Strona 1 z 1

Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 30 cze 2020, 21:02
autor: Kamilos
Witam, będę musiał się zmierzyć z regulacją luzów zaworowych w moim traktorku, objawy to ciężkie odpalanie na ciepłym silniku, znalazłem taki film


Czy mogę w ten sposób ustawiać zawory według tej metody w swoim silniku ?
Kolejne pytanie, widzę, że jest stosowana uszczelka pokrywy zaworów, czy tą uszczelkę należy wymienić po odkręceniu pokrywy czy nie ma takiej potrzeby ?

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 01 lip 2020, 15:13
autor: Kamilos
Nikt nic nie podpowie ? Kolejne pytanie jaką masę uszczelniającą polecacie by uszczelnić pokrywy zaworów ?

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 01 lip 2020, 15:20
autor: jerzyk
Kamil wiesz ja to robie zupełnie inaczej, ja ustawiam tłok w gpz tak żeby oba zawory były luźne, po zatym gość pokazał regulacje zaworów na małym silniku hondy, jeżeli mówimy o silikonie to Victor Reintz antracyd lub Dirko szare lub czerwone.

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 01 lip 2020, 15:38
autor: Kamilos
Jaki ma być dokładnie ten luz zaworowy ?
Model 407777
Type 0152B1
Code 101117YC

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 01 lip 2020, 15:54
autor: jerzyk
Pytanie do Troka ja nie siedzę w książkach i instrukcjach osobiście bym ustawił ssący 0,12 a wydech 0,18 i gwarantowane że będzie pracowało prawidłowo.

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 01 lip 2020, 16:10
autor: Troku
0,13mm na ssącym 0,18mm na wydechu.

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 01 lip 2020, 17:07
autor: Kamilos
A mogę tak zrobić, żeby kupić uszczelkę dedykowaną do tej pokrywy i tak złożyć czy nie bardzo ?
Np taką https://ogrodexmilicz.pl/czesci-do-siln ... 2-cyl.html

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 01 lip 2020, 17:09
autor: Troku
Oczywiście że możesz wtedy nie zastosujesz silikonu.

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 01 lip 2020, 17:11
autor: Kamilos
No nie wiem czy bym właśnie nie wolał tak zrobić, bo potem przy następnej kontroli już się nie będzie trzeba bawić z tym silikonem.

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 01 lip 2020, 17:58
autor: jerzyk
No to na ssacym pomyliłem się o 0,01 mm czyli w tolerancji :D

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 01 lip 2020, 21:07
autor: Kamilos
Jeszcze jedno pytanie mam, bo tak przeglądałem i znalazłem instrukcję po numerze modelu i kodzie mojego silnika i tam na oba zawory podają zakres 0,10-0.15mm, więc czy aby na pewno jest prawidłowe ustawienie 0,13mm na ssącym i 0,18 na wydechowym ?
Luz ssący (0,13mm) mieści się w tolerancji, natomiast czy ten wydechowy na pewno ma mieć 0,18mm ?

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 03 lip 2020, 19:44
autor: Troku
Kamil ustaw tak jak pisałem i będzie dobrze. Nie doszukuj się po instrukcjach bo jak za ciasno spasujesz zawory to gniazda poupalasz.

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 03 lip 2020, 19:51
autor: Kamilos
Dzięki za odpowiedź, po prostu wolałem dopytać i rozwiać swoje wątpliwości ;)

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 07 lip 2020, 8:01
autor: Kamilos
Jestem po regulacji zaworów, ustawiłem je tak jak pisaliście czyli 0,13mm ssący i 0,18mm wydechowy. Jest lepiej, bo silnik odpala na ciepłym, ale wydaje się, że za głośno chodzi, tak jakby klekotał na jednym z cylindrów, podejrzewam, że ten zawór wydechowy ma za duży luz te 0,18mm, co byście radzili ? Czy ustawić wydechowy na 0,15mm ? Tutaj wstawiam filmy jak chodzi silnik po regulacjii:



A tak chodził silnik jakieś 2 lata przed regulacją:

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 07 lip 2020, 10:54
autor: Kamilos
Czy jest szansa, że jak silnik trochę popracuje to się to jakoś ułoży i ucichnie czy trzeba będzie znowu regulować ?

