Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Moderator: Moderatorzy
Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Mam do rozbiórki silnik B&S 8 HP i mam problem ze zdjęciem koła zamachowego... Używam ściągacza , ale rozrywają się śrubki wkręcane w koło , nie mam utwardzonych więc używam zwykłych . Przy "normalnym " silniku - 12HP są otwory na śruby fi 8mm i nie ma problemu , ale tu jest fi 6mm ... Myślę o podgrzaniu koła palnikiem gazowym lub opalarką...
Czy to dobry pomysł ?
Może macie jakieś swoje sposoby na taką operację...?
Czy to dobry pomysł ?
Może macie jakieś swoje sposoby na taką operację...?
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Nakręć nakrętkę na wał przypier.... konkretnie ze 3 razy i samo spadnie.
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Hmmm...obawiam się o blok i miskę....żeby nie pękło...
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
ja jednak bym z tym przypi...em nie przesadzał, proponuję w dwóch miejscach podeprzeć koło zamachowe breszkami i z czuciem uderzyć w nakrętkę, po 2-3 razem powinno zejść
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
...nooo.. będę ostrożny...podparcie ok...można spróbować... a grzanie odradzacie...?
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Nie radzę grzania, ma zejść na zimno.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
ok...jutro będę zdejmował...mam nadzieję , że zejdzie...
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
ja mam ściągacz ale nie zawsze daje radę wtedy nakręcam dwie nakrętki by gwintu nie przeciągnąć, parę uderzeń i schodzi samo.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Troku...czytałeś...?
piurko pisze:... Używam ściągacza , ale rozrywają się śrubki wkręcane w koło , nie mam utwardzonych więc używam zwykłych . Przy "normalnym " silniku - 12HP są otwory na śruby fi 8mm i nie ma problemu , ale tu jest fi 6mm ...
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Czyli tylko metoda młotka zadziała, spryskaj WD wał parę godzin przed zabiegiem pomoże
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
...a o tym nie pomyślałem...zaraz idę i popryskam...na rano będzie gotowe do pracy,,,
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Z wd bym był ostrożny. Może wystąpić zjawisko "zassania" i wtedy kaplica.
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
jakiego " zassania " śruby w wrzecionach co kluczem udarowym Beta odkręcam idą zdecydowanie łatwiej popryskane jak na sucho
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Śruby, a nie połączenie domniemam stożkowe. Wgl polecam odkręcanie nakrętki impactem, czasami nie muszę używać ściągacza udarowego:D
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Jeszcze nie spotkałem się z tym by przy zaaplikowaniu smaru po paru godzinach stożek odmówił posłuszeństwa na lekkie uderzenie młotka.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Ja się spotkałem ale nie przy przy silniku
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Mam w serwisie fajny preparat do wykręcania świec żarowych i jak nic nie pomaga to wtedy nim pryskam i wtedy nie ma zmiłuj samo schodzi.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re:Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
...jutro się okaże...czy zejdzie po WD...
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
I co ??? Zeszło ?, czy nadal jesteś w lesie...
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
No ... jeszcze się za to nie zabrałem... Wczoraj wiało jak diabli a dziś miałem śnieg i brak czasu... Traktorek stoi na dworze pod plandeką , więc nie chce mi się w takie zimno robić . Ale jutro wywalę samochód z garażu i wezmę się za robotę...prawie obiecuję...
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
No to jestem... koło zdjęte i silnik rozebrany...ponieważ okazało się , że jest duży luz na górnej panewce . Koło zeszło bez problemu...zakupiłem śruby utwardzane do ściągacza i po dwukrotnym puknięciu młotkiem było po problemie ... A oto delikwent do naprawy...
Filmik z luzem na wale korbowym...
https://youtu.be/-kdCtYwE-Ng
Zapraszam do dyskusji...
Filmik z luzem na wale korbowym...
https://youtu.be/-kdCtYwE-Ng
Zapraszam do dyskusji...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Silnik wyjęty i rozebrany....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Tu przedstawiam wałek rozrządu i wał korbowy...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Korbowód , tłok , przeciwwagi , popychacze zaworów i odrzutnik oleju - smarowanie rozbryzgowe...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Resztę silnika przedstawię jutro lub pojutrze... mam nadzieję... .
Mam jeszcze pytanie do specjalistów...odnośnie odprężnika na krzywce w silniku dolnozaworowym...
"Macając"... wałek rozrządu szukałem garbika na krzywce i znalazłem na tej oznaczonej na czerwono... tylko wydaje mi się , że jest to krzywka zaworu ssącego , a mowa była , że odprężnik jest na krzywce wydechowej...?
Mam jeszcze pytanie do specjalistów...odnośnie odprężnika na krzywce w silniku dolnozaworowym...
"Macając"... wałek rozrządu szukałem garbika na krzywce i znalazłem na tej oznaczonej na czerwono... tylko wydaje mi się , że jest to krzywka zaworu ssącego , a mowa była , że odprężnik jest na krzywce wydechowej...?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Ciąg dalszy rozbiórki silnika...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Ja Cylinder dałbym do specjalistów od szlifów. Niech zmierza go średnicówką i przehonują bo widoczne progi
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Rozpinanie zaworów w garażowych warunkach , bez specjalistycznych narzędzi . Żeby zablokować zawory , zamocowałem blok silnika do deski za pomocą ścisku stolarskiego i wkręta ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
ARSA Stihl pisze:Ja Cylinder dałbym do specjalistów od szlifów. Niech zmierza go średnicówką i przehonują bo widoczne progi
Progów nie ma ... to są ślady po nagarze... Blok i tak jedzie do fachowca , bo jest zatarta panewka górna i zawory trzeba przefrezować...
