Cześć,
to mój pierwszy post na tym szanowanym forum, więc dziękuję za wyrozumiałość z uwagi na moje braki wiedzy spowodowane, że tak naprawdę dopiero zaczynam przygodę z silnikami do traktorków, w ogóle z traktorami.
W dużym skrócie, kupiłem w 2019 używany traktorek od Pana (który posiada serwis i sprzedaż używanych traktorków spod Konina), był pięęęęękny, działał płynnie i "dobrze" było go słychać.
Po około miesiącu, zaczął strzelać, ciężko odpalać i w końcu stanął w obłokach spalin i tyle (nie katowałem go, dbam o sprzęty). Zawiozłem do Pana, naprawił - niby uszczelka. Dwa tygodnie później - to samo. Znowu go zawiozłem - Pan wymienił silnik... na starszy ale podobno sprawdzony i porządny - B&S 15,5 HP 28N707 . Przelatałem nim sezon.
rok później, chce odpalić traktorek, nic nie działa -paliwo w oleju, diagnoza gaźnik - ok, naprawiłem, ale nie było jak należy, z filtrem powietrza się dusi, widać olej na filtrze powietrza, nawet sporo. Myślę... - ok, nie znam się.
Zawiozłem do "serwisu", Panów, którzy się znają...powiedzieli, że jakieś blaszki w gaźniku były źle ustawiony i to to było przyczyną, ale też ich zdaniem są przedmuchy no i nie wiadomo ile pochodzi, że pierścienie, że szlif tłoka - ale w tym silniku się nie da, bo to amerykańska wersja...ale powinien chodzić jeszcze na spkojnie w tym sezonie (z regulacją zaworów, świecą filtrem zapłaciłem 300 plz).
No i co, przygotowałem sprzęt do sezonu, kosze ładnie, ale już na koniec koszenia(30 min) słysze, że silnikowi ciężko, że puszcza chwilowe "bąki" spalin, no i po kolejnych 15 minutach już nie ma sensu kosić, patrze w filtr powietrza a tam normalnie dno filtra całe w oleju.
Generalnie, mam dość... nowy gaźnik 500 plz...tyo już wole nowy silnik - możęcie mnie z tego wyprowadzić - to pierwsza prośba, czy jest sens naprawiać, ewentualnie gdzie szukać przyczyny.
Druga sprawa, zrzuciłem silnik i widzę, że na wale jest taki jakby dystans, jakos nie wygląda mi oryginalnie, czy Waszym zdaniem tak powinno być, on tam występuję w standardzie?
aktualnie w tym briggsie, wał ma 79/80mm, średnica 25,4, rowek 6,34 - więc standard.
sprawa 3
loncin 16 km czy jednak zongshen - ale to może na końcu.
Dzięki za pomoc
Silnik B&S 15,5 HP 28N707 problemy
Moderator: Moderatorzy
Re: Silnik B&S 15,5 HP 28N707 problemy
jak rozebrałeś silnik wstaw fotki
Re: Silnik B&S 15,5 HP 28N707 problemy
załączniki są widoczne?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Silnik B&S 15,5 HP 28N707 problemy
no i o ile przełożenie silnika np. na nowego loncina mechanicznie to nic trudnego, to czy elektryka też do ogarnięcia - pomożecie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Silnik B&S 15,5 HP 28N707 problemy
ok, temat do zamknięcia. Stary silnik sprzedany, nowy założony.