Strona 1 z 1

Cylindry silników bez powłok

: 26 paź 2020, 22:08
autor: Frank
Postanowiłem założyć temat, ponieważ zauważyłem ,że niektóre silniki głównie pilarek mają cylindry bez warstwy nikasilu. I co bardziej ciekawe pomimo ,że cały cylinder jest aluminiowy wydaje się, że są to dosyć wytrzymałe jednostki, bo np stare husqvarny 45, czy późniejsze 345,445 ,partnery 351,371 itd.
I teraz moje pytanie ,czy cylindry bez nakładanych powłok były stosowane w jakichś tańszych seriach typu hobby, czy to ja spotkałem jakieś wadliwe sztuki. Zauważyłem ,że tam gdzie nie było nikasilu tłoki zawsze miały jeden pierścień.
Osobiście mam kilka pilarek z czego dwie mają cylindry bez powłok, i co mnie ciekawi jedną z nich jest partner 351 z 2004r, którego używam osobiście od nowości i on naprawdę dużo zrobił i nadal jeszcze pracuje.
Gdyby mógł ktoś wyjaśnić, skąd ten brak powłoki, które cylindry ,czy konstrukcje układów są trwalsze ,ewentualne wady/zalety takich układów i czy nadal stosuje się takie rozwiązania, będę wdzięczny.
Dodaję zdjęcia cylindra bez powłoki.

Re: Cylindry silników bez powłok

: 16 lis 2020, 22:48
autor: Frank
No więc zakończę temat sam.
Dowiedziałem się, że cylindry partnera i husqvarny były bez powłok, ale był to 13% stop aluminium z krzemem ,a płaszcz tłoka był utwardzony. Taki proces był stosowany od końca lat 90tych do ok 2010r w husqvarnie.
Ciekawostka- cylindry partnera 351, 371 z warstwą nikasilu mają wymiar nominalny 41mm, a bez 41,1 mm . I tak tłoki utwardzone nie pasują do cylindrów z nikasilem i odwrotnie.
Dodaję zdjęcia oryginalnego cylindra partnera 351 z 1996r.

Re: Cylindry silników bez powłok

: 18 lis 2020, 21:55
autor: partner
Cos musi być utwardzane raz cylinder a innym razem tlok innej opcji nie ma