Olej wymieniony
Trochę roboty z tym jest.
Trzeba zdemontować kosz, odkręcić tylną osłonę i już mamy piękny dostęp do skrzyni.
Blokujemy koła przednie klinami, lewarujemy ciągniczek do góry, podstawiamy kobyłki zdejmujemy tylne koła i zabieramy się za demontaż skrzyni.
Odpinamy cięgno hamulca, cięgno gazu i cięgno "luzu" wszystko na zawleczkach
Odkręcamy po dwie śruby ( klucz 13 ) po obu stronach skrzyni ( z prawej wystarczy odkręcić łapę skrzynia,hak,rama )i już skrzynię mamy na podłodze.
Kładziemy na warsztat, czyścimy, odkęcamy korek wlewu ( imbus ) oraz zbiorniczek ( torx )
Obracamy skrzynię do góry nogami i czekamy aż zleci olej,
Na śrubę koła pasowego nakładamy nasadkę, mocujemy do niej wkrętarkę i na prawych obrotach wprawiamy skrzynię w ruch. Podczas pracy zmieniamy kierunek jazdy przód/tył naciskamy hamulec i zaciągamy i spuszczamy cięgno "luzu"
Mi zleciało ponad 2 litry oleju.
Zalewamy świeży Ja użyłem Motul syntetyk 20W50. Powtarzamy akcję z wiertarką, przód, tył, hamulec, Luz
Dolewamy oleju 1,5 cm poniżej wlewu oleju. Zakładamy zbiorniczek odmy. Z tego co znalazłem na forum jedni każą go zalewć do połowy inni nie. Na moją logikę zostawiłem go pusty, skrzynia raczej z niego sama nic poza powietrzem nie zassie.
Montujemy
Odpalamy traktor i powtarzamy odpowietrzanie. U mnie niestety rama idealnie zasłania korek wlewu więc żeby sprawdzić jego poziom niezbędne jest ponowne odkręcenie skrzyni z lewej strony i zluzowanie z prawej.
Akcja z wkrętarką była chyba skuteczna bo poziom ani drgnął
Na koniec została mi jedna wolna sprężynka, która sama wypadła w trakcie demontażu skrzyni. Spadła na podłogę z lewej strony traktorka na wysokości cięgna hamulca lub luzu. Nie udało mi się znaleźć miejsca gdzie powinna być zamontowana.
Założyłem przy hamulcu ale nie wiem czy tak powinno być?? Może ktoś podpowie ?? ( zdjęcie nr 1 )
Instrukcja
download/file.php?id=2362