Dwusuw sam wchodzi na bardzo wysokie obroty
Moderator: Moderatorzy
Dwusuw sam wchodzi na bardzo wysokie obroty
Witam
Mam problem z silnikiem od nożyc do żywopłotu FLO 79721 (instrukcja tutaj https://www.yato-shop.pl/media/download ... _instr.pdf).
Silnik dwusuwowy o pojemności 26cm3 i mocy 0,75kW.
Podczas cięcia żywopłotu silnik często sam, bez dodawania gazu, dostaje bardzo dużych obrotów i zaraz potem gaśnie. Po takim incydencie bardzo ciężko go uruchomić. Czy ma ktoś pomysł czym to może być spowodowane? Często czyszczę świecę, ale raz to pomaga, raz nie. Odnoszę wrażenie, że jak przestygnie to lepiej zapala. Nożycami pracuje się w różnych pozycjach: w poziomie jest ok, a przy cięciu pionowych krawędzi występuje opisany objaw. Silnik raczej nie ma pompy paliwa i praca w obróconej pozycji może być dla niego problemem, ale wtedy raczej powinien gasnąć a nie dostawać małpich obrotów. Staram się po ruchu nożycami w pionie przez moment ustawić urządzenie w poziomie, aby paliwo spłynęło na dno zbiornika.
W instrukcji napisano aby mieszankę paliwową przygotować w stosunku 1:20, ja przygotowuję jak napisano na oleju 1:50, czy to może być przyczyną?
Zaraz po pierwszym uruchomieniu, silnik pracuje stabilnie na wolnych obrotach a po dodaniu gazu wchodzi na wyższe obroty. Obroty które osiąga przy pracy w pionie są bardzo wysokie, nie do uzyskania przy normalnej pracy.
Proszę o jakieś sugestie, bo po każdym cięciu mam ochotę je wywalić, ale nie mogę (prezent...). Nożyce są prawie nowe - używane może 10 razy, mam je od nowości.
Sprawdzałem- linka gazu się nie blokuje.
Pozdrawiam
Mam problem z silnikiem od nożyc do żywopłotu FLO 79721 (instrukcja tutaj https://www.yato-shop.pl/media/download ... _instr.pdf).
Silnik dwusuwowy o pojemności 26cm3 i mocy 0,75kW.
Podczas cięcia żywopłotu silnik często sam, bez dodawania gazu, dostaje bardzo dużych obrotów i zaraz potem gaśnie. Po takim incydencie bardzo ciężko go uruchomić. Czy ma ktoś pomysł czym to może być spowodowane? Często czyszczę świecę, ale raz to pomaga, raz nie. Odnoszę wrażenie, że jak przestygnie to lepiej zapala. Nożycami pracuje się w różnych pozycjach: w poziomie jest ok, a przy cięciu pionowych krawędzi występuje opisany objaw. Silnik raczej nie ma pompy paliwa i praca w obróconej pozycji może być dla niego problemem, ale wtedy raczej powinien gasnąć a nie dostawać małpich obrotów. Staram się po ruchu nożycami w pionie przez moment ustawić urządzenie w poziomie, aby paliwo spłynęło na dno zbiornika.
W instrukcji napisano aby mieszankę paliwową przygotować w stosunku 1:20, ja przygotowuję jak napisano na oleju 1:50, czy to może być przyczyną?
Zaraz po pierwszym uruchomieniu, silnik pracuje stabilnie na wolnych obrotach a po dodaniu gazu wchodzi na wyższe obroty. Obroty które osiąga przy pracy w pionie są bardzo wysokie, nie do uzyskania przy normalnej pracy.
Proszę o jakieś sugestie, bo po każdym cięciu mam ochotę je wywalić, ale nie mogę (prezent...). Nożyce są prawie nowe - używane może 10 razy, mam je od nowości.
Sprawdzałem- linka gazu się nie blokuje.
Pozdrawiam
Re: Dwusuw sam wchodzi na bardzo wysokie obroty
Po pierwsze odkręć tłumik sprawdź czy nie ma rys na tłoku, zdemontuj gaźnik sprawdź czy iglica w gaźniku jest szczelna, sprawdź szczelność komory korbowej, sprwdź poziom sprężania, wymień paliwo na świerze, ew. wymień świecę. Jak nie będzie zatarcia ( rysy na tłoku ), będziesz miał szczelną komorę korbową, dobry gaźnik, sprężanie na poziomie min 6,5 bara na zimno oraz iskrę to musi pracować.
Powodzenia.
Powodzenia.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: Dwusuw sam wchodzi na bardzo wysokie obroty
@jerzyk: dziękuję za radę.
Nie jestem fachowcem, więc nie wiem jak się sprawdza szczelność komory korbowej i innych elementów o których pisałeś.
Sprzęt mam od nowości i od zawsze (tzn 3-4 lata) jest taki sam cyrk z obrotami. Mieszanka jest zawsze przygotowywana tuż przed cięciem a paliwo jest świeże.
Gdyby sprzętu nie dało się odpalić w ogóle, to może szukałbym rysy na tłoku, ale silnik startuje a małpich obrotów dostaje przy cięciu w pionie. Sprzęt ustawiony w poziomie pracuje stabilnie.
Jak to jest z tą mieszanką do dwusuwów: ma być 1:20 czy 1:50?
