Briggs&Stratton XR550 127cc problem z falowaniem obrotów

Masz problem z silnikiem lub nie wiesz jaki masz kupić,

Moderator: Moderatorzy

Pawelz
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 kwie 2018, 20:39
Imię: Paweł

Briggs&Stratton XR550 127cc problem z falowaniem obrotów

Post autor: Pawelz » 02 kwie 2022, 11:28

Witam,

Mam problem z wertykulatorem Stiga, wyposażonym w silnik Briggs&Stratton XR550 127cc. Podczas pracy silnika obroty cyklicznie falują i często gaśnie bez ssania. Zauważyłem w okolicach gaźnika zwisający przewód z wtyczką. Orientuje się ktoś gdzie powinien być wpięty? Poniżej kilka zdjęć.

Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

jerzyk
Stały bywalec
Posty: 1734
Rejestracja: 26 sty 2015, 16:56
Lokalizacja: Kowary

Re: Briggs&Stratton XR550 127cc problem z falowaniem obrotów

Post autor: jerzyk » 02 kwie 2022, 11:34

Ten przewód służy tylko do gaszenia silnika najczęściej podpinany do wyłącznika przy rączkach, nie ma nic wspólnego z falowaniem obrotów za falowanie odpowiedzialny jest brudny gaźnik.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029

Pawelz
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 kwie 2018, 20:39
Imię: Paweł

Re: Briggs&Stratton XR550 127cc problem z falowaniem obrotów

Post autor: Pawelz » 09 kwie 2022, 17:42

Witam ponownie,

Wyczyściłem gaźnik jednak obroty nadal falują. Po dodaniu ssania jest lepiej ale to nie jest rozwiązaniem. Zauważyłem, że zaznaczona na zdjęciu dźwigienka bardzo szarpie i gdy ją przytrzymuje jest o wiele lepiej. Jak rozwiązać ten problem z regulatorem?

Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mazmaciek
Stały bywalec
Posty: 236
Rejestracja: 02 sty 2022, 21:13
Imię: Maciek
Lokalizacja: prawie Leżajsk

Re: Briggs&Stratton XR550 127cc problem z falowaniem obrotów

Post autor: mazmaciek » 09 kwie 2022, 18:09

Jeśli była by to Honda to gaźnik by był do wymiany, tutaj nie wiem czy to się da wyczyścić.
Możesz spróbować na myjce ultradźwiękowej.
U mnie pomogło delikatne podgięcie tej sprężynki przez co obroty skoczyły o 100 i przestało falować.
Silnik pewnie wcześniej padnie ale lepiej do kosza ładuje i 250 zł w kieszeni.
Czeka już chiński za 50 zł, będzie pewnie wymiana

Pawelz
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 kwie 2018, 20:39
Imię: Paweł

Re: Briggs&Stratton XR550 127cc problem z falowaniem obrotów

Post autor: Pawelz » 12 kwie 2022, 11:40

Postanowiłem kupić nowy gaźnik, zobaczymy jakie będą efekty ;)

Awatar użytkownika
Szymoon
Stały bywalec
Posty: 360
Rejestracja: 08 maja 2019, 19:05
Imię: Szymon

Re: Briggs&Stratton XR550 127cc problem z falowaniem obrotów

Post autor: Szymoon » 12 kwie 2022, 18:51

Pospieszyłeś się… Do czyszczenia gaźnika, a szczególnie tych nowych, trzeba mieć wprawę. Sam powiedziałeś, że po czyszczeniu jest lepiej - myśle, że jakbyś oddał do dobrego serwisu to uratowaliby w 100%. Jeżeli gaźnik już kupiony to trudno - na przyszłość, żeby znowu nie stało się to samo to: świeże paliwo, lane przez lejek z sitkiem i wypalanie na długi postój paliwa z gaźnika. Wertykulatory sporo stoją, bo używa się je na wiosnę i jesień, więc zostawienie pustego gaźnika jest podstawą.

ODPOWIEDZ