Konserwacja łożysk paska jazdy
: 18 sty 2018, 18:58
Co sezon staram się konserwować jak najwięcej części w traktorku.
Dzisiaj zająłem się łożyskami paska jazdy. Są cztery sztuki łożysk prowadzących metalowe oraz jedno plastikowe od napinacza.
Wszystkie mają taką samą budowę.
Po odkręceniu łożyska czyszczę go od zewnątrz, aby po otwarciu nie dostał się tam brud. Z każdej strony łożyska są zaślepki, uszczelniacze gumowe ( a raczej metalowe pokryte gumą ) , które należy bardzoo delikatnie ściągnąć. Ja podważam je malutkim śrubokrętem . Trzeba to robić delikatnie, aby ich nie pogiąć ani nie zrobić dziury w gumie. Po otworzeniu dawkuje smar i zamykam wciskając uszczelniacz. Tak samo robię po obu stronach.
Operacja miła, łatwa i przyjemna. Użyłem smaru do łożysk jak na zdjęciu
Fotki w załączeniu
Dzisiaj zająłem się łożyskami paska jazdy. Są cztery sztuki łożysk prowadzących metalowe oraz jedno plastikowe od napinacza.
Wszystkie mają taką samą budowę.
Po odkręceniu łożyska czyszczę go od zewnątrz, aby po otwarciu nie dostał się tam brud. Z każdej strony łożyska są zaślepki, uszczelniacze gumowe ( a raczej metalowe pokryte gumą ) , które należy bardzoo delikatnie ściągnąć. Ja podważam je malutkim śrubokrętem . Trzeba to robić delikatnie, aby ich nie pogiąć ani nie zrobić dziury w gumie. Po otworzeniu dawkuje smar i zamykam wciskając uszczelniacz. Tak samo robię po obu stronach.
Operacja miła, łatwa i przyjemna. Użyłem smaru do łożysk jak na zdjęciu
Fotki w załączeniu