Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Moderator: Moderatorzy

Xeon
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 09 lis 2018, 15:13
Imię: Mariusz

Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: Xeon » 12 lis 2018, 8:18

Kolejny post z moim pytaniem jaki luz zaworowy w silniku 22hp VTwin
Model 441777
Type 0126 E1
Code 070501 YG.

Silnik nawet ciepły muszę odpalac razem z gazem i ssaniem zapala odrazu ale bez ssania i bez gazu nie odpali .

Kolejna i ostatnia sprawa czasami silnik się tak ustawi że rozrusznik nie jest w stanie nim zakręcić jak by się zatrzymywać na sprężaniu..
Nie znam się na tych silnikach dlatego proszę o pomoc
Dziękuję

Marek

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: Marek » 12 lis 2018, 19:36

Masz za duży luz zaworów wydechowych.
Jak pamiętam to na wydechowym ma być 0.18 na ssącym 0.15
Miałem silnik B&S 724 ccm pojemności.
Ale warto w serwisówkach dokładnie sprawdzić bo możesz mieć trochę inaczej.

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: Troku » 12 lis 2018, 21:17

Luzy powinny być ustawione na poziomie 0,13 mm ssący 0,18 mm wydech.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Xeon
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 09 lis 2018, 15:13
Imię: Mariusz

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: Xeon » 13 lis 2018, 6:49

Ok .
Więc dzisiaj ustawiam.
Ciekaw jestem czy będzie poprawa .
Dziękuję

Czy jest dopuszczalna jakaś tolerancja nie mogę znaleźć u siebie sczelinomierza calowego.
Według instrukcji dla silnikow z grupy 44xxxx luz zaworowy 0.10 - 0.15 .
Może ktoś w 100% określić jak na być dane że strony oficjalnej b&s
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: Troku » 14 lis 2018, 21:42

Tolerancja jest dopuszczalna +-0,03mm. Ustaw tak jak napisałem i daj znać jak pracuje.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Xeon
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 09 lis 2018, 15:13
Imię: Mariusz

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: Xeon » 15 lis 2018, 12:31

Ok ustawiłem wydaje się że jest ok .
Dziękuję


Xeon
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 09 lis 2018, 15:13
Imię: Mariusz

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: Xeon » 15 lis 2018, 20:56

Napisał bym Brawo Ja ale jestem mechanikiem więc nie było to wyzwanie nie mniej jednak bez waszej wiedzy by się nic nie dało zrobić dziękuję za pomoc .
Jest kolosalne różnica odpala bez problemu bez ssania ani gazu jak jest ciepły już to nie zatrzymuje przy odpalaniu...
Luzy były wszędzie po 0.35mm

glamka
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 26 sie 2020, 15:16
Imię: Sebastian

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: glamka » 14 wrz 2020, 14:00

Cześć, mam ten sam problem , czy w silniku 44M777 typ 0764B1 luzy powinny być podobne jak wyżej?

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: Kamilos » 15 wrz 2020, 11:39

Jeśli to V-ka a to takie same.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

Frank
Stały bywalec
Posty: 152
Rejestracja: 15 sie 2020, 17:57
Imię: Krzysztof

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: Frank » 15 wrz 2020, 13:36

Ja po wielu próbach ustawiam 0,10 ssacy i 0,13 wydechowy. Przy luźniejszym ustawieniu słychać było stukanie dosyć metaliczne, i zimny silnik pracował nie równo.
A utrudniony rozruch cieplego silnika po kilkuminutowym postoju to taka wada tych jednostek- dzieje się tak ponieważ gaźniki tych silników dosyć mocno się nagrzewają ,zwłaszcza po zatrzymaniu rozgrzanego silnika podnosząc temperaturę i parowanie benzyny i w ten sposób wzbogacając na chwilę mieszankę podczas rozruchu.

glamka
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 26 sie 2020, 15:16
Imię: Sebastian

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: glamka » 15 wrz 2020, 13:55

Dzisiaj wyreguluję, dam znać jaki efekt. Mam jeszcze jedno pytanko, czym może być spowodowany czarny nalot na świecach?

