Silniki OHC & OHV

Masz problem z silnikiem lub nie wiesz jaki masz kupić,

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Silniki OHC & OHV

Post autor: Uli » 31 paź 2017, 15:13

Chciałbym się dowiedzieć czy silniki OHC są lepsze i mniej awaryjne niż silniki OHV ?
Wstawie takie animacje jak pracuje OHV i OHC.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silniki OHC & OHV

Post autor: Uli » 01 lis 2017, 17:31

Zadałem to pytanie gdyż kolega pytając o silnik w swoim countaxie c300h zapytał jakie miały seryjnie montowane silniki, i wszędzie gdzie patrzę na schematy pisze Honda Twin Cylinder OHC 90 V-Twin 9,69kw... i dlatego pytam o ten silnik OHC, I poczytałem troszkę i się dowiedziałem że silniki OHC są lepsze od silników OHV gdyż mają mniej elementów układu otwierania i zamykania zaworów, co przekłada się na lepszą moc, cichszą pracę silnika, mniejszą awaryjność. Krzywka na wale rozrządu bezpośrednio nam otwiera i zamyka zawory a nie jak w silnikach OHV gdzie między krzywką a zaworem mamy jeszcze popychacz który popycha kołyskę (ta wykonuje ruch wahadłowy) i dociska zawór go otwierając, ten z powrotem zamyka się za pomocą zamontowanej sprężyny. I tyle.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Silniki OHC & OHV

Post autor: Troku » 01 lis 2017, 18:15

Teraz nie robi już silników z wałkami rozrządu w bloku silnika, dla mnie silniki OHV są lepsze i łatwiej jest je regulować.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silniki OHC & OHV

Post autor: Uli » 01 lis 2017, 18:32

Ale w silnikach OHV wałek rozrządu znajduje się w bloku silnika, z tego co czytałem to silniki z układem OHV zaczęto stosować w latach 50-tych.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Rumcajs

Re: Silniki OHC & OHV

Post autor: Rumcajs » 01 lis 2017, 18:44

Uli pisze:Ale w silnikach OHV wałek rozrządu znajduje się w bloku silnika...



Jak w maluchu...

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silniki OHC & OHV

Post autor: Uli » 01 lis 2017, 18:57

Nowe silniki OHV miały na celu zastąpić dolnozaworowe modele silników kosiarek, które od połowy lat 50-tych sprzedały się w imponującej ilości.
Aby godnie zastąpić tak znakomity silnik, wprowadzono na rynek nowe silniki górnozaworowe OHV (technologia OHV - Over Head Valve, rozrząd górnozaworowy z wałkiem rozrządu w bloku silnika). Silniki takie charakteryzują się mniejszym spalaniem, mniejszym zużyciem oleju, a przede wszystkim łatwiejszym dostosowaniem konstrukcji do aktualnie obowiązujących norm ochrony środowiska. Jednocześnie dokonano kilkunastu ulepszeń, powodujących np. zmniejszenie wysiłku przy uruchamianiu linką rozrusznika (nowy kształt zabieraków rozrusznika, system ReadyStart™, gaźnik pływakowy i mechaniczny regulator obrotów).
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Piurko

Re: Silniki OHC & OHV

Post autor: Piurko » 01 lis 2017, 20:18

Czytając powyższe posty ... troszkę się pogubiłem ... :?
Żeby to wszystko uporządkować ... nie widziałem silników OHC w "pospolitych" kosiarkach ...w samochodach i owszem... :D

Silniki OHC - silnik z wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy sterujący zaworami w głowicy ... górnozaworowy

Silniki OHV - silnik z wałkiem rozrządu umieszczonym w bloku silnika sterujący zaworami w głowicy za pomocą popychaczy ... górnozaworowy

Silniki dolnozaworowe - silnik z wałkiem rozrządu umieszczonym w bloku silnika sterujący zaworami w bloku silnika za pomocą popychaczy i tu zawory są odwrócone w porównaniu do górnozaworowych

