Briggs&Stratton Intek V-twin dziwne zachowanie

Masz problem z silnikiem lub nie wiesz jaki masz kupić,

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Briggs&Stratton Intek V-twin dziwne zachowanie

Post autor: Kamilos » 16 cze 2019, 15:03

Witam, w tym sezonie dwukrotnie udało mi się zauważyć dziwne zachowanie silnika. Pierwszy raz podczas jazdy gdy był rozgrzany, nagle się zdusił jakby miał zaraz zgasnąć, ale w końcu nie zgasł i dalej pracował już normalnie. Drugi raz po odpaleniu ciepłego silnika zapalił i po chwili znowu jakby miał zaraz zgasnąć, ale w końcu nie zgasł i dalej pracował normalnie.
Co to może być ? Dodam, że wszystkie filtry były wymienione przed sezonem. Macie jakieś pomysły ?
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

Frank

Re: Briggs&Stratton Intek V-twin dziwne zachowanie

Post autor: Frank » 16 cze 2019, 17:57

Prawdopodobnie to zalanie paliwem, towarzyszy takiemu zachowaniu chwilowe dymienie na czarno. Dzieje się tak podczas przechylenia ,lub przy stromych podjazdach.
Zacinanie się pływaka daje podobne zachowanie.

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Briggs&Stratton Intek V-twin dziwne zachowanie

Post autor: Kamilos » 16 cze 2019, 18:30

Dymienia na czarno nie uświadczyłem, ale fakt faktem, że stało się to za pierwszym razem po podjechaniu pod małe wzniesienie, a w drugim przypadku również był podniesiony wcześniej lewarkiem do góry przy myciu decka, więc może to przez to, choć to dziwne, bo wcześniej nie dawało to takich oznak..
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

Frank

Re: Briggs&Stratton Intek V-twin dziwne zachowanie

Post autor: Frank » 16 cze 2019, 19:49

U mnie nie zawsze tak jest, ale często gdy wjeżdżam na najazd i np wymieniam noże ,czyli mija jakiś czas pojawia się taki sam objaw jak opisujesz. Wydawać by się mogło, że poziom w komorze pływakowej się podnosi i taki efekt.

Marek

Re: Briggs&Stratton Intek V-twin dziwne zachowanie

Post autor: Marek » 16 cze 2019, 20:15

Mam działkę miejscami nachyloną 20 ° ale to chwilowo .Cała praktycznie nachylona 10-15°
I tak ani B&S 724 intek ani 708 loncin nie gasł ani nie puszczał czarnego dymu.
Tylko przy myciu na podnośniku przy mocnym nachyleniu silnik b&s podczas rozruchu lubiał zakopcić na czarno jak narazie Loncin po takim mocnym przechyleniu zapala bez problemowo.Poziom oleju zawsze utrzymuję na połowie bagnetu.
Może Kamil masz za dużo oleju wlane?

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Briggs&Stratton Intek V-twin dziwne zachowanie

Post autor: Kamilos » 16 cze 2019, 20:29

To co napisał Frank może mieć znaczenie, chociaż nigdy się tak nie działo. Olej mam wlany max stan czyli tak jak być powinno, natomiast zawsze po koszeniu podnoszę lewarkiem do góry by deck umyć. Po takim incydencie silnik dalej pracuje normalnie jak gdyby nigdy nic. Świece też wymieniałem całkiem niedawno więc raczej odpadają.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 4456
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Briggs&Stratton Intek V-twin dziwne zachowanie

Post autor: Tornado » 16 cze 2019, 20:32

Z tego, co mnie zawsze mechanicy mówili, to stan oleju nie powinien być na max, lecz na 3/4 maxa. Tyle, że stan oleju, przy Twoim "objawie" nie ma żadnego znaczenia...
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Briggs&Stratton Intek V-twin dziwne zachowanie

Post autor: Troku » 16 cze 2019, 21:06

Gaźnikowe modele mogą tak mieć szczególnie przy takich temperaturach jakie mamy w chwili obecnej, ja bym tym się nie przejmował
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

ODPOWIEDZ