Mam jeszcze jedno pytanie/teorię: czy w pozycji obróconej silnik przypadkiem nie zasysa dodatkowe powietrze zamiast paliwa i to powoduje gwałtowny wzrost obrotów? Po takim "podgazowaniu" całe paliwo w komorze zostaje spalone i stąd utrudniony rozruch?
Nie jestem fachowcem, więc nie wiem jak się sprawdza szczelność komory korbowej i innych elementów o których pisałeś.
Sprzęt mam od nowości i od zawsze (tzn 3-4 lata) jest taki sam cyrk z obrotami. Mieszanka jest zawsze przygotowywana tuż przed cięciem a paliwo jest świeże.
Gdyby sprzętu nie dało się odpalić w ogóle, to może szukałbym rysy na tłoku, ale silnik startuje a małpich obrotów dostaje przy cięciu w pionie. Sprzęt ustawiony w poziomie pracuje stabilnie.
Jak to jest z tą mieszanką do dwusuwów: ma być 1:20 czy 1:50?
Mam jeszcze jedno pytanie/teorię: czy w pozycji obróconej silnik przypadkiem nie zasysa dodatkowe powietrze zamiast paliwa i to powoduje gwałtowny wzrost obrotów? Po takim "podgazowaniu" całe paliwo w komorze zostaje spalone i stąd utrudniony rozruch?
Re: Dwusuw sam wchodzi na bardzo wysokie obroty
Twoja teoria wydaje się być słuszna a przyczyną problemu z maszyną może być źle umieszczony wężyk z filtrem paliwa w zbiorniku lub brak tego filtra który powinien mieć chyba obciążenie żeby po zmianie pozycji na pionową opadał razem z paliwem.
Re: Dwusuw sam wchodzi na bardzo wysokie obroty
Objawy pasują do lewego powietrza a gdzie tj juz inna historia przyczyn może być kilka
-
- Stały bywalec
- Posty: 245
- Rejestracja: 12 lis 2016, 13:03
Re: Dwusuw sam wchodzi na bardzo wysokie obroty
I tu jest chyba "pies pogrzebany", ssawka jakoś źle zamontowana lub gdzieś się "zakleszczyła" w zbiorniku i przy obrocie nie zasysa paliwa...
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Dwusuw sam wchodzi na bardzo wysokie obroty
Miałem kiedyś podobny przypadek w swoich nożycach, działo się tak jak korek paliwa po przechyleniu był wypełniony paliwem i odpowietrznik w korku przestawał działać, wytwarzało się podciśnienie w zbiorniku paliwa i nożyce njpierw wchodziły na obroty a potem gwałtownie gasły i nie dały się odpalić.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Dwusuw sam wchodzi na bardzo wysokie obroty
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Po szczegółowych oględzinach, faktycznie, znalazłem końcówkę ssawki z filtrem, luźno latającą wewnątrz zbiornika paliwa. Nie jest przymocowana do żadnej rurki i nawet nie jestem pewien, czy takowa gdzieś wewnątrz zbiornika jest (kolor mleczy - zupełnie nie widać wnętrza). Coś tam zawsze grzechotało, ale myślałem, że to wkładka mocująca łańcuszek do którego jest przymocowany korek aby go nie zgubić. Nie mam jeszcze pomysłu jak to ustrojstwo naprawić, bo zbiornik jest wąski i długi, co znacząco utrudnia dostęp do wnętrza, ale przynajmniej teraz wiadomo, co urządzeniu dolega.
Co do odpowietrznika w korku, to pomimo poszukiwań - nie znalazłem u siebie takiego. Jak to powinno wyglądać? Dziurka w nakrętce? Korek jest plastikowy, ma wewnątrz gumową wkładkę która dopasowuje się do kołnierza i nic więcej. Nakrętka ma dwa pionowe nacięcia przecinające prostopadle wszystkie zwoje gwintu, może to to? Gumowa wewnętrzna uszczelka odkształca się pod wpływem ciśnienia i przez nacięcia ulatują gazy?
Pozdrawiam serdecznie.
Po szczegółowych oględzinach, faktycznie, znalazłem końcówkę ssawki z filtrem, luźno latającą wewnątrz zbiornika paliwa. Nie jest przymocowana do żadnej rurki i nawet nie jestem pewien, czy takowa gdzieś wewnątrz zbiornika jest (kolor mleczy - zupełnie nie widać wnętrza). Coś tam zawsze grzechotało, ale myślałem, że to wkładka mocująca łańcuszek do którego jest przymocowany korek aby go nie zgubić. Nie mam jeszcze pomysłu jak to ustrojstwo naprawić, bo zbiornik jest wąski i długi, co znacząco utrudnia dostęp do wnętrza, ale przynajmniej teraz wiadomo, co urządzeniu dolega.
Co do odpowietrznika w korku, to pomimo poszukiwań - nie znalazłem u siebie takiego. Jak to powinno wyglądać? Dziurka w nakrętce? Korek jest plastikowy, ma wewnątrz gumową wkładkę która dopasowuje się do kołnierza i nic więcej. Nakrętka ma dwa pionowe nacięcia przecinające prostopadle wszystkie zwoje gwintu, może to to? Gumowa wewnętrzna uszczelka odkształca się pod wpływem ciśnienia i przez nacięcia ulatują gazy?
Pozdrawiam serdecznie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 245
- Rejestracja: 12 lis 2016, 13:03
Re: Dwusuw sam wchodzi na bardzo wysokie obroty
Odpowietrznik jest przeważnie w tym miejscu (czerwona strzałka).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.