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 07 lip 2020, 12:40
autor: Szymoon
Jak producent zaleca 0,15mm to ja uważam że tak by można ustawić. Ale lepiej żeby się wypowiedział ktoś kto "siedzi" w tym temacie od wielu lat i ma z tym dużo do czynienia.

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 07 lip 2020, 22:34
autor: Troku
Kamil wsłuchałem się w silnik i jak dla mnie chodzi prawidłowo, zawsze prawy cylinder czyli ten wyżej ułożony będzie miał ciut gorsze parametry chłodzenia olejowego więc dla tego powinien mieć luz na wydechu 0,18mm

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 07 lip 2020, 22:46
autor: Kamilos
No ale nie było twgo wcześniej słychać..

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 07 lip 2020, 22:47
autor: Troku
bo miałeś ciasno spasowany zawór wydechowy.

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 07 lip 2020, 22:53
autor: Kamilos
Jest szansa, że to ucichnie z czasem jak silnik pochodzi ?

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 07 lip 2020, 22:55
autor: Troku
Nie ucichnie ale za to silnik nie będzie palił gniazd zaworowych. Proponuję byś po 10 godzinach pracy sprawdził jeszcze raz luzy zaworowe.

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 07 lip 2020, 23:03
autor: Kamilos
Zastanawiające jest to, czemu na wydechu był tak mały luz (0,10mm) , luzy się chyba zwiększają w tych silnikach ?

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 07 lip 2020, 23:06
autor: Troku
Musieli fabrycznie tak ustawić, to robią tylko ludzie więc i o pomyłkę nie trudno. Jak był nowy to jeszcze odpalał od pierwszego ale jak widać potrzebowałeś jednak korekty luzów po paru latach pracy.

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 07 lip 2020, 23:34
autor: Kamilos
No ok może i tak ustawili .Ale wyjaśnij mi Andrzej czemu uważasz że luz 0,15mm na wydechu jest nieprawidłowy? Było 0,10 i nie chciał odpalić, teraz jest 0,18 i chodzi głośniej więc może to 0,15 będzie ok tak pomiędzy w sam raz ?

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 08 lip 2020, 14:02
autor: Kamilos
Ok dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem luz na prawym cylindrze było między 0,18 a 0,15mm na wydechu czyli luz się delikatnie zmniejszył i chyba jest ok, więc drugiego cylindra już nie kontrolowałem, bo ustawiałem identycznie. Odpaliłem traktorek pochodził, bez problemu odpalił na zimnym i po 20 minutach zgasiłem, trochę musiałem dłużej pokręcić nie było to takie odpalenie na dotyk, ale odpalił bez większego problemu, potem zgasiłem po chwili i nie chciał zapalić. Za radą Troka, pozwoliłem mu ostygnąć, i wtedy odpalił, ale na ssaniu, rozgrzałem go ponownie i zgasiłem i odpalił bez problemu więc myślę, że jest ok. Co do tego klekotania to chyba było tylko moje subiektywne odczucie, wydaje mi się, że silnik pracuje jak należy, ale będę obserwować cały czas.

Tak obecnie pracuje:



Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 08 sie 2020, 21:59
autor: Kamilos
Popracowałem parę godzin, i mam mieszane uczucia, ciągle wydaje mi się, że za głośno pracuje ten silnik, tutaj wstawiam filmik z aktualnej pracy silnika, i mam pytanie czy wg was praca silnika jest prawidłowa ?

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 08 sie 2020, 22:22
autor: Troku
Silnik chodzi prawidłowo ale podocierał bym zawory i gniazda zaworowe.

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 08 sie 2020, 22:22
autor: Kamilos
W jakim celu ?

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 08 sie 2020, 22:23
autor: Troku
w takim by mniej klepały podczas pracy.

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 08 sie 2020, 22:27
autor: Kamilos
Po tak małym przebiegu ?

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 08 sie 2020, 22:28
autor: Troku
Jak słychać zawory to trzeba je dotrzeć.

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 08 sie 2020, 22:31
autor: Kamilos
A może po prostu ustawić mniejszy luz na wydechu ? , bo manual dla silników V-twin wskazuje luz zaworu wydechowego do 0,15mm a nie do 0,18mm.

Re: Regulacja luzów zaworowych B&S V-twin

: 08 sie 2020, 22:33
autor: Troku
Ustaw więc ale i tak różnicy nie będzie.