Być może są nowe silniki w kosiarkach z wałkami rozrządu w głowicy...OHC .... może są i DOHC ... czyli dwa wałki rozrządu w głowicy i jeszcze po 4 zawory na cylinder ... :D :D :D
Czyli stare silniki w kosiarkach to tzw. dolniaki z zaworami w bloku silnika ... a ich następca... silnik OHV z zaworami w głowicy ... ale wałkiem rozrządu nadal w bloku silnika .
Poniżej ... kawałek silnika dolnozaworowego ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Rumcajs

Re: Silniki OHC & OHV

Post autor: Rumcajs » 01 lis 2017, 20:53

Wszelakie kosiarki pchane także są dolnozaworowe. B&S do tej pory je produkuje.

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silniki OHC & OHV

Post autor: Uli » 02 lis 2017, 5:28

No niewiem czy jeszcze produkuje, jak już to bardzo żadko np. ze względu na normy spalania...
Silnik dolnozaworowy – (w skrócie SV - ang. side valve), nazywany także bocznozaworowym, silnik tłokowy, w którym wałek rozrządu umieszczony jest poniżej bloku silnika (najczęściej w skrzyni korbowej), a zawory w bloku silnika, co wiąże się z innym systemem rozrządu niż w silniku górnozaworowym.
Silniki dolnozaworowe z racji prostszego rozrządu (np. smarowanie krzywek rozrządu w skrzyni korbowej jest proste i skuteczne) były masowo produkowane do lat 50. XX wieku. Jednak rosnące zapotrzebowanie na coraz wyższą moc i nacisk na ograniczenie zużycia paliwa sprawiło, że zostały stopniowo wypierane przez silniki górnozaworowe. Obecnie silniki dolnozaworowe są rzadko stosowane w prostych urządzeniach takich jak np kosiarki.
Wady tego silnika to mniejsza moc z danej pojemności skokowej (małe wysilenie silnika), większe jednostkowe zużycie paliwa (niższa sprawność), gorsza szybkobieżność silnika (leniwa reakcja na "dodanie gazu") spowodowane gorszym napełnianiem cylindrów mieszanką palną i utrudnionym wylotem spalin. odkształcanie cylindra, który styka się bezpośrednio z chłodnym kanałem ssącym oraz z gorącym kanałem wydechowym, osiąganie niższych stopni sprężania - co wiąże się z budową głowicy silnika (większa powierzchnia ścianek, niekorzystny kształt) i mniejszym ładunkiem. Ogromna przewaga wad nad zaletami sprawia, że silnik dolnozaworowy (czasem równoznaczne jest określenie rozrząd dolnozaworowy) jest praktycznie nieprodukowany.
I taki oto opis znalazłem w necie...firma b&s jako pierwsza wprowadziła na rynek silniki górnozaworowe i do tej pory podobno przoduje w ich produkcji.
Wrzucę przekroje silników, ich układy, oraz w których miejscach mają zawory i wałki rozrządu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2017, 10:14 przez Uli, łącznie zmieniany 1 raz.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silniki OHC & OHV

Post autor: Uli » 02 lis 2017, 8:22

Piurko pisze:Czytając powyższe posty ... troszkę się pogubiłem ... :?
Żeby to wszystko uporządkować ... nie widziałem silników OHC w "pospolitych" kosiarkach ...w samochodach i owszem... :D


Taki podam przykład silnika do kosiarki Honda GCV160 poniżej zdjęcia.
Dodam jeszcze inny silnik Hondy GCV 190

Dane techniczne:

Seria: SUPER KOMFORT
Model: HRX 537C4 VKE
Szerokość cięcia: 53 cm
Typ silnika: 1 cylindrowy, 4 suwowy OHC
Model silnika: Honda GCV 190 (6,5* KM) z automatycznym ssaniem
Ostatnie zdjęcie...i podobne silniki są montowane w różnych modelach kosiarek jak stiga combi 55 SQH, honda tu już różne modele jakaś MARINA AK52SH....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silniki OHC & OHV

