Strona 1 z 1

Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 12:38
autor: Piurko
Z uwagi na to , że mam okopcone świece :( i silnik coś kuleje , po niedzieli chcę wyczyścić i wyregulować gaźnik w moim silniku B&S Vanguard 16 HP .
Myślę o wymianie dysz w gaźniku na nowe .
Wyregulować chcę również zawory .
Wdzięczny będę za wszelkie podpowiedzi na co zwrócić uwagę i co wymienić .

Tylko proszę nie wszyscy naraz....każdy zdąży coś podpowiedzieć... :lol:
Z góry dziękuję za pomoc .

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 20:17
autor: Troku
Podaj model typ i kod silnika na początek.

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:02
autor: Piurko
;) Dzięki Troku , mimo świąt...w pogotowiu... Model 303777 Type 1141-A1 Code 96021511 , pod Type jest taki nr 7166

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:19
autor: Troku
coś ten numer nie jest prawidłowy - może dasz zdjęcie tabliczki ??

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:22
autor: Piurko
Tak , proszę bardzo

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:32
autor: Troku

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:34
autor: Troku
Zawory po dotarciu w głowicy trzeba ustawić tak - ssący 0,13 wydech 0,18 mm

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:40
autor: Troku
Staruszek ten twój silnik nie mogłem go znaleźć :-)

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:40
autor: Piurko
Dziękuję , czy wiesz w jakiej cenie jest dostępny komplet dysz , uszczelnień i uszczelek ?
Może jeszcze podpowiesz jak zdjąć czarny "kapturek"plastikowy ze śruby regulacji składu mieszanki, żeby go nie uszkodzić i ponownie założyć ?

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:41
autor: Piurko
hm...ale może jeszcze pohula...

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:42
autor: Troku
Podaj numery a sprawdzę

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:42
autor: Piurko
jakie numery...?

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:43
autor: Troku
no numery części

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:45
autor: Kamilos
Mój silnik też jest już po dotarciu. Czy muszę skontrolować zawory ?

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:46
autor: Piurko
Oj , to pewnie jak rozbiorę ... Myślałem , że są dostępne całe komplety , np do 16hp...

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:47
autor: Piurko
Kamil , pewnie się troszkę wyklepały...na pewno nie zaszkodzi sprawdzić...

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:48
autor: Troku
piurko - tak dobrze to nie ma :-)
Kamil ty masz przewidziany serwis po 200 godzinach

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:49
autor: Kamilos
Ok dzięki za informacje.

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:50
autor: Piurko
:( ... kiedyś szło się do sklepu i kupowało cały woreczek z dyszami i uszczelkami do 126 lub 125 ... myślałem , że podobnie jest w B&S :)

dodane...
Kamil , wymiany oleju też nie miałeś przewidzianej przez producenta... :lol:

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:52
autor: Troku
Niestety jak widać nie, poza tym dysze zazwyczaj są dobre w gaźnikach starszych typów briggsa szukaj innego problemu

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:53
autor: Kamilos
Jakiej wymiany ?

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:54
autor: Piurko
a co z tym kapturkiem... ściągałeś go ?

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:54
autor: Piurko
Kamil , w hydro... ;)

Re: Regulacja V-Twin

: 26 gru 2015, 22:57
autor: Kamilos
Temat został z moderowany - usunięto wpisy niezwiązane z tematem.
Mod. Kamilos

Re: Regulacja V-Twin

: 31 gru 2015, 14:06
autor: Piurko
No to jestem w trakcie roboty... :D
Nie jestem pewien jak regulować zawory ... :oops: Tyle opisów w sieci , ale wolę zapytać tu... ;)
Mijanki , 6mm poniżej GMP...
Może ktoś coś podpowie...?
I jeszcze jedno...bywało , że rozrusznik nie mógł obrócić silnika , jak zakręciłem ręką , to potem już kręcił - odprężnik ?

Re: Regulacja V-Twin

: 31 gru 2015, 15:16
autor: Troku
Ustawiasz w GMP, w tym położeniu sprawdzasz luz zaworowy na jednym cylindrze następnie ustawiasz drugi cylinder w GMP i robisz dokładnie to samo.

Sprawdzić luzy obracając wałem parę razy czy luzy zaworowe są prawidłowe.

Re: Regulacja V-Twin

: 01 sty 2016, 8:35
autor: Piurko
piurko pisze:...
I jeszcze jedno...bywało , że rozrusznik nie mógł obrócić silnika , jak zakręciłem ręką , to potem już kręcił - odprężnik ?


Proszę o odniesienie się do tej części postu i wskazówki jak sprawdzić - wyregulować ten mechanizm .

Re: Regulacja V-Twin

: 01 sty 2016, 17:05
autor: Troku
Mniej więcej w połowie suwu sprężania zawór wydechowy powinien się lekko uchylić na chwilę.

