Regulacja V-Twin

Masz problem z silnikiem lub nie wiesz jaki masz kupić,

Moderator: Moderatorzy

Piurko

Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 26 gru 2015, 12:38

Z uwagi na to , że mam okopcone świece :( i silnik coś kuleje , po niedzieli chcę wyczyścić i wyregulować gaźnik w moim silniku B&S Vanguard 16 HP .
Myślę o wymianie dysz w gaźniku na nowe .
Wyregulować chcę również zawory .
Wdzięczny będę za wszelkie podpowiedzi na co zwrócić uwagę i co wymienić .

Tylko proszę nie wszyscy naraz....każdy zdąży coś podpowiedzieć... :lol:
Z góry dziękuję za pomoc .

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 26 gru 2015, 20:17

Podaj model typ i kod silnika na początek.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 26 gru 2015, 22:02

;) Dzięki Troku , mimo świąt...w pogotowiu... Model 303777 Type 1141-A1 Code 96021511 , pod Type jest taki nr 7166

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 26 gru 2015, 22:19

coś ten numer nie jest prawidłowy - może dasz zdjęcie tabliczki ??
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 26 gru 2015, 22:22

Tak , proszę bardzo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 26 gru 2015, 22:32

serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 26 gru 2015, 22:34

Zawory po dotarciu w głowicy trzeba ustawić tak - ssący 0,13 wydech 0,18 mm
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 26 gru 2015, 22:40

Staruszek ten twój silnik nie mogłem go znaleźć :-)
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 26 gru 2015, 22:40

Dziękuję , czy wiesz w jakiej cenie jest dostępny komplet dysz , uszczelnień i uszczelek ?
Może jeszcze podpowiesz jak zdjąć czarny "kapturek"plastikowy ze śruby regulacji składu mieszanki, żeby go nie uszkodzić i ponownie założyć ?

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 26 gru 2015, 22:41

hm...ale może jeszcze pohula...

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 26 gru 2015, 22:42

Podaj numery a sprawdzę
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 26 gru 2015, 22:42

jakie numery...?

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 26 gru 2015, 22:43

no numery części
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Kamilos » 26 gru 2015, 22:45

Mój silnik też jest już po dotarciu. Czy muszę skontrolować zawory ?
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 26 gru 2015, 22:46

Oj , to pewnie jak rozbiorę ... Myślałem , że są dostępne całe komplety , np do 16hp...

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 26 gru 2015, 22:47

Kamil , pewnie się troszkę wyklepały...na pewno nie zaszkodzi sprawdzić...

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 26 gru 2015, 22:48

piurko - tak dobrze to nie ma :-)
Kamil ty masz przewidziany serwis po 200 godzinach
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Kamilos » 26 gru 2015, 22:49

Ok dzięki za informacje.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 26 gru 2015, 22:50

:( ... kiedyś szło się do sklepu i kupowało cały woreczek z dyszami i uszczelkami do 126 lub 125 ... myślałem , że podobnie jest w B&S :)

dodane...
Kamil , wymiany oleju też nie miałeś przewidzianej przez producenta... :lol:

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 26 gru 2015, 22:52

Niestety jak widać nie, poza tym dysze zazwyczaj są dobre w gaźnikach starszych typów briggsa szukaj innego problemu
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Kamilos » 26 gru 2015, 22:53

Jakiej wymiany ?
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 26 gru 2015, 22:54

a co z tym kapturkiem... ściągałeś go ?

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 26 gru 2015, 22:54

Kamil , w hydro... ;)

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Kamilos » 26 gru 2015, 22:57

Temat został z moderowany - usunięto wpisy niezwiązane z tematem.
Mod. Kamilos
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 31 gru 2015, 14:06

No to jestem w trakcie roboty... :D
Nie jestem pewien jak regulować zawory ... :oops: Tyle opisów w sieci , ale wolę zapytać tu... ;)
Mijanki , 6mm poniżej GMP...
Może ktoś coś podpowie...?
I jeszcze jedno...bywało , że rozrusznik nie mógł obrócić silnika , jak zakręciłem ręką , to potem już kręcił - odprężnik ?

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 31 gru 2015, 15:16

Ustawiasz w GMP, w tym położeniu sprawdzasz luz zaworowy na jednym cylindrze następnie ustawiasz drugi cylinder w GMP i robisz dokładnie to samo.

