Viking T6 wymiana oleju w skrzyni K46

Moderator: Moderatorzy

akobus
Nowy użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2020, 19:36
Imię: Arek

Viking T6 wymiana oleju w skrzyni K46

Post autor: akobus » 18 kwie 2020, 8:42

Zakupiłem traktorek z 400h przepracowanymi.
Nie mam informacji czy i kiedy wymieniany był olej w skrzyni Tuff Torq K46.

To moja pierwsza maszyna i nie mam opinii na temat tego jak pracuje napęd. Przejechałem juz 3h z obciążeniem (wertykulator pazurowy) i nie ma według mnie żadnych problemów z mocą, jazdą pod wniesienie itp.

Skrzynia wydaje skrzypiący dźwięk podczas ruszania z obciążeniem. Nie wiem czy to jest normalne i akceptowalne. Podczas jazdy jednostajnej jest raczej cicha.

Przeczytałem większość tematów o wymianie i wiem, że w wielu przypadkach problemy zaczynają się po wymianie.

Jak duże jest ryzyko, że coś się zacznie dziać po wymianie oleju zakładając, że skrzynia ma przepracowane te 400h?

Pytanie czy wymieniać olej od razu czy może po sezonie?

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Viking T6 wymiana oleju w skrzyni K46

Post autor: Kamilos » 18 kwie 2020, 10:36

To normalne , że skrzynia wydaje takie dźwięki podczas ruszania pod obciążaniem, ja bym zaczął od wymiany oleju, wlałbym nawet jakiś tańszy 10w30, żeby przepłukać skrzynie, bo jak nikt nie wymieniał to może być syf. Popracować trochę na tym oleju, wylać i zalać właściwym, to jest metoda bez rozbierania skrzyni. Najlepiej byłoby rozebrać i wszystko wymyć w środku, ale to już trochę trudniejsza czynność. Jak skrzynia pada po wymianie oleju, to oznaka, że była do remontu, jak skrzynia jest sprawna, to wymiana oleju jej nie szkodzi, a wręcz przeciwnie przedłuża jej żywotność.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

akobus
Nowy użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2020, 19:36
Imię: Arek

Re: Viking T6 wymiana oleju w skrzyni K46

Post autor: akobus » 19 kwie 2020, 16:01

Moja skrzynia to model K46BM

Czy dobrze patrzę, że posiada ona korki spustowe oleju? Tak wynika ze schematu i jego opisu (znalazłem w wersji niemieckiej)

Obrazek

Dwie śruby mają podkładki (chyba miedziane).
Jeżeli to są korki spustowe to rozumiem, że nie trzeba skrzyni zdejmować i trzeba odkręcić je obie? (dwie miski?)
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2020, 16:08 przez akobus, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Viking T6 wymiana oleju w skrzyni K46

Post autor: Kamilos » 19 kwie 2020, 16:05

Szczerze ? Lepiej i tak jest wymontować, bo szybciej zleci ten olej i więcej go zleci niż przez te 2 małe korki spustowe, ja bym ci radził wymontować, ale rób jak uważasz..
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

akobus
Nowy użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2020, 19:36
Imię: Arek

Re: Viking T6 wymiana oleju w skrzyni K46

Post autor: akobus » 19 kwie 2020, 16:25

Czyli na pewno są to korki przewidziane przez producenta?
Spuszczanie przez korek wlewowy rozumiem jest wymagane przy skrzyniach bez korków.
Jeżeli chodzi o czas to myślę, że przez czas poświęcony na odkręcaniu skrzyni cały olej dawno zdąży już zlecieć.
Dlaczego przez korek wlewowy miało by wylecieć więcej?

Wszędzie czytam, że ważne jest aby przed wymianą skrzynia była rozgrzana (rzadki olej). Nie wiem ile może trwać demontaż ale zakładam, że w moim przypadku co najmniej 30-40 minut więc olej wtedy się znacznie wystudzi.

Nie znam też dokładnie konstrukcji i domyślam się, że miska w skrzyni nie pełni tej samej funkcji co miska olejowa w silniku samochodowym, ale powiedziałbym, że jeżeli jakikolwiek szlam olejowy czy ciężkie opiłki z tarcia znajdują się w skrzyni to będą w misce. Przewrócenie skrzyni do góry nogami przepuszcza ich część przez mechanizmy.

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Viking T6 wymiana oleju w skrzyni K46

Post autor: Kamilos » 19 kwie 2020, 20:08

Tak naprawdę to po takim przebiegu skrzynię powinieneś rozebrać i wymyć w środku, raczej nikt oleju nie wymieniał więc pewnie opiłków na filtrze i na magnesach nie brakuje.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Viking T6 wymiana oleju w skrzyni K46

Post autor: Troku » 19 kwie 2020, 21:16

akobus pisze:
19 kwie 2020, 16:01
Moja skrzynia to model K46BM

Czy dobrze patrzę, że posiada ona korki spustowe oleju? Tak wynika ze schematu i jego opisu (znalazłem w wersji niemieckiej)

Obrazek

Dwie śruby mają podkładki (chyba miedziane).
Jeżeli to są korki spustowe to rozumiem, że nie trzeba skrzyni zdejmować i trzeba odkręcić je obie? (dwie miski?)
Posiada dwa korki spustu oleju i najpierw bym go zlał i dokładnie obejrzał, jak będzie metaliczny to wtedy trzeba rozbierać skrzynię.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

akobus
Nowy użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 15 kwie 2020, 19:36
Imię: Arek

Re: Viking T6 wymiana oleju w skrzyni K46

Post autor: akobus » 19 kwie 2020, 23:04

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Zleję najpierw olej i wtedy zobaczę co dalej.

Zacząłem trochę grzebać i zastanawia mnie co to jest za model K46BM. Co ma wspólnego z tą skrzynią Al-Ko bo tak jest ona firmowana i w spisach Tuff Torq nie istnieje.

Awatar użytkownika
michals
Stały bywalec
Posty: 332
Rejestracja: 24 cze 2015, 14:17
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Viking T6 wymiana oleju w skrzyni K46

Post autor: michals » 19 kwie 2020, 23:44

Traktorki dawnego Vikinga i teraźniejszego Stihla są właśnie produkowane przez Al-co.

ODPOWIEDZ