Post autor: Uli » 03 lis 2017, 8:31

Dodam jeszcze że silniki OHC, Honda często spotykany w wykaszarkach (kosach spalinowych), nożycach, dmuchawach, opryskiwaczach....np silnik Honda GX25/GX35 Mini, poniżej foty jak to mniej więcej wygląda. Zaletą tego silnika jest, praca w każdej pozycji pionowej i poziomej 360st, dlatego jest tak uniwersalny a jednocześnie najlżejszy w swojej klasie.
https://www.sklephonda.pl/215,honda-sil ... uwowy.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

ogórek
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: 07 maja 2018, 10:32
Imię: michał

Re: Silniki OHC & OHV

Post autor: ogórek » 07 sie 2018, 8:31

to że OHV jest stare to raczej znaczy o jego jakosci i uniwersalnosci skoro jeszcze jest stosowany. W samochodach silniki 1,6 i 1,8 tez juz sa stare maja ponad 20 lat a dalej są stosowane bo są najwytrzymalsze i najprostsze i najtansze w naprawie.
tu jest fajna infografika o roznych modelach silnikow Briggs and Stratton https://cedrus.com.pl/silniki-briggsstr ... fografika niektore jeszcze s a wtechnologi DOV (seria 7)

Sebastian_M26
Stały bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:11

Re: Silniki OHC & OHV

Post autor: Sebastian_M26 » 08 sie 2018, 22:15

Po to jest luz na dźwigience zaworowej na zimno aby zawory zawsze domykały się i aby na gorąco przy rozszerzeniu metalu nigdy nie pozostawały uchylone bo to oznacza wypalenie gniazda. Jest to w każdym 4-suw silniku spalinowym i nie ma co tworzyć innych teorii. Ostatni silnik ohv samochodowy w europie to chyba fiatowski 0,9 do 2003roku

blindmen
Stały bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 27 cze 2018, 12:35
Imię: Andrzej

Re: Silniki OHC & OHV

Post autor: blindmen » 09 sie 2018, 8:00

To jest moje doświadczenie.
Silnik w technologi OHV czyli takim jak w przed wojną. No bez przesady ale to konstrukcja bardzo przestarzała i prymitywna. Nie powiem że Hondzie się udało bo 125 na OHV zawładnęła Indiami, Ameryką południową i Afryką. Czyli krajami 3 świata. To właśni to ze zaworami sterują popychacze oznacza że silnik pełną kompresje ma tylko w tedy jak popychacze się rozgrzeją i domkną zawory. Jak to jest jakość? To jest właśnie cięcie kosztów. OHC - czyli pełna kompresja na zimno dlatego te silniki są trwalsze nie trzeba ich zlewać na ssaniu aby zrekompensować brak mocy przez niedomknięte zawory.
To wie każdy kto miał stary motocykl lub nowy na podróbka Loncina (te od starej Hondy). Trze je grzać aby miały moc.

ogórek
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: 07 maja 2018, 10:32
Imię: michał

Re: Silniki OHC & OHV

Post autor: ogórek » 09 sie 2018, 8:45

w samochodach 1,6 benzyna i 1,8 tdi to tez przestarzala konstrukcja i jest klepana ponad 20 lat dlatego ze jest dobra i w razie awarii wiadomo co w niej naprawiac. a wszystkie tfsi i tym podobne stwory to tragedia, ale nowoczesna. a te stare konstrukcje jezdza do tej pory w nowym autach bo są niezawodne i latwe w naprawie a kazdy silnik w koncu trzeba naprawiac tylko albo Cie naprawa kosztuje 2000zl abo 15000 zl

Sebastian_M26
Stały bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:11

Re: Silniki OHC & OHV

Post autor: Sebastian_M26 » 09 sie 2018, 9:09

Nie ma żadnej różnicy w kompresji między ohv, ohc, ten i ten w sprzęcie ma luz zaworowy, rozumowanie odwrotne zimno-ciepło. Popychacz nie domyka zawory a je luzuje więc na zimno jest o 0,2mm mniejszy skok zaworu, od zamykania jest sprężyna zaworowa i tak to jest od 1860 roku.

ODPOWIEDZ