora szansa, że dokładnie to samo koło będzie uszkodzone.
Zastanawiam się też nad inną skrzynią i tu pytanie: czy orientujecie się czy w tym modelu były stosowane inne skrzynie i jakie?
Oczywiście można kompletną skrzynię zakupić za 1500zł, ale to nieco za duża inwestycja jak na taki sprzęt.

Może ktoś ma takie koło lub inaczej uszkodzoną skrzynię z takim kołem?
Koło talerzowe ma 24 zęby i średnicę 62.4mm
Grubość 11mm + 4mm pogrubienie przy osi
W środku otwór na wałek 15mm (14 frezów)
Współpracuje z kołem atakującym 11 zębów
Pozdrawiam

Re: Skrzynia manualna 3+R General Transmissions

: 18 gru 2019, 21:11
autor: jerzyk
Starym dyferencjałem mogę cię poratować ale skrzyni nie mam.

Re: Skrzynia manualna 3+R General Transmissions

: 18 gru 2019, 21:56
autor: Castel_T
Dziękuję, ale dyfer działa.
Mam dodatkowe pytanie: czy zazębienie kół na zdjęciu skrzyni nie powinno być lepsze, tzn. koło atakujące głębiej wchodzić w talerzowe?
Koło talerzowe ma trochę luzu i przez zastosowanie podkładki można go dosunąć do atakującego.

Re: Skrzynia manualna 3+R General Transmissions

: 18 gru 2019, 22:11
autor: Troku
Zębatka wygląda fatalnie i nadaje się tylko do wymiany, brak oleju w skrzyni przyczynił się do takiego wytarcia obu zębatek. Trzeba je wymienić na nowe w przeciwnym razie skrzynia długo nie popracuje.