Strona 1 z 1

Briggs Vanguard 16HP V-Twin problem falujące obroty i okopcone świece.

: 22 maja 2021, 20:11
autor: Jordandc
Witam koledzy.
Mam problem z silnikiem w traktorku dino apr 16-102. Jest on napędzany silnikiem briggsa jak w temacie. Traktorek odkupiłem od znajomego. Instalacja elektryczna nie istniała. Kupiłem nie na chodzie.
Traktorek doprowadziłem do stanu używalności jednak jest problem z falującymi obrotami. Słyszałem ze w tym silniku pada ta sprężyna od przepustnicy ale u mnie wydaje się że jest ok.

Co zrobiłem.
Całkowicie nowa instalacja wg. schematu.
Wymieniony elektrozawór gaźnika.
Wymienione nowe świece. Okopcone po 5 min pracy. (Poniżej zdjęcie)
Wymienione cewki i kable zapłonowe.
Regulacja zaworów prawego tłoka. Lewego nie zrobiłem bo jest na sylikon. Prawy był na uszczelce i nie wymagał korekcji zaworów.
Przeczyszczony cały gaźnik.
Wymieniony olej + filtr.
Nowy kranik paliwa + węże.
Nowa stacyjka.
Nowy rozrusznik.
Solenoid zapłonu nowy.
Nowy akumulator.



Podsumowując co nie gra:
Kopci i na wolnych i na roboczych. Jednak kompresja nie wskazuje na problem z pierścieniami. Bo czuć na kole zamachowym i ciężko przekręcić.
Dużo pali ok 200 ml na 5 minut - może to normalne.
Falowanie obrotów

Proszę o pomoc. Ogólnie traktorek odpala od strzała i nie słychać luzów zaworowych.

Poniżej filmik


Odpalanie.

https://youtube.com/shorts/Ir2m2Byv0Qo?feature=share

Nowa świecą briggsa dedykowana do tego silnika po 5 minutach pracy.
50C51940-1E92-4255-984F-36F5100229D4.jpeg
P.S czy te zawory mają jakieś uszczelki? Bo tak sobie myśle ze ta czarna świeca może wskazywać. Może uszczelki zaworów padły?

Jeżeli to ma znaczenie przy wymianie oleju przechylałem na bok traktorek by spuścić tą smołę co tam była

Re: Briggs Vanguard 16HP V-Twin problem falujące obroty i okopcone świece.

: 23 maja 2021, 16:17
autor: JGO
Ustaw zawory na 2 tłoku. Silikon możesz kupić za grosze. Gaźnik wyregulowałeś?

Re: Briggs Vanguard 16HP V-Twin problem falujące obroty i okopcone świece.

: 23 maja 2021, 16:38
autor: Jordandc
W gaźniku tylko to mosiężne ze sprężynką odpowiada za regulację? Steruje to powietrzem.
Świece są obie okopcone więc zawory wykluczam. Gdyż zawory prawego cylindra skorygowałem. Poza tym jakby były zawory to by pukały i by nie odpalał a on pali od pierwszej iskry co widać na filmie. Ewentualnie może są tam jakieś uszczelki ? I przepuszczają

Re: Briggs Vanguard 16HP V-Twin problem falujące obroty i okopcone świece.

: 23 maja 2021, 16:47
autor: JGO
Czyli coś z mieszanką paliwa z powietrzem. Gaźnik??
Na ciepłym też pali od strzała?
Albo gdzieś olej się dostał przy tej wymianie i wypala...

Re: Briggs Vanguard 16HP V-Twin problem falujące obroty i okopcone świece.

: 23 maja 2021, 17:05
autor: Jordandc
Na ciepłym i na zimnym bez problemu.

Re: Briggs Vanguard 16HP V-Twin problem falujące obroty i okopcone świece.

: 23 maja 2021, 23:44
autor: Zapp
Udało się rozwiązać problem ?
U mnie objaw był taki, że falowało na wolnych obrotach.
Wyczyściłem gaźnik i nic to nie dało, dopiero jak wyregulowałem śrubką obroty jałowe(była calkiem wykręcona) po zejściu z wysokich już pracował równo natomiast teraz po czyszczeniu gaźnika zauważyłem, że faluje po wejściu na wysokie i dopiero po chwili się stabilizują, silnik nie kopci, świece chyba czyste, chyba bo wymieniłem na nowe(filtr paliwa i powietrza też)stare były okopcone na czarno(może to była wina częstego odpalania i gaszenia traktorka). po przytrzymaniu palcem przepustnicy po wejściu na obroty silnik pracuje dobrze, nie przerywa ani nie faluje, gdy puszczę znowu przez chwilę faluje aż się ustabilizuje, odpala bardzo dobrze na zimnym i na ciepłym.
Tak to wygląda:

Re: Briggs Vanguard 16HP V-Twin problem falujące obroty i okopcone świece.

: 24 maja 2021, 6:56
autor: Jordandc
U mnie jest tak samo jak u ciebie.

Re: Briggs Vanguard 16HP V-Twin problem falujące obroty i okopcone świece.

: 24 maja 2021, 9:09
autor: Zapp
Mnie się udało naprawić;)
Dziś srogo walczyłem i defakto nie wiem co było bezpośrednią przyczyną, ale powiem co zrobiłem:
Najpierw zabrałem się za ponowne rozebranie gaźnika, chyba z 2h go pucowałem użyłem do tego spray do czyszczenia egr z bolla, poszła połowa puchy także tak czystego gaźnika to chyba fabryka nawet nie widziała :lol: :lol:
Później powycinałem nowe uszczelki i zmontowałem spowrotem. Następnie wyczyściłem koło zamachowe z rdzy i ustawiłem cewki na 0.25mm. Następnym krokiem bylo ustawienie mniejszej przerwy na świecach (oryg. 0.7mm) na 0.6mm. Jeszcze założyłem odwrotnie sprężynkę z cięgna przepustnicy(tej najcieńszej), ale to raczej nie miało znaczenia. To w sumie tyle i silnik ożył nawet na bardzo niskich obrotach chodzi płynnie po przytrzymaniu przepustnucy.