Problem z odpaleniem silnika 11HP
Moderator: Moderatorzy
Problem z odpaleniem silnika 11HP
Witam
Jak w temacie , nie mogę odpalić silnika po wymianie korbowodu . Kręci , łapie , strzela ale nie odpala . Przed wymianą korbowodu silnik chodził , miał moc , nie dymił , ale było słychać stukanie . Okazało się , że jest przytarty i luźny korbowód . Wymieniłem korbowód , wyczyściłem kretem aluminium na wale , poskładałem i .... kiszka . Myślałem że może zamieniłem popychacze zaworowe , ale sprawdziłem luzy i troszkę podpiłowałem i jest na wydechu 0,2 luźno - 0,25 nie wchodzi , a na ssącym 0,1 luźno - 0,15 nie wchodzi . Rozrząd na znakach , gaźnik przeczyszczony i dalej nic... może ktoś coś podpowie . Co nie znaczy , że wszystko zrobiłem ok . brak mi już cierpliwości i jasnego myślenia . Jeszcze myślę o nieszczelnych zaworach, ale... wcześniej chodził .
Załączam filmik z odpalania
https://youtu.be/ILJ7hQYLekw .
Jak w temacie , nie mogę odpalić silnika po wymianie korbowodu . Kręci , łapie , strzela ale nie odpala . Przed wymianą korbowodu silnik chodził , miał moc , nie dymił , ale było słychać stukanie . Okazało się , że jest przytarty i luźny korbowód . Wymieniłem korbowód , wyczyściłem kretem aluminium na wale , poskładałem i .... kiszka . Myślałem że może zamieniłem popychacze zaworowe , ale sprawdziłem luzy i troszkę podpiłowałem i jest na wydechu 0,2 luźno - 0,25 nie wchodzi , a na ssącym 0,1 luźno - 0,15 nie wchodzi . Rozrząd na znakach , gaźnik przeczyszczony i dalej nic... może ktoś coś podpowie . Co nie znaczy , że wszystko zrobiłem ok . brak mi już cierpliwości i jasnego myślenia . Jeszcze myślę o nieszczelnych zaworach, ale... wcześniej chodził .
Załączam filmik z odpalania
https://youtu.be/ILJ7hQYLekw .
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
Może to i głupie pytanie, ale... Czy mi się wydaje, czy rozrusznik kręci wałem w niewłaściwą stronę?
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
Rozrusznik kręci we właściwą stronę
co do silnika to trudno określić jego stan po samym filmie niby jest ok lecz jeżeli nie będzie miał kompresji to nie będzie chodził
co do silnika to trudno określić jego stan po samym filmie niby jest ok lecz jeżeli nie będzie miał kompresji to nie będzie chodził
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
Troku , tłok i pierścienie są te same a wcześniej chodził . Tłok wkładałem od dołu , ale poszło lekko , więc mam nadzieję , że pierścienie nie pękły... Nie mam ciśnieniomierza , muszę gdzieś poszukać u kolegów i sprawdzić kompresję . Bo chyba już nic innego nie może być...
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
Podlej łyżeczkę benzyny przez otwór świecy i spróbuj odpalić
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
Robiłem , nic , żadnego odzewu ... Iskra jest , na tej samej świecy skuter odpala bez problemu . Strzelanie w gaźnik i próba załapania jest przy pełnym otwarciu przepustnicy . Ssanie nie ma znaczenia . Przyszło mi do głowy , żeby zrobić jakąś " zatyczkę " w miejsce świecy i podać powietrze z kompresora i sprawdzić manometrem co się dzieje...
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
Jeśli iskra jest to pozostaje tylko gaźnik....
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2527467.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2527467.html
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
Po mojemu , jeśli to wina gaźnika , to odpaliłby po wstrzyknięciu paliwa pod świecę . A nie gada...
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
Teraz jest zimno i nie masz oparów paliwa. Spróbuj dać jej samostarta.
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
jak dla mnie kompresja albo cewka - na zewnątrz może być iskra ale pod ciśnieniem zanika więc sprawdziłbym cewkę na testerze iskry
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
Tego akurat nie mam , ale próbowałem plakiem i nic . Myślę , że przede wszystkim trzeba zmierzyć kompresję , ale dziękuję za sugestię .
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
Troku , jeśli cewka pasuje parametrami od 13,5 hp to mam na podmiankę , tylko czy nic się nie spali ?
Zapomniałem dopisać - 13,5 hp OHV intek .
Zapomniałem dopisać - 13,5 hp OHV intek .
