Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Moderator: Moderatorzy

Piurko

Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 26 gru 2016, 11:35

Mam do rozbiórki silnik B&S 8 HP i mam problem ze zdjęciem koła zamachowego... Używam ściągacza , ale rozrywają się śrubki wkręcane w koło , nie mam utwardzonych więc używam zwykłych . Przy "normalnym " silniku - 12HP są otwory na śruby fi 8mm i nie ma problemu , ale tu jest fi 6mm ... Myślę o podgrzaniu koła palnikiem gazowym lub opalarką...
Czy to dobry pomysł ?
Może macie jakieś swoje sposoby na taką operację...?

ARSA Stihl

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: ARSA Stihl » 26 gru 2016, 17:02

Nakręć nakrętkę na wał przypier.... konkretnie ze 3 razy i samo spadnie.

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 26 gru 2016, 18:57

Hmmm...obawiam się o blok i miskę....żeby nie pękło...

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Troku » 26 gru 2016, 18:59

ja jednak bym z tym przypi...em nie przesadzał, proponuję w dwóch miejscach podeprzeć koło zamachowe breszkami i z czuciem uderzyć w nakrętkę, po 2-3 razem powinno zejść
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 26 gru 2016, 19:02

...nooo.. :) będę ostrożny...podparcie ok...można spróbować... a grzanie odradzacie...?

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Troku » 26 gru 2016, 19:03

Nie radzę grzania, ma zejść na zimno.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 26 gru 2016, 19:07

ok...jutro będę zdejmował...mam nadzieję , że zejdzie...

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Troku » 26 gru 2016, 19:10

ja mam ściągacz ale nie zawsze daje radę wtedy nakręcam dwie nakrętki by gwintu nie przeciągnąć, parę uderzeń i schodzi samo.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 26 gru 2016, 19:13

Troku...czytałeś...? :)
piurko pisze:... Używam ściągacza , ale rozrywają się śrubki wkręcane w koło , nie mam utwardzonych więc używam zwykłych . Przy "normalnym " silniku - 12HP są otwory na śruby fi 8mm i nie ma problemu , ale tu jest fi 6mm ...

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Troku » 26 gru 2016, 19:14

Czyli tylko metoda młotka zadziała, spryskaj WD wał parę godzin przed zabiegiem pomoże
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 26 gru 2016, 19:16

...a o tym nie pomyślałem...zaraz idę i popryskam...na rano będzie gotowe do pracy,,,

ARSA Stihl

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: ARSA Stihl » 26 gru 2016, 19:19

Z wd bym był ostrożny. Może wystąpić zjawisko "zassania" i wtedy kaplica.

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Troku » 26 gru 2016, 19:21

jakiego " zassania " śruby w wrzecionach co kluczem udarowym Beta odkręcam idą zdecydowanie łatwiej popryskane jak na sucho
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

ARSA Stihl

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: ARSA Stihl » 26 gru 2016, 19:23

Śruby, a nie połączenie domniemam stożkowe. Wgl polecam odkręcanie nakrętki impactem, czasami nie muszę używać ściągacza udarowego:D

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Troku » 26 gru 2016, 19:25

Jeszcze nie spotkałem się z tym by przy zaaplikowaniu smaru po paru godzinach stożek odmówił posłuszeństwa na lekkie uderzenie młotka.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

ARSA Stihl

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: ARSA Stihl » 26 gru 2016, 19:28

Ja się spotkałem ale nie przy przy silniku :D

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Troku » 26 gru 2016, 19:31

Mam w serwisie fajny preparat do wykręcania świec żarowych i jak nic nie pomaga to wtedy nim pryskam i wtedy nie ma zmiłuj samo schodzi.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re:Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 26 gru 2016, 19:36

...jutro się okaże...czy zejdzie po WD...

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 4456
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Tornado » 28 gru 2016, 19:05

I co ??? Zeszło ?, czy nadal jesteś w lesie...
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 28 gru 2016, 20:36

No ... jeszcze się za to nie zabrałem... Wczoraj wiało jak diabli a dziś miałem śnieg i brak czasu... Traktorek stoi na dworze pod plandeką , więc nie chce mi się w takie zimno robić . Ale jutro wywalę samochód z garażu i wezmę się za robotę...prawie obiecuję... :D

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 29 gru 2016, 19:39

No to jestem... :D koło zdjęte i silnik rozebrany...ponieważ okazało się , że jest duży luz na górnej panewce . Koło zeszło bez problemu...zakupiłem śruby utwardzane do ściągacza i po dwukrotnym puknięciu młotkiem było po problemie ... :) A oto delikwent do naprawy...
Filmik z luzem na wale korbowym...

https://youtu.be/-kdCtYwE-Ng

Zapraszam do dyskusji... ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 29 gru 2016, 20:05

Silnik wyjęty i rozebrany.... :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 29 gru 2016, 20:10

Tu przedstawiam wałek rozrządu i wał korbowy...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 29 gru 2016, 20:16

Korbowód , tłok , przeciwwagi , popychacze zaworów i odrzutnik oleju - smarowanie rozbryzgowe...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 29 gru 2016, 20:23

Resztę silnika przedstawię jutro lub pojutrze... mam nadzieję... :D .

