Silnik B&S 7200 V-Twin ciężko pali jak jest rozgrzany - problem rozwiązany!!!
Moderator: Moderatorzy
Silnik B&S 7200 V-Twin ciężko pali jak jest rozgrzany - problem rozwiązany!!!
Witajcie,
jestem w posiadaniu traktorka Snapper z silnikiem dwu cylindrowym Briggs & Stratton Professional Series 7200 V-Twin o mocy 20 KM. Niepokoi mnie dość utrudniony zapłon po rozgrzaniu silnika - na zimnym (oczywiście z załączony ssaniem) pali od pierwszego strzału, natomiast jak jednostka się już rozgrzeje ma dość ciężko ponownie odpalić. Problemu nie ma, jeśli odpalam go z chwilowo załączonym ssaniem, natomiast bez ssania trzeba go trochę przytrzymać (około 7 do 10s) aby ponownie się uruchomił (ale też nie zawsze, bo zdarza się, że zapali na dotyk). Dodam, że silnik przeszedł kapitalny przegląd - wyregulowane luzy zaworowe na 0.13mm(service manual dla tego modelu podaje zakres 0.10-0.15mm), szczelina powietrzna cewki 0.25mm (zakres 0.2-0.3mm), nowe uszczelki pod dekle osłaniające zawory oraz odpowietrznik silnika (w obydwu miejscach były nieszczelności), sprawdzone świece zapłonowe (szczelina 0.76mm oraz wyczyszczone szczotką), nowy akumulator, wymieniony olej + filtr.
Pytanie gdzie szukać przyczyny? Jedyne, co przychodzi mi do głowy to być może świece (są jeszcze fabryczne, ale na moje oko są w bdb stanie).
Z góry dzięki za porady.
jestem w posiadaniu traktorka Snapper z silnikiem dwu cylindrowym Briggs & Stratton Professional Series 7200 V-Twin o mocy 20 KM. Niepokoi mnie dość utrudniony zapłon po rozgrzaniu silnika - na zimnym (oczywiście z załączony ssaniem) pali od pierwszego strzału, natomiast jak jednostka się już rozgrzeje ma dość ciężko ponownie odpalić. Problemu nie ma, jeśli odpalam go z chwilowo załączonym ssaniem, natomiast bez ssania trzeba go trochę przytrzymać (około 7 do 10s) aby ponownie się uruchomił (ale też nie zawsze, bo zdarza się, że zapali na dotyk). Dodam, że silnik przeszedł kapitalny przegląd - wyregulowane luzy zaworowe na 0.13mm(service manual dla tego modelu podaje zakres 0.10-0.15mm), szczelina powietrzna cewki 0.25mm (zakres 0.2-0.3mm), nowe uszczelki pod dekle osłaniające zawory oraz odpowietrznik silnika (w obydwu miejscach były nieszczelności), sprawdzone świece zapłonowe (szczelina 0.76mm oraz wyczyszczone szczotką), nowy akumulator, wymieniony olej + filtr.
Pytanie gdzie szukać przyczyny? Jedyne, co przychodzi mi do głowy to być może świece (są jeszcze fabryczne, ale na moje oko są w bdb stanie).
Z góry dzięki za porady.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2018, 8:46 przez smart-pc, łącznie zmieniany 4 razy.
Re: Silnik B&S 7200 V-Twin ciężko pali jak jest rozgrzany
A, jaki to problem wymienić świece i sprawdzić , czy to pomogło ?Koszt świec nie jest duży, więc dziwię się, że jeszcze tego nie zrobiłeś, tym bardziej że wykonano już stosowny przegląd. Co do oceny świec, to trudno jest ocenić stopień zużycia po wyglądzie, gdzie np. świeca utraciła swe wartości cieplne, a wizualnie jest okey..
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
- Kamilos
- Stały bywalec
- Posty: 2593
- Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Silnik B&S 7200 V-Twin ciężko pali jak jest rozgrzany
Najpierw wymień świece, potem będziemy się dalej zastanawiać. Wygląd świecy nie to nie wszystko, może nie dawać już takiej iskry jak należy lub przepuszcza iskrę i wtedy mogą się dziać takie rzeczy po rozgrzaniu. Rozumiem, że filtr powietrza i paliwa wymieniałeś ?