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
Chciałbym tylko nadmienić, iż nie jestem specjalistą, ale wiem, że po wyciągnięciu tłoka z cylindra, pierścienie zmienia się na nowe.
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
Wykręć świece i palcem zatkaj otwór i daj rozruch i wtedy na wyczucie sprawdzisz czy jest kompresja.
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
Witam ponownie....
Problemów ciąg dalszy , kompresja 4,5 bar , rozebrałem silnik : pierścienie i cylinder ok ; zawory dotarłem , luzy ustawione ; rozrząd na znakach , tłok w GMP , mijanka zaworów , kropka na kole wałka na 27 "dołku" ; poskładane i dalej to samo - 4,5bar ......... Może to odprężanie? Jeszcze chodzi mi po głowie wymiana wałka rozrządu . Może ktoś coś jeszcze podpowie...... ?
Problemów ciąg dalszy , kompresja 4,5 bar , rozebrałem silnik : pierścienie i cylinder ok ; zawory dotarłem , luzy ustawione ; rozrząd na znakach , tłok w GMP , mijanka zaworów , kropka na kole wałka na 27 "dołku" ; poskładane i dalej to samo - 4,5bar ......... Może to odprężanie? Jeszcze chodzi mi po głowie wymiana wałka rozrządu . Może ktoś coś jeszcze podpowie...... ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 57
- Rejestracja: 03 lut 2015, 20:04
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Paledzie / Poznań
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
a ja zapytam czy do remontu silnika zdejmowałeś koło zamachowe?
mogło się tak zdażyć że po zdjęciu i niedokręceniu koło usiadło zrobił się luz i przy rozruchu zerwało klin.
miałem taki przypadek więc polecam sprawdzić
pozdrawiam
mogło się tak zdażyć że po zdjęciu i niedokręceniu koło usiadło zrobił się luz i przy rozruchu zerwało klin.
miałem taki przypadek więc polecam sprawdzić
pozdrawiam
www.serwis-ogrodowy.pl
naprawiamy, pomagamy, z problemem nie zostawiamy
naprawiamy, pomagamy, z problemem nie zostawiamy
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
Na koło zamachowe nie spojrzałem , dzięki za podpowiedź z klinem , jutro zobaczę .
Czy 4,5 bar kompresja to za mało ? Jak powinna być właściwa ?
Jakie luzy powinny być na zaworach ? Ustawiłem ok 0,13 na ssącym i ok 0,18 na wydechowym . Ale teraz znalazłem temat i tam jest napisane ; ssący 0,2 i wydechowy 0,3 .
Silnik to stary model, czarny , dolnozaworowy . Jak trzeba to spiszę nr .
Czy 4,5 bar kompresja to za mało ? Jak powinna być właściwa ?
Jakie luzy powinny być na zaworach ? Ustawiłem ok 0,13 na ssącym i ok 0,18 na wydechowym . Ale teraz znalazłem temat i tam jest napisane ; ssący 0,2 i wydechowy 0,3 .
Silnik to stary model, czarny , dolnozaworowy . Jak trzeba to spiszę nr .
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
strysiu SUKCES !!! Trafiłeś w 10 , motorek odpalił . Nie wiem kiedy wpadłbym na ten klin . Troku podpowiadał wcześniej iskrę i kompresję , podmieniłem świecę i cewkę , ale nie pomogło . Zrobiłeś mi prezent na zajączka , bo już mnie szlag trafiał .
Panowie , wielkie dzięki za pomoc , ale proszę o praktyczną podpowiedź z luzem zaworowym ; czy moje ok 0,13 ssący i ok 0,15 wydech jest właściwe czy ma być większy luz ?
Panowie , wielkie dzięki za pomoc , ale proszę o praktyczną podpowiedź z luzem zaworowym ; czy moje ok 0,13 ssący i ok 0,15 wydech jest właściwe czy ma być większy luz ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 57
- Rejestracja: 03 lut 2015, 20:04
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Paledzie / Poznań
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
no i gitara cieszę się że mogłem pomóc. Nie widziałem filmu bo mi YT nie działa ale jeśli to OHV to ja luzy ustawiam w zależności od wyeksploatowania silnika 0,2-0,25 ssący i 0,25-0,3 wydech oczywiście parami 0,2 i 0,25 lub 0,25 i 0,3 pozdrawiam
www.serwis-ogrodowy.pl
naprawiamy, pomagamy, z problemem nie zostawiamy
naprawiamy, pomagamy, z problemem nie zostawiamy
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem silnika 11HP
Górnozaworowe silniki mają zazwyczaj na ssącym 0,13 a na wydechu 0,18 luzu
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900