Sprawdzić luzy obracając wałem parę razy czy luzy zaworowe są prawidłowe.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 01 sty 2016, 8:35

piurko pisze:...
I jeszcze jedno...bywało , że rozrusznik nie mógł obrócić silnika , jak zakręciłem ręką , to potem już kręcił - odprężnik ?


Proszę o odniesienie się do tej części postu i wskazówki jak sprawdzić - wyregulować ten mechanizm .

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 01 sty 2016, 17:05

Mniej więcej w połowie suwu sprężania zawór wydechowy powinien się lekko uchylić na chwilę.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 07 lut 2016, 19:35

Troku pisze:Zawory po dotarciu w głowicy trzeba ustawić tak - ssący 0,13 wydech 0,18 mm


Wg tych danych , rozrusznik nie daje rady kręcić silnika...
W sieci i manualu podają ustawienie luzu dla obydwu zaworów 0,13 mm - luz 0,1-0,15 mm .
Ustawiłem na 0,13 mm i kręci...prawie ok...możliwe że bateria za słaba - ładuje się i jutro sprawdzę jeszcze raz , bo się "przycina" .

Pytanie - jeśli ustawię na 0,11 mm to będzie lepiej ? - czyli nie będzie się "przycinał" ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 07 lut 2016, 22:46

Zmniejszenie luzu może spowodować wypalenie się zaworów więc ja radzę ustawić na 0,13mm, zbyt duży luz spowoduje niewłaściwe działanie odprężnika na zaworze wydechowym lecz to się dzieje dopiero powyżej 0,20mm
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 09 lut 2016, 20:12

Maszyna chodzi...zapala prawie idealnie , męczą mnie te luzy zaworowe... :?

1. Wcześniej pisałeś ssący 0,13 wydech 0,18 .... czy to pomyłka , czy tak ma nowy silnik ?

Troku pisze:Zmniejszenie luzu może spowodować wypalenie się zaworów więc ja radzę ustawić na 0,13mm.....


2. Czy nie jest tak , że w dwudziestoletnim motorze , części są już troszkę wypracowane - m.in. krzywki wałka rozrządu - i jeśli luz ma być 0,13 to przy wytartej krzywce lepiej będzie ustawić 0,11mm ??

Troku pisze:....zbyt duży luz spowoduje niewłaściwe działanie odprężnika na zaworze wydechowym lecz to się dzieje dopiero powyżej 0,20mm


Nie rozumiem tego ... możesz wyjaśnić ?

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 09 lut 2016, 20:16

Nawet jak jest wytarta krzywka to ustawiasz na 0,18 na wydechowym i działa 0,13 jest na ssącym a on nie ma kontaktu z odprężnikiem.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 09 lut 2016, 20:19

Proszę Cię o odpowiedź na 1... a potem dalej będę pytał... ;)

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 09 lut 2016, 20:20

Takie luzy się ustawia fabrycznie czyli 0,13 0,18 mm
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 09 lut 2016, 20:23

ok , ja ustawiłem na ssącym i wydechowym luz 0,13mm ... możesz to wyjaśnić dlaczego na tym ustawieniu jest dobrze , a na "fabrycznych" danych nie idzie zakręcić silnikiem ?

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 09 lut 2016, 20:26

najwidoczniej się odprężnik też wytarł i nie otwiera zaworu przy większym luzie ale to już oględziny wałka są potrzebne
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 09 lut 2016, 20:31

W jednym z wcześniejszych postów , dodałem załącznik pdf z manuala tego silnika i tam jest pokazane ustawienie zaworów na 0,13mm....
Sory za upierdliwość , ale chciałbym ustalić właściwe luzy zaworowe.... ;)

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 09 lut 2016, 20:36

Silnik który podałeś w linku nie jest silnikiem od traktorka - jest to najwyraźniej V twin z poziomym wałem
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 09 lut 2016, 20:45

A to ma jakieś znaczenie...?
Załączam pierwszą stronę...nie wiem czy wał jest pionowy czy poziomy...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 09 lut 2016, 20:47

ma to zasadnicze znaczenie ponieważ w silnikach z wałem poziomym są inne nastawy na zawory.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 09 lut 2016, 20:50

OK , na razie odpuszczam , muszę to sprawdzić... Ale faktem jest to , że mój wał pionowy chodzi idealnie (prawie :lol: ) na ustawieniach poziomego...

