Wpływ sadzy w oleju na jego własności tribiologiczne

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Wpływ sadzy w oleju na jego własności tribiologiczne

Post autor: Troku » 20 mar 2016, 16:37

Temat rzeka zużycie się podzespołów na skutek ich wzajemnej współpracy między innymi tarcia oraz czynnika chroniącego czyli oleju. Chcę do niego dołożyć swoje 5 groszy. Mój krótki wpis poświęcam silnikom w maszynach ogrodniczych.
Substancje występujące w spalinach silników w stosunkowo dużych stężeniach, to przede wszystkim:
tlenek węgla CO;
węglowodory HC i ich pochodne, w wielu wypadkach zamiennie określane jako lotne związki organiczne VOC;
tlenek azotu (tlenek i dwutlenek);
tlenki siarki (tlenek, dwutlenek, trójtlenek);
ołów i jego związki;
sadza, dymy, popioły, metale, inne substancje stałe, ciężkie związki organiczne w fazie ciekłej, częściowo zamiennie określane jako cząstki stałe PM (TPM).

Twierdzę że olej powinno się wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta silników a czasami nawet częściej w zależności od wielu czynników takich jak obciążenie silnika, warunki w jakich pracuje ( zapylenie, temperatura a szczególnie zbyt niska lub wysoka, rodzaj obciążenia silnika). W procesie spalania powstaje wiele substancji które po połączeniu się z olejem mogą spowodować jego szybsze zużycie. Sadza jest takim produktem, zagrożenie jest większe w silnikach diesla szczególnie tam gdzie zastosowano częściowe powtórne doprowadzenie spalin do komory korbowo tłokowej. Sadza czyli związki wodorowe powstaje na skutek destrukcji oleju jak również przedostaje się również poprzez przedmuchy między tłokiem a cylindrem. Część jest wychwytywana przez filtr oleju jednak większość krąży wraz z olejem. W silnikach benzynowych wytwarza się mniej sadzy jak w silnikach z zapłonem samoczynnym jednak jeżeli nie będziemy zmieniać oleju na czas sadza może doprowadzi do destrukcji i przedwczesnego zużycia się elementów silnika. Zalecam wymiany oleju w silnikach z filtrem oleju co 50 godzin pracy lub co rok a w silnikach bez filtra co 25 godzin lub co rok. W przekładniach hydrostatycznych czas wymiany to po pierwszych 50 godzinach a potem co 200 godzin lub co 2 lata.

Natknąłem się na parę artykułów na temat oleju i jego wymiany bądź nie oto jeden z nich http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/te ... anie/jm8st
Teoria spisku czy warto wymieniać olej w silniku. Dla mnie jest to temat który daje jednoznaczny sygnał że producenci silników poprzez zwiększenie czasu interwałów wymiany oleju skracają świadomie żywotność silników co ma powodować szybsze zużycie się produktu a w konsekwencji wzrost sprzedaży pojazdów.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

ODPOWIEDZ