Strona 1 z 1

Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 23 lip 2019, 11:37
autor: elkrecik
Witam, wątek wielokrotnie poruszany na forum/ czacie forumowym ale rozrzucony po kilku tematach. Chodzi mi o smarowanie wymienionych silników podczas pracy na wzniesieniach. Loncin w katalogach Cedrusa jest opisywany jako smarowany rozbryzgowo, w katalogach OM jako ciśnieniowo. B&S z kolei jest opisywany zawsze jako ciśnieniowy. Czy ktoś organoleptycznie porównywał budowę tych silników i może opisać różnice w smarowaniu pomiędzy nimi i wskazać ich plusy i minusy ? Dziękuję i pozdrawiam

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 26 lip 2019, 7:51
autor: Marek
Jedno I drugie smarowanie rozbryzgowe B&S 725 ccm też rozbryzgowe.
Oba silniki na wzniesieniach 12°-20°bez problemowe.
IMG_20170406_203831.jpg
IMG_20170406_203244.jpg
IMG_20180828_195224.jpg

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 26 lip 2019, 8:43
autor: Sebastian_M26
Piszesz rozbryzgowe a pokazujesz pompę oleju

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 26 lip 2019, 9:16
autor: Marek
A wiesz do czego jest ta pompa?

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 26 lip 2019, 11:27
autor: elkrecik
Górne zdjęcie to Loncin ?

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 26 lip 2019, 11:34
autor: jerzyk
ja wiem :-)

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 26 lip 2019, 11:55
autor: elkrecik
W Loncinie piszą że pompa zębata więc tak obstawiłem.

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 26 lip 2019, 12:02
autor: Frank
Dlaczego na tej naklejce pisze, że jest pelne smarowanie cisnieniowe?

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 26 lip 2019, 13:27
autor: Kamilos
Nie wiem jak to jest w przypadku Loncina, bo nie interesowałem się tym nigdy, wiem natomiast jak to wygląda w przypadku silników Briggsa, mianowicie w silnikach jednocylindrowych w traktorkach z filtrem oleju smarowanie jest w pełni rozbryzgowe, a pompa oleju służy tylko do przepychania oleju przez filtr oleju, a potem rozrzutnik oleju rozrzuca olej po silniku, natomiast w silnikach V-twin sytuacja wygląda trochę inaczej, pompa oleju przepycha olej przez filtr i dodatkowo smarowany ciśnieniowo jest cały wał korbowy wraz z łożyskami, natomiast reszta elementów w silniku rozbryzgowo poprzez koła zębate, które wytwarzają mgłę olejową w związku z czym mamy tu smarowanie mieszane. Informacji zasięgałem z centrali W USA oraz od Chabina. Wiadomo, że ciśnieniowy lepiej brzmi i to jest moim zdaniem celowy marketing Briggsa, fakty są natomiast takie, że nie mają w pełni ciśnieniowo smarowanych silników benzynowych z kanałami olejowymi.

Tutaj jeszcze zamieszczam filmik przedstawiający smarowanie silników Briggsa.

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 26 lip 2019, 14:42
autor: Marek
Tak jak kamil napisał .
Na zdjęciu widać kanał doprowadzający olej na dolny wał w silniku B&S.
Nie wiem jak smarowana jest góra B&S bo tego nie rozkręcałem .
Zdjęcia robiłem przy wymianie uszczelki miski olejowej.

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 26 lip 2019, 14:45
autor: Marek
elkrecik pisze:
26 lip 2019, 11:27
Górne zdjęcie to Loncin ?
Wszystkie zdjęcia B&S 725 ccm.
Loncina jeszcze nie rozkręcałem .
Ale na YT są filmy jak rozkręcają silniki exmark lub predator a to ponoć to samo co Loncin Emak.
Widzę Elkrecik że nadal masz dylemat.

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 26 lip 2019, 23:39
autor: Troku
W silnikach chłodzonych powietrzem wolę jednak by smarowanie było mieszane, mgła olejowa smaruje równie skutecznie a nawet lepiej niż smarowanie ciśnieniowe.