Marek

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Marek » 15 maja 2016, 21:47

Podpinam się pod temat żeby nie było nowego.Jaki jest właściwy luz zaworowy w silniku B&s intek V-Twin 725cm
Mod 441577
Typ 0120E1
Cod 051103YH

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 15 maja 2016, 21:48

0,15 zawór ssący 0,18 wydechowy
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 4456
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Tornado » 15 maja 2016, 21:50

Lepiej załóż nowy temat, bo Twój silnik jest inny niż ten o którym jest wątek...
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Marek

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Marek » 15 maja 2016, 21:58

Dzięki Troku

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 16 maja 2016, 22:33

Wymieniałem przewody paliwowe i filtr paliwa i kiszka... nie mogę odpalić motorka...
Gdaknie i tyle... kręcę i nic...
Ktoś coś na szybkiego podpowie....?

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 16 maja 2016, 22:35

Czas zobaczyć do gaźnika skoro silnik nie chce odpalić, sprawdź czy ssanie zamyka przepustnicę,
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 16 maja 2016, 22:38

Wszystko chodziło bezbłędnie...
Dopiero po wymianie przewodów się porobiło , może pompka zapowietrzona - chociaż nie , bo zdjąłem wężyk z pompki od strony gaźnika i paliwo jest .
Muszę zdjąć maskę i krok po kroku posprawdzać...

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Troku » 16 maja 2016, 22:39

A może przewody paliwowe pozamieniałeś ??
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 16 maja 2016, 22:52

......niby jak....? No co Ty...

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 17 maja 2016, 13:43

No i po problemie... :D
:oops: Przez moją nieuwagę , wypadł z kostki przełącznika świateł kabelek + zasilający zaworek w gaźniku , wcześniej zrobiłem prowizorkę i tak zostało - do dziś ;) .
Podsumowując - maszyna gwizda , tyko kierowca piz...a :lol: .
To dla potomnych, że przez niedokładną robotę , rozbierałbym pół traktorka i cały gaźnik... :D .

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 4456
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Tornado » 17 maja 2016, 13:49

A, mówiłeś, że paliwo podaje , ech Ty...
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Piurko

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: Piurko » 28 maja 2016, 22:29

Dziś ponownie regulowałem zawory bo klapały i bywało , że rozrusznik nie mógł obrócić i ... sukces.. :D . Motorek tylko mruczy , ustawiłem tłok 6mm za GMP i ustawiłem s-0,13 i w-0,15 i jest bardzo ok :) .
Może poprzednio coś skopałem...nie jestem do końca pewny ale teraz jest miód malina :D . Rozrusznik za każdym razem kręci bez problemu czy zimny czy ciepły . :D

jozwa
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 17 lis 2019, 17:47
Imię: Józek

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: jozwa » 17 mar 2024, 21:51

Witam. Podepnę się pod temat bo nie mogę znaleźć informacji co ile reguluje się zawory w B&S V-tvin Intek 18 km jest to chyba model 400000. Gdzieś przeczytałem że tylko w przypadku kiedy są jakieś niepokojące objawy. Czy faktycznie tak jest czy jednak jest jakiś harmonogram? Obecnie po regeneracji głowic silnik przepracował ok 300 godzin i wygląda na to że wszystko jest ok. Silnik pracuje równo i ma moc.

akuracik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 23 wrz 2020, 23:13

Re: Regulacja V-Twin

Post autor: akuracik » 19 mar 2024, 22:22

Krótko opiszę mój przypadek.
Silnik brigsa 2 cylindry 18HP 1996 rok produkcji.Najpierw wymieniony rozrusznik,cewka zapłonowa,zrobiony gaźnik(wyczyszczony i założony komplet naprawczy),no i odpalił.Popracował z przerwami 5 lub 6 godzin i koniec nie mogę go od tego czasu odpalić.Podejrzewam za dużą kompresję ale mierzyłem i wynosi około 6-7 barów. Po włączeniu silnika i kilku obrotach następuje wystrzał i po ponownym włączeniu powtórka z rozrywki tak aż do rozładowania akumulatora.
Nadmienię że jet Iskra jest,świece czyste,wałek rozrządu wg. oryginalnej rozpiski części bez odprężnika.Prawie się już poddałem i chcę wymienić silnik.
I tu meritum sprawy czy przyczyna tkwi w złym ustawieniu zaworów lub świecach lub może coś innego.
Bardzo proszę szanownych forumowiczów o poradę.

ODPOWIEDZ