Mam jeszcze pytanie do specjalistów...odnośnie odprężnika na krzywce w silniku dolnozaworowym...
"Macając"... :D wałek rozrządu szukałem garbika na krzywce i znalazłem na tej oznaczonej na czerwono... tylko wydaje mi się , że jest to krzywka zaworu ssącego , a mowa była , że odprężnik jest na krzywce wydechowej...?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 30 gru 2016, 17:23

Ciąg dalszy rozbiórki silnika...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ARSA Stihl

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: ARSA Stihl » 30 gru 2016, 17:28

Ja Cylinder dałbym do specjalistów od szlifów. Niech zmierza go średnicówką i przehonują bo widoczne progi

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 30 gru 2016, 17:32

Rozpinanie zaworów w garażowych warunkach , bez specjalistycznych narzędzi :) . Żeby zablokować zawory , zamocowałem blok silnika do deski za pomocą ścisku stolarskiego i wkręta ... :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 30 gru 2016, 17:36

ARSA Stihl pisze:Ja Cylinder dałbym do specjalistów od szlifów. Niech zmierza go średnicówką i przehonują bo widoczne progi

Progów nie ma ... to są ślady po nagarze... ;) Blok i tak jedzie do fachowca , bo jest zatarta panewka górna i zawory trzeba przefrezować...

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 30 gru 2016, 17:39

Ciąg dalszy ... zaworów...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 30 gru 2016, 17:43

Próbowałem docierać zawory , ale niestety...trzeba je frezować najpierw... Po docieraniu pozostaje tylko delikatny błyszczący pasek ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 30 gru 2016, 17:45

I jeszcze zatarta górna panewka...ok. 2mm luzu jest między czopem wału korbowego a panewką...
Na chwilę obecną byłoby tyle...
Blok jedzie do zakładu specjalistycznego na wstawieni nowej panewki , wał do szlifu górny czop , korbowód do oceny fachowca , zawory do przeszlifowania i gniazda do frezowania...
Pierścienie są w miarę , ale chyba wymienię na nowe...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 30 gru 2016, 23:23

Troku... , czy możesz wycenić pierścienie do tego silnika...?
MODEL 96707 , TYPE 0197-01 , CODE 9904223A

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Troku » 30 gru 2016, 23:27

Panewka zatarta i do wymiany, zawory trzeba doszlifować bo widać wżery, tłok ma ubytki w szlifie diamentowym czyli też już się kończy, jaki jest luz na zamkach pierścieni ??
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 30 gru 2016, 23:29

Na pierwszym i drugim po 0,55mm , na olejowym 1,1mm ...

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Troku » 31 gru 2016, 10:47

Koszt pierścieni nie jest mały, oryginalne w rozmiarze standard 690014 kosztują 204,16zł netto
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

ARSA Stihl

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: ARSA Stihl » 31 gru 2016, 15:27

W 4 suwie szlif diamentowy nie ma takiego znaczenia ;) Rozmawiałem z chłopakami z Hondy i mówią by nie zwracać na to szczególniej uwagi. W dwusuwie szlif odpowiada za zabieranie mieszaniki do cylindra.

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 20 sty 2017, 21:00

Ciąg dalszy remontu silnika ...
Dla mnie koszt naprawy tego silnika wydaje się nieopłacalny... szlif czopa wału korbowego i dorobienie panewki + frezowanie gniazd i szlifowanie zaworów z docieraniem , miały kosztować 300zł i to jest dla mnie ok . Niestety nie można dopasować panewki a oryginał jest dostępny tylko w wymiarze nominalnym ... Więc albo zakup nominalnego wału korbowego + panewka nominalna ( 86zł) , albo szukanie i kombinowanie z nad-podwymiarową panewką + 250 zł robocizna .
Zdecydowałem odświeżyć silnik 11HP , który nabyłem... Poszedł nowy korbowód , nowe pierścienie i dotarłem zawory , zostało ustawienie zaworów i poskładanie wszystkiego do kupy...

Piurko

Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S

Post autor: Piurko » 24 kwie 2017, 22:35

Kolejna odsłona przygody z silnikiem 8.5 HP ... :)
Niestety okazało się , że silnik 11 HP jest za duży do lawety... nie zwróciłem uwagi na gabaryty i ...kiszka... :(
Nabyłem drugi wał korbowy , dokupiłem panewkę nominalną ... Wciśnięcie panewki , szlifowanie zaworów i frezowanie gniazd zleciłem firmie specjalizującej się w tego typu pracach - koszt 130 zł .
Wymieniłem pierścienie , uszczelniacze i uszczelki , poskładane wszystko do kupy i silnik jest gotowy do zamontowania w traktorku...ale to już do zrobienia w przyszłym tygodniu .

Filmik z odpalenia silnika ... https://www.youtube.com/watch?v=POai0UO ... e=youtu.be

Fotki zrobionych zaworów i gniazd....miód malina... :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