WESTWOOD T1600
Moderator: Moderatorzy
Re: WESTWOOD T1600
Maszyna BĘDZIE pracowała w ciągu 2 tygodni. Planuję wykonać do niej jeszcze wertykulator oraz przyczepkę, wał już mam. Na zimę planuję serwis bardziej wizualny.
Re: WESTWOOD T1600
szkoda że tu nie można dać łapki w górę ... brawo.
Jak już zrobisz to się pochwal, bo fajnie oglądać maszynę pracującą a nie typu "fotki z allegro"
Jak już zrobisz to się pochwal, bo fajnie oglądać maszynę pracującą a nie typu "fotki z allegro"
Re: WESTWOOD T1600
Fotki na pewno zapodam ale dla mnie przede wszystkim liczy sie niezawodność a dopiero później wygląd zwłaszcza narzędzi a kosiarka to przecież taka kosa i grabie z napędem. Z drugiej strony lubimy otaczać się ładnymi rzeczami a zwłaszcza kobietami (w żadnym wypadku nie traktuję kobiet jak rzeczy)
Re: WESTWOOD T1600
Nie chodzi o piękność , tak jak piszesz, to tylko narzędzie do koszenia. Ale fakt, lubimy mieć coś ładnego, dlatego chociaż to narzędzie , to czyścimy, malujemy, naprawiamy , aby jak w tym wypadku .. kosiarka była nie tylko sprawna, ale i oko cieszyła.
Natomiast fotki możesz wrzucić teraz i potem, będzie dla przyszłych użytkowników co i jak wymienić, poprawić, podmalować.
Zobacz sobie chociażby temat w którym kolega Tornado remontuje swój deck ( kosisko ) i je potem składa.
viewtopic.php?f=32&t=374&p=14955#p14955
Także wrzucaj fotki
Natomiast fotki możesz wrzucić teraz i potem, będzie dla przyszłych użytkowników co i jak wymienić, poprawić, podmalować.
Zobacz sobie chociażby temat w którym kolega Tornado remontuje swój deck ( kosisko ) i je potem składa.
viewtopic.php?f=32&t=374&p=14955#p14955
Także wrzucaj fotki
Re: WESTWOOD T1600
A więc mogę stwierdzić że pasek A84 1/2 pasuje do napędu PTO, ale mam kolejny problem. Aby wymienić paski należy zdemontować elektromagnes, koło pasowe napędu skrzyni i flanszę przykręcaną na 3 śruby i właśnie o te śruby mi chodzi. Są to 8x30 z drobnym gwintem na imbus 5 o szerokości łba 11mm z moletem. Ten molet raczej zbyteczny gdyż śruby zagłębiają sie we flanszy. No i powiedzcie gdzie można takie śruby zamówić.
