Staram się zlikwidować wszelkie luzy układu kierowniczego w traktorku T6 Vikinga.
Wymieniłem końcówki kulowe bo były juz rozsypane ale widzę, że największy luz ma samo koło. Wymiana łożyska wieńcowego i tulejek dystansowych trochę usztywniła koło w pionie ale nadal porusza się wzdłużnie po osi. Myślę że luz jest do 5mm. (Daje się przesuwać lewo prawo) Na obu kołach jest tak samo.
Czy tak powinno być czy też można/trzeba ten luz zlikwidować dodając grubszą podkładkę przed podkładkę zabezpieczającą?
Może ten luz jest potrzebny?
Viking T6 - luzy na kołach
Moderator: Moderatorzy
-
- Stały bywalec
- Posty: 245
- Rejestracja: 12 lis 2016, 13:03
Re: Viking T6 - luzy na kołach
Koło to moim zdaniem ma się obracać, a nie przesuwać po ośce. Dobrać takie podkładki aby ten "posuwisty" luz był najmniejszy, nawet wtedy wygodniej ci się będzie jeździć...
Zwróć też uwagę czy po "ustabilizowaniu tego "przesuwania" koło nigdzie nie obciera przy maksymalnych skrętach lewo, prawo. Jeżeli by coś takiego wystąpiły to regulować podkładkami z prawej lub lewej strony koła...
Zwróć też uwagę czy po "ustabilizowaniu tego "przesuwania" koło nigdzie nie obciera przy maksymalnych skrętach lewo, prawo. Jeżeli by coś takiego wystąpiły to regulować podkładkami z prawej lub lewej strony koła...
Re: Viking T6 - luzy na kołach
Nie jest to zawieszenie, czy układ kierowniczy samochodu... Natomiast pół centymetra to w/g mnie stanowczo za dużo. Zastosuj odpowiednie podkładki i zlikwiduj ten luz do max. Oczywiście bez blokady koła
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
Re: Viking T6 - luzy na kołach
Może z tym pół centymetra to przesadziłem ale jest na tyle duży luz że koło widocznie się przesuwa.
Dziękuję za porady. Będę działał z podkładkami.
Dziękuję za porady. Będę działał z podkładkami.