Strona 1 z 1

Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 12 lis 2018, 8:18
autor: Xeon
Kolejny post z moim pytaniem jaki luz zaworowy w silniku 22hp VTwin
Model 441777
Type 0126 E1
Code 070501 YG.

Silnik nawet ciepły muszę odpalac razem z gazem i ssaniem zapala odrazu ale bez ssania i bez gazu nie odpali .

Kolejna i ostatnia sprawa czasami silnik się tak ustawi że rozrusznik nie jest w stanie nim zakręcić jak by się zatrzymywać na sprężaniu..
Nie znam się na tych silnikach dlatego proszę o pomoc
Dziękuję

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 12 lis 2018, 19:36
autor: Marek
Masz za duży luz zaworów wydechowych.
Jak pamiętam to na wydechowym ma być 0.18 na ssącym 0.15
Miałem silnik B&S 724 ccm pojemności.
Ale warto w serwisówkach dokładnie sprawdzić bo możesz mieć trochę inaczej.

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 12 lis 2018, 21:17
autor: Troku
Luzy powinny być ustawione na poziomie 0,13 mm ssący 0,18 mm wydech.

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 13 lis 2018, 6:49
autor: Xeon
Ok .
Więc dzisiaj ustawiam.
Ciekaw jestem czy będzie poprawa .
Dziękuję

Czy jest dopuszczalna jakaś tolerancja nie mogę znaleźć u siebie sczelinomierza calowego.
Według instrukcji dla silnikow z grupy 44xxxx luz zaworowy 0.10 - 0.15 .
Może ktoś w 100% określić jak na być dane że strony oficjalnej b&s

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 14 lis 2018, 21:42
autor: Troku
Tolerancja jest dopuszczalna +-0,03mm. Ustaw tak jak napisałem i daj znać jak pracuje.

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 15 lis 2018, 12:31
autor: Xeon
Ok ustawiłem wydaje się że jest ok .
Dziękuję

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 15 lis 2018, 19:16
autor: Marek
:arrow: Brawo Ty

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 15 lis 2018, 20:56
autor: Xeon
Napisał bym Brawo Ja ale jestem mechanikiem więc nie było to wyzwanie nie mniej jednak bez waszej wiedzy by się nic nie dało zrobić dziękuję za pomoc .
Jest kolosalne różnica odpala bez problemu bez ssania ani gazu jak jest ciepły już to nie zatrzymuje przy odpalaniu...
Luzy były wszędzie po 0.35mm

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 14 wrz 2020, 14:00
autor: glamka
Cześć, mam ten sam problem , czy w silniku 44M777 typ 0764B1 luzy powinny być podobne jak wyżej?

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 15 wrz 2020, 11:39
autor: Kamilos
Jeśli to V-ka a to takie same.

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 15 wrz 2020, 13:36
autor: Frank
Ja po wielu próbach ustawiam 0,10 ssacy i 0,13 wydechowy. Przy luźniejszym ustawieniu słychać było stukanie dosyć metaliczne, i zimny silnik pracował nie równo.
A utrudniony rozruch cieplego silnika po kilkuminutowym postoju to taka wada tych jednostek- dzieje się tak ponieważ gaźniki tych silników dosyć mocno się nagrzewają ,zwłaszcza po zatrzymaniu rozgrzanego silnika podnosząc temperaturę i parowanie benzyny i w ten sposób wzbogacając na chwilę mieszankę podczas rozruchu.

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 15 wrz 2020, 13:55
autor: glamka
Dzisiaj wyreguluję, dam znać jaki efekt. Mam jeszcze jedno pytanko, czym może być spowodowany czarny nalot na świecach?

