Honda 2218 - Belka zawieszenia..

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 3703
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Honda 2218 - Belka zawieszenia..

Post autor: Tornado » 23 cze 2016, 20:54

Witam..
Dzisiaj rozebrałem przednie zawieszenie i stwierdziłem, że w belce przedniej w miejscach, gdzie są tuleje istnieją pośrodku dwa otwory... Jeden jest przeznaczony dla kalamitki, a ten drugi do czego? Mam pewne przypuszczenie, ale wolę zapytać.. No i drugie pytanie z tym związane, czy tym drugim otworem może "uciekać" smar do środka belki, kiedy smarujemy towotnicą ten element? A, wygląda to tak:
IMG_0406.JPG

IMG_0413.JPG

Pierwsze zdjęcie to prawe koło, a drugie lewe... otwory są winnych miejscach...
Przy okazji zobaczcie jak wygląda dolna tuleja... :? Ta z prawej..
IMG_0407.JPG

IMG_0408.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 4777
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Honda 2218 - Belkka zawieszenia..

Post autor: Troku » 23 cze 2016, 21:12

Trochę wybite te tulejki, chyba czas na nowe,
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński

andrzej@pilarz.org
andrzej.troczynski@gmail.com.

665 200 900
http://www.maduxx.pl
http://sklep.maduxx.pl

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 3703
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..

Post autor: Tornado » 23 cze 2016, 21:13

Wiem, są popękane na kołnierzu i zużyte... dzwoniłem do Ciebie, ale nie odbierałeś fona... A, co z tymi otworami? Do czego służą?
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 3703
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..

Post autor: Tornado » 23 cze 2016, 23:32

Podpowie Ktoś, do czego służą te dodatkowe otwory? Czy może tym otworem "uciekać" smar do wewnątrz belki?
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Awatar użytkownika
Piurko
Stały bywalec
Posty: 1024
Rejestracja: 18 lut 2015, 21:34
Imię: Staszek
Lokalizacja: Mazury

Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..

Post autor: Piurko » 24 cze 2016, 11:41

Tu Ci nie doradzę , ale wrzucam fotki belki i tulejki , na której pracuje całe zawieszenie. Pomyślałbym nad poprawą fabryki ... i przyłapałbym tulejkę do belki , żeby pracowała cała wewnętrzna powierzchnia i cała śruba . Teraz tulejka jest ściśnięta śrubą i całość "kręci "się w belce i efekt jest widoczny na tulejce...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 3703
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..

Post autor: Tornado » 10 lip 2016, 20:01

No i zawieszenie rozebrane.....
IMG_0486.JPG

Co ciekawe kolego piurko.., nie ma u mnie ruchomej tulei głównej w belce... Tuleja tam jest, ale stanowi niejako zespoloną część belki. Jeśli belka w tym miejscu jest "pełna", to można nawiercić od dołu otwór, nagwintować i .. założyć kalamitkę..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Awatar użytkownika
Piurko
Stały bywalec
Posty: 1024
Rejestracja: 18 lut 2015, 21:34
Imię: Staszek
Lokalizacja: Mazury

Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..

Post autor: Piurko » 10 lip 2016, 22:20

Nie bardzo widać na fotce , ale czy nie jest to jakaś przeróbka ? Tan kwadrat wydaje mi się nakładką .

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 3703
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..

Post autor: Tornado » 10 lip 2016, 22:22

Ten kwadrat jest przyspawany do belki, z drugiej strony jest taki sam..możliwe, że jakaś przeróbka..
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Awatar użytkownika
Piurko
Stały bywalec
Posty: 1024
Rejestracja: 18 lut 2015, 21:34
Imię: Staszek
Lokalizacja: Mazury

Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..

Post autor: Piurko » 10 lip 2016, 22:36

Poprzedniemu właścicielowi wyrobiły się otwory w belce i przerobił...tak myślę .

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 3703
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..

Post autor: Tornado » 10 lip 2016, 22:39

Jest to bardzo prawdopodobne.., ale zrobione dobrze..., no cóż robił to Niemiec, albo Polak robiący dla Niemca :lol:
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Awatar użytkownika
Piurko
Stały bywalec
Posty: 1024
Rejestracja: 18 lut 2015, 21:34
Imię: Staszek
Lokalizacja: Mazury

Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..

Post autor: Piurko » 10 lip 2016, 22:41

Albo Polak , który kupił od Niemca i po naprawie sprzedał Polakowi... :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 3703
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..