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: Kamilos » 15 wrz 2020, 14:00

Wszystko zależy jaki przebieg ma silnik, jak masz coś zużyte już to musisz ustawiać mniejszy luz by było ok, dużo zależy od tego czy silnik ma tendencje do kasowania luzu czy też do powiększania luzu, w moim przypadku silnik zmniejszył luz na wydechu, a na ssącym zwiększył luz, ale zwłaszcza zawór wydechowy potrzebuje większy luz bo się nagrzewa i rozszerza przez co luz się zmniejsza. Jeśli gasimy silnik na wolnych obrotach i luzy są prawidłowe to nie powinno być problemu z rozruchem na ciepłym. Czarny nalot na świecach to nieprawidłowe spalanie mieszanki, zbyt bogata, to też może być od złych luzów zaworowych, także ustaw ssący 0,13 i wydech 0,18 i daj znać jak chodzi, a i pamiętaj ustawić tłok 6mm za gmp tak by oba zawory były zamknięte a dzwigienki luźne.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

glamka
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 26 sie 2020, 15:16
Imię: Sebastian

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: glamka » 15 wrz 2020, 16:12

6mm a nie w 1/4 skoku od góry?

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: Kamilos » 15 wrz 2020, 16:23

To jest ok 6mm ta 1/4 skoku tłoka. Chodzi o to by nie działała dekompresja.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

glamka
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 26 sie 2020, 15:16
Imię: Sebastian

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: glamka » 15 wrz 2020, 17:54

Jestem w trakcie , wydech miał dowalone 0.03 a ssący 0.1 .

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: Troku » 15 wrz 2020, 18:41

Trochę ciasno jak na wydech. Ssący niewiele lepiej. Po ustawieniu obróć parę razy wałem korbowym i sprawdź ponownie luzy na zaworach.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

glamka
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 26 sie 2020, 15:16
Imię: Sebastian

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: glamka » 15 wrz 2020, 20:03

Jestem po regulacji.
Poradziłem sobie bez problemu , mimo że to mój pierwszy raz - straciłem dziewictwo przy okazji... ;).

No więc , albo w trakcie pracy się tak skręciły same , albo jakiś amator w UK ( stamtąd pochodzi - kupiłem używkę ) tak ustawił zawory - raczej to drugie bo obie strony miały taki sam luz. Poza tym widać było szary silikon - dość świeży. Coś mi się wydaje że pomylił wylotowe ze ssącymi bo różnica była odwrotna - większy luz na ssącym.

Wcześniej nie pracował tak lekko. Kultura pracy na nowych ustawieniach na duży +.
Niestety odpala nadal tylko na ssaniu, ale wcześniej przy odpalaniu kopcił, - teraz nie , więc kolejny +.
Jutro może przeczyszczę jeszcze gaźnik.

Sprawdzę jeszcze raz luzy po kilku godzinach pracy.
Wielkie dzięki Panowie.

glamka
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 26 sie 2020, 15:16
Imię: Sebastian

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: glamka » 15 wrz 2020, 20:12

Świece wyglądały jak niżej , wyczyściłem je, zobaczymy czy na nowych ustawieniach też będą zasmolone;
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: Kamilos » 15 wrz 2020, 21:12

glamka pisze:
15 wrz 2020, 20:03
Jestem po regulacji.
Poradziłem sobie bez problemu , mimo że to mój pierwszy raz - straciłem dziewictwo przy okazji... ;).

No więc , albo w trakcie pracy się tak skręciły same , albo jakiś amator w UK ( stamtąd pochodzi - kupiłem używkę ) tak ustawił zawory - raczej to drugie bo obie strony miały taki sam luz. Poza tym widać było szary silikon - dość świeży. Coś mi się wydaje że pomylił wylotowe ze ssącymi bo różnica była odwrotna - większy luz na ssącym.

Wcześniej nie pracował tak lekko. Kultura pracy na nowych ustawieniach na duży +.
Niestety odpala nadal tylko na ssaniu, ale wcześniej przy odpalaniu kopcił, - teraz nie , więc kolejny +.
Jutro może przeczyszczę jeszcze gaźnik.

Sprawdzę jeszcze raz luzy po kilku godzinach pracy.
Wielkie dzięki Panowie.
Jakie luzy ustawiłeś ?

Co do silikonu to niestety fabrycznie składają na to badziewie i trzeba się z tym babrać, żeby to wyczyścić, jest uszczelka za 25zł pod dekiel i wtedy możesz sprawdzać luzy bez nakładania i czyszczenia silikonu.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

glamka
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 26 sie 2020, 15:16
Imię: Sebastian

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

Post autor: glamka » 16 wrz 2020, 16:39

Tak jak pisaliście; 0.13 ssący i 0.18 wydech.

ODPOWIEDZ