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com
kamil28onet@gmail.com
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Silnik B&S 7200 V-Twin ciężko pali jak jest rozgrzany
To przy każdym odpalaniu dawaj ssanie, nic to nie zaszkodzi a nie będziesz musiał kręcić tyle silnikiem. W Silnikach Loncin nawet na rozgrzanym silniku często trzeba wspomóc się ssaniem.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Silnik B&S 7200 V-Twin ciężko pali jak jest rozgrzany
Dzięki za odpowiedzi.
Kolego Tornado - świec jeszcze nie wymieniłem, bo dopiero wczoraj po 21:00 było pierwsze odpalenie po kapitalnym przeglądzie/remoncie całej kosiarki (w tym i silnika). Obstawiłem już wczoraj, że winne mogą być świece, ale daleki jestem od wymiany części jedna po drugiej aż trafie na faktycznie uszkodzoną - wolę najpierw podpytać innych, którzy być może mieli podobne problemy i już się z nimi uporali.
Kamilos - filtr paliwa + przewód zbiornik-filtr wymieniony na nowy, filtr powietrza wstępny oraz właściwy również.
Generalnie z rzeczy eksploatacyjnych stare są tylko cewki i świece. Jutro odbieram i montuje nowe świeczki - dam znać czy pomogło.
Kolego Tornado - świec jeszcze nie wymieniłem, bo dopiero wczoraj po 21:00 było pierwsze odpalenie po kapitalnym przeglądzie/remoncie całej kosiarki (w tym i silnika). Obstawiłem już wczoraj, że winne mogą być świece, ale daleki jestem od wymiany części jedna po drugiej aż trafie na faktycznie uszkodzoną - wolę najpierw podpytać innych, którzy być może mieli podobne problemy i już się z nimi uporali.
Kamilos - filtr paliwa + przewód zbiornik-filtr wymieniony na nowy, filtr powietrza wstępny oraz właściwy również.
Generalnie z rzeczy eksploatacyjnych stare są tylko cewki i świece. Jutro odbieram i montuje nowe świeczki - dam znać czy pomogło.
- Kamilos
- Stały bywalec
- Posty: 2593
- Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Silnik B&S 7200 V-Twin ciężko pali jak jest rozgrzany
Co to za model tego snappera ? Jakieś fotki mógłbyś wstawić..
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com
kamil28onet@gmail.com
Re: Silnik B&S 7200 V-Twin ciężko pali jak jest rozgrzany
Snapper ELT 2040 RD z 2011 roku. Kupiony w ubiegłym roku na koniec sezonu w bardzo dobrej cenie, lecz wymagał kompleksowego przeglądu/remontu (sprzęt mało używany, ale poprzedni właściciel średnio o niego dbał). Został rozebrany do gołej ramy i krok po kroku sprawdzone, wymienione/naprawione zostały wszystkie elementy, które tego wymagały. Czas trwania projektu - łącznie jakieś 3 tygodnie, ale z doskoku robiłem to przez całą zimę - w końcu to czysta przyjemność:)
Fotka w trakcie rozbiórki oraz efekt końcowy poniżej:
Fotka w trakcie rozbiórki oraz efekt końcowy poniżej:
Re: Silnik B&S 7200 V-Twin ciężko pali jak jest rozgrzany
smart-pc , wymieniłeś te świece?
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
Re: Silnik B&S 7200 V-Twin ciężko pali jak jest rozgrzany
Kurier Poczty Polskiej usilnie dostarcza mi przesyłkę od czwartku...dziś są szanse, że w końcu do mnie dotrze.
Dam znać po wymianie czy rozwiązało to problem.
Dam znać po wymianie czy rozwiązało to problem.
Re: Silnik B&S 7200 V-Twin ciężko pali jak jest rozgrzany
Hmm, a to kurier musi dostarczyć świece ? Toż to są jedne z popularniejszych świec i w każdym, nawet zaszytym w lesie, położonym wysoko w górach sklepie, powinny mieć te świece
Re: Silnik B&S 7200 V-Twin ciężko pali jak jest rozgrzany
I tu się mylisz kolego - mój lokalny serwis kosiarek miał je (chodziło mi konkretnie o Championy) na zamówienie (2 dni oczekiwania) i w dodatku w mega zbójnickiej cenie - 40PLN sztuka. Na miejscu mieli jakieś no name, ale wolałem nie ryzykować.