Re: Regulacja V-Twin

: 07 lut 2016, 19:35
autor: Piurko
Troku pisze:Zawory po dotarciu w głowicy trzeba ustawić tak - ssący 0,13 wydech 0,18 mm


Wg tych danych , rozrusznik nie daje rady kręcić silnika...
W sieci i manualu podają ustawienie luzu dla obydwu zaworów 0,13 mm - luz 0,1-0,15 mm .
Ustawiłem na 0,13 mm i kręci...prawie ok...możliwe że bateria za słaba - ładuje się i jutro sprawdzę jeszcze raz , bo się "przycina" .

Pytanie - jeśli ustawię na 0,11 mm to będzie lepiej ? - czyli nie będzie się "przycinał" ?

Re: Regulacja V-Twin

: 07 lut 2016, 22:46
autor: Troku
Zmniejszenie luzu może spowodować wypalenie się zaworów więc ja radzę ustawić na 0,13mm, zbyt duży luz spowoduje niewłaściwe działanie odprężnika na zaworze wydechowym lecz to się dzieje dopiero powyżej 0,20mm

Re: Regulacja V-Twin

: 09 lut 2016, 20:12
autor: Piurko
Maszyna chodzi...zapala prawie idealnie , męczą mnie te luzy zaworowe... :?

1. Wcześniej pisałeś ssący 0,13 wydech 0,18 .... czy to pomyłka , czy tak ma nowy silnik ?

Troku pisze:Zmniejszenie luzu może spowodować wypalenie się zaworów więc ja radzę ustawić na 0,13mm.....


2. Czy nie jest tak , że w dwudziestoletnim motorze , części są już troszkę wypracowane - m.in. krzywki wałka rozrządu - i jeśli luz ma być 0,13 to przy wytartej krzywce lepiej będzie ustawić 0,11mm ??

Troku pisze:....zbyt duży luz spowoduje niewłaściwe działanie odprężnika na zaworze wydechowym lecz to się dzieje dopiero powyżej 0,20mm


Nie rozumiem tego ... możesz wyjaśnić ?

Re: Regulacja V-Twin

: 09 lut 2016, 20:16
autor: Troku
Nawet jak jest wytarta krzywka to ustawiasz na 0,18 na wydechowym i działa 0,13 jest na ssącym a on nie ma kontaktu z odprężnikiem.

Re: Regulacja V-Twin

: 09 lut 2016, 20:19
autor: Piurko
Proszę Cię o odpowiedź na 1... a potem dalej będę pytał... ;)

Re: Regulacja V-Twin

: 09 lut 2016, 20:20
autor: Troku
Takie luzy się ustawia fabrycznie czyli 0,13 0,18 mm

Re: Regulacja V-Twin

: 09 lut 2016, 20:23
autor: Piurko
ok , ja ustawiłem na ssącym i wydechowym luz 0,13mm ... możesz to wyjaśnić dlaczego na tym ustawieniu jest dobrze , a na "fabrycznych" danych nie idzie zakręcić silnikiem ?

Re: Regulacja V-Twin

: 09 lut 2016, 20:26
autor: Troku
najwidoczniej się odprężnik też wytarł i nie otwiera zaworu przy większym luzie ale to już oględziny wałka są potrzebne

Re: Regulacja V-Twin

: 09 lut 2016, 20:31
autor: Piurko
W jednym z wcześniejszych postów , dodałem załącznik pdf z manuala tego silnika i tam jest pokazane ustawienie zaworów na 0,13mm....
Sory za upierdliwość , ale chciałbym ustalić właściwe luzy zaworowe.... ;)

Re: Regulacja V-Twin

: 09 lut 2016, 20:36
autor: Troku
Silnik który podałeś w linku nie jest silnikiem od traktorka - jest to najwyraźniej V twin z poziomym wałem

Re: Regulacja V-Twin

: 09 lut 2016, 20:45
autor: Piurko
A to ma jakieś znaczenie...?
Załączam pierwszą stronę...nie wiem czy wał jest pionowy czy poziomy...

Re: Regulacja V-Twin

: 09 lut 2016, 20:47
autor: Troku
ma to zasadnicze znaczenie ponieważ w silnikach z wałem poziomym są inne nastawy na zawory.

Re: Regulacja V-Twin

: 09 lut 2016, 20:50
autor: Piurko
OK , na razie odpuszczam , muszę to sprawdzić... Ale faktem jest to , że mój wał pionowy chodzi idealnie (prawie :lol: ) na ustawieniach poziomego...