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Ciąg dalszy ... zaworów...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Próbowałem docierać zawory , ale niestety...trzeba je frezować najpierw... Po docieraniu pozostaje tylko delikatny błyszczący pasek ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
I jeszcze zatarta górna panewka...ok. 2mm luzu jest między czopem wału korbowego a panewką...
Na chwilę obecną byłoby tyle...
Blok jedzie do zakładu specjalistycznego na wstawieni nowej panewki , wał do szlifu górny czop , korbowód do oceny fachowca , zawory do przeszlifowania i gniazda do frezowania...
Pierścienie są w miarę , ale chyba wymienię na nowe...
Na chwilę obecną byłoby tyle...
Blok jedzie do zakładu specjalistycznego na wstawieni nowej panewki , wał do szlifu górny czop , korbowód do oceny fachowca , zawory do przeszlifowania i gniazda do frezowania...
Pierścienie są w miarę , ale chyba wymienię na nowe...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Troku... , czy możesz wycenić pierścienie do tego silnika...?
MODEL 96707 , TYPE 0197-01 , CODE 9904223A
MODEL 96707 , TYPE 0197-01 , CODE 9904223A
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Panewka zatarta i do wymiany, zawory trzeba doszlifować bo widać wżery, tłok ma ubytki w szlifie diamentowym czyli też już się kończy, jaki jest luz na zamkach pierścieni ??
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Na pierwszym i drugim po 0,55mm , na olejowym 1,1mm ...
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Koszt pierścieni nie jest mały, oryginalne w rozmiarze standard 690014 kosztują 204,16zł netto
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
W 4 suwie szlif diamentowy nie ma takiego znaczenia Rozmawiałem z chłopakami z Hondy i mówią by nie zwracać na to szczególniej uwagi. W dwusuwie szlif odpowiada za zabieranie mieszaniki do cylindra.
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Ciąg dalszy remontu silnika ...
Dla mnie koszt naprawy tego silnika wydaje się nieopłacalny... szlif czopa wału korbowego i dorobienie panewki + frezowanie gniazd i szlifowanie zaworów z docieraniem , miały kosztować 300zł i to jest dla mnie ok . Niestety nie można dopasować panewki a oryginał jest dostępny tylko w wymiarze nominalnym ... Więc albo zakup nominalnego wału korbowego + panewka nominalna ( 86zł) , albo szukanie i kombinowanie z nad-podwymiarową panewką + 250 zł robocizna .
Zdecydowałem odświeżyć silnik 11HP , który nabyłem... Poszedł nowy korbowód , nowe pierścienie i dotarłem zawory , zostało ustawienie zaworów i poskładanie wszystkiego do kupy...
Dla mnie koszt naprawy tego silnika wydaje się nieopłacalny... szlif czopa wału korbowego i dorobienie panewki + frezowanie gniazd i szlifowanie zaworów z docieraniem , miały kosztować 300zł i to jest dla mnie ok . Niestety nie można dopasować panewki a oryginał jest dostępny tylko w wymiarze nominalnym ... Więc albo zakup nominalnego wału korbowego + panewka nominalna ( 86zł) , albo szukanie i kombinowanie z nad-podwymiarową panewką + 250 zł robocizna .
Zdecydowałem odświeżyć silnik 11HP , który nabyłem... Poszedł nowy korbowód , nowe pierścienie i dotarłem zawory , zostało ustawienie zaworów i poskładanie wszystkiego do kupy...
Re: Zdejmowanie koła zamachowego i naprawa silnika 8,5 HP B&S
Kolejna odsłona przygody z silnikiem 8.5 HP ...
Niestety okazało się , że silnik 11 HP jest za duży do lawety... nie zwróciłem uwagi na gabaryty i ...kiszka...
Nabyłem drugi wał korbowy , dokupiłem panewkę nominalną ... Wciśnięcie panewki , szlifowanie zaworów i frezowanie gniazd zleciłem firmie specjalizującej się w tego typu pracach - koszt 130 zł .
Wymieniłem pierścienie , uszczelniacze i uszczelki , poskładane wszystko do kupy i silnik jest gotowy do zamontowania w traktorku...ale to już do zrobienia w przyszłym tygodniu .
Filmik z odpalenia silnika ... https://www.youtube.com/watch?v=POai0UO ... e=youtu.be
Fotki zrobionych zaworów i gniazd....miód malina...
Niestety okazało się , że silnik 11 HP jest za duży do lawety... nie zwróciłem uwagi na gabaryty i ...kiszka...
Nabyłem drugi wał korbowy , dokupiłem panewkę nominalną ... Wciśnięcie panewki , szlifowanie zaworów i frezowanie gniazd zleciłem firmie specjalizującej się w tego typu pracach - koszt 130 zł .
Wymieniłem pierścienie , uszczelniacze i uszczelki , poskładane wszystko do kupy i silnik jest gotowy do zamontowania w traktorku...ale to już do zrobienia w przyszłym tygodniu .
Filmik z odpalenia silnika ... https://www.youtube.com/watch?v=POai0UO ... e=youtu.be
Fotki zrobionych zaworów i gniazd....miód malina...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.