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 27 lip 2019, 7:38
autor: Frank
To co Ty wolisz to jedno, ważne co jest potrzebne. To są silniki do traktorów i ich budowa jest pod konktretne warunki. I tutaj ważne ,aby wał korbowy był smarowany pod cisnieniem, bo to nie tylko możliwość pracy pod kątem, ale że względu na działające siły o charakterze stukowym ,oraz ruch obrotowy mgła olejowa nie jest w stanie utrzymać filmu olejowego. Dlatego tam gdzie nie ma pompy oleju stosuje sie rozrzutnik oleju i otwory w kierunku obrotu dla wciskania go . Mgła olejowa ,ktora jest lepszej jakości kiedy wał smarowany jest pod ciśnieniem ,bo olej jest wyrzucany spod stopy korbowodu jest wystarczająca dla smarowania główki korbowodu, (ruch wahadłowy) i w tym przypadku układu rozrządu (prosta budowa koników zaworowych ,słabe sprężyny, oddziałujące małe siły ), oraz tulei cylindrowych, płaszcza tłoka i chłodzenia denka tłoka. Gdyby te silniki były bardziej obciążone ,wymagały by innej konstrukcji rozrządu, dysz chłodzących tłoki, innej konstrukcji korbowodów. Jednak temat dotyczy dwóch konkretnych modeli silników i uważam że odpowiedź powinna zawierać uzasadnienie ,a nie co ja ,Ty czy ktokolwiek woli.

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 28 lip 2019, 6:27
autor: pfp76
Powiem Wam,ze miałem inteka brigss w zero-turn i jezdżiłem po takich pochyłościach ,że normalny traktorek dawno by się wywrócił . Kosiarkę zarżnąłem , ale w sensie -deck i reszta sie posypała ,a sam silnik chodził do końca esploatacji.Jestem pewien ,że jest dobry w dalszym ciągu ,a zrobiłem na nim paręnaście setk mtg. Tak więc ,bez przesady , te tyrady i wieczne problemy ze smarowaniem takim,czy srakim ,są nieco technicznie przearanżowane....

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 29 lip 2019, 17:45
autor: Troku
pfp76 pisze:
28 lip 2019, 6:27
Powiem Wam,ze miałem inteka brigss w zero-turn i jezdżiłem po takich pochyłościach ,że normalny traktorek dawno by się wywrócił . Kosiarkę zarżnąłem , ale w sensie -deck i reszta sie posypała ,a sam silnik chodził do końca esploatacji.Jestem pewien ,że jest dobry w dalszym ciągu ,a zrobiłem na nim paręnaście setk mtg. Tak więc ,bez przesady , te tyrady i wieczne problemy ze smarowaniem takim,czy srakim ,są nieco technicznie przearanżowane....
Święte słowa pfp, dywagacje nad lepszością smarowania ciśnieniowego nad rozbryzgowym to puste i nikomu nie potrzebne rozmowy,

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 14 sie 2019, 16:30
autor: elkrecik
Marek pisze:
26 lip 2019, 14:45
Wszystkie zdjęcia B&S 725 ccm.
Loncina jeszcze nie rozkręcałem .
Ale na YT są filmy jak rozkręcają silniki exmark lub predator a to ponoć to samo co Loncin Emak.
Widzę Elkrecik że nadal masz dylemat.
Marku - jak pisałem wcześniej czekam na dokończenie ogrodzenia i wtedy kupię traktor. Na placu boju zostało AL-KO T20, OM 106 na Loncinie i Stiga 6102.

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 14 sie 2019, 20:34
autor: Marek
Co do tego silnika b&s w którym wymieniałem uszczelke misy olejowej to nie widzę żadnego kanału olejowego który by smarował górę silnika .
IMG_20170407_180008.jpg

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 14 sie 2019, 22:34
autor: elkrecik
Loncin rządzi ? 🤣

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 14 sie 2019, 22:44
autor: Marek
Jak Loncin będzie miał z 700 mth przepracowane to wtedy będzie można cokolwiek powiedzieć.
Jak narazie opinie serwisantów są pozytywne.

Re: Smarowanie silnika Loncin V-TWIN LC2P77F vs B&S Intek 72xx

: 16 maja 2021, 19:03
autor: Kemot111
link do filmiku o loncinie ok 7,40 minuta