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 15 wrz 2020, 14:00
autor: Kamilos
Wszystko zależy jaki przebieg ma silnik, jak masz coś zużyte już to musisz ustawiać mniejszy luz by było ok, dużo zależy od tego czy silnik ma tendencje do kasowania luzu czy też do powiększania luzu, w moim przypadku silnik zmniejszył luz na wydechu, a na ssącym zwiększył luz, ale zwłaszcza zawór wydechowy potrzebuje większy luz bo się nagrzewa i rozszerza przez co luz się zmniejsza. Jeśli gasimy silnik na wolnych obrotach i luzy są prawidłowe to nie powinno być problemu z rozruchem na ciepłym. Czarny nalot na świecach to nieprawidłowe spalanie mieszanki, zbyt bogata, to też może być od złych luzów zaworowych, także ustaw ssący 0,13 i wydech 0,18 i daj znać jak chodzi, a i pamiętaj ustawić tłok 6mm za gmp tak by oba zawory były zamknięte a dzwigienki luźne.

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 15 wrz 2020, 16:12
autor: glamka
6mm a nie w 1/4 skoku od góry?

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 15 wrz 2020, 16:23
autor: Kamilos
To jest ok 6mm ta 1/4 skoku tłoka. Chodzi o to by nie działała dekompresja.

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 15 wrz 2020, 17:54
autor: glamka
Jestem w trakcie , wydech miał dowalone 0.03 a ssący 0.1 .

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 15 wrz 2020, 18:41
autor: Troku
Trochę ciasno jak na wydech. Ssący niewiele lepiej. Po ustawieniu obróć parę razy wałem korbowym i sprawdź ponownie luzy na zaworach.

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 15 wrz 2020, 20:03
autor: glamka
Jestem po regulacji.
Poradziłem sobie bez problemu , mimo że to mój pierwszy raz - straciłem dziewictwo przy okazji... ;).

No więc , albo w trakcie pracy się tak skręciły same , albo jakiś amator w UK ( stamtąd pochodzi - kupiłem używkę ) tak ustawił zawory - raczej to drugie bo obie strony miały taki sam luz. Poza tym widać było szary silikon - dość świeży. Coś mi się wydaje że pomylił wylotowe ze ssącymi bo różnica była odwrotna - większy luz na ssącym.

Wcześniej nie pracował tak lekko. Kultura pracy na nowych ustawieniach na duży +.
Niestety odpala nadal tylko na ssaniu, ale wcześniej przy odpalaniu kopcił, - teraz nie , więc kolejny +.
Jutro może przeczyszczę jeszcze gaźnik.

Sprawdzę jeszcze raz luzy po kilku godzinach pracy.
Wielkie dzięki Panowie.

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 15 wrz 2020, 20:12
autor: glamka
Świece wyglądały jak niżej , wyczyściłem je, zobaczymy czy na nowych ustawieniach też będą zasmolone;

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 15 wrz 2020, 21:12
autor: Kamilos
glamka pisze:
15 wrz 2020, 20:03
Jestem po regulacji.
Poradziłem sobie bez problemu , mimo że to mój pierwszy raz - straciłem dziewictwo przy okazji... ;).

No więc , albo w trakcie pracy się tak skręciły same , albo jakiś amator w UK ( stamtąd pochodzi - kupiłem używkę ) tak ustawił zawory - raczej to drugie bo obie strony miały taki sam luz. Poza tym widać było szary silikon - dość świeży. Coś mi się wydaje że pomylił wylotowe ze ssącymi bo różnica była odwrotna - większy luz na ssącym.

Wcześniej nie pracował tak lekko. Kultura pracy na nowych ustawieniach na duży +.
Niestety odpala nadal tylko na ssaniu, ale wcześniej przy odpalaniu kopcił, - teraz nie , więc kolejny +.
Jutro może przeczyszczę jeszcze gaźnik.

Sprawdzę jeszcze raz luzy po kilku godzinach pracy.
Wielkie dzięki Panowie.
Jakie luzy ustawiłeś ?

Co do silikonu to niestety fabrycznie składają na to badziewie i trzeba się z tym babrać, żeby to wyczyścić, jest uszczelka za 25zł pod dekiel i wtedy możesz sprawdzać luzy bez nakładania i czyszczenia silikonu.

Re: Luz zaworowy B&S VTwin 22hp ciężkie odpalanie .

: 16 wrz 2020, 16:39
autor: glamka
Tak jak pisaliście; 0.13 ssący i 0.18 wydech.