Re: Regulacja V-Twin

: 15 maja 2016, 21:47
autor: Marek
Podpinam się pod temat żeby nie było nowego.Jaki jest właściwy luz zaworowy w silniku B&s intek V-Twin 725cm
Mod 441577
Typ 0120E1
Cod 051103YH

Re: Regulacja V-Twin

: 15 maja 2016, 21:48
autor: Troku
0,15 zawór ssący 0,18 wydechowy

Re: Regulacja V-Twin

: 15 maja 2016, 21:50
autor: Tornado
Lepiej załóż nowy temat, bo Twój silnik jest inny niż ten o którym jest wątek...

Re: Regulacja V-Twin

: 15 maja 2016, 21:58
autor: Marek
Dzięki Troku

Re: Regulacja V-Twin

: 16 maja 2016, 22:33
autor: Piurko
Wymieniałem przewody paliwowe i filtr paliwa i kiszka... nie mogę odpalić motorka...
Gdaknie i tyle... kręcę i nic...
Ktoś coś na szybkiego podpowie....?

Re: Regulacja V-Twin

: 16 maja 2016, 22:35
autor: Troku
Czas zobaczyć do gaźnika skoro silnik nie chce odpalić, sprawdź czy ssanie zamyka przepustnicę,

Re: Regulacja V-Twin

: 16 maja 2016, 22:38
autor: Piurko
Wszystko chodziło bezbłędnie...
Dopiero po wymianie przewodów się porobiło , może pompka zapowietrzona - chociaż nie , bo zdjąłem wężyk z pompki od strony gaźnika i paliwo jest .
Muszę zdjąć maskę i krok po kroku posprawdzać...

Re: Regulacja V-Twin

: 16 maja 2016, 22:39
autor: Troku
A może przewody paliwowe pozamieniałeś ??

Re: Regulacja V-Twin

: 16 maja 2016, 22:52
autor: Piurko
......niby jak....? No co Ty...

Re: Regulacja V-Twin

: 17 maja 2016, 13:43
autor: Piurko
No i po problemie... :D
:oops: Przez moją nieuwagę , wypadł z kostki przełącznika świateł kabelek + zasilający zaworek w gaźniku , wcześniej zrobiłem prowizorkę i tak zostało - do dziś ;) .
Podsumowując - maszyna gwizda , tyko kierowca piz...a :lol: .
To dla potomnych, że przez niedokładną robotę , rozbierałbym pół traktorka i cały gaźnik... :D .

Re: Regulacja V-Twin

: 17 maja 2016, 13:49
autor: Tornado
A, mówiłeś, że paliwo podaje , ech Ty...

Re: Regulacja V-Twin

: 28 maja 2016, 22:29
autor: Piurko
Dziś ponownie regulowałem zawory bo klapały i bywało , że rozrusznik nie mógł obrócić i ... sukces.. :D . Motorek tylko mruczy , ustawiłem tłok 6mm za GMP i ustawiłem s-0,13 i w-0,15 i jest bardzo ok :) .
Może poprzednio coś skopałem...nie jestem do końca pewny ale teraz jest miód malina :D . Rozrusznik za każdym razem kręci bez problemu czy zimny czy ciepły . :D

Re: Regulacja V-Twin

: 17 mar 2024, 21:51
autor: jozwa
Witam. Podepnę się pod temat bo nie mogę znaleźć informacji co ile reguluje się zawory w B&S V-tvin Intek 18 km jest to chyba model 400000. Gdzieś przeczytałem że tylko w przypadku kiedy są jakieś niepokojące objawy. Czy faktycznie tak jest czy jednak jest jakiś harmonogram? Obecnie po regeneracji głowic silnik przepracował ok 300 godzin i wygląda na to że wszystko jest ok. Silnik pracuje równo i ma moc.

Re: Regulacja V-Twin

: 19 mar 2024, 22:22
autor: akuracik
Krótko opiszę mój przypadek.
Silnik brigsa 2 cylindry 18HP 1996 rok produkcji.Najpierw wymieniony rozrusznik,cewka zapłonowa,zrobiony gaźnik(wyczyszczony i założony komplet naprawczy),no i odpalił.Popracował z przerwami 5 lub 6 godzin i koniec nie mogę go od tego czasu odpalić.Podejrzewam za dużą kompresję ale mierzyłem i wynosi około 6-7 barów. Po włączeniu silnika i kilku obrotach następuje wystrzał i po ponownym włączeniu powtórka z rozrywki tak aż do rozładowania akumulatora.
Nadmienię że jet Iskra jest,świece czyste,wałek rozrządu wg. oryginalnej rozpiski części bez odprężnika.Prawie się już poddałem i chcę wymienić silnik.
I tu meritum sprawy czy przyczyna tkwi w złym ustawieniu zaworów lub świecach lub może coś innego.
Bardzo proszę szanownych forumowiczów o poradę.