Zamówiłem on-line i tyle.
Zamówiłem on-line i tyle.
Re: Silnik B&S 7200 V-Twin ciężko pali jak jest rozgrzany
Świeczki odebrane i zamontowane - ale niestety poprawy nie ma żadnej. Przypatrzyłem się jeszcze raz w którym momencie zaczynają się problemy i ewidentnie jest to dopiero jak silnik osiągnie temperaturę roboczą. Jak jest zimy i lekko rozgrzany to pali na dotyk - później już trzeba albo dać ssanie albo trochę przytrzymać aby zaskoczył.
@Kamilos,
z tego co widzę Ty też masz chyba Snappera - jak u Ciebie wygląda odpalanie na ciepłym?
Ma ktoś jakąś teorię co może być nie tak? Zastanawiam się jeszcze nad kompresją - może ta spada jak silnik nabiera temperatury i dlatego są problemy z odpalaniem?
Jeszcze jedno pytanie - czy ustawianie luzów zaworowych może mieć wpływ na takie zachowanie się silnika?
Pozdrawiam.
@Kamilos,
z tego co widzę Ty też masz chyba Snappera - jak u Ciebie wygląda odpalanie na ciepłym?
Ma ktoś jakąś teorię co może być nie tak? Zastanawiam się jeszcze nad kompresją - może ta spada jak silnik nabiera temperatury i dlatego są problemy z odpalaniem?
Jeszcze jedno pytanie - czy ustawianie luzów zaworowych może mieć wpływ na takie zachowanie się silnika?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2018, 0:30 przez smart-pc, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Silnik B&S 7200 V-Twin ciężko pali jak jest rozgrzany
Ustawienie zaworów jak najbardziej może mieć wpływ.
- Kamilos
- Stały bywalec
- Posty: 2593
- Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Silnik B&S 7200 V-Twin ciężko pali jak jest rozgrzany
U mnie odpala na dotyk na ciepłym.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com
kamil28onet@gmail.com
Re: Silnik B&S 7200 V-Twin ciężko pali jak jest rozgrzany - problem rozwiązany!!!
Witajcie,
udało się zlokalizować przyczynę słabego odpalania na ciepłym - ku mojemu zaskoczeniu jednak były to zbyt ciasne luzy zaworowe na obydwu cylindrach. Przegrzebałem trochę zagranicznych forów w poszukiwaniu inspiracji i tego typu problemy u innych pojawiały się z 2 powodów - wspomniane luzy zaworowe lub uszkodzony gaźnik podający zbyt dużą dawkę paliwa (co doprowadza do zalewania świec i utrudnionego rozruchu). Zacząłem od ponownej regulacji zaworów i tym razem ustawiłem je na ich górny zakres. Po pełnym rozgrzaniu silnik pali na dotyk. Wychodzi na to, że albo po porządnym nagrzaniu się całego silnika zawory nie domykały się co powodowało gorszą kompresję albo luzy zaworowe w moim egzemplarzu powinny być ustawione nieco luźniej, niż zaleca manual.
Nie mniej jednak temat do zamknięcia - dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
udało się zlokalizować przyczynę słabego odpalania na ciepłym - ku mojemu zaskoczeniu jednak były to zbyt ciasne luzy zaworowe na obydwu cylindrach. Przegrzebałem trochę zagranicznych forów w poszukiwaniu inspiracji i tego typu problemy u innych pojawiały się z 2 powodów - wspomniane luzy zaworowe lub uszkodzony gaźnik podający zbyt dużą dawkę paliwa (co doprowadza do zalewania świec i utrudnionego rozruchu). Zacząłem od ponownej regulacji zaworów i tym razem ustawiłem je na ich górny zakres. Po pełnym rozgrzaniu silnik pali na dotyk. Wychodzi na to, że albo po porządnym nagrzaniu się całego silnika zawory nie domykały się co powodowało gorszą kompresję albo luzy zaworowe w moim egzemplarzu powinny być ustawione nieco luźniej, niż zaleca manual.
Nie mniej jednak temat do zamknięcia - dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam