Cub Cadet z silnikiem EFI V-Twin

Masz problem z silnikiem lub nie wiesz jaki masz kupić,

Moderator: Moderatorzy

Beny
Nowy użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 27 paź 2019, 9:45
Imię: Mariusz

Cub Cadet z silnikiem EFI V-Twin

Post autor: Beny » 31 paź 2019, 20:24

Powitał.
Przymierzam się do zakupu traktorka kosiarki.
Oglądałem dzisiaj sprzęta na silniku Kawasaki V-Twin, a tu mi nagle miły Pan sprzedający pokazuje bliźniaczy egzemplarz, ale na silniku z bezpośrednim wtryskiem! :shock:
Pacjent to Cub Cadet XT2 106EFI V-Twin 679cm3 22KM
Do tej pory wszystko, co wyczytałem lub obejrzałem, to były gaźnikowce.
Ten dwucylindrowiec na wtrysku to chyba jedyny słuszny kierunek.
Na plus brak dźwigni ssania oraz brak gaźnika, który jednak wymaga odrobinę obsługi...
Szukam minusów,
bo strasznie mnie korci pójść w tym kierunku...
IMG_3524.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

grzechu913
Stały bywalec
Posty: 429
Rejestracja: 19 lip 2018, 14:24
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Malopolska

Re: Cub Cadet z silnikiem EFI V-Twin

Post autor: grzechu913 » 01 lis 2019, 11:59

Fajna sprawa z takim silniczkiem ba wtrysku ,poogladac,aby wylot trawy byl duzy i ja bym kupowal
Traktorek Solo by AL-KO T 15- 95.6 HD-A
Kosiarka Solo by AL-KO 5235 SP-B

Beny
Nowy użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 27 paź 2019, 9:45
Imię: Mariusz

Re: Cub Cadet z silnikiem EFI V-Twin

Post autor: Beny » 01 lis 2019, 20:21

Zapomniałem pomierzyć wymiary kanału wylotowego,
ale jest on taki sam w tym modelu niezależnie od rodzaju silnika.
Tu filmik reklamowy z zaletami silnika EFI:

Na filmiku są oczywiście jego plusy, natomiast ja szukam minusów.
Czy ktoś może pomóc jakie ryzyko może się wiązać z tym silnikiem w traktorku kosiarce?

Mam motocykl. Kiedyś z silnikiem gaźnikowym, od 5 lat V-ka z wtryskiem paliwa.
Oba motocykle bezawaryjne. Wymiana filtrów i oleju i to wszystko, co robiłem.

grzechu913
Stały bywalec
Posty: 429
Rejestracja: 19 lip 2018, 14:24
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Malopolska

Re: Cub Cadet z silnikiem EFI V-Twin

Post autor: grzechu913 » 02 lis 2019, 4:39

Wiesz ,z minusow to jedynie kosztowniejsza naprawa,jakby cos nawalilo z ukladem wtryskowym lub ECU. Ale to jak w samochodzie. Pewnie bardziej wrazliwe na jakosc paliwa. Ale tym bym sie nie martwil,samochody jezdza,motocykle na wtrysku.Szkoda szukac jakis minusow na sile. Gaznik tez nie jest bezawaryjny.
Traktorek Solo by AL-KO T 15- 95.6 HD-A
Kosiarka Solo by AL-KO 5235 SP-B

Beny
Nowy użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 27 paź 2019, 9:45
Imię: Mariusz

Re: Cub Cadet z silnikiem EFI V-Twin

Post autor: Beny » 12 lis 2019, 11:03

No to chyba zaryzykuję...
Dlaczego nie ma traktorów z tym silnikiem na rynku?
Nikt wcześniej nie wpadł na to, czy może te silniki były jeszcze niedawno za drogie i co za tym idzie, nie kalkulowało się ich montować w traktorkach?
Bo przecież w motocyklach są silniki o podobnych a nawet mniejszych pojemnościach na wtrysku...
I dlaczego one mają po 2-3 razy więcej koni niż np. ten 675cm3, który ma zaledwie 20 parę koników???

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Cub Cadet z silnikiem EFI V-Twin

Post autor: Kamilos » 12 lis 2019, 11:45

Silniki z wtryskiem montowane były dotychczas w maszynach typowo komunalnych. W traktorkach ogrodowych nie jest to zbyt popularne, o ile się nie mylę to chyba tylko kawasaki stosuje takie silniki, plusy są na pewno, ale minusy także, bardziej zaawansowana technologicznie jednostka, na pewno niesie to za sobą droższe naprawy w razie awarii, a traktorek to proste urządzenie więc do tej pory żaden producent nie stosował tego typu silników. Na pewno taki silnik ma wyższą kulturę pracy.
Pytanie czy to jest potrzebne, zwłaszcza, że 2cylindrowe gaźnikowe V-ki spisują się bardzo dobrze i z powodzeniem są montowane w traktorkach. Reasumując silnik na pewno ciekawy, ale ja bym jeszcze dowiedział się jak jest z awaryjnością takich silników, poczytaj opinie użytkowników , być może na zagranicznych forach coś więcej wiedzą, jakie są ewentualne koszta serwisowania takiego silnika.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Cub Cadet z silnikiem EFI V-Twin

Post autor: Troku » 12 lis 2019, 23:00

Wtrysk paliwa nieuchronnie trafi do silników w maszynach ogrodniczych i będzie coraz bardziej popularny ale może zostać zduszony poprzez nowej generacji silniki elektryczne. Trend jest widoczny na razie w motoryzacji ale kroki milowe już są poczynione by i w sprzęcie były tylko ogniwa.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Beny
Nowy użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 27 paź 2019, 9:45
Imię: Mariusz

Re: Cub Cadet z silnikiem EFI V-Twin

Post autor: Beny » 12 lis 2019, 23:33

Cały czas kopię w necie jak mam chwilkę wolnego czasu.
Silniki robi dla Cub Cadet hamerykańska firma Walbro - firma z ogromnym doświadczeniem w produkcji małych silników i wyposażenia.
EFI wprowadzono najpierw w 2015 w jednocylindrowych (547cm3) Cub Cadetach XT1, a od 2017 w 2-cylindrowych XT2 o poj. 679cm3
Opinii użytkowników o tym silniku prawie nie znalazłem, jedynie opisy zalet.
Tu dwa linki:
https://www.walbro.com/walbro-eem-aroun ... -solution/
i tutaj:
http://www.walbro.com/wp-content/upload ... _PS_EN.pdf

ODPOWIEDZ