Post autor: Tornado » 10 lip 2016, 22:42

Też tak mogło być...
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Awatar użytkownika
Piurko
Stały bywalec
Posty: 1024
Rejestracja: 18 lut 2015, 21:34
Imię: Staszek
Lokalizacja: Mazury

Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..

Post autor: Piurko » 10 lip 2016, 22:45

Ważne , że solidnie zrobione...

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 3703
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..

Post autor: Tornado » 25 lip 2016, 19:47

Aby, zdemontować w Hondzie belkę zawieszenia należy:
-podnieść przód traktorka;
-zdjąć koła przednie;
-zdjąć końcówkę drążka kierowniczego z uchwytu kulowego;
-"rozpiąć" drążek zwrotnic;
-odkręcić pokrywę silnika;
-wypiąć z klosza żarówki oświetlenia przedniego;
-odkręcić pokrywę filtra powietrza;
-odkręcić osłonę tłumika;
-odkręcić tłumik;
Teraz mamy dostęp do śruby mocującej belkę do ramy traktorka... Śruba jest włożona w otwór od strony tłumika, zatem konieczny jest demontaż w/w elementów , aby móc tę śrubę odkręcić, a przede wszystkim wyjąć..
IMG_0491.JPG

Mamy więc wyjętą belkę, możemy więc poprzez zdjęcie zabezpieczenia segera wyjąć prawą zwrotnicę z otworu belki i wyjąć z niego do oceny tuleje..dolną i górną. Lewą zwrotnicę wyjmujemy okręcając śrubę kontrującą obejmę. Moje tuleje, były w stanie dość dużego zużycia, ale to nie one powodowały duże luzy w układzie. Przyczyna tkwiła w wyrobionych otworach belki w których tuleje są osadzone.. Trochę to dziwne. gdyż tuleje nie obracają się w otworach..mają nawet zabezpieczenia na kołnierzu..które współpracują z wypustami otworów belki, a wygląda to tak..
IMG_0406.JPG

IMG_0408.JPG

Tuleje głównie pracują dla zapewnienia "sztywności" zwrotnicom.. szukałem ew. wytarć na zwrotnicach, ale ich nie było..
IMG_0501.JPG

IMG_0409.JPG

IMG_0489.JPG

Jako, że wytarte były otwory w belce kupno nowych tulei nie rozwiązałoby problemu.. Zakupiłem więc polietylen1000 o średnicy 40 mm i długości 15 cm
IMG_0493.JPG

IMG_0494.JPG

Z tego tworzywa tokarz dorobił 4 nadwymiarowe tuleje i nabił je w otwory belki. Koszt zakupu polietyllenu to 6 złotych i wykonanie tulei przez tokarza 30 złotych.. Są co prawda teraz czarne, gdyż malowałem belkę..
IMG_0497.JPG

IMG_0498.JPG

Po zamocowaniu belki do ramy w odwrotnej kolejności montujemy cały podzespół.., zwrotnice teraz sztywno wchodzą w otwory..
IMG_0508.JPG

IMG_0509.JPG

IMG_0510.JPG

IMG_0512.JPG

mocujemy drążek do trzpienia końcówki i spinamy zwrotnice drążkiem..
IMG_0513.JPG

IMG_0514.JPG

zakładamy tłumik, który przy okazji został odnowiony sreberkiem odpornym do temp. 650 stopni..
IMG_0505.JPG

mocujemy jego osłonę..
IMG_0506.JPG

wkładamy filtr powietrza i przykręcamy jego pokrywę..
IMG_0507.JPG

W dalszej kolejności zakładamy koła i montujemy pokrywę silnika wraz z żarówkami świateł.. Ot cała robota.., po zakończeniu której zawieszenie przednie i układ kierowniczy nabrały sztywności..
Z uwagi na to, że ja miałem skrzywiony drążek, to został on wymieniony, jak również końcówka drążka, stary wyglądał tak..
IMG_0418.JPG

IMG_0419.JPG

Jeśli coś jest niejasne, proszę pytać, postaram się odpowiedzieć w miarę mych możliwości...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2102
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Honda 2218 - Belka zawieszenia..

Post autor: Kamilos » 25 lip 2016, 20:39

Kawał dobrej roboty wykonałeś, a poradnik ze zdjęciami przestawiający montaż i demontaż belki i jej elementów pierwsza klasa, na pewno przyda się wielu użytkownikom podobnych traktorków..

ODPOWIEDZ