Re: WESTWOOD T1600
Daj fotki bo cos nie bardzo kumam. U mnie nie trzeba zdejmowsc elektro aby zdjąc/ wymienic pasek. Pokaz o co chodzi.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
A u mnie trzeba zdjąć...jest bolec wychodzący z ramy do blokowania górnej części sprzęgła, i wypada w takim miejscu, że uniemożliwia demontaż paska. U Ciebie też jest i widać na załączonych zdjęciach. Ale możesz zrobić zdjęcie od spodu by było to dokładnie widać. A przy skrzyni też trzeba? dziwne i ta flansza, porób foty, by wiadomo było o co chodzi.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
file:///C:/Users/hp8440p/Downloads/1998.pdf strona 131, śruba nr 88 są takie 3 zaraz dam fotki
Re: WESTWOOD T1600
Wszystko widać na fotkach. Śruby sa o tyle nietypowe że mają szerokość łba 11mm a standard przy 8 wynosi 13mm ale 13 nie wejdzie w otwory we flanszy. Pewnie mógłbym założyć te co mam ale juz aby je wykręcić musiałem użyć palnika boję sie że przy ewentualnej następnej wymianie będzie gorzej, dlatego szukam nowych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
A... czyli wymontowałeś teraz sprzęgło z kołem pasowym od napędu skrzyni hydro, a ten pasek którego brakowało to ten na tym małym kole na wale. Niewiem po co wymieniać te śruby, chyba aż tak bardzo nie grzałeś tego, jeżeli są całe, gwint nie uszkodzony to zabezpiecz delikatnie smarem miedzianym i skręć porządnie, jeżeli boisz się że się odkręci to jest specjalny specyfik którym smarujesz gwint i skręcasz, albo podkładki sprężynowe daj. Tak w ogóle z tyłu obok koła pasowego skrzyni masz zabezpieczenia zapobiegające przed wyskoczeniem paska z koła pasowego, i myślę że ich kształt typu (Z) jest poto aby nakrętki (jak widzę na zdjęciu) na nich popuścić i je przekręcić, aby zdjąć pasek z koła, i nie trzeba demontować koła pasowego skrzyni do zmiany paska. Tak w ogóle to skrzynie też wymontuj i umyj , bo widać że uwalona jest,a i pewnie wszystkie kanały wentylacyjne pozapychane trawą i ziemią, i chłodzenie oleju skrzyni może być słabe.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
Nie chodzi mi o to że te śruby mogą się odkręcić ale o to że przy ewentualnym ponownym demontażu już ich nie odkręcę. Co do specyfiku to LOCTITE mam do gwintów niebieski i zielony ale jak wspomniałem nie to mnie boli, wolałbym nowe śruby. Skrzynię zdemontuję jak z przodem trochę się ogarnę i wówczas olej tez wymienię. Tylko nie wiem gdzie tych śrub szukać.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
A w instrukcji masz wykaz części i numery, wpisz w Google nr. części, bo i ich twardość jest pewnie ważna. Chyba że sam coś znajdziesz i dopasujesz w sklepie.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
No właśnie w katalogach brak jakichkolwiek numerów tylko "ŚRUBA x3" i to wszystko. Jakoś sobie poradzę i dam znać jak wyszło.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
No jak strona 131 pozycja 88 ... nr.7833 - Westwood CAPSCREW 5/16 X1 1/4. Ale i ta nie można znaleźć są niedostępne...trzeba dopasować.
Bogdan czy Ty w ogóle widziałeś tę ostatnią instrukcję którą Ci przesłałem?
Bogdan czy Ty w ogóle widziałeś tę ostatnią instrukcję którą Ci przesłałem?
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
Tak przeglądałem tą instrukcje ale mam tych katalogów kilka i teraz dopiero dostrzegłem że tylko w tej jednej są podane wymiary tej śruby. Zarobiony jestem może to dlatego. Dzięki.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
Tam w tej instrukcji jest już wszystko nawet rok i model na początku podany. Tu masz link viewtopic.php?f=38&t=1777#p15836 do wcześniejszej rozmowy z instrukcją i numerami części... tą już która jest OK...więc tamte zlikwiduj,a sobie z tej odczytuj, i będzie OK.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
Skontaktowałem sie dzisiaj z Olkiem z AMAPoland w sprawie śrub i powiedział że jest możliwość ściągnięcia ich z UK a cena za 3 szt ok. 80pln.!!!!!! 80 za 3 śrubki 8 KOSMOS, więc chyba coś będzie trzeba pokombinować samemu. Na pewno przerobię blachę z bolcami zabezpieczającymi paski na wykręcane aby nie trzeba było demontować sprzęgła do wymiany pasków.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
Wiesz z takimi przeróbkami to trzeba uważać, jak koło ciągnie z jednej strony pas to jest on napięty, ale już za osią koła gdy ciągnie zaczyna go pchać i tam może pasek zeskoczyć, mimo że są napinacze, ktoś nie na darmo w ten sposób to zrobił... te zabezpieczenia. a poza tym musisz mieć przynajmniej jednego bolca (wchodzącego w podłużny otwór w obudowę sprzęgła) do blokowania górnej części sprzęgła, aby całe się nie obracało razem z wałem. Więc i tak podejrzewam że paska nie ściągniesz bez demontażu sprzęgła.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
Spoko, spoko bolce będą i dokładnie takiej samej długości jak oryginały tylko że będą wykręcane do wymiany pasków, będzie potrzeba tylko odkręcenia blachy/ramienia sprzęgła od ramy. W tym modelu to właśnie ta blacha/ramię blokuje sprzęgło przed ciągłym obrotem. Bolce zapobiegają tylko temu aby nie spadały paski od PTO i napędu skrzyni.
