Aby, zdemontować w Hondzie belkę zawieszenia należy:
-podnieść przód traktorka;
-zdjąć koła przednie;
-zdjąć końcówkę drążka kierowniczego z uchwytu kulowego;
-"rozpiąć" drążek zwrotnic;
-odkręcić pokrywę silnika;
-wypiąć z klosza żarówki oświetlenia przedniego;
-odkręcić pokrywę filtra powietrza;
-odkręcić osłonę tłumika;
-odkręcić tłumik;
Teraz mamy dostęp do śruby mocującej belkę do ramy traktorka... Śruba jest włożona w otwór od strony tłumika, zatem konieczny jest demontaż w/w elementów , aby móc tę śrubę odkręcić, a przede wszystkim wyjąć..
IMG_0491.JPG
Mamy więc wyjętą belkę, możemy więc poprzez zdjęcie zabezpieczenia segera wyjąć prawą zwrotnicę z otworu belki i wyjąć z niego do oceny tuleje..dolną i górną. Lewą zwrotnicę wyjmujemy okręcając śrubę kontrującą obejmę. Moje tuleje, były w stanie dość dużego zużycia, ale to nie one powodowały duże luzy w układzie. Przyczyna tkwiła w wyrobionych otworach belki w których tuleje są osadzone.. Trochę to dziwne. gdyż tuleje nie obracają się w otworach..mają nawet zabezpieczenia na kołnierzu..które współpracują z wypustami otworów belki, a wygląda to tak..
IMG_0406.JPG
IMG_0408.JPG
Tuleje głównie pracują dla zapewnienia "sztywności" zwrotnicom.. szukałem ew. wytarć na zwrotnicach, ale ich nie było..
IMG_0501.JPG
IMG_0409.JPG
IMG_0489.JPG
Jako, że wytarte były otwory w belce kupno nowych tulei nie rozwiązałoby problemu.. Zakupiłem więc polietylen1000 o średnicy 40 mm i długości 15 cm
IMG_0493.JPG
IMG_0494.JPG
Z tego tworzywa tokarz dorobił 4 nadwymiarowe tuleje i nabił je w otwory belki. Koszt zakupu polietyllenu to 6 złotych i wykonanie tulei przez tokarza 30 złotych.. Są co prawda teraz czarne, gdyż malowałem belkę..
IMG_0497.JPG
IMG_0498.JPG
Po zamocowaniu belki do ramy w odwrotnej kolejności montujemy cały podzespół.., zwrotnice teraz sztywno wchodzą w otwory..
IMG_0508.JPG
IMG_0509.JPG
IMG_0510.JPG
IMG_0512.JPG
mocujemy drążek do trzpienia końcówki i spinamy zwrotnice drążkiem..
IMG_0513.JPG
IMG_0514.JPG
zakładamy tłumik, który przy okazji został odnowiony sreberkiem odpornym do temp. 650 stopni..
IMG_0505.JPG
mocujemy jego osłonę..
IMG_0506.JPG
wkładamy filtr powietrza i przykręcamy jego pokrywę..
IMG_0507.JPG
W dalszej kolejności zakładamy koła i montujemy pokrywę silnika wraz z żarówkami świateł.. Ot cała robota.., po zakończeniu której zawieszenie przednie i układ kierowniczy nabrały sztywności..
Z uwagi na to, że ja miałem skrzywiony drążek, to został on wymieniony, jak również końcówka drążka, stary wyglądał tak..
IMG_0418.JPG
IMG_0419.JPG
Jeśli coś jest niejasne, proszę pytać, postaram się odpowiedzieć w miarę mych możliwości...