Re: WESTWOOD T1600
Blacha już wyjęta na fotce widać jak wyglądają bolce zabezpieczające pasek. Wyjąłem też wszystkie koła pasowe jutro mam nadzieje będa dorobione nowe śruby wszystko pokaże jak wróci od "fachowca"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
No super...ja mam bolec, ale bezpośrednio do ramy montowane, a zabezpieczenie paska jest z jednej strony z tej której pcha w kształcie podłużnej blachy w zdłuż paska. Widzę po zdjęciach że tam czymś dobrze prałeś po tym kole pasowym...wiesz że musisz to wygładzić bo może niszczyć pasek.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
Jak już pisałem spoko, spoko wszystko będzie wygładzone na glanc, a że trochę musiałem się przyłożyć to pewnie dlatego że od nowości nie było zdejmowane czyli ok. 19 lat. To chyba tak sie nabywa doświadczenia.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
Hehe pewnie...
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
Widzę że szukacie śrub.... Jeśli dobrze patrzę to chyba takowe.... Czy dobrze rozumuję????
https://www.art-nierdzewne.pl/605-unc-5-16
https://www.art-nierdzewne.pl/605-unc-5-16
Re: WESTWOOD T1600
Dzięki Marek to prawdopodobnie będzie to https://www.art-nierdzewne.pl/912-unc-c ... zewna.html , stare śruby jusz poszły na wzór do dorobienia ale te też zamówię jakby "fachowcom" cóś nie poszło i dam znać
Re: WESTWOOD T1600
W takim razie zaoszczędziłeś 8 dych co daje w przeliczeniu na nasze....4 flaszki plus ogórki
Re: WESTWOOD T1600
Ok Pany śruby założone (kupiłem u siebie w mieście, mieli trochę dłuższe), paski pasują, rolki na nowych łożyskach niesłyszalne, przyszedł czas na olej w silniku i skrzyni. I tu znowu pojawiły sie problemy. Z tabliczki na skrzyni po 19 latach życia zostało coś nieczytalnego. Miałem problem ze zdjęciem kół więc wyciągnąłem skrzynie z kołami własciwie to chyba wygodniej podnosisz na lewarku ramę a skrzynia zostaje na ziemi, ale mniejsza z tym.
Mam następujące dylematy:
1. Jaki to model skrzyni, to własciwie z ciekawości
2. Czy olej 5w50 będzie OK.
3. Do czego służą dwa wystające bolce na śrubie między nimi zamontowana jest łapa połączona cięgnem z pedałem hamulca
4. Wydaje mi sie że wymianę oleju przeprowadza sie przez igielitową rurkę
5. Może ktoś podpowie jak ściągnąć kołą bo boję się za bardzo używać "adasia"
Wiem że wentylator jest do wymiany ale wymienie jak dostane teraz nie bardzo mam czas szukać
Mam następujące dylematy:
1. Jaki to model skrzyni, to własciwie z ciekawości
2. Czy olej 5w50 będzie OK.
3. Do czego służą dwa wystające bolce na śrubie między nimi zamontowana jest łapa połączona cięgnem z pedałem hamulca
4. Wydaje mi sie że wymianę oleju przeprowadza sie przez igielitową rurkę
5. Może ktoś podpowie jak ściągnąć kołą bo boję się za bardzo używać "adasia"
Wiem że wentylator jest do wymiany ale wymienie jak dostane teraz nie bardzo mam czas szukać
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: WESTWOOD T1600
Pokaż Koła, bo skąd mamy wiedzieć jak masz montowane. U mnie bo jest przykrecane na śrubę, a w feldze mam lozysko. W starszych (być może w Twoim też) była zawleczka, ale felgi nie były lozyskowane.
Wiec cyknij fotkę o co chodzi.
Wiec cyknij fotkę o co chodzi.
Re: WESTWOOD T1600
Koła są raczej niełożyskowane na tulejkach, ale to nie jest dla mnie najważniejsze na ten czas, bardziej interesuje mnie sprawa skrzyni, ale fotki zapodaje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: WESTWOOD T1600
Tu może Troku się wypowie, bo to jest skrzyniarz
Re: WESTWOOD T1600
Też na niego liczę bo jutro chciałbym wymienić a zamówiłem już 5w50.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
Koła raczej nie łożyskowane w środku jest zwykły klin (poprostu zardzewiało), a co do skrzyni to olej zlewaj tym wężykiem...to znaczy odczep go i tam jest pewnie plastikowy kruciec też go odkręcić i złej, skrzynia do góry kołami i tyle, niewiem co za model masz tej skrzyni, w środku pewnie jakiś filtr oleju jest i magnesy do czyszczenia przed wymianą na nowy olej, ale niech Troku się wypowie, a co do bolcy to brakuje Tobie tam całego hamulca postojowego, wstawię Ci zdjęcie jak to u mnie wygląda...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
Koła tak jak piszesz pewnie przyrdzewiały ale nie wiem jak bardzo moge je potraktować młotkiem, najpierw dobrze je zleje odrdzewiaczem. Olej wymienić to nie problem w skrzyni jest gumowe uszczelnienie z metalowym króćcem. Co do hamulca postojowego to nie mam pojęcia w schematach też nic nie dostrzegam (chyba że znowu nie tak patrzę)
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
Ale tosz schemat masz skrzyni jak nieznasz modelu?
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
Tu jest ta skrzynia "chyba" i nie widzę hamulca postojowego. http://www.abbeygardensales.co.uk/spare ... twood.aspx
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
Kurcze całą strona z kosiarkami...gdzie szukać?
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
wybierasz westwood, 1984-2000, 1997 S&T, T1600H-42, pages wybierasz schemat
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
A czemu nie korzystasz z tej instrukcji którą Ci dałem...to już tam więcej widać. Bo na tych które teraz oglądam to skrzyni w ogóle nie widzę.
Więc tak... według instrukcji tej z której korzystać nie chcesz jest to jak na schemacie pozycja nr. 2, 8350 Gearbox Hydro (Sundstrand)
Jest to Hydro Gear 318-0750 i olej lejemy 20W50 ale sprawdź dokładnie. Poczekaj na opinie Troka. Masz tu pdf.
Więc tak... według instrukcji tej z której korzystać nie chcesz jest to jak na schemacie pozycja nr. 2, 8350 Gearbox Hydro (Sundstrand)
Jest to Hydro Gear 318-0750 i olej lejemy 20W50 ale sprawdź dokładnie. Poczekaj na opinie Troka. Masz tu pdf.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2017, 19:44 przez Uli, łącznie zmieniany 2 razy.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
aura1 pisze:Koła tak jak piszesz pewnie przyrdzewiały ale nie wiem jak bardzo moge je potraktować młotkiem, najpierw dobrze je zleje odrdzewiaczem
Po zakupie traktorka chciałem przesmarować mocowanie kół..Prawe tylne ściągałem ponad dwie godziny. Użyłem kantówki i ..młotek pięciokilowy..
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
Uli pisze:Dałeś nam popalić z tym paskiem kolego...
Teraz wrzucam już instrukcje z numerami i częściami do wszystkich podobnych westwood, na stronie 121 jest pod zdjęciem model i rocznik a niżej części , na 131 stronie nr.71 ( belt transmission A81) numer sobie odczytasz. Ale, sam sprawdź i poczytaj.
Jest to traktorek Westwood T1600H/42 (106cm) 1998r.
Model-TRA100020-00
Jeszcze raz podaję Ci tę instrukcję...na stronie 121 jest Twój model, nawet nr. modelu jest podany, a pod spodem wykaz wszystkich części.
Jak paska szukałeś też z niej nie skorzystałeś, tak mi się wydaje.
Człowiek siedzi godzinami szuka , chce jakoś pomóc, a ktoś jego czasu nie docenia, i to mnie wkurzać zaczyna.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
No dobra kolego moje niedopatrzenie w najmniejszym stopniu nie miałem zamiaru doprowadzać Cie do szewskiej pasji ale nowy tu jestem i pewne błędy zwalam na karb niedoświadczenia.Sorry bardzo i dziękuję. Ale co do hamulca postojowego to takiego jak u ciebie to nie dostrzegam.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
Ja mam hydro Gear inny model i tak mniej więcej chciałem Ci to pokazać.
Tu link do mojej skrzyni viewtopic.php?f=62&t=1183
Tu link do mojej skrzyni viewtopic.php?f=62&t=1183
Ostatnio zmieniony 16 cze 2017, 21:36 przez Uli, łącznie zmieniany 1 raz.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
No kolego, a jak się wkurzy Uli...to...to mu Japonki spadną z nóg. Wtedy nie chciałbym być w Twojej skórze
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
Hehe. Spoko nic się nie stało...tylko już trzeci raz ją Tobie podsuwam.
A co do tych bolcy...czy można je wcisnąć do środka?
A co do tych bolcy...czy można je wcisnąć do środka?
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
Ok znalazłem zdjęcie takiej skrzyni jak Twoja kolego, i zwróć uwagę na miejsce gdzie są te bolce, ten element powinien przesuwać się do przodu i wciskać bolce do środka, tak mi się wydaje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: WESTWOOD T1600
Tak Uli to ten model skrzyni, jest to skrzynia HydroGear, zalewamy ją olejem silnikowym 20W50. Felgi mają klin lub masz kliny na ośkach przekładni. Dźwignia o której pisałeś wyżej do dźwignia hamulca postojowego, bolce dociskają klocek do tarczy hamulcowej.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: WESTWOOD T1600
Dokładnie Troku felgi są z klinami na ośkach i pewnie sie spiekły/przyrdzewiały tylko nie wiem jak bardzo można użyć młotka/młota aby przy ściąganiu nie uszkodzić czegoś w skrzyni.
Re: WESTWOOD T1600
I jeszcze pytanie czy przy wymianie oleju w tej skrzyni wyjmować i czyścić filtr bo cos takiego dostrzegłem na schemacie tylko boje się że jej później nie uszczelnię albo coś sie posypie i nie będe wiedział jak złożyć.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
Filtr jak filtr on jako tako nie wymaga czyszczenie gdyż ma na celu zatrzymać większe kawałki i będzie raczej czysty, ale w skrzyni gdzieś jest magnes który ma na celu wyłapać z oleju drobiny zużytego metalu i to on raczej wymaga czyszczenia...zlewając olej przekręcając skrzynię do góry nogami, odkręcasz wszystkie śruby od spodu skrzyni i delikatnie na łączeniu podważasz śrubokrętem lub nożem, (zdejmujesz dolną pokrywę, czyli spód skrzyni, oczywiście skrzynia cały czas do góry kołami) a w środku nie powinno Ci się nic rozlecieć bo przecież tam też elementy skrzyni są poskręcane (oczywiście też rób to delikatnie), czyścisz filtr i magnes, wyczyścić również misę olejową, czyścisz także powierzchnię styku rozpołowienia skrzyni nie tam żadnym papierem ściernym, tylko delikatnie trzeba zeskrobać nożykiem pozostały uszczelniacz, kupić w spreyu odtłuszczacz i przed nałożeniem silikonu popsiukać i wytrzeć czystą szmatką, silikon nakładamy też delikatną warstwę i dookoła każdego otworu na śruby na powierzchni styku dwóch połówek skrzyni, nakładamy drugą połowę skrzyni i skręcamy śruby, oczywiście dokręcając je robimy to naprzemiennie, czyli jedną śrubę z prawej strony skrzyni i jedną po przekątnej czyli z lewej strony skrzyni i td. czekamy aż silikon wyschnie (czas schnięcia podany w instrukcji silikonu) i już po wyschnięciu zalewamy skrzynię olejem 20W50, odpowietrzamy...i tyle.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
Witam po dłuższej przerwie. Traktorek oczywiście jeździ kosi i wszystko by było ok ale zaistniał mały problem. Otóż od pewnego czasu zauważyłem że dziwnie w czasie koszenia zachowuje się pasek pomiędzy silnikiem/elektromagnesem a napędem kosiska. Wpadał w dziwne wibracje nawet się przekręcił a wczoraj pękł. Niby niewielka strata gdyż pasek dostałem od ręki ale przed założeniem nowego chciałbym się upewnić co może być przyczyną tego. Stawiam na jakąś regulację ale nie mam pojęcia czym i gdzie. Może znajdzie się ktoś kto mnie oświeci. Pozdrawiam i czekam na pomoc.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
A czy te koło pasowe stoczyłeś? Bo te zadry powstałe przy zdejmowaniu też mogą robić swoje, może rolki nie są na swoich miejscach które ściągałeś do wymiany łożysk, sprawdź napinacz.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
Koła pasowe o których mówisz to od napędu skrzyni i zamiatarki a mi chodzi o pasek który idzie od koła sprzęgła elektromagnesu do koła napędzającego kosisko.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: WESTWOOD T1600
Aaaa ok...no tak...sorki...porób zdjęcia, może o coś zawadzać pasek.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: WESTWOOD T1600
Sprawa załatwiona winna była sprężyna od napinacza paska która za bardzo się rozciągnęła.
Re: WESTWOOD T1600
Witam . jestem tu nowy . aura1 co prawda napisał w sierpniu ale może to pomoże innym na przyszłość . Miałem podobną sytuację z paskiem zaczął wibrować cały traktorek .Przyczyna u mnie była następująca , kosiłem trawe i wkręcił mi się przedłużacz którego nie zwinąłem . Kosisko zablokowało ale zanim wyłączyłem napęd zdążyło wytrzeć pasek na kole napędowym . Wymieniłem pasek i wszystko ok .
Re: WESTWOOD T1600
Witam. Jestem tu nowy ale mam mały problem z traktorkiem WestWood T1800 od momentu od kiedy go kupiłem po włączeniu koszenia na konsoli mruga dioda sygnalizująca że koszenie jest włączone i przy okazji światła przednie mrugały a około tydzień temu na konsoli zaświeciła się kontrolka S czyli jak doczytałem to serwis ale traktorek działa normalnie a wczoraj zauważyłem że nie mrugaja światła przednie podczas koszenia ale jak włączę światła normalnie to świecą więc to musi być związane z tym serwisem. Co to mogło się stać? Jak skasować ten serwis? Dzięki za pomoc.
Re: WESTWOOD T1600
Wibracje zawsze będą, ja raczej stawiam, że nie był baciągnięty, dlatego podczas wibracji się skręcił.
Re: WESTWOOD T1600
Czy do traktorka istnieje instrukcja obsługi w języku polskim?
Re: WESTWOOD T1600
Kochani jak to ustrojstwo się odpala wiem głupie pytanie ale nie wiem